Η ασφαλιστική εταιρεία Zurich ερευνά τους πιθανούς τρόπους αξιοποίησης της τεχνολογίας τεχνητής νοημοσύνης ChatGPT σε τομείς όπως οι απαιτήσεις αποζημιώσεων και η μοντελοποίηση, καθώς αντιμετωπίζει τις προκλήσεις που θέτουν τόσο οι νεοφυείς επιχειρήσεις όσο και οι μεγαλύτεροι ανταγωνιστές της. Πρόκειται για το πιο πρόσφατο παράδειγμα μιας σειράς παραδοσιακών επιχειρήσεων, από τη δικηγορική εταιρεία Allen & Overy έως τον εκδότη εφημερίδων Reach, που πειραματίζονται με την τεχνολογία.

Ο κ. Έρικσον Τσαν, ο οποίος το 2020 αποχώρησε από την Ping An για να γίνει επικεφαλής πληροφοριών και ψηφιακής διαχείρισης στη Zurich, δήλωσε πρόσφατα στους Financial Times ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βοηθήσει ώστε να γίνουν πολύ αποτελεσματικότερα εργασίες όπως η εξαγωγή πληροφοριών από μακροσκελή έγγραφα και η συγγραφή κώδικα για στατιστικά μοντέλα. «Δεν πρόκειται να αντικαταστήσει έναν προγραμματιστή, είναι περισσότερο σαν ένας συγκυβερνήτης. Ομοίως, για την ανάληψη κινδύνων, για τις απαιτήσεις, δεν πρόκειται να αντικαταστήσει τους ανθρώπους, αλλά θα τους κάνει πολύ πιο αποτελεσματικούς». Η Zurich διερευνά εφαρμογές της τεχνολογίας, όπως η εξαγωγή δεδομένων από περιγραφές αποζημιώσεων και άλλα έγγραφα. Αξιοποιεί τα πιο πρόσφατα δεδομένα αποζημιώσεων των τελευταίων έξι ετών σε μια προσπάθεια να προσδιορίσει τη συγκεκριμένη γενεσιουργό αιτία της ζημίας σε ένα ευρύ φάσμα αποζημιώσεων, με στόχο τη βελτίωση του underwriting.

Υπό τον κ. Chan, η ασφαλιστική έχει επίσης δημιουργήσει ένα νέο πρόγραμμα ευρεσιτεχνιών για την προστασία της πνευματικής της ιδιοκτησίας, εστιάζοντας σε τομείς όπως η αυτοματοποιημένη επιθεώρηση κινδύνων και τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης για την επεξεργασία λογαριασμών.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης από τους ασφαλιστές έχει, ωστόσο, προκαλέσει την ανησυχία ρυθμιστικών αρχών, λόγω των επιπτώσεων που μπορεί να έχει στην ιδιωτική ζωή αλλά και της πιθανότητας μεροληψίας. Η αμερικανική start-up Lemonade προκάλεσε αντιδράσεις το 2021, όταν δήλωσε ότι το δικό της πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης θα μπορούσε να εντοπίσει την απάτη με το να αναγνωρίζει “μη λεκτικές ενδείξεις” σε βίντεο από πελάτες που υποβάλλουν αιτήσεις. Η ασφαλιστική διευκρίνισε αργότερα ότι απλώς περιέγραφε το ευρέως χρησιμοποιούμενο λογισμικό αναγνώρισης προσώπου, που στοχεύει στον εντοπισμό του ίδιου ατόμου που κάνει πολλαπλές αιτήσεις. Οι κινεζικοί όμιλοι, συμπεριλαμβανομένου του τραπεζικού βραχίονα της Ping An, έχουν προχωρήσει περισσότερο, χρησιμοποιώντας τεχνολογία μικροεκφράσεων σε βίντεο επικοινωνίας με τους πελάτες, η οποία, όπως λένε, μπορεί να ανιχνεύσει ενδείξεις του προσώπου για το αν οι δανειολήπτες λένε την αλήθεια. Οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές επιχειρήσεις ήταν πιο διστακτικές στη χρήση αυτής της τεχνολογίας.

Ορισμένες start-up, όπως η Lemonade, έχουν βασίσει τις διαδικασίες αποζημίωσής τους στη χρήση ΑΙ, με αποτέλεσμα οι πληρωμές να γίνονται άμεσα. Όμως, παρά την αξιοποίηση των τεχνολογικών εξελίξεων, οι μεγάλες ζημιές επιβαρύνουν την αποτίμησή τους. Ο κ. Chan διακρίνει τους νεότερους διεκδικητές της ασφαλιστικής πίτας, όπως η Lemonade, οι οποίοι έχουν υποστεί μεγάλες πτώσεις στην αποτίμησή τους, από start-up επιχειρήσεις που δεν αναλαμβάνουν κινδύνους, αλλά αντίθετα παρέχουν υπηρεσίες και τεχνολογία στις ασφαλιστικές.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΞεκινά στις 23 Μαΐου το Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Ασφαλίσεων Περιουσίας του ΕΙΑΣ
Επόμενο άρθροAllianz Global Pension Report 2023: Ανάγκη για μεταρρυθμίσεις στο συνταξιοδοτικό στην Ελλάδα