Συνεντεύξεις

Athens Insurance Brokers S.A. – Κωστής Ι. Αλφιέρης: Οι νέοι κανόνες ενισχύουν ηλεκτρονικές πωλήσεις και δίκτυα τραπεζών (Οκτώβριος 2011)

Με μία πορεία 30 χρόνων στον ασφαλιστικό χώρο, ο Κωστής Ι. Αλφιέρης κοιτάζει με αισιοδοξία το μέλλον, επενδύοντας στην εξειδίκευση, σε ένα θετικό τεχνικό αποτέλεσμα και σε μία συνεκτική, με υψηλό επαγγελματισμό και αίσθημα ευθύνης ομάδα συνεργατών.
Κουβαλάει στις επαγγελματικές του αποσκευές τη μεγάλη εμπειρία που αποκόμισε αρχικά ως υπάλληλος ασφαλιστικού γραφείου και στη συνέχεια ως υπεύθυνος, για πολλά χρόνια, στους κλάδους Προσωπικών Ατυχημάτων, Μεταφορών, Αστικής Ευθύνης και Κατά Παντός Κινδύνου, στην Πανελλήνιο Ασφαλιστική, και ως Δ/ντής Πωλήσεων, στη NASCO Hellas και την ασφαλιστική εταιρεία Eurogroup A.E., αλλά και ως συμμέτοχος στην πρακτορειακή Athens Insurance Agencies.
Σήμερα, είναι Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος της Μεσιτικής Εταιρείας Athens Insurance Brokers S.A. (ΑΙΒ), την οποία ίδρυσε το 2002 μαζί με τον Ghassan Boustany, τον Κώστα, τη Μαίρη και τον Σοφοκλή Σφυρή.

Τον συναντήσαμε στο γραφείο του στη Νέα Σμύρνη, και μας εξέπληξε το ότι, σε αντίθεση με πολλούς συναδέλφους του, δεν διακατέχεται από απαισιοδοξία και αρνητισμό για το παρόν και το μέλλον της αγοράς: «Για εμάς η κρίση αποτελεί δοκιμασία αλλά και ευκαιρία. Όλοι σε μια τέτοια περίοδο μετρούν τις πραγματικές τους δυνάμεις και οι πραγματικά ικανοί αναδεικνύονται». 

Η εταιρεία του όλα αυτά τα χρόνια έχει να επιδείξει «ένα συνεχώς βελτιωμένο τεχνικό αποτέλεσμα, το οποίο αναμένεται να παραμείνει θετικό και κατά την παρούσα χρονιά». Όπως μας εξηγεί, η πρόσκτηση εργασιών πάντα γινόταν με προσεκτικό τρόπο, και έτσι εξακολουθεί να γίνεται. Η κρίση τους έδωσε την ευκαιρία να ξεκαθαρίσουν το πελατολόγιό τους σε ακόμα μεγαλύτερο βάθος, «διατηρώντας τους πελάτες εκείνους που πράγματι σήμερα είναι ικανοί να αντεπεξέλθουν στις δύσκολες οικονομικές συνθήκες, επανεξετάζοντας τις καλύψεις και εφαρμόζοντας μια πιο αυστηρή πιστωτική πολιτική».
Γι’ αυτά τα θετικά αποτελέσματα η τεχνική και πωλησιακή εμπειρία τόσο η δική του όσο και των συνεταίρων του, η δομή του χαρτοφυλακίου (88% Λοιποί Κλάδοι, 12% Αυτοκίνητο) αλλά και η επιλογή τους για εξειδίκευση έπαιξε σημαντικό ρόλο. 

Εστίασαν στον Κλάδο Κατά Παντός Κινδύνου Έργων (C.A.R., E.A.R. & C.P.M.), που καταλαμβάνει το 45% του χαρτοφυλακίου, αλλά και στους Κλάδους Περιουσίας, Αστικής Ευθύνης (T.P.L-E.L.-P.I.) και Σκαφών-Μεταφορών. Σήμερα, «καθώς υπάρχει μία εύλογα αυξημένη ζήτηση για τον κλάδο της ασφάλισης των Πιστώσεων, λόγω και της υπάρχουσας οικονομικής συγκυρίας, της ασφάλισης Ευθύνης Στελεχών αλλά και της ασφάλισης Ρύπανσης», η εταιρεία δραστηριοποιείται συστηματικά, πλέον, και σ’ αυτούς τους κλάδους.  

Μια όχι ευρέως γνωστή πτυχή των δραστηριοτήτων της ΑΙΒ είναι οι καλές συνεργασίες με το εξωτερικό, για την παροχή λύσεων σε αντασφαλιστικό επίπεδο αλλά και οι συμβουλευτικές υπηρεσίες που παρέχει, αρκετά χρόνια τώρα, σε σημαντικές ελληνικές και ξένες εταιρείες σε εξειδικευμένα θέματα, που σχετίζονται με την αποτελεσματική δόμηση της ασφαλιστικής τους κάλυψης αλλά και της διερεύνησης εν γένει των κινδύνων που διατρέχει η επιχείρηση.
Όπως επισημαίνει ο κ. Αλφιέρης: «Το επάγγελμα του Μεσίτη έχει να κάνει με την υποστήριξη στα σχέδια των επιχειρήσεων αλλά και με τα όνειρα των ανθρώπων, συμβάλλοντας ουσιαστικά στην αποκατάσταση ζημιών που μπορεί να τους συμβούν και, ακόμα καλύτερα, στην πρόληψη αυτών», αφού καμία ασφαλιστική κάλυψη, όσο καλή κι αν είναι, δεν μπορεί να αναπληρώσει πλήρως τους κόπους και τις προσπάθειες που χάνονται. 

Αυτός ακριβώς ο συνδυασμός της επιχειρηματικής δραστηριότητας με την ανθρώπινη διάσταση είναι που τον συγκινεί στη δουλειά του, κάνοντάς τον να θεωρεί τις δυσκολίες …απλά αλατοπίπερο της ζωής, αφού «η πρόκληση για την υπερπήδηση των δυσκολιών είναι ένα ισχυρό κίνητρο, που κάνει ακόμη πιο ενδιαφέρουσα την καθημερινή ενασχόληση με τη δραστηριότητα αυτή».
Όπως, μάλιστα, τονίζει, «το μέχρι σήμερα αποτέλεσμά μας είναι προσπάθεια μόνο της δικής μας καθημερινής δουλειάς, καθόσον δεν στηριζόμαστε σε δίκτυο εξωτερικών συνεργατών», αλλά σε μια μικρή ομάδα, που «χαρακτηρίζεται από συνεκτικότητα, υψηλό επαγγελματισμό και αίσθημα ευθύνης για την αποτελεσματική διευθέτηση των θεμάτων που διαχειρίζεται». Εξίσου σημαντική συμβολή στην ποιότητα των υπηρεσιών που προσφέρει και στα καλά αποτελέσματα θεωρεί και την αρμονική συνεργασία με τις εταιρείες που συνεργάζεται, στις οποίες συγκαταλέγονται μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές εταιρείες της αγοράς –Εθνική, ERGO, Generali, Chartis, Allianz, Mινέττα, AXA, Euler Hermes και ALICO.

Ποια είναι, όμως, η γνώμη του για τα νομοθετήματα που …αναστάτωσαν πρόσφατα την αγορά; Ως μέλος του Δ.Σ. του ΣΕΜΑ παρακολουθεί τις διαβουλεύσεις από πολύ κοντά. Η εκτίμησή του είναι ότι, παρ’ όλες τις επιμέρους έντονες διαφωνίες, «γίνεται συνολικά μια προσπάθεια βελτίωσης του συνόλου λειτουργίας της αγοράς με τη συμβολή όλων των εμπλεκομένων». προσπάθεια, όμως, που θεωρεί ότι «θα χρειαστεί σημαντικός χρόνος για την επίτευξή της και πιο προσεκτική μελέτη στους κανόνες που προτείνει η εποπτική αρχή, οι οποίοι φαίνεται να ενισχύουν τις ηλεκτρονικές πωλήσεις και τα δίκτυα των τραπεζών και όχι τους παραδοσιακά διαμεσολαβούντες, συμβούλους, πράκτορες και μεσίτες». 

Ειδικότερα, με θετικό τρόπο βλέπει τις διατάξεις που σχετίζονται με την προβολή των ασφαλιστικών προϊόντων και τους όρους που θα πρέπει να ακολουθούνται στην προσυμβατική διαδικασία, «αρκεί βέβαια να υπάρξει εφαρμογή των διατάξεων. Επιπλέον, είναι απαραίτητο να υπάρξει η ανάλογη ωριμότητα και από το αγοραστικό κοινό».

Για την εκπαίδευση των διαμεσολαβούντων συμφωνεί ότι είναι αναγκαία η αναβάθμιση του γνωστικού επιπέδου τους σε όλες τις βαθμίδες, «αρκεί το ζητούμενο της εκπαίδευσης να μην είναι πρόφαση για ένα επιπλέον κόστος για τους επαγγελματίες του χώρου». «Για το θέμα αυτό», μας είπε, «πιέζουμε να υπάρξει ανάλογη εποπτεία της ποιότητας της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτών».

Ουτοπική, από την άλλη, χαρακτηρίζει τη διάταξη για την εξόφληση των ασφαλίστρων εντός της περιόδου των 7 ημερών, μέσα σε μια αγορά που διανύει οικονομική κρίση: «Ακόμη και στις περιπτώσεις εταιρειών που με δικά τους μέσα μεριμνούν για την είσπραξη των ασφάλιστρων –έχω υπόψη μου τέτοιες περιπτώσεις στην ελληνική αγορά–  δεν έχω παρατηρήσει να έχει επιτευχθεί ο ζητούμενος στόχος της είσπραξης εντός του ανεδαφικού προτεινόμενου διαστήματος των 7 ημερών».

Σύμφωνα με τον κ. Αλφιέρη, «τα τελευταία χρόνια η αγορά μας έχει υποφέρει πολύ από την ελλειμματικότητα των διαδικασιών, κυρίως οι καταναλωτές και σε σημαντικό βαθμό οι “συνετοί” επαγγελματίες, που από την πλευρά τους έχουν επωμιστεί ένα άδικο βάρος, το οποίο δεν πιστεύω ότι κατ’ ουσία τους αναλογεί». Γι’ αυτό θεωρεί αναγκαία μια αποφασιστική αλλά και δίκαιη εποπτεία, «με στόχο τη ζητούμενη αναβάθμιση της αγοράς μας, έτσι ώστε ο καταναλωτής να έχει τη δυνατότητα να επιλέγει το προσφερόμενο ασφαλιστικό προϊόν, με τη βοήθεια του επαγγελματία διαμεσολαβητή, μέσα από ένα σύνολο αξιόπιστων προμηθευτών». 

Κοινή εκτίμηση είναι ότι θα υπάρξει περαιτέρω συρρίκνωση του αριθμού των ασφαλιστικών εταιρειών. Το ζητούμενο για τον κ. Αλφιέρη είναι αυτές που θα παραμείνουν να λειτουργούν σύμφωνα με τους κανόνες, να προσφέρουν αναβαθμισμένες υπηρεσίες και μια ευρεία γκάμα προϊόντων «που θα μπορούν να καλύπτουν τις ανάγκες του καταναλωτικού κοινού, με ένα εύλογο κόστος», γιατί, όπως εύστοχα παρατηρεί: «το ασφαλιστικό προϊόν δεν πρέπει να απευθύνεται σε λίγους αλλά στους πολλούς και είναι απόλυτα αναγκαίο να αυξήσουμε τους δείκτες και τις επιδόσεις που εμφανίζει η χώρα μας με τη συμβολή όλων, Ασφαλιστικών Εταιρειών, Διαμεσολαβούντων και Πολιτείας». Αυτό που τον προβληματίζει, όμως, είναι ότι, υπό τις παρούσες συνθήκες ύφεσης, η Πολιτεία δεν μπορεί να υποστηρίξει τη διεύρυνση της καταναλωτικής δαπάνης για ασφαλιστικά προϊόντα.

Θετικές, από την άλλη, θεωρεί τις προοπτικές για τους συναδέλφους του επαγγελματίες του χώρου των διαμεσολαβούντων, παρά τις δύσκολες συνθήκες που βιώνουν, αφού «θα έχουμε συρρίκνωση των περιστασιακά απασχολουμένων με τη διαμεσολάβηση, αλλά παράλληλα θα υπάρξει ενδυνάμωση των ικανών και καλά οργανωμένων επαγγελματιών».

Όσον αφορά, τέλος, τις σχέσεις Ασφαλιστικών Εταιρειών και επαγγελματιών διαμεσολαβούντων πιστεύει ότι πάντοτε υπήρχαν οι “αναγκαίες καλές σχέσεις” συνεργασίας. Εκείνο που εύχεται είναι «το νέο προτεινόμενο πλαίσιο λειτουργίας να αναβαθμίσει τον τρόπο λειτουργίας και των δύο πλευρών, κάτι το οποίο ήταν αίτημα χρόνων από όλους μας, βοηθώντας στη βελτίωση των σχέσεων. Θα περιμένω βέβαια την εφαρμογή των προτεινόμενων ρυθμίσεων, γι’ αυτό διατηρώ μια επιφύλαξη». 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας