Συνεντεύξεις

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 25η στάση: Γρεβενά, Κική Καρυπίδου & Θανάσης Κρικέλης

«Η καινοτομία συνδυαστικά με την εμπειρία φέρνει ανάπτυξη»

Το Οδοιπορικό μας εκτός των Τειχών μας οδήγησε αυτόν τον μήνα στα Γρεβενά, για να γνωρίσουμε τους κ.κ. Κική Καρυπίδου και Θανάση Κρικέλη. Το νεαρό ζευγάρι δραστηριοποιείται 14 και 7 χρόνια, αντίστοιχα, στην ασφαλιστική αγορά και αποτελούν τη νέα γενιά στο ασφαλιστικό πρακτορείο Trust του κ. Χρήστου Καρυπίδη, το οποίο διαθέτει 400 συνεργάτες πανελλαδικά.

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 25η στάση: Γρεβενά, Κική Καρυπίδου & Θανάσης Κρικέλης
Η κα Κική Καρυπίδου.

Και με τους δύο γονείς της να ασχολούνται με τις ασφάλειες, η κα Καρυπίδου γνώρισε από πολύ μικρή το επάγγελμα. «Τους ακολουθούσα σχεδόν καθημερινά στο Γραφείο, οπότε το περιβάλλον μού ήταν πολύ οικείο. Έτσι, μόλις ολοκλήρωσα τις σπουδές και το μεταπτυχιακό μου στο Πανεπιστήμιο της Μακεδονίας, επέλεξα να επιστρέψω στα Γρεβενά και να ασχοληθώ ενεργά, αναλαμβάνοντας το διοικητικό σκέλος της δουλειάς, την υποστήριξη των συνεργατών και τα οικονομικά, που είναι και το αντικείμενο των σπουδών μου. Όλα αυτά προσπαθώ, όπως αντιλαμβάνεστε, να τα συνδυάσω όσο καλύτερα μπορώ με τη μητρότητα και τις ανάγκες της οικογένειας, καθώς έχουμε δύο παιδιά».

Ο κ. Κρικέλης, από την άλλη, βρέθηκε στην ασφαλιστική αγορά μέσω… τραπέζης. «Σπούδασα πληροφοριακά συστήματα διοίκησης, στην Αμερική, και δούλεψα εκεί για ένα διάστημα. Όταν επέστρεψα στην Ελλάδα, το 2008, προσλήφθηκα στη Eurobank, από την οποία παραιτήθηκα το 2017, αφενός, γιατί κορέστηκα, αφετέρου, γιατί αντιλήφθηκα ότι δεν υπήρχε, πλέον, αμιγώς τραπεζικό αντικείμενο να ασχοληθεί κανείς. Οπότε, αφού υπήρχε η προοπτική στον ασφαλιστικό κλάδο, σκέφτηκα να κάνω ένα νέο ξεκίνημα εδώ».

Η οικονομία των Γρεβενών

Το νεαρό ζευγάρι δραστηριοποιείται σε έναν ορεινό και από τους πιο αραιοκατοικημένους νομούς της Ελλάδας, η οικονομία του οποίου είναι κατά βάση αγροτική, ωστόσο, ο κ. Κρικέλης θεωρεί ότι «οι ευκαιρίες για εμάς τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές είναι ίδιες με όλη την υπόλοιπη χώρα. Δεν έχουν να κάνουν με τον νομό, αλλά με την ασφαλιστική κουλτούρα του Έλληνα, γενικότερα. Ως τραπεζικός είχα ασχοληθεί με τα Unit-Linked προϊόντα και συνεχίζω. Υπάρχουν, επίσης, ευκαιρίες ανάπτυξης στον κλάδο Πυρός (κατοικίες και επιχειρήσεις), καθώς και στον κλάδο υγείας. Βέβαια, δεν είναι εύκολο, καθώς ο Έλληνας δεν έχει ασφαλιστική συνείδηση. Χρειάζεται συστηματική δουλειά, προκειμένου ο πελάτης να αντιληφθεί την ανάγκη και, κυρίως, να πειστεί να την ασφαλίσει. Οι αγρότες και οι κτηνοτρόφοι, για παράδειγμα, της περιοχής μας, παρόλο που δεν είναι ικανοποιημένοι από τον ΕΛΓΑ, δεν επιλέγουν να ασφαλιστούν σε μια ιδιωτική ασφαλιστική εταιρεία. Αντίστοιχες δυσκολίες αντιμετωπίζουμε στην ασφάλιση υγείας, καθώς η απουσία ιδιωτικών κλινικών και ικανοποιητικού αριθμού διαγνωστικών κέντρων, σε συνδυασμό με τη χιλιομετρική απόσταση των Γρεβενών από τα μεγάλα αστικά κέντρα λειτουργεί ανασταλτικά. Εμείς το προσπαθούμε, πάντως».

Συνύπαρξη δύο γενεών

Οι κ.κ. Καρυπίδου και Κρικέλης έχουν, βεβαίως, ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα: συνυπάρχουν επαγγελματικά με έναν πολύ έμπειρο ασφαλιστή και απ’ ό,τι φαίνεται η συνύπαρξη αυτή έχει φέρει θετικά αποτελέσματα. Αναφερόμενος στην άψογη συνεργασία με τον πεθερό του, ο κ. Κρικέλης επισημαίνει: «Ο κ. Χρήστος Καρυπίδης μετρά περίπου 40 χρόνια στον ασφαλιστικό κλάδο, από το 1985, και διαθέτει τεράστια εμπειρία. Ξεκίνησε από μια ατομική επιχείρηση και φτάσαμε σήμερα να μιλάμε για ένα γραφείο με περίπου 400 συνεργάτες σε όλη την Ελλάδα».

Ποια είναι, όμως, η συνεισφορά του ζευγαριού σε αυτό το αποτέλεσμα;

«Όταν αποφάσισα να αφήσω την τράπεζα, σκέφτηκα ότι, για να είχε νόημα αυτή η νέα αρχή, έπρεπε να δούμε τι λείπει από το γραφείο, ώστε να γίνει το επόμενο βήμα. Το συζητήσαμε με την Κική και αποφασίσαμε, αξιοποιώντας τις δικές της σπουδές στα οικονομικά και τις δικές μου πάνω στα πληροφοριακά συστήματα, να εισαγάγουμε κάποιες καινοτομίες, που είχαν να κάνουν με την καλύτερη λειτουργία του γραφείου και την υποστήριξη συνεργατών. Αυτό συνδυαστικά με την εμπειρία του κ. Χρήστου Καρυπίδη νομοτελειακά ισχυροποίησε και έφερε μεγαλύτερη ανάπτυξη στο γραφείο».

Η εκπαίδευση στην υπηρεσία της ανάπτυξης

Οδοιπορικό εκτός των Τειχών – 25η στάση: Γρεβενά, Κική Καρυπίδου & Θανάσης Κρικέλης
Ο κ. Θανάσης Κρικέλης.

Σε τέτοιου είδους εγχειρήματα, η συνεχής εκπαίδευση και επιμόρφωση είναι απολύτως απαραίτητη. Στην κατεύθυνση αυτήν ο κ. Κρικέλης ολοκλήρωσε πρόσφατα το πρόγραμμα «Βασικές Αρχές Management και Αποτελεσματικής Διοίκησης για Στελέχη Ασφαλιστικής Διαμεσολάβησης», που πραγματοποίησε η Eurolife FFH για τους συνεργάτες της στη Βόρεια Ελλάδα σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Πειραιώς. «Οι άνθρωποι του Πανεπιστημίου Πειραιά ήταν εξαιρετικοί και το προσάρμοσαν πάνω στον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και τις ανάγκες του. Για εμένα ήταν ένα απαραίτητο φρεσκάρισμα των όσων είχα διδαχθεί στο πανεπιστήμιο, γιατί σε όποια επιχείρηση κι αν εργάζεσαι, είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις τις βασικές αρχές management. Ειδικά το στρατηγικό μάνατζμεντ είναι χρήσιμο παντού στην καθημερινότητά μας. Μας βοηθάει να οργανώσουμε καλύτερα αυτό που κάνουμε, στην προκειμένη περίπτωση την ανάπτυξη και υποστήριξη συνεργατών. Μας βοηθάει να δούμε πού βρισκόμαστε παραγωγικά, τι έχουμε κάνει και τι όχι, να αναζητούμε τις νέες ευκαιρίες που προσφέρει ο κλάδος, να διερευνούμε τους κινδύνους που ενδεχομένως υπάρχουν και όλο αυτό ως γνώση να το μεταφέρουμε στους συνεργάτες μας και να δημιουργούμε αυτό που λέμε ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, με απώτερο στόχο να επιτύχουμε τους στόχους που έχουμε θέσει».

Γενικά ο συνομιλητής μας θεωρεί ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες προσπαθούν πολύ να βοηθήσουν τους συνεργάτες τους να επιμορφωθούν και να βελτιωθούν. «Άλλωστε σε εμάς βασίζονται, για να πουλήσουν τα προϊόντα τους. Εάν τους κάλυπταν το ίντερνετ και το bancassurance, όσο θα ήθελαν, εμείς δεν θα υπήρχαμε. Οπότε, πέρα από τη Eurolife, που παραδοσιακά επενδύει στους συνεργάτες της, και με την οποία το γραφείο μας έχει μια πολύ καλή συνεργασία, διαπιστώνω ότι όλες οι εταιρείες παρέχουν στους συνεργάτες τους τόσο προϊοντικά σεμινάρια όσο και σεμινάρια που έχουν να κάνουν με την πώληση, τη διαχείριση αντιρρήσεων, το μάνατζμεντ. Από εκεί και πέρα, όμως, πρέπει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να είναι πρόθυμος να μάθει, να παρακολουθεί τα σεμινάρια που του προσφέρονται και, εννοείται, να προσπαθεί να κάνει όσο καλύτερα γίνεται τη δουλειά του. Γιατί ειδάλλως δεν έχει νόημα».

Η οικονομία, η υποχρεωτικότητα και οι συγχωνεύσεις

Το ζευγάρι των ασφαλιστών από τα Γρεβενά θεωρεί ότι ενισχυτικά προς το επάγγελμα λειτουργεί και το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η γενικότερη οικονομική κατάσταση στη χώρα έχει βελτιωθεί. «Υπάρχουν σημάδια ανάκαμψης της οικονομίας και αυτό αυτόματα θα επηρεάσει θετικά όλες τις αγορές, της δικής μας συμπεριλαμβανομένης. Από εκεί και πέρα, προοπτικές ανάπτυξης διαφαίνονται από την εφαρμογή της υποχρεωτικότητας στην ασφάλιση των αστικών επαγγελματικών ευθυνών και από την επέκτασή της στην κατοικία –γιατί εκεί νομίζω ότι θα πάμε μετά την εφαρμογή της έκπτωσης», παρατηρεί ο κ. Κρικέλης.

Προς τη θετική, για την ανάπτυξη του κλάδου, κατεύθυνση θεωρεί και τις συγχωνεύσεις που καταγράφονται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά: «Με τη συγχώνευση οι εταιρείες ισχυροποιούνται κεφαλαιακά. Και αυτό που χρειαζόμαστε είναι ισχυρές κεφαλαιακά εταιρείες, που να μπορούν να αντεπεξέλθουν καλύτερα στις υποχρεώσεις τους και να διαθέτουν μεγάλη γκάμα ποιοτικών προϊόντων. Τουλάχιστον εμάς, που συνεργαζόμαστε ήδη με 20-22 εταιρείες, μας εξυπηρετεί πολύ αυτό, καθώς μειώνει τον χρόνο αναζήτησης του κατάλληλου προϊόντος. Γιατί προϊόντα υπάρχουν και στο μεγαλύτερο ποσοστό τους ανταποκρίνονται στις ανάγκες των καταναλωτών. Τώρα για κάτι πιο εξειδικευμένο, ίσως χρειαστεί να ψάξουμε λίγο παραπάνω ή ίσως χρειαστεί η ασφαλιστική εταιρεία να τροποποιήσει κάποια πράγματα, για να μπορέσει να δώσει την κάλυψη που ζητάμε, πάντα βέβαια με την προϋπόθεση ότι ο κίνδυνος είναι ασφαλίσιμος».

Η συζήτηση πηγαίνει και στις εξελίξεις στον χώρο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, όπου παρατηρείται μια αντίστοιχη τάση δημιουργίας μεγαλύτερων και ισχυρότερων σχημάτων. Ο κ. Κρικέλης πιστεύει ότι «αυτές οι συνενώσεις δυνάμεων θα προστατεύσουν τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή και θα τον βοηθήσουν να συνεχίσει, γιατί με όλον αυτόν τον ανταγωνισμό είναι δύσκολο να επιβιώσει κάποιος που δραστηριοποιείται μεμονωμένα».

Για τον ίδιο, τα πλεονεκτήματα από μια τέτοια συνεργασία είναι «η εξυπηρέτηση που παρέχεται στον συνεργάτη, η πρόσβαση σε μια μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων και οι αμοιβές. Ειδικά εάν είναι νέος ο διαμεσολαβητής δεν μπορεί να έχει σύμβαση με πολλές εταιρείες. εκ των πραγμάτων δεν θα τον δεχτούν. Οπότε, εάν αναζητά έναν εξειδικευμένο κίνδυνο να ασφαλίσει, ένα μεγαλύτερο γραφείο μπορεί να του βρει τη λύση. Όσον αφορά τις αμοιβές, μπορεί να εξασφαλίσει μεγαλύτερη προμήθεια, δουλεύοντας μια εταιρεία μέσω ενός μεγαλύτερου σχήματος, απ’ ό,τι εάν είχε απευθείας σύμβαση μαζί της», επισημαίνει.

Κλείνοντας τη συζήτησή μας με την κα Κική Καρυπίδη και τον κ. Θανάση Κρικέλη, σκεφτόμαστε πόσους αξιόλογους επαγγελματίες έχουμε συναντήσει σε αυτό το οδοιπορικό μας στην ελληνική Περιφέρεια. Επαγγελματίες που αγωνίζονται καθημερινά να εξελίξουν περαιτέρω τη δουλειά τους, αξιοποιώντας τις δυνάμεις αλλά και τις αδυναμίες του τόπου τους.

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα, Ειρήνη Αχνούλα

Διαβάστε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της στήλης «Οδοιπορικό εκτός των τειχών».


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας