Ν. Σακελλαρίου: Η Ασφάλιση Πιστώσεων εργαλείο προστασίας, χρηματοδότησης & διείσδυσης σε ξένες αγορές

Του Νίκου Σακελλαρίου,
Sales & Operations Director Atradius Greece
.

Η ασφάλιση πιστώσεων ως προϊόν προστατεύει την επιχείρηση έναντι κινδύνων που συνδέονται με την επί πιστώσει πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, ενώ παράλληλα χρησιμεύει ως εργαλείο ανάπτυξης της επιχειρηματικής δράσης, εξασφαλίζοντας την απρόσκοπτη λειτουργία της.
Με βάση το παραπάνω, οι δυνητικοί πελάτες για την ασφάλιση πιστώσεων αποτελούν αν όχι το σύνολο, σίγουρα την πλειοψηφία των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα.

Οι συνεχείς σημαντικές κρίσεις και τα απρόβλεπτα γεγονότα που επηρεάζουν το οικονομικό περιβάλλον, τα τελευταία 15 χρόνια, αυξάνουν έτι περαιτέρω την αξία της ασφάλισης πιστώσεων και την καθιστούν απαραίτητη.

Καταστάσεις όπως η παγκόσμια πιστωτική κρίση, στον απόηχο της κατάρρευσης της Lehman Brothers, οι περιπέτειες της κυπριακής οικονομίας μετά από το haircut των καταθέσεων, η περίοδος της ελληνικής αστάθειας και του πιθανού GRexit, το BRexit, η περίοδος του Covid, η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, που οδήγησε σε αντίστοιχη ενεργειακή κρίση και υψηλό πληθωρισμό, τα νέα δεδομένα που διαμορφώνονται στη Μέση Ανατολή, οι επιπτώσεις από την κλιματική αλλαγή αποτέλεσαν και αποτελούν δυνητικούς παράγοντες επικινδυνότητας για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη κάθε επιχείρησης.

Ως αποτέλεσμα των προαναφερθέντων, γίναμε μάρτυρες περιπτώσεων επιχειρήσεων που κατέρρευσαν ή αναγκάστηκαν να ζητήσουν κρατική στήριξη για να επιβιώσουν, ενώ υπήρξαν επιχειρήσεις οι οποίες, αναμφίβολα, ευνοήθηκαν από τις συγκυρίες και επέκτειναν σημαντικά το εύρος των εργασιών τους (κλάδος του Food & Beverage, φαρμακευτικές, εταιρείες ηλεκτρονικών και ψηφιακών συναλλαγών κ.λπ.).

Είναι, επομένως, προφανές ότι, σε κάθε περίπτωση, η εμπειρία και τα μέτρα προστασίας στη διακυβέρνηση της επιχείρησης είναι χρήσιμα, αλλά δεν εξασφαλίζουν τη συνέχιση της πορείας της, έναντι κινδύνων και γεγονότων που μπορεί όχι μόνο να εκτροχιάσουν την ανάπτυξή της, αλλά να την καταστρέψουν.

Μέσω της Ασφάλισης Πιστώσεων, η ασφαλισμένη επιχείρηση μπορεί να προστατευτεί και να εξασφαλίσει καλύτερο πιστωτικό έλεγχο, ώστε να αποφύγει τις επισφάλειες, αφού ο Ασφαλιστής Πιστώσεων, έχοντας ευρεία γνώση των αγορών παγκοσμίως, μπορεί να τη συμβουλεύσει κατάλληλα.

Ακόμη και σε περίπτωση μη πληρωμής, ο Ασφαλιστής Πιστώσεων αποζημιώνει τις καθυστερημένες απαιτήσεις σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, επιτρέποντας στον Ασφαλισμένο να μπορεί να προγραμματίσει τις χρηματοπιστωτικές του ροές.

Παράλληλα, η Ασφάλιση Πιστώσεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως εργαλείο διείσδυσης στις ξένες αγορές, επιτρέποντας στον εξαγωγέα να αναπτυχθεί “εκ του ασφαλούς”, ενώ αποτελεί ένα θαυμάσιο εργαλείο χρηματοδότησης, αφού οι εταιρείες που έχουν ασφαλίσει τις πιστώσεις τους έχουν πρόσβαση σε φθηνότερη χρηματοδότηση/κεφάλαιο κίνησης.

Η Atradius στον κόσμο

H Atradius αποτελεί μία από τις κορυφαίες εταιρείες ασφάλισης πιστώσεων παγκοσμίως, με εμπειρία άνω των 90 ετών και άριστη φερεγγυότητα, που αποδεικνύεται από την αξιολόγησή της με Α από την AM Best και με A1 από τη Moody’s.

Ως κορυφαία εταιρεία η Atradius έχει παρουσία σε 54 χώρες με 160 γραφεία, ώστε να προσφέρει πλήρη κάλυψη στις ανάγκες κάθε πελάτη, ενώ παράλληλα, χρησιμοποιώντας τη βάση δεδομένων της, που αποτελείται από περισσότερες από 200 εκατομμύρια εταιρείες σε όλο τον κόσμο, εξασφαλίζει άμεση και έγκυρη πληροφόρηση σε όλους τους πελάτες, σε όλες τις αγορές.

Οι άξονες στρατηγικής στην Ελλάδα

Η Ασφάλιση Πιστώσεων στην Ελλάδα αποτελεί για την ασφαλιστική αγορά ένα πολύ ενδιαφέρον αλλά, μέχρι πρότινος, άγνωστο ή αχρείαστο πεδίο ασφάλισης, το οποίο, ενώ απευθύνεται στο σύνολο της επιχειρηματικής κοινότητας, αποτελεί ασφαλιστικά μόλις το 2,2% της παραγωγής των Γενικών Ασφαλίσεων (Αύγουστος 2023).

Από την άλλη, η αύξηση της παραγωγής, σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο, κατά 8,9%, παρ’ όλη τη μείωση των τιμών που επηρέασαν τον κύκλο εργασιών των ασφαλισμένων, αποτελεί θετικό στίγμα για την περαιτέρω ανάπτυξη του κλάδου.

H Atradius στην Ελλάδα έκλεισε, το 2023, 25 χρόνια συνεχούς και επιτυχημένης πορείας, με σταθερή στρατηγική, που περιλαμβάνει ως βασικούς άξονες:

  • την πελατοκεντρική αντίληψη, ώστε να προσφέρουμε λύσεις και υπηρεσίες προς τους ασφαλισμένους ανάλογα με τις ανάγκες τους.
  • τη διαφάνεια και την ίση αντιμετώπιση μεταξύ των συνεργατών μας, κατά τη διαδικασία υποστήριξης και εξυπηρέτησής τους.
  • την ψηφιακή πρωτοπορία, με τη χρήση εργαλείων που μειώνουν τον χρόνο διαχείρισης και βελτιώνουν το αποτέλεσμα των παρεχόμενων υπηρεσιών μας.

Άνω του 98% η διατηρησιμότητα λογαριασμών

Η πελατοκεντρική μας αντίληψη ξεκινάει από τη θέση μας ότι κάθε πελάτης είναι διαφορετικός. επομένως, ο στόχος μας, κατά τη διάρκεια της υποβολής προσφοράς, είναι να βρούμε την καλύτερη λύση για τον ασφαλισμένο.

Παράλληλα, οι οικονομικοί μας αναλυτές είναι έμπειροι και έτοιμοι να υποστηρίξουν έμπρακτα τους Ασφαλισμένους μας, εγκρίνοντας έξυπνα πιστωτικά όρια, ακόμα και σε “δύσκολες” χώρες και σε “δύσκολους” πελάτες. Εξάλλου, αυτό που όλοι πιστεύουμε στην Atradius είναι ότι υπάρχουν καλές επιχειρήσεις σε προβληματικούς κλάδους και προβληματικές επιχειρήσεις σε καλούς κλάδους.

Μετά την έναρξη της ασφάλισης κάθε πελάτης ανατίθεται σε συγκεκριμένο Account Manager, που παρακολουθεί, συνεργάζεται και εξυπηρετεί τον πελάτη σε άμεση συνεργασία με τον διαμεσολαβητή του λογαριασμού.

Η συγκεκριμένη ομάδα αποτελείται από εξαιρετικούς και έμπειρους εργαζόμενους, η ποιότητα και ο επαγγελματισμός των οποίων εξασφαλίζει διατηρησιμότητα λογαριασμών που ξεπερνά το 98%!

Τέλος, σε περιπτώσεις ζημιών (που αποτελούν τη στιγμή της αλήθειας για την ασφάλιση) λειτουργούμε με ταχύτητα και ευελιξία, παρέχοντας στον πελάτη την πολύτιμη ρευστότητα.

Από διαμεσολαβητές το 90% των εργασιών

Στην Atradius μας εμπιστεύεται το σύνολο των διαμεσολαβητών που δραστηριοποιούνται στην ασφάλιση πιστώσεων, από τους οποίους προέρχεται σχεδόν το 90% των εργασιών μας. Γι’ αυτό δίνουμε μεγάλη προσοχή στην ίση αντιμετώπισή τους, θεσπίζοντας συγκεκριμένες διαδικασίες για την ανάληψη κινδύνων, την αλλαγή διαμεσολάβησης και τον εν γένει τρόπο συνεργασίας.

Παράλληλα, αναπτύσσουμε και βελτιώνουμε συνεχώς τις ψηφιακές μας υποδομές, ώστε να εξασφαλίσουμε το καλύτερο αποτέλεσμα για πελάτες και συνεργάτες μέσω της πλατφόρμας ATRIUM, με την οποία ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να λάβει άμεσα έγκριση ορίων, να καταχωρίσει αιτήματα ζημιών και να βρει εξαιρετικά ενδιαφέρουσες πληροφορίες για την ανάπτυξη της δουλειάς του.

Η βελτίωση του οικονομικού κλίματος στην Ελλάδα, οι συνεχείς επενδύσεις και η στροφή των επιχειρήσεων στις εξαγωγές οδηγούν, νομοτελειακά, τις επιχειρήσεις, ανεξαρτήτως μεγέθους, στην ανάγκη για ασφάλιση πιστώσεων.

Αποτελεί ευθύνη του κλάδου μας η ενημέρωση των υποψηφίων πελατών (risk awareness), η εκπαίδευση των διαμεσολαβητών και στόχος μας είναι η πρόσκτηση, πρωτίστως, νέων εργασιών, αντί της μεταφοράς λογαριασμών με γνώμονα αποκλειστικά το κόστος.

Η μέχρι σήμερα συμμετοχή της ασφάλισης πιστώσεων στο σύνολο της ασφαλιστικής αγοράς (1,02%) μας οδηγεί αβίαστα στο συμπέρασμα ότι υπάρχει «πεδίο δόξης λαμπρό» για ανάπτυξη και αύξηση των εργασιών μας, κάτι που αποτελεί και τον σκοπό μας για τα επόμενα χρόνια.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΜΙΝΕΤΤΑ Ασφαλιστική: Εβδομάδα Κοινωνικής Υπευθυνότητας για 5η χρονιά
Επόμενο άρθροΔημογραφικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη ζήτηση ασφάλισης πλημμύρας