Οι πολιτικές εξελίξεις και οι αδυναμίες των ασφαλιστών

249

Ευκαιρία ενδοσκόπησης δημιουργούν για την ελληνική ασφαλιστική αγορά οι πολιτικές εξελίξεις, μετά τις πρόσφατες ευρωεκλογές.

Η –ευτυχώς σύντομη– προεκλογική περίοδος, έως ότου αποφασιστεί η επιλογή πορείας για τα επόμενα χρόνια, και για τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης, επιβάλλει ρεαλιστικές προσεγγίσεις. Το ζητούμενο δεν είναι τι θέλουμε, αλλά τι μπορούμε.

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά έχασε, τα τελευταία δέκα χρόνια, περίπου το 28% της παραγωγικής της δυναμικότητας και περίπου το 40% του ανθρώπινου δυναμικού της, ενώ αύξησε την εξάρτησή της από τους υποχρεωτικούς κλάδους ασφάλισης –αυτή είναι η κύρια αιτία της καθήλωσης του ποσοστού της σχέσης ασφαλίστρων προς ΑΕΠ.

Από την άλλη, αύξησε σημαντικά την αποδοχή του ρόλου που διαδραματίζει και της ποιότητας των υπηρεσιών της στο κοινωνικό σύνολο και αναγνωρίστηκε η προοπτική της.
Οι ασφαλιστικές εταιρείες, υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος, εισπράττουν φερεγγυότητα.

Νέα πεδία δραστηριότητας, που δεν υπήρχαν πριν από δέκα – είκοσι χρόνια, όπως η αναγκαία κάλυψη των κινδύνων από τις δραστηριότητες στον κυβερνοχώρο, οι φυσικές καταστροφές, η αστική ευθύνη, το Συνταξιοδοτικό και οι Υπηρεσίες Υγείας, προσφέρονται στην Ιδιωτική Ασφάλιση, χωρίς την αντιπαλότητα και τον ανταγωνισμό της Κοινωνικής Ασφάλισης.

Πλην όμως, ένα τεράστιο και ορατό σημείο από το οποίο εξαρτάται η αξιοποίηση των «θετικών συγκυριών» έγκειται στην ποιότητα των ανθρώπων που επανδρώνουν τους φορείς της Ιδιωτικής Ασφάλισης. Επαγγελματιών που δεν τους αρκούν, όπως μέχρι χθες, τα ταλέντα της επιχειρηματικότητας, αλλά ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ πλέον οι γνώσεις του αντικειμένου και η επίγνωση της διαχειριστικής ευθύνης.

Τόσο οι μεγάλες πολυεθνικές ασφαλιστικές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, όσο και οι ελάχιστες εναπομείνασες εθνικές ασφαλιστικές επιχειρήσεις, χρήσιμες και πολύτιμες για πολλούς και σοβαρούς λόγους, οφείλουν να φροντίσουν για την αναβάθμιση των προσόντων των στελεχών τους. Περισσότερο από τα Νούμερα, οι Άνθρωποι εμπνέουν τις αγορές και οι Άνθρωποι δημιουργούν τα αποτελέσματα.

Οι μέτοχοι, τα διοικητικά συμβούλια, οι διευθύνοντες σύμβουλοι και τα στελέχη των ασφαλιστικών εταιρειών όχι μόνον δεν μπορούν να υστερούν σε ποιοτικά χαρακτηριστικά των καναλιών διανομής των ασφαλιστικών υπηρεσιών και προϊόντων, αλλά επιβάλλεται να έχουν το χάρισμα και την ικανότητα δημιουργίας της εικόνας που να εμπνέει και να αποδεικνύει την έξωθεν καλή μαρτυρία.

Η ελληνική ασφαλιστική αγορά, για να ανταποκριθεί στις προσδοκίες ανάπτυξης, πρέπει να θυσιάσει ρυθμούς και να διεκδικήσει υποδομές υποστήριξης προσδοκιών σε ορίζοντες μακροχρόνιας δικαίωσης, ως εκ των πραγμάτων και όχι ως εκ των εντυπώσεων.

Δημήτρης Ρουχωτάς