Συνεντεύξεις

Σωτήρης Ρωμανάς: «Επαγγελματισμός και υπευθυνότητα – Η μόνη λύση» (Σεπτέμβριος 2009)

Αν η ασφάλιση είναι από μόνη της ένα από τα πολυτιμότερα συστατικά μιας ασφαλούς και ποιοτικής ζωής, τότε οι άνθρωποι που την ασκούν έχουν για μας έναν ακόμα πιο σημαντικό ρόλο. Να φέρουν αυτό το συστατικό πιο κοντά μας, στα μέτρα και τις ανάγκες μας και να γίνουν οι “ακοίμητοι φρουροί” της συνειδητής επιλογής μας να ασφαλιστούμε. Αυτός είναι και ο στόχος αλλά και η καθημερινή αγωνία του κ. Σωτήρη Ρωμανά που εδώ και 35 περίπου χρόνια δραστηριοποιείται στο χώρο των ασφαλειών, με ένα επιτυχημένο πρακτορείο που εδρεύει στην Ηλιούπολη και με την κόρη του Λόπη συνεχώς στο πλευρό του και στο κοινό τους έργο.  

Για τον κ. Ρωμανά η πώληση ενός ασφαλιστικού προγράμματος δεν αποτελεί μια απλή πωλησιακή επιτυχία αλλά αφορά στις ανάγκες ασφάλειας του σύγχρονου ανθρώπου, δηλαδή τις αμέσως πιο σημαντικές μετά τις βασικές του ανάγκες. Γι’ αυτό και από το χώρο των πωλήσεων μεταπήδησε γρήγορα σε εκείνον των ασφαλειών, χαρακτηριστικό του οποίου, όπως αμέσως αναγνώρισε, είναι το κοινωνικό του πρόσωπο. Σήμερα το πρακτορείο δραστηριοποιείται τόσο στον κλάδο Ζωής όσο και στις Γενικές Ασφάλειες, με την ΑΤΕ Ασφαλιστική να κρατά τα ηνία της συνεργασίας. Ωστόσο, προκειμένου ο πελάτης να έχει μεγαλύτερη γκάμα επιλογών, το γραφείο συνεργάζεται και με άλλες αξιόπιστες εταιρείες, όπως η Ευρωπαϊκή Πίστη, η Ευρωπαϊκή Ένωση-Ασφάλειες Μινέττα, η Διεθνής Ένωση και η DAS, και οι σχέσεις με τους πελάτες χτίζονται καθημερινά πάνω στα θεμέλια της αμοιβαίας εμπιστοσύνης που υπάρχει μέσω της σωστής και ολοκληρωμένης εξυπηρέτησης. 

Παρά την επιτυχία που γνωρίζει το πρακτορείο του, ο κ. Ρωμανάς δεν παραγνωρίζει τις δυσκολίες που συναντά συνεχώς κατά την άσκηση του ασφαλιστικού επαγγέλματος, με πρώτη και κύρια την έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης που οφείλεται, όπως μας είπε, στην παντελή απουσία ασφαλιστικής εκπαίδευσης μέχρι σήμερα. «Ποτέ κανείς δεν μας μίλησε για την ανάγκη και τους τρόπους διασφάλισης των περιουσιακών και κυρίως των προσωπικών μας στοιχείων, όπως είναι η προσωπική μας ζωή και η οικογένειά μας. Από την άλλη, εκείνοι που ασχολούνται ευκαιριακά με τις ασφαλίσεις χωρίς να έχουν τις απαραίτητες γνώσεις αλλά και χωρίς το αίσθημα ευθύνης απέναντι στους πελάτες τους, είναι ένας ακόμη αρνητικός παράγοντας, ο οποίος ευτυχώς έχει αρχίσει να αποδυναμώνεται χάρη στην πιστοποίηση που χρειάζεται πια για την άσκηση του επαγγέλματος. Και φυσικά, η κακή εικόνα που δίνουν προς τα έξω οι αφερέγγυες εταιρείες, η τυχοδιωκτική τους δράση σε συνδυασμό με τον ελλιπή κρατικό έλεγχο, που αν δεν ήταν τέτοιος θα περιόριζε και ίσως τελικά να μηδένιζε τέτοιου είδους φαινόμενα, που πλήττουν το κύρος της ασφαλιστικής αγοράς». 

Για τον κ. Ρωμανά, ο μόνος τρόπος αντιμετώπισης αυτών των προβλημάτων είναι ο επαγγελματισμός και η υπευθυνότητα από την πλευρά του ασφαλιστή, και συγκεκριμένα «η αξιολόγηση των εταιρειών, ώστε να αποφεύγουμε να βρεθούμε εκτεθειμένοι απέναντι στους πελάτες, η διερεύνηση των αναγκών σε συνδυασμό με την παροχή προγραμμάτων που εξειδικεύονται στον καθέναν και κυρίως η σωστή και διαρκής εξυπηρέτηση του πελάτη και ειδικότερα μετά την επέλευση του κινδύνου, όπου καλούμαστε να αποζημιώσουμε. Εκείνη τη στιγμή είναι που ο πελάτης μάς έχει περισσότερο ανάγκη και που η αποτελεσματικότητά μας αποτελεί την καλύτερη ευκαιρία για να επιβεβαιώσουμε την επιλογή του ν’ ασφαλιστεί μέσω του γραφείου μας».

Αναφερόμενος στο bancassurance, ένα θέμα που προβληματίζει και ανησυχεί τα τελευταία χρόνια τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, ο κ. Ρωμανάς τονίζει: «Το πρόβλημα του bancassurance είναι ότι μέσω μιας πολιτικής πίεσης που ασκούν οι τράπεζες υποχρεώνουν τους πελάτες τους ν’ ασφαλιστούν μέσω αυτών και μάλιστα από άτομα που δεν έχουν τις απαραίτητες γνώσεις και ούτε και το χρόνο, λόγω των βασικών υπαλληλικών καθηκόντων τους, ν’ ασχοληθούν πραγματικά με τον πελάτη». Και κοιτώντας την αγορά σήμερα, παρατηρεί: «Είναι μια δύσκολη περίοδος καθώς το κλείσιμο πολλών ασφαλιστικών εταιριών πλήττει όλους μας είτε άμεσα, εφόσον έχουμε συνεργασία με μια εταιρεία που κλείνει, αλλά και έμμεσα μέσω της δυσφήμισης που γίνεται εις βάρος της ασφαλιστικής αγοράς. Πιστεύω πως η εποπτική αρχή θα πρέπει να συνεχίσει ακόμα πιο δραστικά προς την κατεύθυνση της εξυγίανσης του χώρου, κάτι το οποίο θα βοηθήσει τον τομέα των ασφαλειών στο σύνολό του ν’ αποκτήσει το κύρος που του αρμόζει». 

Ευτυχής που η δική του υπευθυνότητα συνεχίζεται μέσα από τους κόλπους της ίδιας της οικογένειάς του, την ώρα μάλιστα που πολλοί έχουν αφήσει την ομπρέλα της οικονομικής κρίσης να επισκιάσει τη δουλειά τους, ο κ. Ρωμανάς απαντά: «Η οικονομική κρίση έχει σαφώς επιβαρύνει τον οικογενειακό προγραμματισμό των νοικοκυριών, αλλά κυρίως τον έχει τρομάξει από την παρουσίασή της σαν κάτι καταστροφικό, από τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όλο αυτό το διάστημα. Πιστεύω πως αν είμαστε σταθεροί στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούσαμε μέχρι τώρα, χωρίς να μας καταβάλλει ο πανικός ή οι ευκαιριακές λύσεις, μπορούμε να αντεπεξέλθουμε αυτή την δύσκολη περίοδο και ίσως ακόμα δυνατότεροι, καθότι θα έχουμε προσπαθήσει ακόμα περισσότερο».

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας