Μείωση προμηθειών και πλαφόν στα ασφάλιστρα αυτοκινήτου συζητά η Ρουμανία

1199

Aνώτατο όριο στα ασφάλιστρα αστικής ευθύνης οχημάτων για 6 μήνες, καθώς και περιορισμό των προμηθειών των διαμεσολαβητών στο 5% προβλέπει σχέδιο νόμου, που υποβλήθηκε σε δημόσια συζήτηση από το Υπουργείο Οικονομικών της Ρουμανίας, προκαλώντας αρνητικές αντιδράσεις στην τοπική ασφαλιστική αγορά.

Οι προτεινόμενες διατάξεις, σύμφωνα με την ApPA (Ένωση για την Προώθηση των Ασφαλίσεων), ενδέχεται να συμβάλουν στην περαιτέρω αποσταθεροποίηση της αγοράς ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων, που έχει ήδη επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από τη χρεοκοπία της City Insurance.

Με βάση τα τελευταία επίσημα στοιχεία που παρείχε η Εποπτική Αρχή της Ρουμανίας (ASF), το combined ratio του κλάδου ασφάλισης αστικής ευθύνης οχημάτων ανήλθε στο 130%, αντικατοπτρίζοντας μια ήδη σημαντική ανισορροπία μεταξύ των εσόδων από ασφάλιστρα και των απαιτήσεων και λειτουργικών εξόδων του κλάδου.

«Η επιβολή ανώτατου ορίου στα ασφάλιστρα για 6 μήνες δεν λύνει το βασικό πρόβλημα της αγοράς αστικής ευθύνης οχημάτων. Μερικοί οδηγοί θα απολαύσουν κάποιας μορφής εξοικονόμηση πόρων, όταν πληρώσουν τα ασφάλιστρα την επόμενη περίοδο. Ωστόσο, μετά από αυτό θα επιστρέψουμε στα πραγματικά τιμολόγια, τα οποία βασίζονται σε σαφείς τύπους υπολογισμού και λαμβάνουν υπόψη την υψηλή συχνότητα τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, το κόστος επισκευής και άλλες σημαντικές παραμέτρους. Επιπλέον, αυτοί οι 6 μήνες απειλούν να επηρεάσουν τη σταθερότητα των ασφαλιστικών εταιρειών, επηρεάζοντας τελικά και τους ασφαλισμένους», δήλωσαν εκπρόσωποι της AppPA.

Ένα παρόμοιο μέτρο, που ελήφθη το 2016, αποδείχθηκε αναποτελεσματικό, ενώ κινήθηκε και διαδικασία επί παραβάσει από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μη συμμόρφωση με τη σχετική ευρωπαϊκή νομοθεσία. Η εξοικονόμηση, τότε, για τους ασφαλισμένους ήταν ασήμαντη, ενώ οι ασφαλιστικές εταιρείες επηρεάστηκαν αρνητικά από τα μέτρα αυτά.

Από την άλλη πλευρά, ο περιορισμός των προμηθειών στο 5% θα έχει ισχυρό αντίκτυπο στους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, θέτοντας σε κίνδυνο περίπου 20.000 θέσεις εργασίας στην αγορά ασφαλιστικής διαμεσολάβησης, ακριβώς τη στιγμή που περίπου 1 εκατομμύριο ασφαλιστήρια συμβόλαια αστικής ευθύνης οχημάτων, που εκδόθηκαν από την City Insurance, πρόκειται να λήξουν και πρέπει να ανανεωθούν. Ένα ασθενέστερο δίκτυο διανομής μπορεί να περιορίσει την αναπτυξιακή ικανότητα της ίδιας της ασφαλιστικής αγοράς, καθώς οι μεσίτες ασφαλίσεων είναι το κύριο κανάλι διανομής, που ελέγχουν περίπου το 90% του κλάδου.

Το Συμβούλιο Ανταγωνισμού αποδοκίμασε επίσης την υιοθέτηση τέτοιων μέτρων, τα οποία επηρεάζουν τη σταθερότητα της αγοράς και αντίκεινται στο βέλτιστο συμφέρον των ασφαλισμένων.

«Τα τιμολόγια αστικής ευθύνης οχημάτων πρέπει να είναι σύμφωνα με υγιή αναλογιστικά κριτήρια», δήλωσε το Συμβούλιο Ανταγωνισμού, προσθέτοντας ότι οι ρουμανικές αρχές δεν έχουν την αρμοδιότητα να παρέμβουν στην τιμολογιακή πολιτική οποιασδήποτε εποπτευόμενης ασφαλιστικής οντότητας, καθώς θα παραβίαζαν τις διατάξεις της Οδηγίας Solvency II.
Πηγή: Xprimm


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΝικόλας Γογγάκης: Αθλητισμός και επιχειρηματικότητα
Επόμενο άρθροΠολυεργοδοτικά ταμεία: Νέος δρόμος ανάπτυξης εργασιών για τις ασφαλιστικές εταιρείες