Συνεντεύξεις

G. Zorgno: Στην ΑΙG έχουμε ευχαριστημένους συνεργάτες, πελάτες και εργαζόμενους

Συνέντευξη του Διευθύνοντα Συμβούλου της AIG Ελλάδος, κ. Giuseppe Zorgno, στο περιοδικό “Ασφαλιστική Αγορά” και την Αμαλία Ρουχωτά.

Ο επικεφαλής της AIG τα τελευταία έντεκα χρόνια, κ. Giuseppe Zorgno, είναι η ήρεμη δύναμη που διασφάλισε την ομαλή πορεία της εταιρείας σε δύσκολες συνθήκες.

Στη νέα εποχή για την ελληνική ασφαλιστική αγορά, όπως αυτή διαμορφώνεται από τις συνθήκες της πανδημίας και τις δομικές αλλαγές σε επίπεδο παικτών, ο κ. Zorgno επιλέγει συνειδητά την οργανική ανάπτυξη και την προσήλωση στα δυνατά σημεία που ανέδειξαν τη μοναδικότητα της εταιρείας.

Η AIG κατέχει ξεχωριστή θέση στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, την οποία κέρδισε υπερκεράζοντας κρίσεις και προκλήσεις και διατηρώντας τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές ως βασικό αιμοδότη των εργασιών της. Με όπλα της την καινοτομία σε επίπεδο προϊόντων και υπηρεσιών, και την επάρκεια, την εμπειρία και την πίστη των στελεχών και των εργαζομένων της αποτελεί σήμερα μία από τις ασφαλιστικές εταιρείες με δυναμική να διαμορφώσουν την επόμενη ημέρα της ασφαλιστικής αγοράς.

Η AIG άντεξε και αναπτύχθηκε σε ένα περιβάλλον που εξώθησε εκτός αγοράς ή σε συγχωνεύσεις μεγάλους και αξιόλογους παίκτες τα τελευταία χρόνια. Η διοικητική της ομάδα διατηρεί το πάθος και την όρεξη να ανοίγει νέες αγορές και να εκπαιδεύει την κοινωνία των ασφαλιστών στους σύγχρονους κινδύνους. Στις ιδιαίτερες, περιοριστικές συνθήκες των τελευταίων δύο ετών, η εταιρεία παραμένει προσβάσιμη και ευέλικτη ως προς τις δυνατότητες και τις ανάγκες των ασφαλισμένων της.

Τα παραπάνω, φυσικά, εντάσσονται για τον κ. Zorgno στο πλαίσιο μιας αγοράς που για πολύ καιρό παραμένει καθηλωμένη σε περιορισμένα μεγέθη, με προοπτικές που δεν αξιοποιούνται στον βαθμό που είναι δυνατόν και χρειάζεται η ελληνική κοινωνία και οικονομία.

Διακριτικά, αλλά ξεκάθαρα και χωρίς αγκυλώσεις ή ψευδαισθήσεις, ο κ. Zorgno ομολογεί ότι η πολυπόθητη ανάπτυξη της αγοράς χρειάζεται συστράτευση αλλά και κοινή δέσμευση σε έναν κώδικα αξιών. Σε κάθε περίπτωση, η AIG, με σεβασμό στους κανόνες και την ιστορία της, αποτελεί για τους ασφαλισμένους και τους διαμεσολαβούντες μια αξιόπιστη επιλογή και προετοιμάζεται για να αξιοποιήσει προς όφελός τους όλες τις ευκαιρίες που θα δημιουργηθούν στο τοπίο της ελληνικής οικονομίας τα επόμενα χρόνια.

| Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά |

G. Zorgno: Στην ΑΙG έχουμε ευχαριστημένους συνεργάτες, πελάτες και εργαζόμενους

Κύριε Zorgno, έχετε πλέον συμπληρώσει περισσότερο από 10 χρόνια επικεφαλής της AIG στην Ελλάδα. Στο διάστημα αυτό, ποια θεωρείτε ότι υπήρξε η μεγαλύτερη πρόκληση που αντιμετώπισε η εταιρεία και ποια ήταν τα κυριότερα εργαλεία που σας βοήθησαν να την ξεπεράσετε επιτυχώς;

G.Z.: Συγκινούμαι βαθιά όταν συνειδητοποιώ ότι έχουν περάσει 10 ολόκληρα χρόνια από την ημέρα που ανέλαβα επικεφαλής της AIG στην Ελλάδα, μίας εταιρείας που δημιουργεί προϊόντα για να βοηθά τις επιχειρήσεις και τους ιδιώτες να προστατέψουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, να τους παρέχει τα μέσα να διαχειριστούν ενδεχόμενους κινδύνους.

Κάνοντας μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, δεν θα μπορούσα εύκολα να κάνω ένα «top ten» των προκλήσεων. Από τον Μάιο του 2010, τον μήνα που ανέλαβα τη συγκεκριμένη θέση, κάθε χρονιά είχε τουλάχιστον μία πρόκληση, από αυτές που λες «και τι κάνουμε τώρα;».

Η κρίση στην ελληνική οικονομία και η μείωση του ΑΕΠ, όταν μάλιστα στην ασφαλιστική βιομηχανία είχαμε συνηθίσει κάθε χρόνο να υπάρχει αύξηση εργασιών, η απειλή του Grexit και τα capital control με τις λεπτές ισορροπίες που έπρεπε να τηρηθούν όσον αφορά σχέσεις εταιρείας – ασφαλισμένων – συνεργατών, άμεσες καταβολές αποζημιώσεων, μεγαλύτερα πιστωτικά περιθώρια στην είσπραξη ασφαλίστρων κ.λπ. Μαθήματα του πρώτου έτους στα πανεπιστήμια… Πάντως, ανταποκριθήκαμε σε όλες τις προκλήσεις με επιτυχία χάρη στους ανθρώπους μας, μία ομάδα καταρτισμένων επαγγελματιών, οι οποίοι είναι το μεγαλύτερο ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα. Μαζί έχουμε χτίσει, όλα αυτά τα χρόνια, μια σχέση εμπιστοσύνης, αλληλοϋποστήριξης, και εργαζόμαστε όλοι για ένα κοινό όραμα: να παρέχουμε αξία στους συνεργάτες και στους ασφαλισμένους μας.

H AIG διεκδίκησε και κέρδισε στα χρόνια λειτουργίας της τη θέση της ασφαλιστικής εταιρείας που μπορεί να παρέχει στους συνεργάτες και ασφαλισμένους της πρόσβαση σε εξειδικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα, ιδιαίτερες καλύψεις, ευέλικτα προγράμματα. Με ποιους τρόπους και αποτέλεσμα θα λέγατε ότι σας δικαιώνει αυτή η επιλογή σήμερα;

G.Z.: Ως μία εταιρεία με περισσότερα από 70 χρόνια δραστηριότητας στην ελληνική αγορά επενδύουμε στην καινοτομία, με στόχο να δημιουργούμε συνεχώς σύγχρονες υπηρεσίες και προϊόντα για τους πελάτες μας. Βρισκόμαστε διαρκώς κοντά σε επιχειρήσεις και ιδιώτες και, αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες τους, δημιουργούμε εξειδικευμένα ασφαλιστικά προϊόντα, ιδιαίτερες καλύψεις και ευέλικτα προγράμματα που ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις τους. Από το 2000 έως σήμερα έχουμε δημιουργήσει συνολικά 20 νέα προϊόντα: από ειδικά προϊόντα και παροχές για την κάλυψη high net worth individuals και τα περιουσιακά στοιχεία τους, σε ευθύνες στελεχών. από προϊόντα διαχείρισης κρίσεων, σε περιβαλλοντικές ευθύνες και σε cyber insurance, για την οποία πρωτομιλήσαμε το 2012 και αποτελεί ένα από τα προϊόντα διαφοροποίησής μας. Πιστεύουμε ότι προϊόντα, όπως το cyber, που συνδυάζουν ασφαλιστικές καλύψεις διαφόρων κλάδων αλλά και συμβουλευτικές υπηρεσίες, οι αστικές ευθύνες σε όλο το φάσμα τους, οι ειδικευμένες υπηρεσίες για κάλυψη μεγάλων και απαιτητικών κινδύνων θα έχουν σημαντικό μέλλον.

Η ανταπόκριση και η αφοσίωση των ασφαλισμένων μας όλα αυτά τα χρόνια αποτελεί ακράδαντη απόδειξη ότι οι αποφάσεις, η στρατηγική και οι ενέργειες που ακολουθούμε είναι σωστές. Αυτή η επιβράβευση μας κάνει πραγματικά υπερήφανους.

G. Zorgno: Στην ΑΙG έχουμε ευχαριστημένους συνεργάτες, πελάτες και εργαζόμενους

Το τοπίο της ελληνικής ασφαλιστικής αγοράς αναδιαρθρώνεται και μετασχηματίζεται με εξαγορές και συγχωνεύσεις, κάποιες από τις οποίες έχουν δρομολογηθεί αλλά και ορισμένες που η αγορά προβλέπει ότι θα ανακοινωθούν στο επόμενο διάστημα. Ποια είναι η εκτίμησή σας για την εικόνα που θα διαμορφωθεί και πώς αυτή επηρεάζει τον στρατηγικό σχεδιασμό της AIG για το μέλλον;

G.Z.: Σαφώς παρακολουθούμε και εμείς στενά τις αλλαγές που συμβαίνουν στον ασφαλιστικό κλάδο. Παρ’ όλα αυτά, όμως, μένουμε προσηλωμένοι και εφαρμόζουμε το στρατηγικό πλάνο ανάπτυξης που έχουμε χαράξει.

Με στόχο να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας, αναπτυσσόμαστε οργανικά, πραγματοποιώντας σχεδιασμένες ενέργειες που σε βάθος χρόνου εξασφαλίζουν την επιτυχία της επιχείρησής μας. Διασφαλίζουμε τις κατάλληλες εμπορικές συμφωνίες και δημιουργούμε τα προϊόντα που χρειάζεται η αγορά, έτσι ώστε να μπορούμε να ανταποκριθούμε άμεσα στις ανάγκες των πελάτων μας. Επικεντρωνόμαστε στη δημιουργία και παροχή σωστών προϊόντων και υπηρεσιών για τους καταναλωτές, τους ιδιώτες ή τις επιχειρήσεις, λαμβάνοντας υπόψη μας ότι είμαστε μία εταιρεία που πάντα πρόσεχε την ισορροπία του χαρτοφυλακίου της μεταξύ προσωπικών και επιχειρηματικών κινδύνων.

Όσον αφορά την ελληνική ασφαλιστική αγορά, αυτή παραμένει διαχρονικά ρηχή. Το ΑΕΠ της, ο τζίρος της είναι μικρός. Πρέπει να μεγαλώσει και τουλάχιστον να διπλασιαστεί, μέχρι το 2030, προκειμένου να μπορούν να υπάρξουν επενδύσεις, καινούριοι και αξιόλογοι παίκτες.

Για να πετύχουμε αυτόν τον στόχο, πρέπει όλοι να βάλουμε πλάτη: οι ασφαλιστικές εταιρείες, με προϊόντα, υπηρεσίες, επιστημονικές τιμολογήσεις και αποζημιώσεις, πολιτικές πρόκτησης εργασιών βασισμένες στη λογική, ασφάλεια στις συναλλαγές﮲ οι διαμεσολαβούντες, με κατανόηση των αναγκών και σωστή επεξήγηση των προϊόντων﮲ οι ασφαλισμένοι να αναζητήσουν και να αγοράσουν τα ασφαλιστικά προϊόντα και, τέλος, το κράτος, το οποίο χρειάζεται να αξιοποιήσει και να συνεργαστεί με την ασφαλιστική βιομηχανία, έναν από τους σημαντικότερους και πιο στενά εποπτευόμενους επενδυτές και διαχειριστές κινδύνων στην τοπική αλλά και παγκόσμια οικονομία. Χρειάζεται αυτή η συνεργασία, για να εξασφαλιστεί βιωσιμότητα και πρόοδος σε τομείς όπως οι συντάξεις, η υγεία και φυσικά οι καταστροφικοί κίνδυνοι.

Το δίκτυο των ανεξάρτητων πρακτόρων και μεσιτών αναδεικνύεται σε πολύτιμο συνεργάτη για την επίτευξη παραγωγικών στόχων και την αύξηση μεριδίων αγοράς. Ιδιαίτερα στο τελευταίο διάστημα και υπό τις δυσχερείς συνθήκες της πανδημίας, κατόρθωσε να ανταποκριθεί στηρίζοντας την κλονισμένη, λόγω των περιορισμών, ασφαλιστική δραστηριότητα. Τι μπορούν να περιμένουν οι συνεργάτες του δικτύου αυτού από την AIG, ως στήριξη του έργου τους για την επόμενη μέρα;

G.Z.: Αναμφισβήτητα, η υγειονομική κρίση δημιούργησε σημαντικές προκλήσεις στον τρόπο λειτουργίας μας. Η μετάβασή μας στον ψηφιακό κόσμο κρίθηκε απαραίτητη, για να μπορέσουμε να διασφαλίσουμε την ομαλή συνέχιση των δραστηριοτήτων μας. Οι συνθήκες που δημιούργησε ο κορωνοϊός επηρέασαν την εν γένει συμπεριφορά των καταναλωτών, γεγονός το οποίο, τόσο εμείς όσο και το δίκτυο ανεξάρτητων πρακτόρων και μεσιτών, λάβαμε σοβαρά υπόψη. Για να είναι ευχαριστημένοι οι πελάτες μας, όμως, χρειάζεται, πρώτα απ’ όλα, να είναι ευχαριστημένοι οι συνεργάτες μας και αυτό το γνωρίζουμε πολύ καλά στην AIG Greece. Εξελίξαμε τις υπηρεσίες και τα προϊόντα μας, για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στις διαρκώς εξελισσόμενες ανάγκες των πελατών, ενώ παράλληλα, με σύμμαχο την τεχνολογία, τους προσφέραμε καλύτερα συστήματα και ασφαλή μέσα συναλλαγών. Είμαστε ανά πάσα στιγμή δίπλα τους, ενεργώντας συμβουλευτικά σε απαιτητικές πωλήσεις ή και ζημιές και φυσικά είμαστε ανοικτοί σε κάθε πρόταση που έχει ως στόχο τη βελτίωση ή/και την εξέλιξη των προϊόντων και των υπηρεσιών μας.

G. Zorgno: Στην ΑΙG έχουμε ευχαριστημένους συνεργάτες, πελάτες και εργαζόμενους

Ποιο θεωρείτε στην AIG ως μεγαλύτερο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή του αύριο: την εξειδίκευσή του σε συγκεκριμένες γραμμές ασφάλισης, την ένταξή του σε μεγαλύτερα σχήματα μέσω συνεργασίας με αυτά, την ψηφιοποίηση των υπηρεσιών του;

G.Z.: Ζούμε σε μία κοινωνία όπου η εξέλιξη της τεχνολογίας είναι ραγδαία. Οι πελάτες είναι περισσότερο “διαβασμένοι” από ποτέ, καθώς έχουν άμεση πρόσβαση στην πληροφορία. Ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής, λοιπόν, οφείλει να παρακολουθεί στενά τις εξελίξεις, για να ενημερώνεται και να μπορεί να ανταποκριθεί άμεσα και με σαφήνεια στις ολοένα και αυξανόμενες απαιτήσεις των πελατών του.

Ο κάθε διαμεσολαβητής πρέπει να εμπλουτίσει περαιτέρω τις γνώσεις ή την εξειδίκευσή του, καθώς η γνώση είναι το κλειδί για να μπορεί να συμβουλέψει άμεσα και αποτελεσματικά τους πελάτες του. Ταυτόχρονα, πρέπει απαραίτητα να έχει την ικανότητα να επιλέγει την κατάλληλη και αξιόπιστη εταιρεία, προκειμένου να βρει την καλύτερη λύση για τους πελάτες του. Ανεξαρτήτως σχήματος, μεγέθους εταιρείας ή επιπέδου ειδίκευσης, η επένδυση στην τεχνολογία σε συνδυασμό με την παροχή των σωστών και επαγγελματικών συμβουλών και λύσεων για τον πελάτη αποτελούν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα του διαμεσολαβητή του αύριο.

Οι καλύτερες και σωστές συμβουλές βασίζονται σε πολλές παραμέτρους: από την επαρκή κάλυψη των αναγκών του ασφαλισμένου αλλά και των τρίτων, σε περιπτώσεις κάλυψης αστικής ευθύνης, έως τη βιωσιμότητα και συνεχή παρουσία της ασφαλιστικής εταιρείας που προσφέρει τις καλύψεις, καθώς και την εύρυθμη λειτουργία της ασφαλιστικής αγοράς στο σύνολό της. Και το κόστος, βέβαια, είναι μια παράμετρος, όχι όμως η πιο σημαντική. Όπως έχω αναφέρει πολλές φορές, αυτή είναι η πραγματική ευθύνη των διαμεσολαβητών.

Συμμερίζεστε το αίτημα και την αισιοδοξία της αγοράς ότι τα φορολογικά κίνητρα, εφόσον και όταν θεσπιστούν από την Πολιτεία, θα δώσουν υπολογίσιμη ώθηση στην ανάπτυξη των ασφαλίσεων περιουσίας;

G.Z.: Είναι γεγονός ότι ο ασφαλιστικός κλάδος διανύει μία περίοδο εξωστρέφειας. Οι δυνατότητες ανάπτυξης είναι τεράστιες. Ο στόχος, όπως έχω περιγράψει πιο πάνω, είναι εφικτός, αλλά όλα τα μέρη πρέπει να δουλέψουν συλλογικά, ταυτόχρονα και με την ίδια ένταση και πιστεύω.

Η επένδυση στις ασφαλίσεις απλών κινδύνων, φυσικών καταστροφών, υγείας και συντάξεων μπορεί να δώσει ακόμα μεγαλύτερη ώθηση στην αγορά. Με την παροχή των κατάλληλων κινήτρων για ασφάλιση και τη θέσπισή τους από την Πολιτεία θα καλλιεργηθεί η ασφαλιστική συνείδηση, για να ανθίσει περαιτέρω η αγορά.

Κλείνοντας τη συνέντευξή μας, θέλω να σας ζητήσω να μας πείτε λίγα λόγια για το έμψυχο δυναμικό της εταιρείας, τα στελέχη και τους υπαλλήλους της AIG Greece, που τη στήριξαν σε μια μακρά περίοδο πολλαπλών και ιδιαίτερων προκλήσεων, εσωτερικής και εξωτερικής προέλευσης.

G.Z.: Έχω αναφέρει πολλές φορές ότι οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας και είναι κάτι που το πιστεύω ακράδαντα. Πρωταρχική αξία της AIG Greece είναι o σεβασμός στον άνθρωπο, η δίκαιη αναγνώριση και η εξέλιξη. Τα τελευταία χρόνια η δυναμική αυτή έγινε αμφίδρομη.

Είναι γεγονός ότι μία εταιρεία δεν μπορεί να επιβιώσει χωρίς αφοσιωμένους ανθρώπους, που βάζουν πλάτη σε δύσκολες στιγμές. Αυτό ακριβώς κάνουν οι εργαζόμενοί μας όταν παραστεί ανάγκη και θα ήθελα να τους ευχαριστήσω θερμά, όλους και τον καθένα τους ξεχωριστά, για την πολύτιμη συμβολή τους στην ευημερία και την εξέλιξη της εταιρείας μας.

Από την πλευρά μας, στην AIG Greece, πασχίζουμε καθημερινά να είναι, πρώτα απ’ όλα, ευχαριστημένοι οι άνθρωποί μας, παρέχοντάς τους όλα τα απαραίτητα εφόδια και την εκπαίδευση, για να μπορούν να νιώθουν σίγουροι σε ένα ασφαλές περιβάλλον.

Δεσμεύομαι προσωπικά ότι στην AIG Greece θα συνεχίσουμε να τους προσφέρουμε όλα όσα χρειάζονται οι άνθρωποί μας, για να τους ενδυναμώσουμε, έτσι ώστε να γίνονται πιο αποτελεσματικοί όχι μόνο ως εργαζόμενοι αλλά και ως οντότητες και ως γονείς.

Φωτ.: Ιάκωβος Διζικιρίκης


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας