Διεθνή

DBRS: Διαθέσιμη αλλά ακριβή η κάλυψη πολέμου για πλόες

Την αύξηση των τιμών ασφάλισης πολέμου, ως επακόλουθο των αεροπορικών επιδρομών ΗΠΑ και Ηνωμένου Βασιλείου σε στόχους των Χούτι, επισημαίνει η Morningstar DBRS.

Η εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης Morningstar DBRS εκτιμά ότι οι ασφαλιστές που αξιολογεί δεν αναμένεται να επηρεαστούν σημαντικά από τη συνεχιζόμενη κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα, δεδομένης της περιορισμένης έκθεσής τους στην αγορά ασφάλισης πολέμου για την κάλυψη κύτους και φορτίου.

«Εάν η επιχείρηση Prosperity Guardian καταφέρει να αποδυναμώσει τις δυνατότητες κρούσης των ανταρτών Χούτι στην Ερυθρά Θάλασσα και αποτρέψει άλλους γεωπολιτικούς παράγοντες στην περιοχή από το να τους παρέχουν υλικοτεχνική υποστήριξη, αναμένουμε ότι τα ασφάλιστρα πολέμου για την κάλυψη κύτους και φορτίου θα σταθεροποιηθούν, αν και σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα από εκείνα που ίσχυαν πριν τον πόλεμο Χαμάς-Ισραήλ», δήλωσε ο κ. Marcos Alvarez, Δ/νων Σύμβουλος της Morningstar DBRS.

Πριν από το ξέσπασμα του πολέμου και την εμπλοκή των ανταρτών Χούτι στη σύγκρουση, τα ποσοστά κάλυψης του κύτους για τον κίνδυνο πολέμου ήταν κατ’ ελάχιστον 0,05%, με πολλούς ασφαλιστές να απορροφούν το κόστος της κάλυψης πολέμου για πλόες μέσω της Ερυθράς Θάλασσας. Ωστόσο, από την έναρξη των εχθροπραξιών, τα ποσοστά κάλυψης έχουν εκτοξευθεί, φθάνοντας στο 0,7%. Για ένα πλοίο (εξαιρουμένης της αξίας του φορτίου) με συνολική ασφαλίσιμη αξία $120 εκατ., αυτό μεταφράζεται σε περισσότερα από $800.000 πρόσθετο κόστος ασφάλισης ανά ταξίδι στην περιοχή.

Με την ανακοίνωση της επιχείρησης Prosperity Guardian στα μέσα Δεκεμβρίου, τα ποσοστά κάλυψης πολέμου κυμάνθηκαν μεταξύ 0,3% και 0,35% της αξίας του κύτους, καθώς οι ασφαλιστές τιμολόγησαν μια πιθανή μείωση του κινδύνου από περαιτέρω επιθέσεις με πυραύλους και μη επανδρωμένα αεροσκάφη των Χούτι. Παρ’ όλα αυτά, οι βασικοί συμμετέχοντες στη ναυτιλιακή αγορά, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εταιρειών και των μεσιτών, αναμένουν τώρα μια άνοδο των τιμών των πολεμικών ασφαλίσεων, καθώς οι αντάρτες Χούθι ανακοίνωσαν σειρά αντιποίνων μετά τις αεροπορικές επιδρομές της 11ης Ιανουαρίου.

Να σημειωθεί ότι η κάλυψη πολέμου παρέμεινε διαθέσιμη για πλόες μέσω της Ερυθράς Θάλασσας παρά την αυξανόμενη ένταση, αλλά η κλιμάκωση της βίας έχει ανεβάσει τις τιμές. Δεδομένης της προηγούμενης εμπειρίας τους στην κάλυψη αυτού του κινδύνου, οι ασφαλιστές πολέμου προσαρμόστηκαν γρήγορα στο να λειτουργούν σε συνθήκες αυξημένης γεωπολιτικής αναταραχής.

Το χειρότερο σενάριο για τη ναυτασφαλιστική βιομηχανία είναι οι εχθροπραξίες στην Ερυθρά Θάλασσα να εξελιχθούν σε περιφερειακή ανάφλεξη, που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ταυτόχρονη απώλεια πολλών πλοίων. Αυτό το σενάριο είναι, όμως, απίθανο και η έκθεση σε ζημιές παραμένει περιορισμένη σε αυτό το σημείο, καθώς η πλειοψηφία της ναυτιλιακής κίνησης έχει ανακατευθυνθεί γύρω από το Ακρωτήριο της Καλής Ελπίδας. Σύμφωνα με τη Linerlytica της 7ης Ιανουαρίου 2024, ο αριθμός των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων που έχουν εκτραπεί από τη διώρυγα του Σουέζ στη διαδρομή του Ακρωτηρίου έχει ανέλθει σε 354 από τις 15 Δεκεμβρίου 2023, αντιπροσωπεύοντας το 80% του συνόλου των πλοίων που ταξιδεύουν μεταξύ του Ατλαντικού/Μεσογείου και του Ινδικού Ωκεανού.

Διαβάστε επίσης: Πιέζεται και η ναυτασφαλιστική αγορά από τις επιθέσεις των ανταρτών Χούτι


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας