

Ο Πρόεδρος του ΣΑΕΚ είπε ότι οι νέες ρυθμίσεις που θα ισχύσουν με τον νέο χρόνο, λειτουργούν προς όφελος όλων των εμπλεκομένων, δηλαδή των ασφαλιζομένων, των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών και των ασφαλιστικών εταιρειών.
«Αυτή η Οδηγία, με τελικό γνώμονα την προστασία των καταναλωτών, επιλύει ένα διαχρονικό πρόβλημα, υιοθετώντας ουσιαστικά μια πρακτική που ίσχυε και εφαρμοζόταν από τη μεγάλη πλειοψηφία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών. Κατοχυρώνει και προστατεύει τους καταναλωτές, χωρίς ταυτόχρονα να πλήττει τα καλώς νοούμενα συμφέροντα των εμπλεκομένων. Ως υπεύθυνοι φορείς της ασφάλισης στηρίζουμε και ενθαρρύνουμε κάθε προσπάθεια που αποσκοπεί στην ενίσχυση της ικανότητας του καταναλωτή να λαμβάνει συνειδητές αποφάσεις, γιατί θέλουμε ένα ενημερωμένο καταναλωτή, που να γνωρίζει τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του», ανέφερε ο κ. Κρητιώτης.
Όλα αυτά, διευκρίνισε, γίνονται για να έχει ο ασφαλιζόμενος πλήρη γνώση και εικόνα για αυτό που συμφωνείται μεταξύ του και της ασφαλιστικής εταιρείας. Όπως ανέφερε, με τη νέα Οδηγία, η πληρωμή του ασφαλίστρου σε μορφή άλλη από μετρητά, π.χ. επιταγή, πιστωτική κάρτα, γίνεται στο όνομα της ασφαλιστικής εταιρείας κι όχι του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή. Στις περιπτώσεις που το ασφάλιστρο καταβάλλεται σε μετρητά, ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να κατακρατεί το ασφάλιστρο και θα πρέπει να παραδίδει τα χρήματα στον δικαιούχο (δηλαδή την ασφαλιστική εταιρεία), εντός προκαθορισμένου από την Οδηγία χρόνου. Συγκεκριμένα εντός 7 εργάσιμων ημερών.
«Η απόδειξη πληρωμής που θα λαμβάνει ο ασφαλιζόμενος, θα είναι η επίσημη απόδειξη της ασφαλιστικής εταιρείας. Σε αυτή θα περιλαμβάνεται το ονοματεπώνυμό του, το ποσό που κατέβαλε και αναφορά στο ασφαλιστικό συμβόλαιο, για το οποίο γίνεται η πληρωμή, ώστε να είναι πλήρως κατοχυρωμένος ο ασφαλιζόμενος. Με τον ίδιο τρόπο, η ασφαλιστική επιχείρηση, σε περίπτωση που ο ασφαλιζόμενος δικαιούται επιστροφή ασφαλίστρων, οφείλει να επιστρέφει το σχετικό ποσό, εντός επίσης προκαθορισμένου χρόνου, που επίσης καθορίζεται στις 7 πρώτες εργάσιμες ημέρες του μήνα, που ακολουθεί τον μήνα που γίνεται η ακύρωση/αλλαγή», εξήγησε η κα Δράκου.
Η Γενική Διευθύντρια του ΣΑΕΚ σημείωσε ότι η νέα Οδηγία δεν επηρεάζει τη δυνατότητα παροχής ευκολιών πληρωμής και ότι ο καταναλωτής στο εξής θα απολαμβάνει τις διάφορες επιλογές που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες στους πελάτες τους, είτε αυτοί είναι απευθείας ασφαλισμένοι είτε μέσω ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, χρησιμοποιώντας τις ίδιες μεθόδους που ίσχυαν μέχρι σήμερα, δηλαδή μετρητά, επιταγή, τραπεζική κάρτα, κ.λπ.
Ολοκληρώνοντας την παρουσίασή της είπε ότι ο ΣΑΕΚ συμφωνεί πλήρως με την Οδηγία και τις αλλαγές που θα ισχύσουν από 1/1/2018, παρά τις σημαντικές υποχρεώσεις που επιβάλλει στις ασφαλιστικές εταιρείες. Τέλος, ανακοινώθηκε ότι ο ΣΑΕΚ θα αναλάβει τις επόμενες μέρες πρωτοβουλίες για ενημέρωση των ασφαλιζομένων και προς τον σκοπό αυτό έχει προχωρήσει στην έκδοση ειδικού ενημερωτικού εντύπου, το οποίο θα αποσταλεί σε όλους τους εμπλεκόμενους αλλά και στους ασφαλιζόμενους.