Δυσκολότερη η αναζήτηση για φθηνότερη ασφάλιση αυτοκινήτου

1008

Η αναζήτηση φθηνότερης ασφάλισης αυτοκινήτου γίνεται πιο δύσκολη για το 77,8% των οδηγών στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι πάροχοι αυξάνουν τα ασφάλιστρα, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας δεδομένων και αναλύσεων GlobalData.

Πιο συγκεκριμένα, η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο που αλλάζουν τα συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτων το κάνουν για φθηνότερη τιμή, με το 77,8% των ασφαλισμένων να κάνουν την αλλαγή κατά την ανανέωση, επειδή διαφορετική ασφαλιστική εταιρεία τους πρόσφερε χαμηλότερο ασφάλιστρο, σύμφωνα με την GlobalData. Ωστόσο, αυτό πλέον περιορίζεται μετά τις μεταρρυθμίσεις που προώθησε η Εποπτική Αρχή του Ηνωμένου Βασιλείου (Financial Conduct Authority – FCA).

Η Έρευνα της GlobalData μεταξύ των Καταναλωτών Ασφαλίσεων του Ηνωμένου Βασιλείου για το 2021 διαπίστωσε, επίσης, ότι το 30,7% όλων των καταναλωτών στράφηκαν σε νέα ασφαλιστική εταιρεία αυτοκινήτων το 2021. Ωστόσο, ένα επιπλέον 41,6%, παρόλο που έκανε έρευνα αγοράς, κατέληξε να παραμείνει στην ίδια ασφαλιστική. Αυτό δείχνει τον μεγάλο αριθμό καταναλωτών που κάνουν έρευνα αγοράς για χαμηλά ασφάλιστρα αυτοκινήτου κάθε χρόνο.

Ο κ. Ben Carey-Evans, ασφαλιστικός αναλυτής της GlobalData, σχολίασε: «Η ασφάλιση οχημάτων είναι υποχρεωτική, γι’ αυτό δεν υπάρχουν πολλά που μπορούν να κάνουν οι καταναλωτές, καθώς οι ασφαλιστικές δεν αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο να ακυρωθούν τα συμβόλαια, όπως συμβαίνει σε άλλους κλάδους. Η αύξηση των τιμών θα οδηγήσει αναμφίβολα σε περισσότερες αγορές κατά την περίοδο των ανανεώσεων, αλλά εάν καμία μεγάλη ασφαλιστική εταιρεία δεν προσφέρει ανταγωνιστικά ασφάλιστρα σε νέους πελάτες, τότε ο αριθμός των καταναλωτών που θα αλλάξουν εταιρεία δεν θα αυξηθεί απαραίτητα».

Σύμφωνα με τους Insurance Times, το κόστος της ασφάλισης αυτοκινήτων έχει αυξηθεί κατά £100 κατά μέσο όρο το 2022.* Οι νέες μεταρρυθμίσεις εμποδίζουν τους ασφαλιστές να προσφέρουν φθηνότερα συμβόλαια στους νέους πελάτες σε σχέση με τους ήδη υπάρχοντες (πελάτες). Η έλλειψη προνομιακών τιμών θα καταστήσει πιο δύσκολο για τους καταναλωτές να ψάξουν και να βρουν φθηνότερες τιμές. Αυτό προβλημάτισε την FCA, η οποία εισήγαγε αυτά τα μέτρα για την προστασία των καταναλωτών. Συνήθως, οι σταθεροί πελάτες καλούνταν να πληρώσουν υψηλότερα ασφάλιστρα από τους υποψήφιους.

Ο κ. Carey-Evans συνέχισε προσθέτοντας: «Η μεγαλύτερη απειλή για τις ασφαλιστικές πιθανό να προέρχεται από τις “Pay-per-mile” ασφαλιστικές εταιρείες. Πρόκειται γενικά για startups, με εταιρείες όπως η Metromile και η ByMiles να πρωτοστατούν. Τα ασφαλιστήριά τους προσφέρουν στους καταναλωτές ένα φθηνό βασικό ασφάλιστρο ετησίως και στη συνέχεια η τιμή διαμορφώνεται ανάλογα με το πόσο οδηγούν. Αυτό σημαίνει ότι μπορούν να ελέγξουν το κόστος, και ίσως να είναι και πιο κατάλληλο ούτως ή άλλως, καθώς λιγότεροι καταναλωτές μετακινούνται στην εργασία τους σε καθημερινή βάση λόγω του COVID-19».

Γενικά, οι κορυφαίες ασφαλιστικές και η FCA θα πρέπει να συνεργαστούν, για να διασφαλίσουν ότι τα ασφάλιστρα δεν θα συνεχίσουν να αυξάνονται απότομα καθ’ όλη τη διάρκεια του 2022. Οι καταναλωτές στο Ηνωμένο Βασίλειο αντιμετωπίζουν χαμηλή αύξηση μισθών και αυξημένο κόστος διαβίωσης, επομένως αυτό θα οδηγήσει πολλούς στην αναζήτηση εναλλακτικών, φθηνότερων μορφών ασφάλισης αυτοκινήτων, όπως η πληρωμή ανά μίλι.

* Τα δευτερεύοντα δεδομένα από τους Insurance Times μπορούν να βρεθούν εδώ.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΒραβείο στην Generali για τη δέσμευσή της στην επίτευξη στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης
Επόμενο άρθρο6 αρχές από την GFIA για τη σωστή λειτουργία της Suptech