Ο κ. Γιώργος Τουρκάκης, AIG Branch Manager Βόρειας Ελλάδος, στη συνέντευξή του στην «Ασφαλιστική Αγορά» εξηγεί τα σημεία που πλεονεκτεί η Εταιρεία, όπως είναι οι ολοκληρωμένες καλύψεις που προσφέρει, τα πρωτοποριακά προϊόντα της και η πελατοκεντρικότητα που επιδεικνύει ως βασική αρχή της λειτουργίας της.

Ο κ. Τουρκάκης επισημαίνει παράλληλα ότι η AIG βρίσκεται έμπρακτα στο πλευρό κάθε συνεργάτη, οπουδήποτε κι αν αυτός δραστηριοποιείται, και αναφέρει ως χαρακτηριστικό παράδειγμα τα προϊοντικά σεμινάρια και τις εκπαιδεύσεις που γίνονται στο Υποκατάστημα της Εταιρείας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και σε κάθε γραφείο συνεργάτη.

Kύριε Τουρκάκη, πώς ξεκίνησε η καριέρα σας στην ασφαλιστική αγορά; Η δραστηριοποίησή σας στην περιφέρεια ήταν επιδίωξή σας ή συγκυρία;

Γ.Τ.: Γεννήθηκα και σπούδασα στη Θεσσαλονίκη, επομένως τουλάχιστον η έναρξη της δραστηριοποίησης στην πόλη μου ήταν μονόδρομος. Η καριέρα μου στον χώρο της ασφάλισης ξεκίνησε το 1993 στη Nationale Nederlanden (ING), όπου εργάστηκα στο Εισπρακτικό, στο Λογιστήριο, ως Senior Underwriter και στους Γενικούς Κλάδους. Εργάστηκα επίσης στην ING Μεσιτική, από το ξεκίνημά της, και ασχολήθηκα με τους non-auto Κλάδους, εκπαιδευόμενος από 10 περίπου συνεργαζόμενες Εταιρείες.

Γιατί να επιλέξει ένας συνεργάτης την AIG, σε μια περίοδο που πολλές ασφαλιστικές εταιρείες «βάζουν στο στόχαστρο» την αγορά της Β. Ελλάδος;

Γ.Τ.: Ένας Συνεργάτης με ασφαλιστική παιδεία δεν γίνεται να μην επιλέξει την AIG ως συνεργαζόμενη Εταιρεία για το γραφείο του. Παρέχει ολοκληρωμένες καλύψεις, πρωτοποριακά προϊόντα σε retail και σε corporate επίπεδο, αλλά και διαπνέεται από μια φιλοσοφία – κουλτούρα την οποία μεταδίδει στο δίκτυο των Συνεργατών της, οι οποίοι τελικά την ενστερνίζονται.

Υπάρχουν ιδιαίτερες δυσκολίες/προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επαγγελματίες ασφαλιστές στη Βόρεια Ελλάδα; Τι διαφοροποιεί την εργασία του ασφαλιστή όταν αυτός είναι μακριά από τα κέντρα αποφάσεων της Αθήνας;

Γ.Τ.: Tα μεγέθη προσωπικών και επιχειρηματικών κινδύνων στη Βόρεια Ελλάδα είναι πολύ διαφορετικά από αυτά της Αθήνας. Αυτό αποτελεί ταυτόχρονα και μία πρόκληση για τους Συνεργάτες της Βορείου Ελλάδας, οι οποίοι εργάζονται με πολύ θετικά αποτελέσματα προς την κατεύθυνση να ενισχύσουν την ασφαλιστική συνείδηση του κοινού, το οποίο βοηθάει σημαντικά στην ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών στην Ελλάδα. Πολλοί συνεργάτες μάλιστα, τα τελευταία χρόνια, επέκτειναν τις επιχειρηματικές δραστηριότητές τους και στην Αττική.

Αναφορικά με τις δυσκολίες που αναφέρετε, εμείς ως AIG ποτέ δεν αντιμετωπίσαμε τους Συνεργάτες μας στην Περιφέρεια διαφορετικά από τους Συνεργάτες στα αστικά κέντρα. Γίνονται συχνές επισκέψεις, προϊοντικά σεμινάρια και εκπαιδεύσεις στο Υποκατάστημα της εταιρείας στη Θεσσαλονίκη αλλά και σε κάθε γραφείο Συνεργάτη, σε όποιο σημείο και να βρίσκεται.

Σε ποιους κλάδους ασφάλισης θα λέγατε ότι είναι προτιμώμενη ασφαλιστική εταιρεία η AIG για τους συνεργάτες και για ποιους λόγους;

Γ.Τ.: Εδώ και πάνω από μία δεκαετία ένας σημαντικός κλάδος ασφάλισης είναι αυτός του αυτοκινήτου. Δεν είναι όμως ευρέως γνωστό ότι στη βασική κάλυψη του αυτοκινήτου υπάρχει η φροντίδα αποζημίωσης, από την οποία ο αναίτιος ασφαλισμένος μας αποζημιώνεται από την AIG για υλικές ζημίες και σωματικές βλάβες που θα υποστεί με βεβαιωμένη υπαιτιότητα του τρίτου οχήματος και οι οποίες δεν εντάσσονται στον φιλικό διακανονισμό, είτε γιατί ξεπερνούν τα όρια κάλυψης είτε γιατί δεν συμμετέχει στον φιλικό διακανονισμό η εταιρεία του υπαίτιου οχήματος.

Ταυτόχρονα, υπάρχει μια ιδιαίτερη προτίμηση στην ασφάλιση μέσω του προγράμματος Cyber Edge. Η πληρότητα των καλύψεων του CyberEdge το καθιστά ένα εργαλείο risk management και δίνει στην AIG ηγετική θέση στην κάλυψη για προστασία από διαρροή ή απώλεια δεδομένων. Επίσης, οι όροι που χρησιμοποιούμε σε ασφαλιστήριο ευθύνης προϊόντος (CGL) είναι παγκοσμίως αναγνωρισμένοι.

Από τα πολλά πλεονεκτήματα της ευρύτητας των καλύψεων που παρέχει η εταιρεία μας αξίζει να επισημανθούν η παγκόσμια δωσιδικία, ώστε να υπάρχει κάλυψη σε κάθε χώρα όπου θα εγερθεί η απαίτηση (συμμόρφωση με την εκάστοτε τοπική νομοθεσία), η βάση της υποχρέωσης υπεράσπισης (Duty to Defend), οι αποθετικές ζημίες και η κάλυψη των βιομηχανικών πελατών του ασφαλιζομένου μας, οι οποίοι περιλαμβάνονται στην έννοια των «Τρίτων».

Αξίζει, τέλος, να αναφέρουμε τα πλεονεκτήματα και τις διαφοροποιήσεις ακόμα και στην έννοια των υψηλών ορίων που θεσπίσαμε σε κάθε προϊόν ευθύνης μας, δείχνοντας την «πελατοκεντρικότητά» μας ως αρχή λειτουργίας.

Εκτός από τους παραδοσιακούς κλάδους ασφάλισης, ποιες νέες προοπτικές βλέπετε ότι ανοίγουν οι σύγχρονες εξελίξεις για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, ώστε να ενισχύσουν το χαρτοφυλάκιό τους και να παρέχουν ολοκληρωμένη εξασφάλιση στους πελάτες τους;

Γ.Τ.: Η δυναμική του διαδικτύου, με τον τρόπο που έχει εξελιχθεί τα τελευταία χρόνια και τον χρόνο που καταλαμβάνει στη ζωή των σύγχρονων πολιτών, έχει φέρει ταυτόχρονα στο προσκήνιο νέους κινδύνους.

Η AIG εξελίσσεται διαρκώς και προχωρά παράλληλα με τους ρυθμούς εξέλιξης της κοινωνίας, η οποία γίνεται ολοένα και πιο ψηφιακή. Πέρα από τους παραδοσιακούς κλάδους ασφάλισης, τα προγράμματα ασφάλισης Ηλεκτρονικών και Διαδικτυακών κινδύνων δίνουν προβάδισμα στην AIG, προκειμένου να καλύψει στο μέγιστο τις σύγχρονες ανάγκες των πελατών της.

Ένα τέτοιο πρόγραμμα είναι το Cyber Edge, το οποίο ενισχύει το χαρτοφυλάκιο των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της AIG, οι οποίοι πλέον μπορούν να προσφέρουν ολοκληρωμένα προγράμματα ασφάλισης στις επιχειρήσεις.