Συνεντεύξεις

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 8η Στάση: Σπήλι, Νίκος Μαρκουλιδάκης

Στον νομό Ρεθύμνου, τον τόπο καταγωγής του Γιώργου Βογιατζάκη και του Μιχάλη Πριναράκη, κορυφαίων προσωπικοτήτων της ασφαλιστικής αγοράς, βρέθηκε η στήλη. Καταμεσής της Κρήτης, στον νομό Ρεθύμνου, βρίσκεται το Σπήλι, εκεί που δραστηριοποιείται ένας αξιόλογος νέος ασφαλιστής, ο κ. Νίκος Μαρκουλιδάκης.

Ο 32χρονος ασφαλιστικός πράκτορας έχει γεννηθεί και μεγαλώσει 25 χλμ. νότια του Ρεθύμνου, στο χωριό Μουρνέ, και βρέθηκε στον ασφαλιστικό χώρο πριν από 14 χρόνια, το 2008, όταν απάντησε σε μία αγγελία της Interamerican που ζητούσε άτομα για την οργάνωση γραφείου agency στο Ρέθυμνο. «Μόλις είχα τελειώσει το Λύκειο και σπούδαζα Πληροφορική. Έστειλα το βιογραφικό μου, με κάλεσαν για συνέντευξη, με ενημέρωσαν περί τίνος πρόκειται, και αυτό ήταν. μου άρεσε εξ αρχής, και έμεινα».

Ήξερα τι ήθελα να κάνω & τι με περιμένει

Ρωτήσαμε τον κ. Μαρκουλιδάκη αν είχε αντιδράσεις από το περιβάλλον του, για την επιλογή του: «Όχι», ήρθε άμεση η απάντησή του, «γιατί από μικρός έχω τη συνήθεια να αναλαμβάνω τις ευθύνες μου και τα έξοδά μου. Δούλευα και κάλυπτα τις σπουδές μου».

Ήταν, λοιπόν, η αμοιβή το κίνητρο, για να ασχοληθεί με το συγκεκριμένο επάγγελμα, ή υπήρχε και κάτι παραπάνω;

«Για όλους τους ανθρώπους το οικονομικό κίνητρο είναι σημαντικό –γι’ αυτό φεύγουμε από τα σπίτια μας, γι’ αυτό δουλεύουμε, για να έχουμε κάποιο εισόδημα και να μπορούμε να φροντίσουμε την οικογένειά μας. Στη συνέχεια, όμως, εφόσον το κλίμα είναι όμορφο στον χώρο που εργάζεσαι και σου αρέσει αυτό που κάνεις, τότε αυτό λειτουργεί ως πλεονέκτημα. Εμένα με προσέλκυσε περισσότερο το γεγονός ότι μπορούσα ο ίδιος να καθορίσω το εισόδημά μου και όχι κάποιος άλλος».

Πόσο εύκολο, όμως, είναι για έναν νέο επαγγελματία να πετύχει ένα ικανοποιητικό εισόδημα, στην αρχή της καριέρας του, ειδικά όταν δραστηριοποιείται σε ένα σχετικά μικρό τόπο; «Ξεκίνησα δυναμικά. Ήξερα εξ αρχής τι ήθελα να κάνω, ήξερα τι με περιμένει. Η διαδικασία ήταν να βρω πελάτες. Στην αρχή αυτό ήταν δύσκολο, αλλά στην πορεία έγινε πιο εύκολο και ευχάριστο. Το αγάπησα το επάγγελμα και επέλεξα να συνεχίσω με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Μου πήρε γύρω στους τέσσερις μήνες, για να έχω ένα αξιοπρεπέστατο εισόδημα και να είμαι άνετος στη δουλειά μου, να μπορώ να κινηθώ όπως πρέπει». Στην κατεύθυνση αυτή σημαντικό ρόλο έπαιξε και το γεγονός ότι ως μέλος του agency της Interamerican ξεκίνησε από τα δύσκολα. «Ασχολήθηκα με τις ασφαλίσεις Ζωής, κυρίως συνταξιοδοτικά και ασφαλίσεις υγείας, οι οποίες αποφέρουν μεγαλύτερα εισοδήματα, και στη συνέχεια ανέπτυξα τους υπόλοιπους κλάδους».

Όλα είναι θέμα δουλειάς

Ο κ. Μαρκουλιδάκης δεν πιστεύει στην τύχη. Εξίσου δυναμικό και αποδοτικό θεωρεί ότι θα ήταν το ξεκίνημά του, και στην περίπτωση που η πρώτη συνεργασία του ήταν μία εταιρεία αποκλειστικά Γενικών Ασφαλίσεων. «Δεν θα είχα το πλεονέκτημα των υψηλών προμηθειών, αλλά και πάλι πιστεύω ότι ο άνθρωπος που θέλει να δουλέψει καλλιεργεί το έδαφος όπως κι αν το βρει. Ψάχνει και βρίσκει τρόπους, για να κάνει τη δουλειά του αποδοτική».

Ο ίδιος, όπως και αρκετοί ακόμα συνάδελφοί του της νέας γενιάς, δεν συμμερίζεται την άποψη ότι άλλο είναι ο ασφαλιστής Ζωής και άλλο ο ασφαλιστής Γενικών. «Πρέπει να απευθυνόμαστε στον πελάτη με όλα τα όπλα που διαθέτουμε, κάνοντας ανάλυση αναγκών, ώστε να του δίνουμε απαντήσεις και λύσεις, με βάση αυτό που χρειάζεται. Αν το πετύχουμε αυτό, θα έχουμε συνάψει ένα συμβόλαιο το οποίο θα έχει διάρκεια, γιατί θα του είναι χρήσιμο και θα νιώσει ωφελημένος. Αν κάτι δεν το έχει ανάγκη, στη συνέχεια θα το ακυρώσει», επισημαίνει.

Πλεονέκτημα η καθημερινή επαφή με τον πελάτη

Το πλεονέκτημα για τον κ. Μαρκουλιδάκη, όπως και για κάθε επαγγελματία που ζει στην Περιφέρεια και δη σε τόσο μικρά μέρη, όπως το Σπήλι, είναι η σχεδόν καθημερινή επαφή με τους πελάτες του και η ιδιαίτερη σχέση που έχει αναπτύξει μαζί τους.

«Ως επαγγελματίας τους συναντάω δύο φορές τον χρόνο, αλλά ως κάτοικος της περιοχής, ως φίλος ή ως πελάτης τους, όταν πρόκειται για επιχειρηματίες, τους συναντάω πολύ περισσότερες φορές. Με τους περισσότερους είμαστε φίλοι, έχουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ μας. Επιπλέον, δεν είναι τυχαίοι πελάτες, με την έννοια ότι έχουν έρθει σε μένα μετά από σύσταση φίλων, γνωστών ή ευχαριστημένων πελατών».

«Τους κέρδισες, συνεπώς, ως πελάτες, γιατί αναγνωρίζουν ότι είσαι καλός επαγγελματίας ή γιατί είσαι ένας δικός τους άνθρωπος;», ρωτήσαμε τον κ. Μαρκουλιδάκη.

«Το καλός επαγγελματίας είναι σχετικό. Ως επαγγελματίες φροντίζουμε να τους εξυπηρετούμε με τον καλύτερο τρόπο. Κάποιοι θα μας το αναγνωρίσουν, ενώ κάποιοι άλλοι όχι, κι ας έχουν λάβει την ίδια εξυπηρέτηση. Εμείς, πάντως, φροντίζουμε να είμαστε σωστοί στη δουλειά μας, και από εκεί και πέρα η κρίση είναι δικιά τους».

Εν αρχή ην ο πελάτης

Το πόσο σωστή δουλειά κάνει ένας ασφαλιστής φαίνεται σίγουρα την ώρα της αποζημίωσης. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις που ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές έχουν βρεθεί στη δυσάρεστη θέση να πρέπει να υπερασπιστούν κάποια απαίτηση του πελάτη τους, χωρίς να βρίσκουν ανταπόκριση από την εταιρεία που εκπροσωπούν. Πώς αντιμετωπίζει τέτοιες καταστάσεις ο κ. Μαρκουλιδάκης;

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών - 8η Στάση: Σπήλι, Νίκος Μαρκουλιδάκης

«Ο επαγγελματισμός και η πείρα που έχω αποκτήσει όλα αυτά τα χρόνια μου δίνουν τη δυνατότητα να παρεμβαίνω έγκαιρα και με διπλωματικό τρόπο, για να βρίσκονται λύσεις που ικανοποιούν και τις δύο πλευρές. Απλά, χρειάζεται δουλειά, μελέτη επί του θέματος και ετοιμότητα, ώστε να προλαμβάνονται τέτοιες καταστάσεις», επισημαίνει ο συνομιλητής μας, προσθέτοντας: «Είμαι υποχρεωμένος, αφενός, να τηρώ τον κώδικα δεοντολογίας όλων των εταιρειών με τις οποίες συνεργάζομαι και, αφετέρου, να εξυπηρετώ με τον καλύτερο τρόπο τον πελάτη μου. Αλλά αν με ρωτάτε ποιανού το μέρος θα έπαιρνα, εννοείται του πελάτη. Καμία εταιρεία δεν θα μου αποδώσει προμήθειες και μπόνους, εάν προηγουμένως ο πελάτης δεν πληρώσει. Οπότε φροντίζω πάντα, υπερασπιζόμενος το δίκιο, να διατηρώ την ισορροπία στις σχέσεις μεταξύ του πελάτη και της εταιρείας, ώστε κανείς να μη μείνει δυσαρεστημένος, ταυτόχρονα, όμως, κοιτάζω το συμφέρον του πελάτη και ό,τι εξυπηρετεί καλύτερα αυτόν».

Με βάση το Σπήλι, ευρύ πεδίο δράσης…

«Δραστηριοποιούμαι σε όλη την Κρήτη, και πιο πρόσφατα και στην υπόλοιπη Ελλάδα, αλλά η βάση μου είναι το Σπήλι, πρωτεύουσα του Δήμου Αγίου Βασιλείου, όπου και διατηρώ το υποκατάστημα της Smart Insurance. Ως agency ξεκίνησα από την πόλη του Ρεθύμνου, ωστόσο, οι περισσότεροι πελάτες μου βρίσκονται στην επαρχία από την οποία κατάγομαι. Έτσι αποφάσισα να μεταφέρω το γραφείο μου εδώ, προκειμένου να εξυπηρετείται καλύτερα ο κόσμος που με στηρίζει».

Συνεχίζοντας, η συζήτηση έρχεται στον ανταγωνισμό με τους συναδέλφους του ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές. Για τον κ. Μαρκουλιδάκη δεν υπάρχουν ανταγωνιστές αλλά φίλοι, με τους οποίους διατηρεί άριστες σχέσεις, και συνάδελφοι με τους οποίους, όποτε χρειάστηκε, συνεργάστηκε πολύ καλά για κοινούς τους πελάτες. «Είμαστε μία μικρή κοινωνία που δεν έχουμε να χωρίσουμε τίποτα, καθώς υπάρχει δουλειά για όλους και για άλλους τόσους, που θα ήθελαν να μπουν στον χώρο. Αρκεί να δουλέψουμε με τακτική και επαγγελματισμό. Και το τονίζω, αυτό. υπάρχει ευρύ πεδίο δράσης και κλάδοι για να ασχοληθούμε, πέραν του αυτοκινήτου και των γενικών, που είναι οι πιο συνηθισμένοι. Ο τουρισμός είναι πολύ αναπτυγμένος στον νομό Ρεθύμνου και ευρύτερα στην Κρήτη και μας προσφέρει πολλές εναλλακτικές, που μπορούν να αποφέρουν μεγαλύτερα εισοδήματα, τόσο σε εμάς, που είμαστε ήδη στον χώρο, όσο και σε όποιον ενδιαφέρεται να ασχοληθεί με το επάγγελμά μας», τονίζει ο νεαρός ασφαλιστής.

…αλλά και προβλήματα

Εκείνο που διαπιστώνει ο συνομιλητής μας όσον αφορά τον τόπο του είναι ότι υπάρχει χαμηλή ασφαλιστική συνείδηση σε σχέση με τα αστικά κέντρα και μεγάλος ανταγωνισμός από το bancassurance. Όσον αφορά το τελευταίο επισημαίνει: «Λόγω των μειωμένων εσόδων που έχουν οι τράπεζες από άλλες δραστηριότητες, προσπαθούν να επεκταθούν στον ασφαλιστικό κλάδο, δημιουργώντας πρόβλημα σε εμάς τους διαμεσολαβητές –και δεν αναφέρομαι μόνο στα εισοδήματα που χάνουν οι ασφαλιστές. Αναφέρομαι και στους όρους που επιβάλλουν στους πελάτες τους, που δεν είναι πάντα προς όφελός τους».

Θα μπορούσαν οι επικεφαλής των εταιρειών να κάνουν κάτι για να σταματήσει αυτό; Ο κ. Μαρκουλιδάκης πιστεύει πως ναι, καθώς «η γνώμη και η ισχύς τους είναι πιο ισχυρή από τη δική μας των ασφαλιστών».

Αναντικατάστατος ο ασφαλιστής

Η αξία του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και η ειδοποιός διαφορά του σε σχέση με τα άλλα δίκτυα διανομής αποδεικνύεται καθημερινά, καθώς τα τελευταία μικρή μόνο επιρροή ασκούν. «Στην περιφέρεια, πάνω απ’ όλα, υπερισχύει και υπερτερεί η εμπιστοσύνη στο πρόσωπο του ασφαλιστή», επισημαίνει ο κ. Μαρκουλιδάκης, χωρίς, ωστόσο, να παραγνωρίζει και την ισχύ που έχει το όνομα της εταιρείας μεταξύ των ασφαλισμένων. «Οι σωστοί και επαγγελματίες συνεργάτες, όμως, θα ενισχύσουν ακόμα περισσότερο αυτή την ισχύ», προσθέτει.

Ο επαγγελματισμός, όμως, περνάει και μέσα από την εκπαίδευση. Στην κατεύθυνση αυτήν η τεχνολογία μπορεί να είναι σύμμαχος, τόσο των εταιρειών όσο και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. «Όσοι αξιοποιούμε σωστά την τεχνολογία δεν θα χάσουμε», επισημαίνει ο Κρητικός ασφαλιστής, προσθέτοντας: «Οι περισσότερες εταιρείες έχουν αξιοποιήσει την τεχνολογία πολύ ικανοποιητικά. Πλέον, μας δίνονται απομακρυσμένα οι πληροφορίες, με διαδικτυακά σεμινάρια, και δεν χρειάζεται να κάνουμε μεγάλα ταξίδια, για να παρακολουθήσουμε ένα σεμινάριο. Κάποιες εταιρείες ίσως δεν είναι τόσο οργανωμένες όσο άλλες, έχω δει όμως κινήσεις που δείχνουν ότι ενδιαφέρονται να αναπτύξουν διαδικτυακές υπηρεσίες εκπαίδευσης, για να εξυπηρετούν τους συνεργάτες τους. Το σίγουρο είναι ότι υπάρχει κίνητρο και διάθεση», τονίζει. Σε καμία, όμως, περίπτωση η τεχνολογία δεν μπορεί να αντικαταστήσει την προσωπική επαφή.

«Ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να λείψει. Χωρίς αυτόν, ο πελάτης δεν εξυπηρετείται σωστά. Καταρχάς, ο πελάτης μιλάει πιο εύκολα με τον ασφαλιστή του παρά με την εταιρεία. Η εταιρεία μπορεί να κάνει τη διαφήμισή της, μπορεί να προσφέρει μέσω μίας online πλατφόρμας το προϊόν της, δεν μπορεί όμως να εξηγήσει στον πελάτη, απλά και κατανοητά, όπως το κάνουμε εμείς οι διαμεσολαβητές, τα πλεονεκτήματα της ασφάλισης που επιλέγει. Επιπλέον, στο δικό μας, τουλάχιστον, γραφείο ο πελάτης δεν συνάπτει μόνο ένα συμβόλαιο. Φροντίζουμε να καλύψουμε την πρώτη του ανάγκη, αλλά και τη δεύτερη, εφόσον υπάρχει».

Η μάστιγα των τροχαίων

Όταν μιλάς με Κρητικό και αναφέρεσαι στην Κρήτη δεν γίνεται να μη θίξεις και ένα φλέγον ζήτημα που ταλανίζει την περιοχή: τα πολλά και σε πολλές περιπτώσεις θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα.

«Το οδικό μας δίκτυο είναι επικίνδυνο. Ιδίως ο βόρειος οδικός άξονας. Έχουν γίνει κάποια νέα έργα, στο υπόλοιπο οδικό δίκτυο του νησιού, αλλά δεν έχουν αλλάξει και πολύ τα πράγματα. Δεν παρέχουν ασφάλεια», επισημαίνει ο συνομιλητής μας, προσθέτοντας: «Πρέπει να καταλάβουμε ότι οι δρόμοι φέρνουν την ανάπτυξη. Εν έτει 2022, όμως, δεν μπορεί να τους κατασκευάζεις με ανάποδες κλίσεις και συνεχείς στροφές, γιατί ο κόσμος δεν παραχωρεί δυο μέτρα γης. Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε πως, ανεξάρτητα από τον δρόμο, οι οδηγοί οφείλουμε να είμαστε προσεκτικοί. Να έχουμε τον νου μας στον δρόμο. Να μη συνδυάζουμε οδήγηση με αλκοόλ, να μη μιλάμε στο κινητό, τάση που ακμάζει τελευταία. Αν αυτά τα δύο, καλό οδικό δίκτυο και προσωπική ευθύνη, “παντρευτούν”, τότε θα έχουμε το αποτέλεσμα που ζητάμε», καταλήγει ο κ. Μαρκουλιδάκης.

Με την υπόσχεση, όταν κατέβουμε στην Κρήτη να πιούμε δυο ρακές (αρκεί να μην οδηγήσουμε μετά!), κλείνουμε τη συζήτησή μας με τον νεαρό ασφαλιστή από το Σπήλι Ρεθύμνου, σκεπτόμενοι ότι η ασφαλιστική αγορά, για να έχει μέλλον, έχει ανάγκη από ανθρώπους σαν τον Νίκο Μαρκουλιδάκη, νέους επαγγελματίες, που πιστεύουν ότι «υπάρχει έδαφος, για να οργώσουμε και εμείς που είμαστε στον κλάδο, και αυτοί που θα έρθουν. Με μελέτη, υπομονή και επαγγελματισμό τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο».

Επιμέλεια: Δημήτρης Ρουχωτάς, Δήμητρα Καζάντζα

Διαβάστε επίσης:

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 1η στάση: Καστοριά, Ιάσων Ιασωνίδης

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 2η στάση: Πάτρα, Χρήστος Θεοδωρόπουλος

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 3η στάση: Νάουσα, Μαρία Άτση

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 4η στάση: Γαστούνη, Φώτης Δέρβος

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 5η στάση: Kατερίνη, Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 6η στάση: Ρόδος, Στάθης Κουσουρνάς

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 7η στάση: Καβάλα, Γιάννης Κούτρας

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 9η Στάση: Τρίκαλα, Απόστολος Κόκκοβας


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας