Συνήγορος του Καταναλωτή: 432 αναφορές ασφαλισμένων κατά ασφαλιστικών εταιρειών το 2019

2853

Στην Ετήσια Έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής για τα πεπραγμένα του 2019, που δόθηκε στη δημοσιότητα την 1η Ιουλίου, περιλαμβάνονται και απολογιστικά στοιχεία για τις αναφορές που δέχτηκε από καταναλωτές σχετικά με υπηρεσίες ασφάλισης.

Συνολικά, οι αναφορές ήταν 432, αυξημένες σε σχέση με το 2018 (405) και το 2017 (373). Το 38% των αναφορών ήταν για ασφάλιση Υγείας, Ατυχημάτων, το 33,1% για ασφάλιση Ζωής, το 28% για ασφάλιση Κατοικίας- Ιδιοκτησίας, το 0,5% για ασφαλίσεις Μεταφορών και το 0,5%, επίσης, των αναφορών σχετίζονταν με ταξιδιωτική ασφάλιση.

Η ετήσια έκθεση της Ανεξάρτητης Αρχής «Συνήγορος του Καταναλωτή» για τα πεπραγμένα του 2019 παραδόθηκε χθες (1η Ιουλίου) στον Πρόεδρο της Βουλής, κ. Κωνσταντίνο Τασούλα, από τον Συνήγορο του Καταναλωτή, κ. Λευτέρη Ζαγορίτη, παρουσία της Βοηθού Συνηγόρου του Καταναλωτή, κας Βασιλικής Μπώλου.

Κατά την παράδοση της Ετήσιας Έκθεσης ο κ. Λευτέρης Ζαγορίτης δήλωσε μεταξύ άλλων ότι το 2019 συνεχίστηκε με αμείωτο ρυθμό η αύξηση των αιτημάτων διαμεσολάβησης των καταναλωτών προς την Αρχή, κατά 13,2% σε σχέση με το 2018.

«Η τροφοδοτούμενη από την πολύ υψηλή αποτελεσματικότητα της Αρχής εμπιστοσύνη των καταναλωτών (ποσοστό φιλικής επίλυσης διαφορών 82,74%, μέσος χρόνος επίλυσης 83 ημέρες), η οποία συμπορεύεται με τον εξαιρετικά υψηλό βαθμό (περίπου 93%) ανταπόκρισης των προμηθευτών στις εφαρμοζόμενες εξωδικαστικές διαδικασίες επίλυσης διαφορών, αποτελούν εχέγγυο όχι μόνο της καθολικής αποδοχής, που πλέον έχει παγιωθεί, αλλά, πρωτίστως, του αντικειμενικού, αμερόληπτου και ανεξάρτητου χαρακτήρα της», ανέφερε χαρακτηριστικά κ. Ζαγορίτης.

Σύμφωνα με τον ίδιο, η περσινή χρονιά χαρακτηρίστηκε από μία σημαντική στροφή των καταναλωτών προς τις συναλλαγές ηλεκτρονικού εμπορίου. Πολυπληθείς είναι και οι αναφορές καταναλωτών που έλαβε το 2019 η Αρχή –και συνεχίζει να λαμβάνει– σχετικά με αγαθά που παραγγέλνονται, αλλά δεν παραδίδονται, χρήματα που προκαταβάλλονται, αλλά δεν επιστρέφονται, και ανύπαρκτη εξυπηρέτηση μετά την πώληση, σε συνδυασμό με παρελκυστικές πρακτικές. Παρεμφερής κλάδος, όπου εντός του 2019 σημειώθηκε εξίσου ραγδαία (85%) αύξηση των καταγγελιών που δέχτηκε η Αρχή, είναι εκείνος των Υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης, όπου η παραπλανητική προώθηση, η ανεπιθύμητη παροχή τους και ο συγκεχυμένος και αδιαφανής τρόπος τιμολόγησης, είχαν εξελιχθεί το 2019 σε καθημερινό πρόβλημα για τους ανυποψίαστους καταναλωτές.

Σύμφωνα με την Έκθεση, Ηλεκτρονικές επικοινωνίες και ταχυδρομικές υπηρεσίες (37,2%), καταναλωτικά αγαθά (24,1%), καθώς και οι χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες (πιστωτικά ιδρύματα και ασφαλιστικές εταιρείες) (13,6%) είναι, διαχρονικά, οι κλάδοι της αγοράς που συγκεντρώνουν τις περισσότερες αναφορές στον Συνήγορο του Καταναλωτή. Σχετικά μεγάλος αριθμός αναφορών υποβάλλονται από καταναλωτές και για τους κλάδους της ενέργειας-ύδρευσης (11,7%), καθώς και των γενικών υπηρεσιών προς καταναλωτή (υπηρεσίες υποστήριξης, προσωπικής μέριμνας, επισκευής μεταφορικών μέσων, καθαρισμού, κ.λπ.).

Ειδικά όσον αφορά τις αναφορές που δέχτηκε η Ανεξάρτητη Αρχή για υπηρεσίες ασφάλισης, το 38% ήταν για ασφάλιση Υγείας, Ατυχημάτων, το 33,1% για ασφάλιση Ζωής, το 28% για ασφάλιση Κατοικίας- Ιδιοκτησίας, το 0,5% για ασφαλίσεις Μεταφορών και το 0,5%, επίσης, για ταξιδιωτική ασφάλιση [βλ. γραφήματα]

Ολόκληρη η Έκθεση εδώ.

Προηγούμενο άρθροΟλοκληρώθηκε η συγχώνευση της “ERGO Ασφαλιστική” με την “DAS Hellas”
Επόμενο άρθροΤτΕ: Ενημέρωση για την ασφαλιστική επιχείρηση Gefion Insurance A/S