Insurance Europe: Ο GDPR εμποδίζει τους ασφαλιστές να καινοτομούν ψηφιακά

1628

Η Insurance Europe αναρωτιέται εάν ο GDPR είναι συμβατός με την ανάγκη των ασφαλιστών να καινοτομούν προς όφελος των καταναλωτών.

Ο παραπάνω προβληματισμός κατατέθηκε σε ενημερωτικό δελτίο που δημοσίευσε η Insurance Europe το οποίο εξετάζει κατά πόσο ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Δεδομένων (GDPR) εκπλήρωσε τους στόχους του για αυξημένη προστασία και μεγαλύτερη εναρμόνιση των κανόνων προστασίας δεδομένων.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αξιολογεί επί του παρόντος τις εμπειρίες των ενδιαφερόμενων μερών από την εφαρμογή του GDPR με σκοπό την προετοιμασία έκθεσης ενόψει της αξιολόγησης και της αναθεώρησης του κανονισμού, που πρέπει να έχει ολοκληρωθεί έως το Μάιο του 2020. Το ενημερωτικό δελτίο της Insurance Europe δημοσιεύθηκε πριν από εκδήλωση της Επιτροπής για την επέτειο του GDPR στις 13 Ιουνίου.

Το ενημερωτικό δελτίο υπογραμμίζει τα θετικά αποτελέσματα που είχε η εισαγωγή νέων δικαιωμάτων για τους καταναλωτές και πώς αυτό βοηθά τους ασφαλιστές να δημιουργήσουν και να διατηρήσουν αξιόπιστες σχέσεις μαζί τους.

Επισημαίνει, ωστόσο, ότι ο GDPR δεν έχει επιτύχει πλήρως το επίπεδο εναρμόνισης που είχε αρχικά προβλεφθεί. Ενώ έχει εξασφαλίσει σε κάποιο βαθμό το ίδιο επίπεδο προστασίας για τους καταναλωτές σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ, δεν εφαρμόζεται πάντοτε ομοιόμορφα σε όλα τα κράτη μέλη.

Το ενημερωτικό δελτίο τονίζει επίσης ότι –παρά τις σημαντικές προσπάθειες εκσυγχρονισμού των κανόνων προστασίας της ιδιωτικής ζωής– ο GDPR και οι κατευθυντήριες γραμμές που υιοθέτησε το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Προστασίας Δεδομένων (EDPB) εισάγουν, σε ορισμένες περιπτώσεις, απαιτήσεις που αντιβαίνουν στην ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία και που μπορούν να επιβραδύνουν τους ρυθμούς της ψηφιακής καινοτομίας των ασφαλιστών.

Όσον αφορά τις μελλοντικές προοπτικές, είναι σημαντικό η Επιτροπή να μεριμνήσει ώστε η εφαρμογή του GDPR και των κατευθυντήριων γραμμών του να επιτρέψει στους ασφαλιστές να συνεχίσουν να λειτουργούν διασυνοριακά και να εγγυώνται την ασφαλή ανάπτυξη και εισαγωγή καινοτόμων προϊόντων που μπορούν να ωφελήσουν τους καταναλωτές.

Προηγούμενο άρθροΚορυφαίο Superbrand της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς η Interamerican
Επόμενο άρθροΕπιμορφωτική ημερίδα για την IDD από το ΕΙΑΣ