Διεθνή

Social Media: ένα εργαλείο που μπορεί και να σε καταστρέψει!

Ο πασίγνωστος επιτυχημένος επιχειρηματίας Elon Musk αναγκάστηκε εν μια νυκτί να αφήσει τη θέση του Προέδρου στην εταιρεία του (Tesla) και υποχρεώθηκε σε πρόστιμο ύψους πολλών εκατομμυρίων δολαρίων. Γιατί; Με δυο λόγια, για ένα …tweet!

Η παραπάνω ποινή ήταν η απόφαση της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς μετά τη δημοσίευση μιας σειράς tweets του Elon Musk που αφορούσαν στην εταιρεία του. Οι λεπτομέρειες της υπόθεσης είναι ενδιαφέρουσες, αλλά ακόμα πιο ενδιαφέροντα είναι η πιθανότητα και το μέγεθος της ζημιάς που μπορούν να προκαλέσουν τα social media σε έναν επιχειρηματία.

Σκεφτείτε το λίγο… Σε πόσα συνέδρια, σεμινάρια, εκπαιδεύσεις έχετε πάει τα τελευταία 5 χρόνια, όπου έχετε ενημερωθεί για τα τεράστια άλματα ανάπτυξης που θα μπορούσε να προκαλέσει στο πελατολόγιο και τη δουλειά σας η αξιοποίηση των social media;

Όλοι, λιγότερο ή περισσότερο, με μεγαλύτερη ή μικρότερη επιτυχία, τα χρησιμοποιούμε. Πρόκειται για ένα νέο εργαλείο, γρήγορο και αποτελεσματικό. Και γιατί όχι, και διασκεδαστικό. Κάθε εργαλείο, όμως, είναι καλό μόνον εφόσον ξέρεις τον σωστό τρόπο να το χρησιμοποιήσεις.

Υπάρχουν πολλοί εκεί έξω στην αγορά που διατείνονται ότι είναι ειδικοί στη χρήση των social media για επαγγελματικούς σκοπούς. Δεν είναι όλοι καλοί. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ότι ο ασφαλιστικός σύμβουλος – επιχειρηματίας συχνά δεν έχει την πολυτέλεια να προσλάβει τον ειδικό σύμβουλο για αυτή τη δουλειά και επιπλέον η ίδια η φύση των social media, στο επίπεδο που αυτά είναι χρήσιμα για έναν ασφαλιστή, απαιτούν την προσωπική εμπλοκή του ιδίου. Αυτό μπορεί να είναι και επικίνδυνο για τον επαγγελματία, με περισσότερους από έναν τρόπους. Το περιοδικό Forbes φιλοξένησε πρόσφατα και με αφορμή την υπόθεση του Musk ένα πολύ ενδιαφέρον σχετικό άρθρο με τίτλο «Οι επιχειρηματίες δεν πρέπει να χρησιμοποιούν τα κοινωνικά μέσα»

Στο εν λόγω άρθρο, μεταξύ άλλων, ο συντάκτης γράφει: «Ως άνθρωποι, οι επιχειρηματίες είναι πιθανό να κάνουν λάθη λόγω έξαρσης συναισθήματος ή κάποιας παράβλεψης που μπορεί να οδηγούν σε μια αρνητική πιθανότητα που δεν έχουμε προβλέψει. Είναι πολύ πιο ασφαλές για τον μέσο επιχειρηματία καθώς και για οποιονδήποτε άλλον να αποφύγει πλήρως τη χρήση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης, αντί να στηριχθεί σε αυτά για να κερδίσει σημαντικά οφέλη. Η συμβουλή μου είναι να μείνετε μακριά από τα κοινωνικά δίκτυα.

Αν αποφασίσετε να χρησιμοποιήσετε τα κοινωνικά δίκτυα, θα πρέπει να τα αντιμετωπίζετε σαν να είναι το βήμα μιας συνέντευξης Τύπου. Είχα στη ζωή μου εργοδότες και πελάτες οι οποίοι έψαξαν στο Google την ιστορία μου και διάβασαν όσα είχα γράψει στα social media, για να αποφασίσουν αν ήθελαν να συνεργαστούν μαζί μου.

Για παράδειγμα, εάν εκφράζετε ισχυρές θρησκευτικές, πολιτικές ή άλλες πεποιθήσεις, θα καταλήξετε να προσβάλλετε τελικά μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων. Δεν έχετε ιδέα εάν θα είστε σε θέση να αντέξετε οικονομικά να προσβάλλετε έναν πιθανό μελλοντικό εργοδότη ή έναν πελάτη που δεν έχετε ακόμη συναντήσει».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας