Συνεντεύξεις

Νίκος Αντιμησάρης: Έτοιμοι και αποφασισμένοι να πρωταγωνιστήσουμε

Συνέντευξη του Αντιπροέδρου Δ.Σ. & CEO της ERGO Ασφαλιστικής, κ. Νίκου Αντιμησάρη, στο περιοδικό “Ασφαλιστική Αγορά” και την Αμαλία Ρουχωτά.

Ενάμιση χρόνο μετά την ανάληψη των καθηκόντων του ως CEO, ο κ. Νίκος Αντιμησάρης, στην εφ’ όλης της ύλης συνέντευξή του στην «Ασφαλιστική Αγορά», απαριθμεί τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της ERGO, αλλά και τις ενέργειες που υλοποιούνται, προκειμένου να καταστεί σημείο αναφοράς στην ασφαλιστική αγορά και πρότυπο πελατοκεντρικού χαρακτήρα και ποιότητας υπηρεσιών.

Παρότι το 2021 ήταν μια δύσκολη χρονιά, όπως ομολογεί ο κ. Αντιμησάρης, η ERGO βγήκε ενδυναμωμένη. η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής έργων που είχαν ήδη δρομολογηθεί για τον ψηφιακό μετασχηματισμό της, ενώ η παραγωγή ασφαλίστρων κινήθηκε ανοδικά και ξεπέρασε τα €251 εκατ. Πλέον, η Εταιρεία, προσηλωμένη πάντα στη βιώσιμη κερδοφορία, δραστηριοποιείται και στους κλάδους Ζωής & Υγείας, με πλήρη γκάμα προϊόντων και έμπειρο δίκτυο διαμεσολαβητών.

Προβλέποντας ότι το μέλλον, για την επόμενη δεκαετία τουλάχιστον, θα είναι πολυκαναλικό, μέλημα του κ. Αντιμησάρη είναι η απρόσκοπτη συνύπαρξη όλων των δικτύων πωλήσεων και η ενδυνάμωση της εγγύτητάς τους, και όραμά του «να γίνουμε η πρώτη, καλύτερη και πληρέστερη επιλογή για τους πελάτες και τους συνεργάτες».

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά, όπως σήμερα αναδιοργανώνεται, έχει απόλυτη ανάγκη, αφενός, μιας οραματικής νέας προσέγγισης, αφετέρου, μιας ρεαλιστικής ανταπόκρισης στα ζητούμενα των καταναλωτών.

Αναδεικνύουμε, ως κλαδικό έντυπο, το όραμα του επικεφαλής της ERGO Ασφαλιστικής για την επόμενη ημέρα της εταιρείας και παρακολουθούμε με ενδιαφέρον τα βήματα για την υλοποίησή του.

| Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά |

Κύριε Αντιμησάρη, πώς “έκλεισε” παραγωγικά το 2021 για την ERGO; Οι συνθήκες της πανδημίας σε τι βαθμό επηρέασαν τα αποτελέσματα και τους σχεδιασμούς σας;

N.A.: Το 2021 ήταν μία χρονιά με αρκετές προκλήσεις, λόγω της πανδημίας και των επιπτώσεών της στην οικονομία. Η ERGO είχε όλα τα εχέγγυα, για να ξεπεράσει τις δυσκολίες και να βγει δυναμωμένη από το δύσκολο αυτό οικονομικό περιβάλλον. Στην πορεία των χρόνων, η Εταιρεία έχει μια εντυπωσιακή πορεία και έχει δείξει ανθεκτικότητα στους κλυδωνισμούς της αγοράς, καθώς είναι στο DNA της όχι μόνο να ξεπερνά τις κρίσεις, αλλά και να τις αντιμετωπίζει ως ευκαιρίες και να βγαίνει ενδυναμωμένη από αυτές.

Με την έλευση της πανδημίας, έγινε πιο επιτακτική η ανάγκη να αξιοποιούμε αυτές τις προκλήσεις για αλλαγές, ώστε να είμαστε σε θέση να ανταποκρινόμαστε στα νέα δεδομένα της αγοράς. Ο τρόπος που αλληλοεπιδρούν οι πελάτες με τις εταιρείες και γενικότερα η καταναλωτική συμπεριφορά έχει αλλάξει άρδην, κυρίως μέσα από τις δυνατότητες που προσφέρει το διαδίκτυο και οι νέες τεχνολογίες.

Στην ERGO, αντιδράσαμε γρήγορα στις προκλήσεις αυτές, αντιλαμβανόμενοι την αξία της καινοτομίας, την αναγκαιότητα των νέων τεχνολογιών σε όλα τα επίπεδα, καθώς και τη σημασία της συνεχούς προσαρμογής σε νέα δεδομένα για επιχειρήσεις και εργαζομένους, σχεδιάζοντας τη νέα στρατηγική μας για τα επόμενα χρόνια με όραμα να γίνουμε η πρώτη, καλύτερη και πληρέστερη επιλογή για τους πελάτες και τους συνεργάτες.

Η πανδημία λειτούργησε ως επιταχυντής της στρατηγικής μας, καθώς ήδη ένας μεγάλος αριθμός πρωτοβουλιών και έργων είχαν ξεκινήσει μέσα στο 2021, ενώ αναμένεται η εκκίνηση νέων. Έτσι, λοιπόν, και παραγωγικά το 2021 ήταν μια επιτυχημένη χρονιά για την ERGO, καθώς καταγράψαμε αύξηση και η συνολική παραγωγή ασφαλίστρων μας ξεπέρασε τα 251 εκατ. ευρώ.

Νίκος Αντιμησάρης: Έτοιμοι και αποφασισμένοι να πρωταγωνιστήσουμε

Από τον Ιούλιο του 2020, που αναλάβατε καθήκοντα CEO στην ERGO, έως σήμερα σε ποιες ενέργειες προβήκατε, για να ενισχύσετε περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της εταιρείας και να διασφαλίσετε τη συνέχιση της κερδοφόρας ανάπτυξής της;

Ν.Α.: Η ERGO αποτελεί έναν από τους κυρίαρχους της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς, με δραστηριότητα σε όλους τους κλάδους. Ανάμεσα στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα της εταιρείας είναι ότι ανήκει στη Munich RE, έναν από τους κορυφαίους ομίλους με οικονομική ευρωστία και υψηλή φερεγγυότητα, ότι έχει στελεχιακό δυναμικό με αναγνωρισμένα από την αγορά ποιοτικά χαρακτηριστικά και έμπειρο, καταρτισμένο προσωπικό, καθώς και ότι έχει χτίσει διαχρονικές σχέσεις εμπιστοσύνης με τους συνεργάτες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές της και έχει συνάψει μια στρατηγική συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς. Όλα αυτά αποτελούν τα πολύτιμα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας μας. Όμως, απαιτείται συνεχής ανάπτυξη και ενίσχυση, αν θέλουμε να αντεπεξέλθουμε στα νέα δεδομένα και να συνεχίσουμε να οδηγούμε τις εξελίξεις της αγοράς.

Υπάρχουν σημεία στα οποία θα πρέπει να βελτιωθούμε ακόμα περισσότερο, εάν θέλουμε να αποτελέσουμε σημείο αναφοράς στην ασφαλιστική αγορά, όπως για παράδειγμα να δώσουμε μεγαλύτερη έμφαση στην πελατοκεντρική αντίληψη, να ενδυναμώσουμε περισσότερο τη σχέση μας με τους πελάτες και συνεργάτες μας, να αυξήσουμε την αναγνωρισιμότητα του brand της ERGO και να βελτιώσουμε την ικανότητά μας να αξιοποιούμε τα δεδομένα μας.

Χτίζοντας πάνω στην υπάρχουσα δομή, αξιοποιώντας τη μακρά μας εμπειρία και τη διεθνή τεχνογνωσία του Ομίλου μας, επανασχεδιάσαμε τη στρατηγική μας, με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό μας, προκειμένου να καταστήσουμε την ERGO πρότυπο πελατοκεντρικού χαρακτήρα και ποιότητας υπηρεσιών. Στο πλαίσιο αυτό, προβήκαμε στις πιο κάτω ενέργειες:

  • Δημιουργήσαμε νέες καινοτόμες ψηφιακές εφαρμογές και λύσεις για τους ασφαλισμένους μας, ώστε να είμαστε δίπλα τους 24/7, επιλέγοντας οι ίδιοι τον τρόπο επικοινωνίας, εάν θα είναι ψηφιακά ή με κάποιον εκπρόσωπο, καθώς πιστεύουμε ότι ο ανθρώπινος παράγοντας συνεχίζει να είναι εξίσου σημαντικός.
  • Αποσκοπώντας στη βελτίωση της καθημερινότητας των συνεργατών μας, αναβαθμίσαμε με νέες δυνατότητες τα ψηφιακά εργαλεία, απλοποιώντας τις διαδικασίες, τόσο για εκείνους όσο και για τους πελάτες μας, δίνοντάς τους έτσι τη δυνατότητα να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο στις πωλήσεις, αλλά και σε ακόμα πιο ποιοτική εξυπηρέτηση.
  • Επενδύσαμε στη χρήση της ρομποτικής, με άξονα την αυτοματοποίηση, την ψηφιοποίηση και την ακόμα μεγαλύτερη απλούστευση των εσωτερικών διαδικασιών, για τη διευκόλυνση του ανθρώπινου δυναμικού στις καθημερινές του διεργασίες. Υιοθετήσαμε ένα υβριδικό μοντέλο εργασίας, διατηρώντας ζωντανή την εταιρική κουλτούρα.
  • Ιδιαίτερη έμφαση δίνουμε στην παροχή εκσυγχρονισμένων υπηρεσιών ασφάλισης ζωής και υγείας των πελατών μας, ειδικά αυτή την περίοδο της υγειονομικής κρίσης που διανύουμε, με νέες αναβαθμισμένες καλύψεις υγείας, αλλά και με σύγχρονα προϊόντα σε αυτούς τους κλάδους ασφάλισης, ώστε να ανταποκρίνονται άμεσα και αποτελεσματικά στις ανάγκες και επιδιώξεις των πελατών και των συνεργατών μας.
  • Σημαντική προτεραιότητα αποτελεί για εμάς και η αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής. Στο πλαίσιο αυτό, εγκαινιάσαμε το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, διοργανώνοντας δράσεις δενδροφύτευσης με την εθελοντική συμμετοχή των εργαζομένων.

Στόχος μας είναι να συνεχίσουμε σε αυτόν τον εξελικτικό ρυθμό, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική μας, η οποία στηρίζεται σε αξιοποίηση της τεχνολογίας και έχει καθοριστικό παράγοντα τον άνθρωπο, με κύριο άξονα της στρατηγικής μας να υλοποιήσουμε το όραμά μας: να γίνουμε η πρώτη επιλογή για πελάτες, συνεργάτες και εργαζόμενους.

Αναφορικά με τις ασφαλίσεις Ζωής και Υγείας πείτε μας, παρακαλώ, τι καινούργιο (σε προϊόντα και υπηρεσίες) θα φέρει στην ελληνική ασφαλιστική αγορά η ERGO, αλλά και τι θα αποφύγει από τα λάθη του παρελθόντος των ανταγωνιστών (ισόβια προγράμματα, απεριόριστα νοσοκομειακά κ.λπ.), ώστε να πρωταγωνιστήσει στον κλάδο, όπως στοχεύετε;

Ν.Α.: Οι ιδιωτικές ασφαλίσεις υγείας είναι ένα από τα ανερχόμενα προϊόντα των ασφαλιστικών εταιρειών στην Ελλάδα, καθώς έρχονται να καλύψουν ελλείματα στον τομέα της δημόσιας υγείας.

Η ERGO, που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες γενικών ασφαλίσεων στη χώρα, ενισχύει πλέον τη θέση της και στους κλάδους Ζωής και Υγείας, με στόχο να αναδειχθεί ηγέτης και σε αυτούς τους κλάδους. Με μία πλήρη γκάμα προϊόντων, πρωτοποριακά επενδυτικά προϊόντα και ένα έμπειρο και καταρτισμένο δίκτυο διαμεσολαβητών, κατέχει την υποδομή και την τεχνογνωσία, προκειμένου να γίνει η πρώτη επιλογή και σε αυτούς τους τομείς ασφάλισης.

Ιδιαίτερα σημαντική είναι η ευελιξία που καλούμαστε να επιδείξουμε ως προς τις καλύψεις και τους όρους των συμβολαίων για τους πελάτες μας. Στην ERGO έχουμε σαφή προσήλωση στη βιώσιμη κερδοφορία και, χρησιμοποιώντας εξειδικευμένες τεχνικές τιμολόγησης, ευελπιστούμε να εξασφαλίσουμε για τον πελάτη μία δίκαιη τιμολόγηση του ασφαλιστηρίου του, σε σύγκριση με τις παροχές που του δίνει. Έχουμε επενδύσει σε τεχνογνωσία, εργαλεία και έμψυχο δυναμικό, και αναπτύσσουμε νέες, πολυπαραμετρικές μεθόδους τιμολόγησης, που θα επιτρέψουν στα προϊόντα μας να παραμείνουν ανταγωνιστικά, χωρίς να χρειαστεί να βάλουμε σε κίνδυνο την οικονομική ευρωστία και βιωσιμότητα της Εταιρείας.

Παράλληλα, σκοπεύουμε να ενισχύσουμε με επιπλέον σύγχρονα εκπαιδευτικά σεμινάρια τους Συνεργάτες μας, έτσι ώστε να ενδυναμώσουμε ακόμα περισσότερο το ήδη άρτια εκπαιδευμένο δίκτυο διαμεσολαβητών μας, με το οποίο συνεργαζόμαστε στενά για την προώθηση προγραμμάτων Ζωής και Υγείας, αλλά και να προσελκύσουμε νέους επαγγελματίες διαμεσολαβητές, που οραματίζονται να αποδείξουν εμπράκτως τον σπουδαίο ρόλο τους απέναντι στο ασφαλιστικό κοινό.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό, ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να λειτουργεί μέσα από μία δομημένη διαδικασία, που περιλαμβάνει τη δική του συνεχή εκπαίδευση και την εμπεριστατωμένη ενημέρωση του πελάτη, έτσι ώστε να αποδίδεται η μέγιστη αξία στη σημασία των προγραμμάτων Ζωής και Υγείας, τη συμβουλευτική μέσα από μία ολοκληρωμένη χαρτογράφηση των ασφαλιστικών του αναγκών και την ορθή κάλυψη αυτών, καθώς και το after sales service, που πρέπει να είναι άμεσο και προσωποποιημένο.

Οι εξαγορές σημαντικών “παικτών” της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς και η ισχυροποίηση των ανταγωνιστριών σας ασφαλιστικών εταιρειών, πόσο βαραίνει στις αποφάσεις σας και στις στρατηγικές σας επιλογές για το μέλλον;

Νίκος Αντιμησάρης: Έτοιμοι και αποφασισμένοι να πρωταγωνιστήσουμε

Ν.Α.: Οι συνθήκες στην οικονομία και οι εξελίξεις στον ασφαλιστικό κλάδο διαμορφώνουν το περιβάλλον της αγοράς. Ο κλάδος των ασφαλειών στην Ελλάδα παρουσιάζει μεγάλη συγκέντρωση: το 2001 δραστηριοποιούνταν πάνω από 100 εταιρείες, ενώ φέτος έχουμε φτάσει τις 50. Σίγουρα, θα υπάρξουν εξελίξεις και σε αυτό το μέτωπο.

Υπάρχει η τάση οι ασφαλιστικές εταιρείες να προσανατολίζονται και να εντείνουν τις προσπάθειές τους στην καθετοποίηση των υπηρεσιών τους, ειδικά στον κλάδο Υγείας, αλλά και στην παροχή εξειδικευμένων υπηρεσιών και έξυπνων λύσεων προς τους πελάτες.

Ο ασφαλιστικός κλάδος θα μας κρατήσει το ενδιαφέρον αμείωτο για τα επόμενα χρόνια.

Στην ERGO, τώρα όπως και πάντα, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις προκλήσεις και να εκμεταλλευτούμε τις ευκαιρίες, μεγιστοποιώντας το όφελος για τους πελάτες, τους συνεργάτες μας, τον μέτοχό μας, αλλά και την κοινωνία στο σύνολό της.

Η συνεργασία με την Τράπεζα Πειραιώς υπήρξε μέχρι σήμερα σημαντικότατη πηγή πρόσκτησης εργασιών για την ERGO. Πώς σχεδιάζετε να εξελιχθεί η συνεργασία σας στο βραχυπρόθεσμο μέλλον;

Ν.Α.: Η συμμαχία μας με την Τράπεζα Πειραιώς είναι πολύχρονη και στρατηγικής σημασίας για την ERGO και δημιουργεί μία ιδιαίτερη και πολυδιάστατη δυναμική, που προσδίδει πρόσθετη αξία στην ίδια την Τράπεζα Πειραιώς, στην εταιρεία μας, αλλά και σε όλους τους συνεργάτες μας.

Η συνεργασία δημιουργεί προοπτικές για τον πελάτη προς όφελός του, εφόσον εξασφαλίζουμε ένα βελτιωμένο δίκτυο πωλήσεων, με περισσότερα κανάλια διανομής των προϊόντων μας, μία καλύτερη ποιότητα παρεχόμενων υπηρεσιών, καθώς προσφέρουμε ποιοτική εξυπηρέτηση σε μεγαλύτερο αριθμό αγορών και καλύτερη δυνατότητα προσέγγισής τους σε μια αυξημένη ποικιλία προϊόντων.

Υπάρχουν σαφώς περιθώρια ανάπτυξης με νέα προϊόντα και νέους κλάδους συνεργασίας στο πλαίσιο της τραπεζοασφαλιστικής σύμβασης και φιλοδοξούμε να επιτύχουμε ακόμα περισσότερα.

Πιστεύω ότι το μέλλον, για την επόμενη δεκαετία, είναι πολυκαναλικό και, στη βάση αυτή, επικεντρώνουμε την προσοχή μας στην ενίσχυση της καθοδήγησης, της ενημέρωσης και της εκπαίδευσης, και στην ενδυνάμωση της εγγύτητας όλων των δικτύων πωλήσεων της εταιρείας μας, δημιουργώντας συνθήκες που εγγυώνται την απρόσκοπτη συνύπαρξή τους.

Ως μέλος του Δ.Σ. της ΕΑΕΕ είστε ικανοποιημένος από τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζεται ο κλάδος της ιδιωτικής ασφάλισης από την Πολιτεία; Πώς κρίνετε τις μέχρι σήμερα νομοθετικές πρωτοβουλίες της, όσον αφορά την ασφάλιση έναντι των κινδύνων φυσικών καταστροφών;

Ν.Α.: Τα οφέλη της ιδιωτικής ασφάλισης θα αναδειχθούν με την καλλιέργεια της ασφαλιστικής συνείδησης. Η Ελλάδα αποτελεί μία από τις πιο υποασφαλισμένες χώρες στην Ευρώπη. Η παραγωγή της ασφαλιστικής αγοράς καταγράφει ένα από τα χαμηλότερα ποσοστά διείσδυσης στο ΑΕΠ της χώρας, το οποίο διαχρονικά παραμένει στο 2% με 2,5%. Η ελληνική κοινωνία δεν είναι εξοικειωμένη με τις υπηρεσίες που προσφέρουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, είτε γιατί θεωρεί πως δεν τις έχει ανάγκη, είτε γιατί δεν γνωρίζει ότι έχει αυτή τη δυνατότητα ασφάλισης, είτε γιατί πιστεύει ότι δεν έχει την οικονομική άνεση για τις υπηρεσίες αυτές. Μια πεποίθηση που είναι λανθασμένη, δεδομένου ότι η ουσία της ασφάλισης είναι να προστατεύει πρωτίστως τους οικονομικά ασθενέστερους. Σε αυτό, σημαντικό ρόλο μπορεί να διαδραματίσει και η Πολιτεία με το κανονιστικό πλαίσιο που θέτει σε εφαρμογή και άλλες ενέργειες και κίνητρα που μπορούν να ενισχύσουν την ιδιωτική ασφάλιση.

Είναι σημαντικό να δοθούν κίνητρα στους πολίτες για να αυξηθεί το ποσοστό των ασφαλισμένων, τόσο αναφορικά με την ασφάλιση υγείας όσο και την ασφάλιση κατοικιών. Οι φυσικές καταστροφές αποτελούν πλέον συνήθη φαινόμενα, με αποτέλεσμα οι πολίτες να βλέπουν τα σπίτια τους να καταστρέφονται χωρίς να υπάρχει κάποια προστασία, ώστε να μπορούν να επανέλθουν στην πρότερη οικονομική τους κατάσταση.

Κρίνεται αναγκαία πλέον η θέσπιση ενός πλαισίου από το κράτος που να καταδεικνύει την αναγκαιότητα ασφάλισης και, σε ορισμένες περιπτώσεις, ενδεχομένως να καθίσταται υποχρεωτική η ασφάλιση, ώστε να προφυλάσσει τόσο τους πολίτες όσο και την κοινωνία και το κράτος από τις αρνητικές συνέπειες.

Το σχέδιο νόμου για την κλιματική αλλαγή που έχει κατατεθεί κάνει αναφορά σε υποχρεωτικότητα ασφάλισης σπιτιών απέναντι στον κίνδυνο πυρκαγιάς ή πλημμύρας για κτήρια που βρίσκονται σε ζώνες υψηλής τρωτότητας, με ισχύ από το 2025. Δημιουργούνται, λοιπόν, αρκετά ερωτηματικά και προβληματισμοί με τη διατύπωση του συγκεκριμένου άρθρου, τόσο ως προς τους κινδύνους που συμπεριλαμβάνει (π.χ. δεν γίνεται αναφορά για τον σεισμό) και την επιλογή η υποχρεωτικότητα να αφορά ακίνητα μόνο σε περιοχές υψηλού κινδύνου, όσο και ως προς τη χρονολογία έναρξης της ισχύος του νόμου.

Θέλω να πιστεύω ότι το κράτος και οι αρμόδιοι φορείς θα εισακούσουν τις προτάσεις και τοποθετήσεις της ΕΑΕΕ και όλων των υπόλοιπων συλλογικών οργάνων της αγοράς μας, που συμμετείχαν στη σχετική διαβούλευση του Νομοσχεδίου για τον Εθνικό Κλιματικό Νόμο.

Τα φυσικά φαινόμενα για την ασφαλιστική αγορά δεν είναι απρόσμενα, αλλά προβλέψιμα σε βάθος χρόνου. Με τη λήψη κατάλληλων αποφάσεων, τόσο η κοινωνία, όσο οι πολίτες αλλά και το κράτος θα μπορούν να είναι προστατευμένοι σε μακροχρόνιο επίπεδο.

Νίκος Αντιμησάρης: Έτοιμοι και αποφασισμένοι να πρωταγωνιστήσουμε

Με τη διεθνή εμπειρία που έχετε, ποια είναι η άποψή σας για την εξέλιξη της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς; Πιστεύετε ότι μπορεί να αποτελέσει ξανά πεδίο ενδιαφέροντος για τους μεγάλους πολυεθνικούς ομίλους;

Ν.Α.: Η ασφαλιστική αγορά, με βασικό όχημα την τεχνολογία, μετασχηματίζεται από έναν κλάδο δυσκίνητο σε έναν σύγχρονο και με δυναμική εξέλιξη ψηφιακό κλάδο. Άλλα σημαντικά πεδία που αναδείχθηκαν αφορούν στις συντάξεις, την υγεία και την ασφάλιση κατοικιών έναντι των κινδύνων που σχετίζονται με φυσικές καταστροφές και ακραία καιρικά φαινόμενα.

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας, η ασφαλιστική αγορά διαμορφώθηκε από τον έντονο τιμολογιακό ανταγωνισμό στον κλάδο αστικής ευθύνης αυτοκινήτου, την αύξηση των ασφαλίστρων στον κλάδο υγείας λόγω αύξησης των ιατρικών αποζημιώσεων, την προσφορά επενδυτικών-ασφαλιστικών προϊόντων (unit linked) για την αντιμετώπιση των χαμηλών αποδόσεων των ομολόγων και των τοκοφόρων προϊόντων, καθώς και άλλους παράγοντες.

Το 2021, είδαμε επίσης τις τάσεις συγκέντρωσης της αγοράς. Μεγάλοι πολυεθνικοί όμιλοι στη χώρα μας αποφάσισαν τη στροφή τους σε αγορές που είχαν πιο έντονη παρουσία, ως μέρος της στρατηγικής τους. Η συγκεκριμένη στρατηγική θα μπορούσε να δικαιολογηθεί, καθώς μία εταιρεία που δραστηριοποιείται σε αρκετούς κλάδους με μικρό συγκριτικά μέγεθος και χωρίς ιδιαίτερα ισχυρή παρουσία, μπορεί να διαθέσει τα κεφάλαια και τους πόρους σε άλλους τομείς και περιοχές με καλύτερα αποτελέσματα. Από την άλλη πλευρά, υπάρχουν και οι εταιρείες που επεκτείνουν το μερίδιό τους, με σκοπό τις οικονομίες κλίμακος και τις συνέργειες με τις τράπεζες.

Το 2021 έκλεισε με μεγάλες αλλαγές στο εταιρικό πεδίο, μετά τις μεγάλες εξαγορές που έλαβαν χώρα. Το 2022 η ασφαλιστική αγορά θα πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτά τα δεδομένα με μεγαλύτερη ταχύτητα. Θα πρέπει όλες οι ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν να εμπλουτίζουν τις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους βάσει των αναγκών των πελατών και να καλλιεργήσουμε την ασφαλιστική συνείδηση με τη συνεισφορά όλων των εμπλεκόμενων μερών, τόσο από τον κλάδο όσο και εκτός, ώστε να αναπτύξουμε περαιτέρω την αγορά. Το χρηματοοικονομικό περιβάλλον στο οποίο μεταβαίνει ο ασφαλιστικός κλάδος διαφαίνεται βιώσιμο, με την ανάγκη επένδυσης σε νέες τεχνολογίες και τη συγκέντρωση που παρουσιάζεται για τη δημιουργία οικονομιών κλίμακος.

Σημαντικές αλλαγές θα επιφέρει και η υιοθέτηση κριτηρίων ESG, μέσα από δράσεις για την προστασία του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της εταιρικής διακυβέρνησης. Η εφαρμογή των παραγόντων ESG θα αναδιαμορφώσει τη λειτουργία των εταιρειών, καθώς και τα προϊόντα και τις επενδύσεις του ασφαλιστικού κλάδου, παρουσιάζοντας ευκαιρίες για εκείνους που θα κινηθούν γρήγορα, με στόχο τη δημιουργία αξίας.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας