Πληθαίνουν οι φωνές στην ασφαλιστική μας αγορά που θεωρούν αναγκαία και επιβεβλημένη πλέον την αναπροσαρμογή ασφαλίστρων στον κλάδο αυτοκινήτου. Στο άρθρο που ακολουθεί ο κ. Παναγιώτης Μαρκόπουλος, Διευθυντής Κλάδου Αυτοκινήτου της Ευρωπαϊκής Πίστης, εξηγεί τους λόγους για τους οποίους τα ασφάλιστρα έβαιναν μειούμενα τα προηγούμενα χρόνια και αναλύει τους παράγοντες που επιβάλλουν, πλέον, την αναπροσαρμογή τους. Παράλληλα, δεν παραλείπει να τονίσει τον πρωτεύοντα και ουσιαστικό ρόλο του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή έναντι του διαδικτύου, στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων.

Π. Μαρκόπουλος: Αναγκαίες οι αναπροσαρμογές στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου

| Του Παναγιώτη Μαρκόπουλου, Διευθυντή Κλάδου Αυτοκινήτου, Ευρωπαϊκή Πίστη |

Είναι γνωστό σε όλους ότι για μία δεκαετία η χώρα μας βίωσε μια πρωτόγνωρη οικονομική κρίση και στην ουσία έφθασε στα όρια της χρεωκοπίας. Τα τελευταία δύο χρόνια βιώνουμε ακόμη τις συνέπειες μίας παγκόσμιας πανδημίας, με μεγάλα χρονικά lockdown.

Τα παραπάνω είχαν ως συνέπεια την ελάττωση της κυκλοφορίας των οχημάτων, αλλά και της κατανάλωσης. Η συχνότητα των ατυχημάτων μειώθηκε σημαντικά, καλύπτοντας ως έναν βαθμό την αύξηση της σφοδρότητας των ατυχημάτων που παράλληλα αντιμετωπίσαμε ως αγορά, λόγω της αύξησης της ταχύτητας. Σε συνδυασμό με τις συμφωνίες που υπήρχαν με τα συμβεβλημένα συνεργεία, η αγορά μας μπόρεσε να συγκρατήσει το κόστος των ζημιών και να ανταποκριθεί με αίσθημα ευθύνης στην κοινωνία, που δοκιμαζόταν, με ανταγωνιστικά ασφάλιστρα.

Τα ασφάλιστρα των Αυτοκινήτων οδηγήθηκαν όλα αυτά τα χρόνια σε μία σταδιακή μείωση περίπου 45% με 50%.

Από τα μέσα του 2021, αφενός, με την απελευθέρωση της κίνησης, ήδη παρουσιάζεται αύξηση της συχνότητας των ατυχημάτων σε επίπεδα εποχής προ πανδημίας, αφετέρου, το τελευταίο διάστημα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε την αύξηση του πληθωρισμού, λόγω έλλειψης βασικών υλών, καθώς και την αύξηση της τιμής των καυσίμων, ως συνέπεια του πολέμου στην Ουκρανία. Όλα τα παραπάνω έχουν οδηγήσει σε σημαντική πλέον αύξηση του κόστους αποκατάστασης των υλικών ζημιών, σε σημείο που δεν μπορεί πλέον να αποσβεστεί ούτε από τα συνεργεία, μέσω των συμφωνιών που υπάρχουν, ούτε από τις ασφαλιστικές εταιρείες, μέσω των ασφαλίστρων.

Ενώπιον δύσκολων αλλά αναγκαίων αποφάσεων

Είναι αντιληπτό ότι ως αγορά έχουμε να διαχειριστούμε ένα εκρηκτικό μείγμα δύσκολων, αλλά αναγκαίων αποφάσεων. Από τη μία πλευρά, η κοινωνία, η οποία προσπαθεί ακόμη να επανέλθει στην κανονικότητά της, και από την άλλη, οι ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες πρέπει να αντεπεξέλθουν στις απαιτήσεις, ώστε να είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους.

Ο ανταγωνισμός έχει τα όρια του. Δεν θα πρέπει να μας αφήνει αδιάφορους η ανάκληση λειτουργίας της αλλοδαπής εταιρείας CITY, εταιρεία ελεύθερης παροχής υπηρεσιών. Το συγκεκριμένο γεγονός είχε ως αποτέλεσμα την ταλαιπωρία εκατοντάδων συνανθρώπων μας που είχαν την ατυχία να εμπλακούν σε ατύχημα χωρίς να ευθύνονται, επέφερε πρόσθετες διαδικασίες και ίσως και έξοδα προς το Ρουμάνικο Εγγυητικό Κεφάλαιο ή στον Σύνδικο που ορίστηκε, χωρίς ακόμη να υπάρχει κάποια επί της ουσίας εξέλιξη για τις αποζημιώσεις.

Η αναπροσαρμογή, λοιπόν, των ασφαλίστρων είναι απαραίτητη και αναγκαία. Όσο πιο γρήγορα αρχίσει να γίνεται η προσαρμογή, τόσο πιο ομαλή θα είναι η μετάβαση στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Δεν υπάρχουν πλέον αποθέματα ή άλλοι μαγικοί τρόποι, για να καλυφθεί η αύξηση του κόστους των ζημιών. Είναι θέμα απόφασης το πότε κάθε εταιρεία θα κάνει την κίνησή της.

Η διαδικτυακή πώληση δεν αντικαθιστά τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή

Η χρήση του διαδικτύου για έρευνα και αγορά αγαθών είναι, έτσι και αλλιώς, εδώ και αρκετά χρόνια γεγονός. Έρευνα του 2019 κατέγραψε ότι το 41% του πληθυσμού, ηλικίας μεταξύ 16 έως 57 ετών, χρησιμοποίησε έστω και μία φορά το διαδίκτυο για αγορά ή παραγγελία αγαθού ή υπηρεσίας. Το ποσοστό αυτό σίγουρα αυξήθηκε σε υπερθετικό βαθμό κατά την περίοδο της πανδημίας και του lockdown.

Το ίδιο διάστημα, για αγορά ασφαλιστηρίων συμβολαίων το ποσοστό αυτό ανήλθε στο 11%. Σήμερα, εκτιμούμε ότι είναι περίπου στο 12%. Η ασφάλιση αυτοκινήτου, βεβαίως, κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην κατηγορία αυτή.

Με βάση το αναφερόμενο αποτέλεσμα, επιβεβαιώνεται ότι, στον χώρο των Ασφαλίσεων, πρωτεύοντα και ουσιαστικό ρόλο παίζει η προσωπική επαφή με τον Ασφαλιστικό Διαμεσολαβητή. Την ώρα του ατυχήματος ή της όποιας απώλειας, ο Ασφαλισμένος θέλει να ακούσει μία οικεία φωνή και όχι το τυπικό μήνυμα από ένα τηλεφωνικό κέντρο που θα τον οδηγεί βήμα βήμα στο τι πρέπει κάνει.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθρο6η μηνιαία συνάντηση Γραφείων Πωλήσεων Γιώργου Αναστασίου
Επόμενο άρθρο5 tips από 7 ασφαλιστικές για τις αποζημιώσεις Περιουσίας (μέρος β’)