Διεθνή

Ερυθρά Θάλασσα: Ποικίλλει ανά κλάδο ο πιστωτικός αντίκτυπος της διακοπής της ναυσιπλοΐας

Πιστωτικές επιπτώσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού, εξαιτίας της διακοπής της ναυσιπλοΐας μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, διαπιστώνει η εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης Morningstar DBRS, οι οποίες ποικίλλουν ανάλογα με τον κλάδο.

Όπως επισημαίνει σχετικά, η παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού παραμένει υπό πίεση όσο συνεχίζονται οι επιθέσεις των ανταρτών Χούτι σε φορτηγά πλοία, καθώς μέσω της Ερυθράς Θάλασσας διενεργείται περίπου το 40% του εμπορίου Ασίας-Ευρώπης, συμπεριλαμβανομένων των καυσίμων, της ενέργειας, των τροφίμων και των βιομηχανικών προϊόντων.

H Morningstar DBRS αναμένει ότι ο υπό την ηγεσία των ΗΠΑ ναυτικός συνασπισμός θα είναι τελικά αποτελεσματικός στην αντιμετώπιση των προκλήσεων ασφαλείας που σχετίζονται με την ελευθερία της ναυσιπλοΐας στην περιοχή. Ωστόσο, η αναστάτωση που έχει δημιουργηθεί μπορεί να διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Δεδομένης της αβεβαιότητας της κατάστασης, πολλοί παγκόσμιοι ναυλωτές πρόκειται να αλλάζουν συχνά τη διαδρομή των φορτηγών πλοίων μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας, γεγονός που επιμηκύνει τους χρόνους διαμεταφοράς, αυξάνει το κόστος και δημιουργεί πιέσεις στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού. Οι επιπτώσεις των αυξημένων χρόνων πλοήγησης και, κατά συνέπεια, της μειωμένης διαθεσιμότητας πλοίων μπορεί να ενισχυθούν περαιτέρω από την αυξημένη ναυτιλιακή ζήτηση, πριν από το κλείσιμο των εργοστασίων στην Κίνα λόγω των εορτασμών του Σεληνιακού Νέου Έτους (10 Φεβρουαρίου 2024).

Ενώ τα προβλήματα στην παγκόσμια αλυσίδα εφοδιασμού στην Ερυθρά Θάλασσα έχουν επηρεάσει και θα συνεχίσουν να επηρεάζουν αρνητικά τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο, οι εταιρείες logistics έχουν γίνει πολύ πιο ευέλικτες τα τελευταία χρόνια και βρίσκονται σε πολύ καλύτερη θέση επιχειρησιακά, για να αντιμετωπίσουν την τρέχουσα κατάσταση.

H Morningstar DBRS αναμένει ότι θα υπάρξει μια σειρά πιστωτικών επιπτώσεων σε βιομηχανίες σε όλο τον κόσμο που σχετίζονται με το γεωγραφικό τους αποτύπωμα, την πελατειακή τους βάση, τη φύση του προϊόντος που προσφέρουν, την πολυπλοκότητα της εφοδιαστικής τους αλυσίδας και τους χρόνους παράδοσης των προϊόντων τους.

Παρόλο που μια παρατεταμένη σύγκρουση θα εγκυμονούσε τον κίνδυνο μεγαλύτερου δυσμενούς πιστωτικού αντίκτυπου, σε γενικές γραμμές η Morningstar DBRS θεωρεί ότι η κατάσταση είναι μετρίως ευνοϊκή για τον κλάδο των αεροπορικών και θαλάσσιων μεταφορών, σε γενικές γραμμές ουδέτερη για τους κατασκευαστές κεφαλαιουχικών αγαθών και αυτοκινήτων (με εξαίρεση τα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα (EV) και ορισμένους επιλεγμένους κατασκευαστές EV με έδρα την Ευρώπη) και μετρίως αρνητική για τους λιανοπωλητές.


Διαβάστε επίσης:

Πιέζεται και η ναυτασφαλιστική αγορά από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι

DBRS: Διαθέσιμη αλλά ακριβή η κάλυψη πολέμου για πλόες


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας