Συνεντεύξεις

Ελένη Μάνου: Το Life On απελευθερώνει τις δυνατότητες του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή

Με αφορμή την παρουσίαση του οικοσυστήματος Life On ζητήσαμε από την κα Ελένη Μάνου, Τεχνική Διευθύντρια του κλάδου Ατομικών Ασφαλίσεων Ζωής της Generali, να μας πει:

√ πώς οδηγήθηκε η εταιρεία στην απόφαση να προσεγγίσει τις ασφαλίσεις υγείας από αυτή την σκοπιά.

√ τι πραγματικά νέο φέρνει στην ασφαλιστική αγορά το συγκεκριμένο πρόγραμμα.

√ πώς αυτό απαντά στις ανάγκες που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και

√ πώς μπορεί να το αξιοποιήσει ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής.

Η συνεργασία διαφορετικών τμημάτων της εταιρείας, με διαφορετικό επίπεδο εξειδίκευσης, όπως σημειώνει η κα Μάνου, «μας έδωσε τη δυνατότητα να σκεφτούμε έξω από τα συνηθισμένα και να σχεδιάσουμε ένα δυναμικό οικοσύστημα υγείας, κι όχι απλά ένα ακόμη προϊόν», που απαντά «στις προσδοκίες και τις ανάγκες της νέας γενιάς καταναλωτών».

Σύμφωνα με την ίδια, «οι πολλαπλοί συνδυασμοί και η ελευθερία επιλογών κάνουν το Life On προσαρμόσιμο σε διαφορετικά καταναλωτικά προφίλ». Επιπλέον, η δυνατότητα πρόσβασης σε υπηρεσίες ιατρικής, ψηφιακών λύσεων και προνομίων, αναδεικνύεται πολύ χρήσιμη στην εποχή της πανδημίας. «Χάρη στα καινοτόμα χαρακτηριστικά του, το Life On απελευθερώνει τις δυνατότητες του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και του δίνει τα μέσα για την ανάπτυξη του πελατολογίου του», επισημαίνει το στέλεχος της Generali στη συνέντευξη που μας παραχώρησε.

| Συνέντευξη στη Δήμητρα Καζάντζα |

Κυρία Μάνου, πότε ξεκινήσατε να εργάζεστε για τη δημιουργία του οικοσυστήματος Life On και πώς οδηγήθηκε η εταιρεία στην απόφαση να προσεγγίσει τις ασφαλίσεις υγείας από αυτή την σκοπιά; Χρειάστηκε η συνεργασία περισσότερων τμημάτων της εταιρείας;

E.M.: Το Life On αποτέλεσε ένα από τα πιο φιλόδοξα έργα της Generali. Αναμετρηθήκαμε με τον εαυτό μας ουσιαστικά, καθώς αποφασίσαμε να αντικαταστήσουμε ένα ήδη πετυχημένο πρόγραμμα υγείας. Αυτό γιατί θέλαμε να καινοτομήσουμε και να παρέχουμε μία λύση που θα ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της νέας γενιάς καταναλωτών, παραμένοντας ανταγωνιστικοί. Πριν από δέκα χρόνια περίπου συστήσαμε το Medical Safety, εισάγοντας μία διαφορετική λογική σε επίπεδο καλύψεων, που στη συνέχεια υιοθετήθηκαν από το σύνολο της αγοράς και σήμερα θεωρούνται δεδομένες. Στόχος μας σε αυτό το νέο εγχείρημα, ήταν να εισάγουμε μία νέα φιλοσοφία ασφάλισης, που βασίζεται στη φροντίδα.

Καταλάβαμε από νωρίς ότι, για να ανταποκριθούμε στις προσδοκίες και τις ανάγκες της νέας γενιάς καταναλωτών, καλούμαστε να μετασχηματίσουμε τον τρόπο λειτουργίας μας, ώστε να παρέχουμε όχι απλώς προστασία από ενδεχόμενο κίνδυνο, αλλά λύσεις και υπηρεσίες στους πελάτες μας εκείνους που χρησιμοποιούν καθημερινά την τεχνολογία, προκειμένου να τους προσφέρουμε την ευκαιρία να λάβουν ενεργή συμμετοχή στη θωράκιση και βελτίωση της υγείας τους. Να μεταβούμε από ένα γραμμικό-προϊοντικό μοντέλο, σε ένα ολιστικό οικοσύστημα υπηρεσιών, που θα τους ακολουθεί και δεν θα περιορίζεται σε νοσοκομειακές παροχές που θα χρησιμοποιήσουν μόνο σε περίπτωση που ασθενήσουν. Με άλλα λόγια να αποτελέσουμε έμπρακτα, τον δικό τους Lifetime Partner.

Η συνολική έρευνα και ο επανασχεδιασμός διήρκεσε πάνω από έναν χρόνο. Για τη δημιουργία του συνεργάστηκαν συνάδελφοι από διαφορετικά τμήματα της εταιρείας, καθώς απαιτήθηκε διαφορετικό επίπεδο εξειδίκευσης για διαφορετικά υπο-έργα του. Ο Τεχνικός Κλάδος, οι Πωλήσεις, το Marketing, το Αναλογιστικό Τμήμα και η ομάδα Στρατηγικού Σχεδιασμού. Να τονίσω ότι αυτή η μέθοδος εργασίας είναι χαρακτηριστική της φιλοσοφίας της Generali. Δεν ακολουθούμε, δηλαδή, μία αυστηρή γραφειοκρατική δομή επιτροπών, αλλά εξασφαλίζουμε τη διάχυση γνώσης και τη διαφορετικότητα μέσα από την ανταλλαγή απόψεων και τη συμβολή διαφορετικών τμημάτων και ανθρώπων που προέρχονται από διαφορετικές βαθμίδες. Αυτή η μέθοδος εργασίας, αν και αποτέλεσε σε πολλά στάδια μία πρόκληση, πιστεύω μας έδωσε τη δυνατότητα να σκεφτούμε έξω από τα συνηθισμένα και να σχεδιάσουμε ένα δυναμικό οικοσύστημα υγείας, κι όχι απλά ένα ακόμη προϊόν.

Τι νέο πιστεύετε ότι φέρνει το Life On στην ασφαλιστική αγορά;

E.M.: Θα ξεχώριζα δύο σημεία, ως τα κύρια χαρακτηριστικά που διαφοροποιούν το νέο Life On: τη modular δομή του, που δίνει τη δυνατότητα πολλαπλών προσωποποιημένων λύσεων, και την καινοτόμο φιλοσοφία στο ότι προσφέρει περισσότερα από ασφάλιση σε επίπεδο υπηρεσιών.

Το Life On χτίζεται πάνω σε 5 άξονες προστασίας: Πρόληψη, Γιατροί & Εξετάσεις, Νοσηλεία, Αποκατάσταση και Εξειδικευμένες Υπηρεσίες, που μαζί δημιουργούν ένα ολοκληρωμένο οικοσύστημα υγείας. Κάθε άξονας προσφέρει επιλογή από κλιμακούμενα επίπεδα καλύψεων (Basic – Standard – Premium), ώστε ο ασφαλιστικός διαμεσολαβητής να καθοδηγήσει τον πελάτη στην επιλογή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες και τον προϋπολογισμό του. Φεύγουμε, λοιπόν, από τη λογική να προσφέρουμε στους πελάτες τυποποιημένα προϊόντα. Πλέον ο πελάτης αποκτάει τη δυνατότητα να σχεδιάσει εξαρχής το δικό του πρόγραμμα υγείας, επιλέγοντας όχι μόνο την κατηγορία των καλύψεων που επιθυμεί, αλλά ρυθμίζοντας και το επίπεδο/ένταση της κάλυψης.

Επιπλέον, το Life On παρέχει πρόσβαση σε έναν κόσμο υπηρεσιών ιατρικής, ψηφιακών λύσεων και προνομίων. Για πρώτη φορά, μια σειρά από εξειδικευμένες υπηρεσίες για τη σωματική και ψυχική υγεία και το ευ ζην, όπως τηλεσυνεδρίες με γιατρούς διαφορετικών ειδικοτήτων, ψυχολόγοι, διατροφολόγοι, εφαρμογή telematics που λειτουργεί ως ένας ψηφιακός σύμβουλος υγείας και ψηφιακό γυμναστήριο, συμπληρώνουν μία ασφαλιστική λύση υγείας. Το σύνολο των υπηρεσιών αυτών ενεργοποιούνται αυτόματα με την επιλογή του πακέτου της Πρόληψης που επιλέγει ο πελάτης. Οι υπηρεσίες διατίθενται στην πλειοψηφία τους εντελώς δωρεάν ή, διαφορετικά, σε προνομιακό κόστος.

Μέρος της επιτυχίας μας είναι η συνεργασία με κορυφαίους της αγοράς, ο καθένας στον τομέα του, όπως τα Holmes Place στον χώρο του wellness, η Healthwatch και η Affidea με εξειδίκευση στην παροχή εξωνοσοκομειακών υπηρεσιών υγείας, η Melapus και η dacadoo καινοτόμες startups, που συνδέουν τον τομέα υγείας με την έξυπνη τεχνολογία. Όλες οι παραπάνω παροχές και οι υπηρεσίες διασυνδέονται και γίνονται για πρώτη φορά προσβάσιμες μέσω του Life On, με ένα ανταγωνιστικό ασφάλιστρο. Ένα πραγματικό οικοσύστημα που ακολουθεί τον ασφαλισμένο σε κάθε του βήμα, παρέχοντας λύσεις για καλύτερη ζωή.

H πανδημία δυσκόλεψε (πρακτικά) την προετοιμασία του; Ποιες πτυχές του Life On θεωρείτε ότι απαντούν περισσότερο στις ανάγκες που αυτή (η πανδημία) δημιούργησε και αξίζει ο υποψήφιος ασφαλισμένος να τις λάβει υπόψη του;

E.M.: Διανύουμε μία πραγματικά κρίσιμη περίοδο σε παγκόσμιο επίπεδο, η οποία συνδέεται άμεσα με τον τομέα της υγείας. Αυτήν ακριβώς την περίοδο η ανάγκη των ασφαλισμένων για αποτελεσματική προστασία της υγείας τους και της ζωής τους εντείνεται και θεωρούμε ότι θα επηρεάσει την ψυχολογία των ασφαλισμένων και θα διαμορφώσει μελλοντικά νέα καταναλωτικά ήθη. Επίσης, ο περιορισμός στις μετακινήσεις και στη φυσική παρουσία ανέδειξε, για άλλη μία φορά, τον ενισχυτικό ρόλο της ψηφιακής τεχνολογίας στον κλάδο της ασφάλισης. Οι παραπάνω είναι παράγοντες που λάβαμε υπόψη κατά τον σχεδιασμό του Life On, εισάγοντας ψηφιακές υπηρεσίες υγείας και ευ ζην σε διαφορετικά στάδια της εμπειρίας χρήσης και ενεργοποίησης του Life Οn.

Συγκεκριμένα, δεν περιοριζόμαστε στην παροχή ενός δικτύου γιατρών, αλλά διευκολύνουμε την πρόσβασή του σε αυτό μέσα από την παροχή ψηφιακών εργαλείων τηλεϊατρικής (My e-doctor). Δεν περιοριζόμαστε απλώς στην παροχή νοσοκομειακής κάλυψης, αλλά παρέχουμε λύσεις telematics (My Health IQ) που τον βοηθούν να διαχειρίζεται και να παρακολουθεί ενεργά την υγεία του, σωματική και πνευματική. Το προσωπικό του πρόγραμμα γυμναστικής είναι τώρα διαθέσιμο στο κινητό του (My e-gym) και τα ιατρικά έγγραφα που πάντα αναζητούσε συγκεντρωμένα σε ένα ειδικά διαμορφωμένο ψηφιακό φάκελο (e-βιβλιάριο). Η αναγγελία και η προέγκριση της νοσηλείας του πραγματοποιείται ψηφιακά και η αποστολή αιτήματος αποζημίωσης ξεκινά με ένα κλικ, μέσα από την ψηφιακή πύλη εξυπηρέτησης πελατών του MyGenerali. Δυνατότητες που μπορεί να ολοκληρώσει ψηφιακά και ο ίδιος ο Συνεργάτης για λογαριασμό του πελάτη του μέσω του One View. Επίσης, η πρόσβαση στον ασφαλιστικό του σύμβουλο διευκολύνεται μέσα από τη δημιουργία του ψηφιακού επαγγελματικού του προφίλ στο MyGenerali.

Το Life On μπορεί να είναι προσιτό από διαφορετικού εισοδηματικού προφίλ υποψηφίους ή απευθύνεται σε συγκεκριμένο target group; Μπορείτε να μας δώσετε ένα υποθετικό παράδειγμα πιθανών σχεδίων κάλυψης μίας 4μελούς οικογένειας (πατέρας 50 ετών, εργαζόμενος σε βιομηχανία, μητέρα 45, ελεύθερη επαγγελματίας, ένα τέκνο στην εφηβεία και ένα στο δημοτικό, και οι 4 στον ελεύθερο χρόνο τους αθλούνται);

E.M.: Οι πολλαπλοί συνδυασμοί και η ελευθερία επιλογών κάνουν το Life On προσαρμόσιμο σε διαφορετικά καταναλωτικά προφίλ. Στο παράδειγμα που αναφέρετε μία ενδεικτική λύση θα μπορούσε να είναι ο συνδυασμός:

  • Πρόληψης Premium, η οποία καλύπτει check-up για εξειδικευμένες ανάγκες διαφορετικών ηλικιακών ομάδων και καταστάσεων της υγείας τους.
  • Γιατροί και Εξετάσεις Standard, καθώς έχουν αυξημένες ανάγκες επισκέψεων σε γιατρούς, και επιπλέον εμπλουτισμό με καλύψεις On Demand, για την κάλυψη εξόδων γυαλιών όρασης και οδοντιατρικών θεραπειών.
  • Για τη Νοσοκομειακή κάλυψη της τετραμελούς οικογένειας, η οικογενειακή λύση Family δίνει τη δυνατότητα με ένα ενιαίο κεφάλαιο να καλύπτουν τις ανάγκες όλων των μελών, ελέγχοντας τον οικογενειακό τους προϋπολογισμό.
  • Επιπλέον, όλα τα μέλη έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν την εφαρμογή My Health IQ και καταγράφοντας τα διαφορετικά είδη γυμναστικής που κάνουν μέσω του My e-Gym να συγκεντρώνουν πόντους επιβράβευσης, τους οποίους μπορούν να εξαργυρώνουν μέσω του Club Red, του νέου προγράμματος επιβράβευσης για τους ασφαλισμένους της Generali.
  • Ακόμη, μπορούν να συμπληρώσουν το παραπάνω σχήμα με την παροχή απώλειας εισοδήματος για επιπλέον προστασία.

O ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πώς μπορεί να αξιοποιήσει το νέο σύστημα της Generali στις ασφαλίσεις υγείας; Είναι απαραίτητος στην προώθηση της συγκεκριμένης πρότασης ασφάλισης και γιατί;

E.M.: Οι Συνεργάτες μας αποτελούν αναπόσπαστο μέρος της ομάδας μας. Ο στρατηγικός σχεδιασμός του Ομίλου Generali βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτή τη συνεργασία και θέτει συγκεκριμένους στόχους και μέσα για την επιτυχία της. Ας μην ξεχνάμε ότι, όπως καταδεικνύουν όλες οι έρευνες στον ασφαλιστικό κλάδο, το 63% των καταναλωτών αναζητούν τη συμβουλευτική του ασφαλιστή τους πριν καταλήξουν στην αγορά. Χάρη στα παραπάνω καινοτόμα χαρακτηριστικά του, το Life On απελευθερώνει τις δυνατότητες του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και του δίνει τα μέσα για την ανάπτυξη του πελατολογίου του. Συγκεκριμένα, του δίνει την ελευθερία να προτείνει διαφορετικούς συνδυασμούς, προκειμένου να διασφαλίσει την προσωποποιημένη λύση που ψάχνει ο καταναλωτής, σύμφωνα πάντα με τις οικονομικές του δυνατότητες.

Επίσης, παρέχει ψηφιοποιημένες διαδικασίες πριν, κατά την αγορά και μετά την ασφάλιση, που αυξάνουν τον βαθμό ικανοποίησης του ασφαλισμένου, αναβαθμίζουν το επαγγελματικό προφίλ του διαμεσολαβητή και αναδεικνύουν τον συμβουλευτικό του ρόλο. Τέλος, να σημειώσω ότι χάρη σε entry-level παροχές ιδιαίτερα χαμηλού κόστους, δίνεται η δυνατότητα προσέγγισης νεανικού κοινού, που ενδεχομένως δεν γνωρίζει την αξία της ασφάλισης ή τη θεωρεί απαγορευτική για τις δικές του οικονομικές δυνατότητες.

Για να δώσω ένα πιο συγκεκριμένο παράδειγμα, ένας νέος ηλικίας 30 ετών έχει τη δυνατότητα να χτίσει ένα πρόγραμμα στα μέτρα του με συνδυασμό πρόληψης basic, επιλογή απεριόριστων επισκέψεων σε γιατρούς και εξετάσεων, νοσοκομειακή κάλυψη στοχευμένη για περιστατικά από ατύχημα και, παράλληλα, να λάβει πρόσβαση σε όλες τις υπηρεσίες που ανέφερα παραπάνω, με κόστος που ξεκινάει από μόλις 27 ευρώ το μήνα (περισσότερα παραδείγματα εδώ).

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας