Συνεντεύξεις

I.G.R. Insurance Brokers Ltd- Ιωάννης Ρούσσης: «Όχι πια “ορφανοί” πελάτες» (Μάιος 2011)

Μία μικρή αγγελία σε εφημερίδα το 1989 ήταν η αφορμή για να γνωριστεί ο κ. Ρούσσης με την αγορά της ασφάλισης. Πριν ακόμη τελειώσει τη στρατιωτική του θητεία, είχε ήδη συμφωνήσει με την Interamerican ότι θα εργαστεί για εκείνη και μία λαμπρή πορεία τον περίμενε. Σύντομα, όμως, η ενεργητικότητα και οι ικανότητές του τον έσπρωχναν να χαράξει το δικό του δρόμο. Και σήμερα, κάτω από το διακριτικό τίτλο της νέας εταιρείας: «I.G.R. Insurance Brokers», στο Περιστέρι, έχει τη χαρά να βλέπει και να διαβάζει το δικό του όνομα…

«Η Interamerican, με τη συνέπεια και την πειθαρχία που μου δίδαξε, ήταν πολύ μεγάλο σχολείο για μένα. Και πάντα με συγκινεί η στάση που τήρησαν οι άνθρωποι εκεί, όταν αποφάσισα να κάνω τη μικρή μου επανάσταση και να δημιουργήσω από το 2007 και εξής το δικό μου γραφείο», μας εξομολογείται ο κ. Ρούσσης, αναφερόμενος στα χρόνια που δραστηριοποιούνταν στο agency, για το οποίο μάλιστα μόνο καλά έχει να θυμάται, παρά την ανεξάρτητη πορεία που ακολούθησε στη συνέχεια. Στο εγχείρημα αυτό πιστοί του σύντροφοι στάθηκαν τόσο η αδερφή του, κα Βάσω Ρούσση, έχοντας 15ετή εμπειρία ως ασφαλιστική σύμβουλος, όσο και η σύζυγός του, κα Γεωργία Βαμβάκη, η οποία, αν και εκπαιδευτικός, προτίμησε να σταθεί στο πλευρό του και να πορευθούν μαζί στη νέα τους επαγγελματική ζωή. Τα δύο αδέλφια στη συνέχεια δημιούργησαν την εταιρεία Πωλήσεων και Ασφαλιστικών Συμβούλων Safety Lead. 

Σήμερα η I.G.R. δραστηριοποιείται τόσο στους γενικούς κλάδους όσο και στον κλάδο ζωής και υγείας και έχει ανοίξει τα “πανιά της συνεργασίας” της προς δώδεκα, πλέον της Interamerican, εταιρείες, όπως η Εθνική, η Eurolife, η Συνεταιριστική, η Υδρόγειος, η Demco, η Ευρωπαϊκή?Πίστη, κ.ά, γιατί, όπως χαρακτηριστικά μας είπε ο ίδιος, «θέλησα να δουλεύω στο εξής κατ’ εντολή του πελάτη». Οργανωτικός και πολύ μεθοδικός, όπως διαπιστώσαμε, έχει ήδη εντάξει στην καθημερινή του δραστηριότητα τα ειδικά δελτία αναγκών αλλά και τα ετήσια δελτία αξιολόγησης, που απευθύνονται στους πελάτες και στόχο έχουν να αποτυπώσουν με τον καλύτερο τρόπο τις ιδιαίτερες ανάγκες τους αλλά και να καθορίσουν στη συνέχεια τη δραστηριότητα του γραφείου.  

Την ίδια ώρα, η αγορά αλλάζει. Νέα δεδομένα υπό το Solvency II, νέα δίκτυα διανομής και προώθησης προϊόντων, αλλαγές στις προμήθειες και ένας θεσμός που δοκιμάζεται καθημερινά από τις πρακτικές και τη φήμη του. Ωστόσο, ο κ. Ρούσσης φαίνεται έτοιμος να προσαρμοστεί σε κάθε αλλαγή που έρχεται: «Το Solvency II θα κάνει πολλές εταιρείες να βγουν από το χάρτη της αγοράς, όμως το νέο σύστημα υπολογισμού των κεφαλαιακών απαιτήσεων των εταιρειών θα προστατεύει πια όχι μόνο τον καταναλωτή αλλά κι εμάς. Δεν μας βοηθούν φαινόμενα εταιρειών που κλείνουν κι αφήνουν τους ασφαλισμένους τους με προβλήματα υγείας ανασφάλιστους. Η νέα οδηγία θα ξεκαθαρίσει το τοπίο τόσο των εταιρειών όσο και των διαμεσολαβητών», μας λέει με σιγουριά.  Οι εταιρείες μπορεί, βέβαια, να εξυγιαίνονται και να εκσυγχρονίζονται. Μήπως, όμως, ο τρόπος που επιλέγουν για να το κάνουν συχνά “τραυματίζει” τους διαμεσολαβητές της ασφάλισης; 

Ρωτήσαμε τον κ. Ρούσση για τις πωλήσεις μέσω internet, που όλο και κερδίζουν έδαφος, όσο και για τις μειωμένες προμήθειες που σύντομα θα είναι γεγονός. «Όταν η φορολογική δήλωση υποχρεωτικά από φέτος γίνεται ηλεκτρονικά ακόμη και για τους ηλικιωμένους, δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι η επικράτηση της τεχνολογίας είναι η νέα τάση. Και δεν σας κρύβω ότι αρκετά συμβόλαιά μας έχουν χαθεί εξαιτίας του μοντέλου αυτού. Όμως εξακολουθώ να πιστεύω ότι όσοι γνωρίζουν το ρόλο και την αξία του διαμεσολαβητή και δεν πιστεύουν ότι μπορούν μόνοι τους να αντεπεξέλθουν στις διαδικασίες τη δύσκολη ώρα της αποζημίωσης, σύντομα θα αναγνωρίσουν το παραδοσιακό μοντέλο. Και ιδιαίτερα ο  κλάδος ζωής θεωρώ ότι είναι πάρα πολύ δύσκολο να επηρεαστεί», διαβεβαιώνει. Όσο για τις αλλαγές στις προμήθειες, ο κ. Ρούσσης ισχυρίζεται πως: «αν οι εταιρείες λόγω εσωτερικών τους προβλημάτων προβούν σε αναθεώρηση των προμηθειών, θα πρέπει να προσαρμοστούμε στη νέα πραγματικότητα. 

Το μέλλον των γραφείων διαμεσολάβησης θα κριθεί, άλλωστε, από την εκλογίκευση των εξόδων και το προϊοντικό μείγμα. Εκείνοι που ήταν ασυνεπείς στις υποχρεώσεις τους και στηρίζονταν στις μακρινές επιταγές δεν θα τα καταφέρουν. Αλλά και όσοι ασχολούνται αποκλειστικά με το αυτοκίνητο δεν πρόκειται να έχουν μέλλον».  Και μπορεί η οικονομική κρίση να μην αφήνει πολλά περιθώρια για ανάπτυξη εργασιών στον κλάδο ζωής, ωστόσο ο κ. Ρούσσης επισημαίνει: «Η συγκυρία είναι σαφώς δύσκολη για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις. Όμως η ιδιωτική ασφάλιση έχει να προσφέρει πολλές επιλογές, την ώρα που το δημόσιο, ειδικά στον κλάδο υγείας, συρρικνώνει συνεχώς τους φορείς και τις υπηρεσίες του. Γι’ αυτό κι εμείς πρέπει να είμαστε δίπλα στον πελάτη και να τον ενημερώνουμε για όλα τα προγράμματα που μπορούν να τον καλύψουν. Πρέπει να σταματήσει το φαινόμενο των “ορφανών” πελατών, εκείνων δηλαδή που δεν έχουν κανένα δίπλα τους να τους βοηθήσει».  

Μετά από τόσα χρόνια πορείας ο κ. Ρούσσης δεν εθελοτυφλεί. Αναγνωρίζει τη δυσκολία της εποχής και τους “τριγμούς” από τις αλλαγές που επίκεινται, όμως δεν χάνει ποτέ την πίστη στο επάγγελμά του και στις προσπάθειές του: «Προσπαθούμε να είμαστε πάντα μάχιμοι παίκτες του γηπέδου και να μην απαξιώνουμε ποτέ τον αγώνα».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας