Δρ Νάκης Αντωνίου: Στόχος μας η Υδρόγειος να παραμείνει η πιο φερέγγυα εταιρεία της Κύπρου

8940
Nakis Antoniou

Συνέντευξη του Δρ Νάκη Αντωνίου, Δ/νοντος Συμβούλου Υδρογείου Ασφαλιστικής (Κύπρου) στη Νατάσα Χριστοφόρου

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική Εταιρεία (Κύπρου) μετρά 15 χρόνια πορείας στην κυπριακή αγορά. Μια μικρή ασφαλιστική που, ωστόσο, τα τελευταία χρόνια παρουσιάζει αξιοσημείωτη άνοδο στην παραγωγή ασφαλίστρων και για δεύτερη χρονιά καταγράφει τον πιο ψηλό δείκτη φερεγγυότητας, ανάμεσα στις εταιρείες του Γενικού Κλάδου.
Ξεκίνησε την πορεία της ως θυγατρική της Υδρόγειος Α.Α.Α.Ε., όμως, από το 2017 θεωρείται καθαρά κυπριακή εταιρεία, αφού το ποσοστό συμμετοχής της ελληνικής εταιρείας στο μετοχικό της κεφάλαιο μειώθηκε.
Στη συνέντευξή του στην «Ασφαλιστική Αγορά» ο Διευθύνων Σύμβουλος της Υδρογείου Ασφαλιστικής, Δρ Νάκης Αντωνίου, αναφέρεται στις οικονομικές επιδόσεις της εταιρείας και στους στόχους της για το μέλλον.

 

Η Υδρόγειος Ασφαλιστική είχε το 2017 νέα, σημαντική αύξηση στην παραγωγή ασφαλίστρων. Πού στοχεύετε;

Ν.Α.: Όπως φαίνεται και στον πίνακα 1, η Εταιρεία μας, από τη χρονιά της μεγάλης κρίσης και του bail in, του 2013, έχει σχεδόν διπλασιάσει το χαρτοφυλάκιό της. Ο λόγος απλός: εξαργυρώνουμε τη φερεγγυότητα, την αξιοπιστία και την εμπιστοσύνη του ασφαλιστικού κοινού, αλλά κυρίως των επαγγελματιών ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Ο στόχος μας είναι να παραμείνουμε και να αναγνωριστούμε ως η πιο φερέγγυα και αξιόπιστη ασφαλιστική εταιρεία Γενικού Κλάδου του τόπου. Όσον αφορά τον αριθμητικό στόχο, είναι για το 2018 να ξεπεράσουμε τα 14 εκατομμύρια παραγωγής (ΝΕΤ). Κατά το 1ο τρίμηνο, η αύξηση της παραγωγής μας ήταν στο 14,6% και στο 5μηνο έφτασε το 15%.

Αυτό, όμως, που θέλω να τονίσω, είναι ότι τα νούμερα δεν μας ζαλίζουν και ούτε είναι αυτοσκοπός. Γι’ αυτό και δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς που αποδεχόμαστε. Παράλληλα, παραμένουμε πιστοί στις αρχές μας, με επίκεντρο πάντοτε τον άνθρωπο. Η έννοια της ηθικής και του συνολικού καλού πρωταγωνιστούν στην πελατοκεντρική φιλοσοφία της Υδρογείου.

ydrogeios pin 1

Για δεύτερη χρονιά καταγράψατε έναν από τους πιο ψηλούς δείκτες φερεγγυότητας ανάμεσα στις ασφαλιστικές Γενικού Κλάδου. Πόσο σημαντικό είναι αυτό, για μια σχετικά μικρή ασφαλιστική εταιρεία;

Ν.Α.: Ναι, είναι γεγονός, όμως, αξίζει να σημειωθεί ότι ο δείκτης φερεγγυότητάς μας είναι ο ψηλότερος από όλες τις εταιρείες γενικού κλάδου στην Κύπρο. Αυτό είναι αποτέλεσμα σκληρής και οργανωμένης δουλειάς για χρόνια. Δεν είναι κάτι που γίνεται ή, καλύτερα, επιτυγχάνεται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Οι παράγοντες είναι πολλοί και οι συντελεστές ακόμα περισσότεροι.

Στόχος η καινοτομία

Τι καινούριο ετοιμάζετε για την κυπριακή αγορά;

Ν.Α.: Η καινοτομία είναι ο παράγοντας που κάνει κάθε επιχείρηση να ξεχωρίζει και να γίνεται διαχρονική. Στην Υδρόγειο, η ομάδα του Μάρκετινγκ εργάζεται σκληρά, μελετώντας την αγορά αλλά και τις ανάγκες της και προσπαθεί να βρίσκει απαντήσεις και λύσεις σε κάθε περίπτωση.

Στο μέλλον, ετοιμάζουμε καινοτόμα προϊόντα στο τομέα της Υγείας, του αυτοκινήτου και όχι μόνον. Επιτρέψετέ μου να μείνω ως εδώ, για ευνόητους λόγους. Θα μιλήσουμε για αυτά, τα εξαιρετικού ενδιαφέροντος προϊόντα, σύντομα.

Η εταιρεία σας έχει επενδύσει πολλά στο “κομμάτι” της ασφάλισης αυτοκινήτων. Πώς προετοιμάζεστε για τις αλλαγές που επέρχονται στον κλάδο, όπως για παράδειγμα η εμφάνιση αυτοκινήτων χωρίς οδηγό;

Ν.Α.: Είναι γεγονός ότι το μεγαλύτερο κομμάτι του χαρτοφυλακίου, το 54%, ανήκει στο αυτοκίνητο. Παρόλο που ένα τέτοιο ποσοστό θεωρείται εξαιρετικό, εμείς στην Υδρόγειο προσπαθούμε να προωθούμε άλλου είδους ασφαλιστικά προϊόντα.
Εδώ θα ήθελα να σημειώσω ότι, στρατηγικά, δεν κυνηγούμε το αυτοκίνητο, και ο βασικός λόγος είναι η τιμολόγηση. Η χαμηλή τιμολόγηση και τα αυξημένα κόστη των απαιτήσεων κάνουν τον κλάδο επικίνδυνο. Ο ανταγωνισμός δεν αφήνει περιθώρια ευελιξίας. Εμείς κρατάμε τις τιμές σε ένα επίπεδο και αποδεδειγμένα ανταποκρινόμαστε στις απαιτήσεις της εκλεκτής πελατείας μας.

Σκεφθείτε πώς είναι η τεχνολογία σήμερα και αναλογιστείτε τα κόστη επιδιόρθωσης ενός οχήματος, με όλα εκείνα τα ηλεκτρονικά συστήματα που διαθέτει. Πρέπει να αναφερθεί ότι τα ανταλλακτικά στην Κύπρο είναι κατά πολύ πιο ακριβά από ό,τι στις πλείστες χώρες της Ευρώπης. Αν κάποιος προσπαθήσει να “στήσει” ένα αυτοκίνητο αγοράζοντας ανταλλακτικά, τότε θα του στοιχίσει, μπορεί, διπλάσια ή ακόμα και περισσότερα από την αγοραστική του αξία. Ο Πίνακας 2 δείχνει τις ζημιές που έχει πληρώσει η Εταιρεία μας κατά τα τελευταία χρόνια.

Τώρα, το κεφάλαιο «Αυτόνομα οχήματα» μπορεί να αλλάξει όλα όσα ξέρουμε μέχρι σήμερα για την ασφάλιση των αυτοκινήτων. Πώς; Σήμερα ασφαλίζουμε την αμέλεια του οδηγού. Στο αυτόνομο όχημα τις οδηγίες θα τις δίνει το λογισμικό του πρόγραμμα και όχι ο οδηγός. Άρα, ο οδηγός δεν θα είναι υπαίτιος στα δυστυχήματα. Τότε, τι και ποιον θα ασφαλίζουμε; Μήπως θα μιλάμε για ευθύνη προϊόντος ή επαγγελματική ευθύνη, ή και τα δύο μαζί; Μήπως θα αγοράζουν ένα συμβόλαιο οι αυτοκινητοβιομηχανίες και θα παρέχουν συνδρομητική κάλυψη στους πελάτες τους;

Ydrogeios pin 2

«Από άνθρωπο σε άνθρωπο»

Οι νέες τεχνολογίες καθώς και οι νέοι τρόποι προώθησης ασφαλιστικών προϊόντων, μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, είναι σημαντικά εργαλεία για την ανάπτυξη μιας εταιρείας. Πώς τα χρησιμοποιείτε;

Ν.Α.: Σίγουρα η τεχνολογία βοηθά στην ανάπτυξη των πωλήσεων. Όμως, δεν είναι δυνατόν όλα τα προϊόντα να διατίθενται με τον ίδιο τρόπο. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, όσον αφορά στα ασφαλιστικά προϊόντα, έχουν έναν ενημερωτικό ρόλο. Όντως συμβάλλουν στη γνωστοποίηση των ασφαλιστικών προγραμμάτων προς το ασφαλιζόμενο κοινό.

Εμείς, ως Υδρόγειος, χρησιμοποιούμε την τεχνολογία ως εργαλείο που βοηθά τον συνεργάτη μας στον αγώνα των πωλήσεων. Τα δε μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα χρησιμοποιούμε ή έστω προσπαθούμε να τα χρησιμοποιούμε ως μέσα ενημέρωσης.
Και μην ξεχνάτε ότι η ασφάλιση είναι αγαθό που προσφέρεται από άνθρωπο σε άνθρωπο.

Πλέον οι ασφαλιστικές εταιρείες έρχονται αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις. Μία από αυτές είναι η πρόσφατη εφαρμογή της οδηγίας για τα προσωπικά δεδομένα. Πόσο έχει αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας σας;

Ν.Α.: Οι προκλήσεις έγιναν για μας καθημερινότητα, μέρος της ζωής μας. Αυτές είναι που μας κρατούν σε εγρήγορση και μας αναγκάζουν να καινοτομούμε. Να βλέπουμε το μέλλον στα μάτια και με αισιοδοξία. Γιατί το μέλλον, όπως είπε και ο μεγάλος Γκάντι, εξαρτάται από τις πράξεις του σήμερα.

Η Εταιρεία έχει υλοποιήσει όλα τα απαιτούμενα βήματα συμμόρφωσης, όπως αυτά προνοούνται από τον Κανονισμό. Συγκεκριμένα, η Εταιρεία προχώρησε στη δημιουργία και στελέχωση ομάδας διαχείρισης έργου, η οποία ανέλυσε σε βάθος τα άρθρα και τις έννοιες του Κανονισμού. Η ανάλυση θεωρείται ως ένα από τα πρώτα βασικά βήματα για τη συμμόρφωση.

Η νέα τάξη πραγμάτων που φέρνει ο GDPR πρωτίστως κατανοήθηκε και εμπεδώθηκε από τη διοίκηση, που υποστήριξε την εκπαίδευση μέσω προγράμματος ενημέρωσης (awareness program) επαναληπτικού χαρακτήρα, για την εξοικείωση όλου του ανθρώπινου δυναμικού της Εταιρείας και την ομαλή προσαρμογή της στο κανονιστικό πλαίσιο.

Η Υδρόγειος προχώρησε στον ορισμό οργανικής θέσης Data Protection Officer (DPO) και σε ανάθεση καθηκόντων, καθώς και στη δημιουργία Επιτροπής (GDPR Committee), που απαρτίζεται από στελέχη ποικίλων δεξιοτήτων, στην οποία προεδρεύει ο DPO.

Σκοπός της σύστασης της ομάδας αποτελεί η κάλυψη όλου του εύρους των απαιτήσεων του Κανονισμού, καθώς και η συνεχής συνεργασία για την αντιμετώπιση ενδεχόμενων θεμάτων.

Nakis Antoniou

Ο δείκτης φερεγγυότητάς μας είναι ο ψηλότερος από όλες τις εταιρείες γενικού κλάδου στην Κύπρο. Αυτό είναι αποτέλεσμα σκληρής και οργανωμένης δουλειάς για χρόνια. Δεν είναι κάτι που γίνεται ή, καλύτερα, επιτυγχάνεται μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα.

Πέραν αυτών των δράσεων που απαιτούνται για τη συμμόρφωση, η Εταιρεία έχει εστιάσει από το πρώτο βήμα προσαρμογής της σε ενέργειες που, συνδυαστικά, θα αποδίδουν επιχειρησιακή αριστεία:

  • ενδυνάμωση των σχέσεων εμπιστοσύνης με τους πελάτες.
  • ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι των εταιρειών της ασφαλιστικής αγοράς.
  • ελαχιστοποίηση των μη αναγκαίων Δεδομένων (minimization) και βελτίωση της επιχειρησιακής καθημερινότητας.

Όπως κάθε αλλαγή νοείται πως και αυτή έχει επιφέρει κόστος στην εταιρεία. λάβετε υπόψη εκπαίδευση υπεύθυνων, ενημέρωση στελεχών και συνεργατών, αλλαγή και εκτύπωση εντύπων, μηχανογραφικά συστήματα κ.τ.λ.

“Βαριές” οι αλλαγές που ζητά η Ε.Ε.

Μπορεί μια ασφαλιστική εταιρεία στην Κύπρο, όπου τα μεγέθη δεν είναι τα ίδια με το εξωτερικό, να ανταποκριθεί στις παγκόσμιες προκλήσεις και στις αλλαγές που “επιβάλλει” μέσω των οδηγιών της η Ε.Ε.;

Ν.Α.: Οι οδηγίες, οι αλλαγές και τα Standards που ζητά η Ε.Ε. είναι “βαριά” για τις εταιρείες μας στην Κύπρο. Όχι από την άποψη ότι δεν μπορούμε να ανταποκριθούμε, αλλά γιατί το ποσοστό τους επί των εξόδων μας είναι μεγαλύτερο από αυτό των Ευρωπαίων συναδέλφων. Λάβετε υπόψη ότι την παραγωγή ασφαλίστρων ολόκληρης της κυπριακής αγοράς μπορεί να την κάνει μία ασφαλιστική εταιρεία στο εξωτερικό.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες στην Κύπρο βρίσκονται σε τροχιά ισχυρής ανάπτυξης. Πιστεύετε ότι αυτό οφείλεται, πέραν από τους θετικούς δείκτες της οικονομίας, και σε ενδεχόμενη αλλαγή της ασφαλιστικής συνείδησης των Κυπρίων;

Ν.Α.: Η ανάπτυξη οφείλεται και στους δύο παράγοντες. Είναι γεγονός πως η οικονομική κρίση υπήρξε μια από τις πιο σοβαρές προκλήσεις που είχε να αντιμετωπίσει ο ασφαλιστικός τομέας, και όμως αντεπεξήλθε αποτελεσματικά. Φυσικά, είναι γεγονός πως οι ισχυροί ρυθμοί ανέλιξης της κυπριακής οικονομίας οφείλονται στην ανάπτυξη της οικοδομικής βιομηχανίας και του τουρισμού, κλάδοι οι οποίοι επηρεάζουν θετικά την πορεία της οικονομίας μας.

Ο Κύπριος πάντοτε είχε ασφαλιστική συνείδηση. οι συγκυρίες, οι οικονομικές καταστάσεις τον ανάγκαζαν, λανθασμένα μεν, να κάνει αποκοπές, δε.

Η ασφάλιση ήταν, είναι και πρέπει να είναι κομμάτι της ζωής μας, σταθερός παράγοντας του οικογενειακού προγραμματισμού και σύμμαχος της επιχείρησής μας.

Προηγούμενο άρθροERGO Claims Academy: “σχολείο” επιμόρφωσης και εις βάθος γνώσης
Επόμενο άρθροMunich Re: US$ 33 δις κόστισαν οι φυσικές καταστροφές το 1ο εξάμηνο 2018