Συνεντεύξεις

“AMT Insurance Brokers”- Μιχάλης και Μαρίνα Τζωρτζωρή : «Ξεφεύγοντας από την …πώληση» (Οκτώβριος 2009)

Όταν δύο νέα παιδιά που εργάζονται στο χώρο των ασφαλειών σου μεταδίδουν μιλώντας τη φωτεινή πλευρά των πραγμάτων και την αγάπη τους γι’ αυτό με το οποίο αποφάσισαν να ασχοληθούν, τότε οι προοπτικές για το μέλλον στην ασφαλιστική αγορά δείχνουν πραγματικά ευοίωνες. Στο ασφαλιστικό πρακτορείο AMT Insurance Brokers στην Καστέλλα, ο Μιχάλης και η Μαρίνα Τζωρτζωρή δίνουν καθημερινά τον καλύτερό τους εαυτό για να ικανοποιήσουν τους πελάτες τους, κάνοντας όχι “πώληση” αλλά ουσιαστική ασφαλιστική μελέτη. 

Μεγαλωμένοι μέσα σε ασφαλιστικό περιβάλλον, με τον πατέρα να ανήκει αρχικά στην ομάδα της Interamerican και στη συνέχεια της Metrolife Εμπορική, ο Μιχάλης και η Μαρίνα παίρνουν το βάπτισμα του πυρός ξεκινώντας από απλές door to door εισπράξεις για να φτάσουν στη σύναψη ασφαλιστικών συμβολαίων. Μπορεί να μην ήταν η αρχική επιλογή, στην πορεία όμως, το επάγγελμα του ασφαλιστή κέρδισε την αγάπη και την αφοσίωσή τους: «Είναι ένα θαυμάσιο επικοινωνιακό επάγγελμα που καταφέρνει με τη διαρκή εναλλαγή να βελτιώνει τις σχέσεις μας σε κάθε τομέα της ζωής μας». 

Σήμερα και ενώ έχει διαγράψει μια πορεία 20 χρόνων, το “AMT Insurance Brokers” στεγάζεται στην οδό Τζαβέλλα, στην Καστέλλα, έχοντας μία ιδιαιτερότητα. Η μία του δραστηριότητα έγκειται στην αποκλειστική συνεργασία με τη Groupama, με το Μιχάλη να είναι συντονιστής γραφείου και τη Μαρίνα Unit Manager, και η άλλη αφορά τη λειτουργία του γραφείου ως πρακτορειακού και μεσιτικού, συνεργαζόμενου με όλες τις μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες και υπό τη διεύθυνση των γονέων της οικογένειας. Πρόκειται για έναν ιδανικό συνδυασμό δεδομένου ότι η συνεργασία με τη Groupama εξασφαλίζει ποιοτικά χαρακτηριστικά, κύρος και ανταγωνιστικά προϊόντα, ενώ η πρακτορειακή λειτουργία εγγυάται την αντικειμενικότητα και τη μεγαλύτερη ποικιλία στις επιλογές του πελάτη.
Το χαρτοφυλάκιο του γραφείου έχει πλέον ισορροπήσει πλήρως με το 35% να αφορά τον κλάδο αυτοκινήτου και το υπόλοιπο 65% να μοιράζεται στους κλάδους ζωής, πυρός, αστικής ευθύνης, σκαφών και μεταφορών. 

Το ανήσυχο πνεύμα της οικογένειας, ωστόσο, δεν σταματά εδώ. Εκτός από το ότι συμμετέχει μετοχικά στην εταιρεία “NP Νέος Ποσειδών”, τα τελευταία δύο χρόνια αγόρασε και ένα υπερσύγχρονο φανοποιείο αυτοκινήτων με την επωνυμία “Auto Cosmetic”, προκειμένου να παράσχει ακόμα καλύτερες υπηρεσίες στους πελάτες της στον κλάδο αυτοκινήτου. 

Αναφερόμενος στον τομέα της υγείας, ο Μιχάλης Τζωρτζωρής υποστηρίζει πως ο συνδυασμός ιδιωτικής και δημόσιας ασφάλισης, θα ήταν ο ιδανικός για την πρόοδο και των δύο φορέων. Δηλώνει μάλιστα με βεβαιότητα πως οι ασφαλιστές θα πρέπει να είναι εκείνοι που θα προτρέψουν τον πελάτη να επιλέξει ένα από τα δημόσια νοσοκομεία που παρέχουν τις καλύτερες υπηρεσίες (γιατί υπάρχουν και ας μην ακούγονται), προκειμένου να αποφεύγεται η αλόγιστη και ζημιογόνα σπατάλη. 

Το πρόβλημα της ύπαρξης αφερέγγυων εταιρειών στο χώρο –που σπιλώνουν με τη στάση τους την ασφαλιστική αγορά γενικότερα – αλλά και η τάση να πουλούν οι ασφαλιστές προϊόντα μη ασφαλιστικά, προκειμένου να αυξήσουν το πελατολόγιό τους, είναι τα δύο σημαντικότερα προβλήματα που εντοπίστηκαν κατά τη συζήτησή μας. Ειδικά για την τελευταία περίπτωση, τα δύο αδέλφια υποστηρίζουν πως ο ασφαλιστής πρέπει να ξεφύγει από την καθαρά πωλησιακή λογική και να σταματήσει να ασχολείται με προϊόντα εκτός του πεδίου του, καθώς το χρέος του είναι να προστατεύσει τον πελάτη του από μια ενδεχόμενη οικονομική καταστροφή και όχι να του εξασφαλίζει πρόσκαιρες μικρές διευκολύνσεις με “βιτρίνα” ασφαλιστική και με κίνδυνο μακροπρόθεσμα να μην μπορέσει να τον καλύψει ολοκληρωμένα.

Όσο για τον “ανταγωνιστή” bancassurance, ο Μιχάλης δεν φαίνεται να ανησυχεί. «Το bancassurance είναι μία νέα διαδικασία και με εκείνους που την ασκούν είμαστε συναγωνιστές στην ίδια προσπάθεια. Αρκεί τα μέτρα και τα σταθμά να είναι ίδια για όλους. Φοβάμαι ότι συχνά η τράπεζα, εκμεταλλευόμενη το γεγονός ότι γνωρίζει τον τραπεζικό λογαριασμό του πελάτη, τον ωθεί στην αγορά ασφαλιστικών προϊόντων χωρίς εκείνος πολλές φορές να έχει σαφή εικόνα και πλήρη συνείδηση της αγοράς του». 

Κλείνοντας την κουβέντα μας κρίναμε σκόπιμο να μιλήσουμε λίγο για τις ξένες εταιρείες που έχουν εισχωρήσει στην αγορά. «Η εμπειρία μας από τη συνεργασία με τη Groupama είναι θετική: πολύ καλά προγράμματα υγείας, τεχνογνωσία, εμπειρία», μας είπαν με σιγουριά. «Στο χέρι μας είναι να μεταλαμπαδεύσουμε και εμείς το ελληνικό στοιχείο, εάν φοβόμαστε τον αφελληνισμό της αγοράς. Και εμείς οι Έλληνες μπορούμε να επιβάλουμε πράγματα».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας