Συνεντεύξεις

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 5η στάση: Kατερίνη, Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα

Η ασφαλιστική πράκτορας από την Kατερίνη, κα Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα, μας μιλάει για τη διαδρομή της στον κλάδο, τη συμμετοχή της στο Επιμελητήριο, αλλά και για την επόμενη μέρα στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, τονίζοντας ότι «εμείς δημιουργούμε υπεραξία, όχι οι πλατφόρμες και οι τράπεζες».

Το οδοιπορικό μας εκτός των τειχών μας έφερε στον νομό Πιερίας και στην πρωτεύουσά του, την Κατερίνη, για να γνωρίσουμε και να μιλήσουμε με μία νέα και δραστήρια ασφαλιστική πράκτορα, την κα Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα.

Η κα Φλογέρα δραστηριοποιείται 17 χρόνια ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, ωστόσο, από πολύ νωρίς είχε έρθει σε επαφή με το επάγγελμα, καθώς τα Ασφαλιστικά Γραφεία Φλογέρα μετρούν ήδη 30 χρόνια παρουσίας στον χώρο. «Μεγάλωσα μέσα στο ασφαλιστικό γραφείο των γονιών μου, με όλους τους αξιόλογους συνεργάτες που είχαν. Από πολύ νωρίς γνώρισα την ασφάλιση και πώς λειτουργούν τα ασφαλιστικά γραφεία: από το back office μέχρι το πώς επικοινωνούμε με τους πελάτες, αλλά και πώς στηρίζουμε και ενισχύουμε την ομάδα και τους συνεργάτες μας», μας αναφέρει σχετικά.

Προσφέρω και γίνομαι καλύτερος άνθρωπος

Καθώς πολύ συχνά συμβαίνει πετυχημένοι στο επάγγελμά τους γονείς να πιέζουν τα παιδιά τους να το ακολουθήσουν, εύλογα θέσαμε σχετική ερώτηση στη συνομιλήτριά μας. «Είχα αποφασίσει αρκετά νωρίς ότι αυτή θα είναι η δουλειά μου, ότι θα κάνω καριέρα και θα βιοπορίζομαι από αυτό το επάγγελμα. ένα επάγγελμα που μου δίνει, παράλληλα, τη δυνατότητα να προσφέρω και να γίνομαι καλύτερος άνθρωπος. Οι γονείς μου χάρηκαν για την επιλογή μου αυτή και μου στάθηκαν ως μέντορες. Η μητέρα μου εξακολουθεί να είναι ενεργή. Ο πατέρας μου στέκεται δίπλα μου με τις χρήσιμες συμβουλές του και τις οικονομικές αναλύσεις του», απαντά.

Σήμερα, στο γραφείο της κας Φλογέρα δραστηριοποιούνται 15 άτομα, ενώ διαθέτει συνεργάτες και εκτός Πιερίας. Ως προς τους κλάδους, το γραφείο εστιάζει στις ασφαλίσεις ζωής και προστασίας, στην ασφάλιση κατοικίας και επιχειρήσεων, στις αστικές ευθύνες, αλλά και στην ασφάλιση υγείας. Ασχολείται, επίσης, με επενδυτικά προϊόντα και, όπως όλοι, με τον υποχρεωτικό κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου. «Φροντίζουμε πάντοτε να δίνουμε καλές υπηρεσίες και προϊόντα, να έχουμε ευχαριστημένους πελάτες και να είμαστε συνεπείς σε αυτά που κάθε φορά προσφέρουμε», τονίζει η κα Φλογέρα και προσθέτει: «Πάντα, βέβαια, προκύπτουν καινούργιες ανάγκες, γι’ αυτό δίνουμε, επίσης, βάση σε καθετί καινούργιο που βγαίνει, το μελετάμε και φροντίζουμε να το μαθαίνουμε, έτσι ώστε να μπορέσουμε να το επικοινωνήσουμε στους πελάτες μας. Προσπαθούμε να τους μεταφέρουμε τεχνογνωσία».

Θέλουμε νέο κόσμο, με φρέσκες ιδέες

Μία από τις προτεραιότητες του γραφείου της είναι και η προσέλκυση νέων ανθρώπων στο επάγγελμα.

«Θέλουμε νέο κόσμο, με φρέσκες ιδέες και νέα δυναμική. Τα αποτελέσματα, ωστόσο, είναι απογοητευτικά. Συναντώ νέους ανθρώπους που θέλουν να εργαστούν, αλλά υπάρχει ένα έλλειμμα στο κομμάτι της ενημέρωσης και της αντίληψης τού τι εστί ασφάλιση. Η ασφάλιση δεν είναι μόνο το κλείσιμο ενός συμβολαίου. Είναι προσφορά. Είναι ανάπτυξη σχέσεων, είναι ανάπτυξη εμπορικών δραστηριοτήτων. περιλαμβάνει μία πολύ μεγάλη γκάμα από προϋποθέσεις, χρειάζεται να έχεις γνώσεις και κατάρτιση. Τα σημερινά παιδιά έχουν κάνει τις σπουδές τους, γνωρίζουν πράγματα, ωστόσο, δεν μπορούμε ως αγορά να τους δώσουμε τα κίνητρα να έρθουν κοντά μας. Και τη δική μας δουλειά, για να την κάνει κάποιος, πρέπει πραγματικά να την αγαπήσει», επισημαίνει με πάθος και προσθέτει: «Για τους νεοεισερχόμενους στον κλάδο, καλό θα ήταν να υπάρχει ένα νομικό πλαίσιο για δοκιμαστική περίοδο στο επάγγελμα, αλλά να υπάρχουν και περισσότερα εξεταστικά κέντρα, εκτός και αν εφαρμοστεί η ηλεκτρονική εξέταση με ανάλογη πλατφόρμα»

Ρωτήσαμε την κα Φλογέρα εάν οι εταιρείες και, πιο συγκεκριμένα, η Allianz, με την οποία συνεργάζεται κατ’ αποκλειστικότητα, στηρίζουν αυτή την προσπάθεια προσέλκυσης, που ομολογουμένως είναι αρκετά δύσκολη (δείτε και σχετικά ρεπορτάζ τόσο στο παρόν όσο και στο τεύχος Απριλίου).

«Ναι, με τα προγράμματα εκπαίδευσης που παρέχουν οι εταιρείες στέκονται αρωγοί. Πέρα από το προϊοντικό κομμάτι, την τοποθέτηση κινδύνων, όσον αφορά την εκπαίδευση γενικότερα κάνουν εξαιρετική δουλειά. Ειδικά η Allianz καλύπτει με τα σεμινάριά της πολύ μεγάλη γκάμα γνώσεων, και πωλησιακή και προϊοντική και coaching, που χρειάζεται να έχει σήμερα ένας σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής», απαντά.

Η ίδια θα ήθελε η εκπαίδευση να γίνει ακόμα πιο στοχευμένη και να ακουμπά στις σύγχρονες ανάγκες που αναφύονται, όπως για παράδειγμα η σωστή διαχείριση και αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. «Η διαδικασία της εκπαίδευσης πρέπει να είναι συνεχής», τονίζει και αναφέρεται και στο θέμα της επαναπιστοποίησης, «το οποίο πολλοί πήραν αψήφιστα από το 2014, είτε γιατί δεν το κατάλαβαν είτε γιατί απλά το αμέλησαν, με αποτέλεσμα να χαθούν άδειες και να δημιουργηθεί ντόμινο προβλημάτων», όπως επισημαίνει.

«Αφού υπάρχουν οι επαναπιστοποιήσεις, πρέπει να γίνουν και ας το πάρουμε απόφαση ότι είναι μέρος των υποχρεώσεών μας. Άλλωστε, κερδίζουμε γνώση», τονίζει, προσθέτοντας, ωστόσο, ότι «καλό θα ήταν να γίνονται ανά πενταετία».

Ευλογημένος τόπος

Η κα Φλογέρα μιλάει με πολλή αγάπη για τον τόπο της, στον οποίο δραστηριοποιούνται περίπου 150 ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές: «Η Πιερία είναι ένας ευλογημένος τόπος. έχει τον Όλυμπο, τα Πιέρια όρη, το Κάστρο του Πλαταμώνα και περίπου 100 χλμ. παραλιακό μέτωπο. Είναι ένας νομός κυρίως αγροτικός, αλλά με πολύ έντονη τουριστική δραστηριότητα, οπότε ό,τι επηρεάζει αυτούς τους δύο τομείς είναι φυσικό να επηρεάζει και τις δικές μας εργασίες», επισημαίνει, τονίζοντας, ωστόσο, ότι «εμείς, σε κάθε περίπτωση, προσπαθούμε να βρίσκουμε λύσεις και εναλλακτικές στις νέες ανάγκες που προκύπτουν, είτε στην επιχειρηματική δραστηριότητα είτε στην προσωπική ζωή των πελατών μας».

Οι μεταφορές ανέκαθεν ήταν ένας δυνατός ασφαλιστικός κλάδος στην Πιερία, καθώς υπήρχαν πολλές μεταφορικές εταιρείες και στόλοι. Οι περισσότεροι από τους οποίους, πλέον, έχουν μεταφέρει τις έδρες τους εκτός συνόρων, λόγω κόστους. «Θεωρώ τον εαυτό μου τυχερό, γιατί πρόλαβα να ζήσω τη λεγόμενη καλή εποχή, μέχρι το 2005. Από τότε και μετά έχουν αλλάξει πολλά πράγματα και συνεχώς αλλάζουν. Ωστόσο, προσαρμοζόμαστε και προχωράμε», τονίζει η κα Φλογέρα.

Η συμμετοχή στο Επιμελητήριο

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών - 5η στάση: Kατερίνη, Ευγενία (Βίνα) Φλογέρα

Σε αυτή την εποχή οικονομικής και κοινωνικής κρίσης, η κα Φλογέρα επέλεξε το 2017 να ασχοληθεί με τα κοινά, μέσω του Επιμελητηρίου Πιερίας που «είναι από τα πιο δραστήρια της χώρας». Θεωρεί ότι «ο επιμελητηριακός θεσμός είναι απαραίτητος και χρήσιμος για τη βιώσιμη επιχειρηματικότητα. Με στοχευμένες και ανταποδοτικές δράσεις για τα μέλη και την κοινωνία και παρεμβάσεις στην Πολιτεία μπορεί να προσφέρει πολλά σε όλους τους κλάδους, του δικού μας συμπεριλαμβανομένου. Μάλιστα, σε περιοχές που δεν υπάρχει κάποιος σύλλογος, για να διεκδικεί κάποια πράγματα, το Επιμελητήριο μπορεί να καλύψει αυτό το κενό και να βοηθήσει τα μέλη του».

Η συνομιλήτριά μας συμμερίζεται την άποψη ότι τα Επιμελητήρια μπορούν να κάνουν πιο έντονες παρέμβασεις στην Πολιτεία και να ενημερώσουν για τον θεσμό της ασφάλισης τα κατά τόπους πολιτικά πρόσωπα. «Γενικότερα, πιστεύω ότι είναι καιρός η Πολιτεία να αλλάξει στάση απέναντι στον θεσμό της ασφάλισης. Η συνεργασία μεταξύ του δημόσιου τομέα και της ιδιωτικής ασφάλισης μόνο καλά μπορεί να φέρει και να βοηθήσει να αντιμετωπιστούν συνέπειες, όπως εκείνες των φυσικών καταστροφών, που αυξάνουν τα τελευταία χρόνια, ή θέματα υγείας κ.λπ. Σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει αναγνωριστεί ο ρόλος μας. Χρειάζεται να ξεπεραστούν και εδώ τα εμπόδια. Και εμείς ως αγορά να γίνουμε πιο εξωστρεφείς και η Πολιτεία να αρχίσει να βλέπει τα πράγματα ευρύτερα. Η αξία της δουλειάς που κάνουμε δεν πρέπει να φαίνεται, όταν έχουν επέλθει οι καταστροφές. Η πρόληψη είναι πιο σημαντική».

Οι online πλατφόρμες

Δεν θα μπορούσε η συζήτησή μας να μην έρθει στο φλέγον ζήτημα των ημερών, τις online πλατφόρμες. Η κα Φλογέρα θεωρεί ότι το πρόβλημα, τόσο με τις πλατφόρμες όσο και με το bancassurance, δεν είναι μόνο ότι λειτουργούν ανταγωνιστικά στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, αλλά και στο ότι δεν βοηθούν στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης. «Οι πλατφόρμες δεν σου εξηγούν ποια είναι η αξία του προϊόντος που αγοράζεις, πέρα από την τιμή του. Οι δε τράπεζες βασίζονται στην πρόσβαση που έχουν στα οικονομικά στοιχεία των πελατών τους. Εμείς πρέπει να συνεχίσουμε να κάνουμε τη δουλειά μας, όπως ξέρουμε να την κάνουμε, να κρατάμε την επαφή μας με τον κόσμο, να αναδεικνύουμε την αξία της ασφάλισης και του προϊόντος που προσφέρουμε. Η ανθρώπινη επικοινωνία και η προσωπική σχέση είναι το μεγαλύτερο ατού μας και τη θεωρώ αναντικατάστατη. Έχω παραδείγματα πελατών που χρησιμοποίησαν είτε τράπεζες είτε πλατφόρμες και πάλι κατέληξαν στη συμβουλή του γνήσιου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Δεν πρέπει, λοιπόν, να ξεχνάμε ότι την υπεραξία εμείς τη δημιουργούμε, ούτε οι πλατφόρμες ούτε οι τράπεζες. Αυτό κάνει τη διαφορά και δείχνει ότι είμαστε απαραίτητοι», τονίζει.

Το λειτουργικό κόστος βασικό πρόβλημα

Ένα ακόμα βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές είναι το λειτουργικό κόστος. Όπως επισημαίνει η κα Φλογέρα, «αυτό έχει αυξηθεί, καθώς ένα μέρος έχει μετακυλιστεί από τις εταιρείες στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι έχουν υποχρεώσεις τήρησης μεγάλου όγκου αρχείων, ηλεκτρονικών και φυσικών, γεγονός που έχει κάνει γραφειοκρατικό ένα πολύ μεγάλο μέρος της δουλειάς μας».

Η κα Φλογέρα θεωρεί ότι η IDD και οι υπόλοιπες νομοθετικές αλλαγές των τελευταίων χρόνων έχουν ξεκαθαρίσει σε πολλά πεδία τα πράγματα, σε σχέση με τους πελάτες, τους συνεργάτες και τις εταιρείες. «Σήμερα, οι περισσότερες εταιρείες έχουν δείκτη φερεγγυότητας και δεν φοβόμαστε, όπως παλιότερα, ότι θα κλείσουν. Για το καθεστώς των ΕΠΥ δεν θα τοποθετηθώ. Υπάρχουν και, από εκεί και πέρα, είναι επιλογή του κάθε επαγγελματία πώς θα κινηθεί και με ποιον θα συνεργαστεί», επισημαίνει. Ωστόσο, η ίδια θα ήθελε «ακόμη πιο ξεκάθαρους όρους συνεργασίας, πιο ποιοτικά προγράμματα, που να ανταποκρίνονται στις συνεχώς μεταβαλλόμενες ανάγκες, και συνεχή εκπαίδευση και κατάρτιση. Με αμοιβές ανταποδοτικές και επιβραβεύσεις ανάλογες, τα οποία παλαιότερα τα ζούσαμε πιο έντονα», όπως λέει χαρακτηριστικά.

Και μιας και ο λόγος στις αμοιβές, θα έρθει, άραγε, κάποια στιγμή που ο ασφαλιστής θα αμείβεται από τον πελάτη και όχι από την εταιρεία; Η άποψη της κας Φλογέρα είναι ότι μπορεί και να γίνει κάποια στιγμή, αλλά «αυτό που έχει σημασία είναι το πλαίσιο μέσα στο οποίο θα μπορέσουμε να λειτουργήσουμε, που αυτή τη στιγμή δεν είναι ξεκάθαρο. Η συμβουλή πρέπει να αμείβεται, εφόσον υπάρχει το πλαίσιο, αλλά να μην είναι και πανάκεια. Δεν έχουν να κάνουν όλα με δούναι και λαβείν. Ειδικά στη δική μας δουλειά, που εμπεριέχει την προσφορά. Δεν μπορώ να αρνηθώ τη βοήθεια-συμβουλή, εφόσον μου ζητηθεί, αλλά ούτε και να τη χρεώσω. Τουλάχιστον στην περιφέρεια είναι δύσκολο να το κάνεις αυτό. Το σίγουρο είναι ότι ο καταναλωτής δεν έχει φτάσει σε τέτοιο επίπεδο αντίληψης ακόμα, ώστε να έρθει σε εμάς και να “πληρώσει επίσκεψη”, όπως όταν πάει στον γιατρό».

Η επόμενη μέρα

Κλείνοντας τη συζήτησή μας, ρωτήσαμε την κα Φλογέρα πώς θα ήθελε να είναι η ελληνική ασφαλιστική αγορά μετά από 10 χρόνια.

«Σε 10 χρόνια από τώρα θα ήθελα να έχουμε πάψει να μιλάμε για χαμηλή ή μέτρια ασφαλιστική συνείδηση. Η ασφάλιση θα πρέπει να θεωρείται -όπως και είναι, άλλωστε- χρήσιμη και ανταποδοτική. Θα ήθελα να μιλάμε για ένα καλύτερο οικονομικό και κοινωνικό περιβάλλον. Θα ήθελα να έχει ξεκαθαριστεί το φορολογικό και ασφαλιστικό τοπίο. Επίσης, θα ήθελα να μην ακούω πια για το “κυνήγι του χαμένου θησαυρού” των προμηθειών και του χαμηλού ασφαλίστρου. Πρέπει η δουλειά μας και ο στόχος μας να είναι η παροχή άριστων υπηρεσιών και καλών προϊόντων, να είμαστε ωφέλιμοι για τους πελάτες μας και όχι να κάνουμε κινήσεις για γρήγορο κέρδος», τονίζει.

Για τη νέα και δυναμική ασφαλίστρια από την Κατερίνη, «η ασφαλιστική αγορά υπάρχει και θα συνεχίσει να υπάρχει όσο υπάρχουν κίνδυνοι και ανάγκες κάλυψής τους. Εφόσον αυτό δεν σταματά, δεν σταματάμε και εμείς. Φροντίζουμε να λαμβάνουμε όλα τα μηνύματα της εποχής, να θέτουμε τους στόχους μας, να εξασφαλίζουμε πόρους, γιατί το μέλλον έρχεται απροειδοποίητα και πρέπει να φροντίσουμε γι’ αυτό. Αυτή είναι η δουλειά μας, έτσι κι αλλιώς», υπογραμμίζει εν κατακλείδι.

Επιμέλεια: Δημήτρης Ρουχωτάς, Δήμητρα Καζάντζα

Διαβάστε επίσης:

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 1η στάση: Καστοριά, Ιάσων Ιασωνίδης

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 2η στάση: Πάτρα, Χρήστος Θεοδωρόπουλος

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 3η στάση: Νάουσα, Μαρία Άτση

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 4η στάση: Γαστούνη, Φώτης Δέρβος

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 6η στάση Ρόδος, Στάθης Κουσουρνάς

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 7η στάση: Καβάλα, Γιάννης Κούτρας

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 8η Στάση: Σπήλι, Νίκος Μαρκουλιδάκης

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 9η Στάση: Τρίκαλα, Απόστολος Κόκκοβας


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας