Συνεντεύξεις

Αλ. Δερβέντζας & Γ. Νικομάνης: οι άνθρωποι της Sofos Insurance στην Κέρκυρα

Oι κ.κ. Αλέξανδρος Δερβέντζας, Δ/ντής Υποκαταστήματος, και Γιώργος Νικομάνης, Διευθυντής Ανάπτυξης Πωλήσεων, μας μιλούν για την επαγγελματική τους πορεία και τη συνεργασία τους με τη Sofos Insurance Agency A.E., για τους στόχους και τις προοπτικές που διαβλέπουν, για τα προβλήματα που προέκυψαν λόγω της πανδημίας στο νησί και επηρέασαν αναπόφευκτα και την ασφαλιστική δραστηριότητα, αλλά και για το αν προκύπτουν, εξαιτίας αυτού του γεγονότος, μαθήματα για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές.

Το ξεκίνημα και η πορεία στην ασφαλιστική αγορά

Αλέξανδρος Δερβέντζας: Η πορεία μου στον ασφαλιστικό κλάδο ξεκίνησε το 1987, όταν άρχισα να εργάζομαι ως διοικητικός υπάλληλος σε μεγάλη ελληνική ασφαλιστική εταιρεία. Μετά από περίπου 10 έτη, το 1997, επέστρεψα στην Κέρκυρα και συνέχισα να εργάζομαι ως ασφαλιστικός διαμεσολαβητής. Το 2005 ανέλαβα τη διεύθυνση υποκαταστήματος ελληνικής ασφαλιστικής εταιρίας στην Κέρκυρα μέχρι και το 2013, έτος-ορόσημο, καθώς ξεκίνησε η συνεργασία μου με τη Sofos Insurance Agency.

Γιώργος Νικομάνης: Η γνωριμία μου με τον κλάδο της ιδιωτικής ασφάλισης έγινε το 1998, όταν ξεκίνησα να εργάζομαι ως part-time ασφαλιστής, παράλληλα με άλλη εργασιακή μου δραστηριότητα στις πωλήσεις αυτοκινήτων. Ωστόσο, με το πέρασμα του χρόνου η απλή επαγγελματική ενασχόληση εξελίχθηκε σε επαγγελματικό πάθος για την ιδιωτική ασφάλιση και υπερίσχυσε κάθε άλλου ενδιαφέροντος. Έτσι, από το 2004 ασκώ ως αποκλειστική και μόνη επαγγελματική ενασχόληση αυτή του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή.

Η “γνωριμία” και η συνεργασία με τη Sofos Insurance Agency A.E.

Αλέξανδρος Δερβέντζας: Με τον κ. Χρήστο Σοφό γνωρίζομαι για περισσότερα από 20 έτη. Το 2013, που ο κ. Χρήστος Σοφός ανέπτυξε στρατηγικά τις εργασίες της Sofos Insurance Agency, δέχθηκα αμέσως την πρόκληση – πρόταση να αναλάβω το υποκατάστημα της Κέρκυρας. Η Sofos Insurance Agency είναι ένα σχήμα ασφαλιστικής διαμεσολάβησης που στηρίζεται στην αξιοπιστία, την εμπιστοσύνη, αλλά και τις ηθικές αξίες. Έχοντας αυτά υπόψη, ανέλαβα τη διεύθυνση του υποκαταστήματος, στοχεύοντας στην περαιτέρω ανάπτυξη των εργασιών στην ευρύτερη περιοχή, όσο και στην εξυπηρέτηση του δικτύου συνεργατών και πελατών. Σήμερα, μετά από πορεία επτά ετών, η προσπάθεια έχει αρχίσει και αποδίδει καρπούς. Έχουμε κερδίσει την εμπιστοσύνη όλων των συνεργατών και με τη βοήθεια όλων, παλαιών και νέων, το αποτέλεσμα είναι σταθερό και συνεχώς αναπτυσσόμενο.

Στις αρχές του 2020 μεταφερθήκαμε σε αυτόν τον νέο χώρο, περίπου 200 τ.μ., πλήρως εξοπλισμένο με καινοτόμες τεχνολογικές υποδομές. Στη γραμματεία εξυπηρέτησης και στο τμήμα εκδόσεων εργάζονται δύο συνάδελφοι με μεγάλη εμπειρία στον ασφαλιστικό κλάδο. Σε συνεργασία και με την υποστήριξη των λοιπών συναδέλφων από τα κεντρικά γραφεία της Αθήνας παρέχουμε και στους συνεργάτες και στους πελάτες συνεχή και άμεση εξυπηρέτηση. Το δίκτυο συνεργατών έχει αναπτυχθεί σε όλο το νησί. Επίσης, υπάρχουν συνεργάτες που είτε στεγάζονται είτε εξυπηρετούν τις εργασίες τους στο υποκατάστημα και πρέπει να τονίσω ότι το κλίμα συνεργασίας με όλους είναι εξαιρετικό. Επιδιώκουμε και θεωρώ καταφέρνουμε, μέσω του διαλόγου, να βρίσκουμε λύσεις για θέματα που απασχολούν τους υπαλλήλους και τους συνεργάτες μας για ασφαλιστικά ζητήματα και όχι μόνο.

Γιώργος Νικομάνης: Η συνεργασία μου με τη Sofos Insurance Agency ξεκίνησε πριν από περίπου οκτώ χρόνια. Πρόκειται για μια εταιρεία που προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στους πελάτες της και ένα ιδιαίτερα πρόθυμο και φιλικό περιβάλλον για τους συνεργάτες της. Με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι σε όλους εμάς, με ταχεία και υψηλού επιπέδου εξυπηρέτηση, έχει καταφέρει μέσα στα χρόνια να κερδίσει τόσο εμάς όσο και τους πελάτες. Θεωρώ, όμως, ότι η κάθε εταιρεία είναι οι άνθρωποί της και οι άνθρωποι της Sofos Insurance Agency είναι o σημαντικότερος παράγοντας που έχει κερδίσει και εμένα, αποτελώντας πλέον και ο ίδιος ένα από τα στελέχη της.

Sofos Insurance Κερκυρα
Από αριστερά, οι κ.κ. Γ. Νικομάνης, Γιώργος Σοφός, Γενικός Δ/ντής Οργάνωσης, Θράσος Σοφός, Γενικός Δ/ντής Πωλήσεων, και Αλ. Δερβέντζας.

Οι συνέπειες της πανδημίας στην τοπική ασφαλιστική δραστηριότητα

Αλέξανδρος Δερβέντζας: Η τοπική οικονομία στην Κέρκυρα στηρίζεται στον τουρισμό. Ο πρωτογενής τομέας είναι σχεδόν ανύπαρκτος, παρά τις προσπάθειες που έχουν γίνει τον τελευταίο καιρό, οι οποίες, αν και αξιόλογες, έχουν αποβεί άκαρπες. Την τελευταία διετία στην Κέρκυρα έγιναν επενδύσεις σε όλο το φάσμα του τουρισμού και των συναφών υπηρεσιών, όπως ανακαινίσεις και αναβαθμίσεις μικρών και μεγάλων ξενοδοχείων, ανάπτυξη κατοικιών για AirBnB, ενοικιαζόμενα οχήματα, θαλάσσιος τουρισμός, εκδρομές και κρουαζιέρες. Το κλείσιμο, όμως, της αγοράς για τέσσερις σχεδόν μήνες και ο ισχυρός αντίκτυπος της πανδημίας στην τοπική αγορά επέφερε περιορισμό της ανάπτυξης των πωλήσεων ειδικά στις ασφαλίσεις που σχετίζονται με τον τουρισμό. Η συνολική πτώση των πωλήσεων ως αποτέλεσμα της μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος του τοπικού πληθυσμού δίνει ένα σημαντικό μάθημα σε όλους. Πρέπει πλέον να δομηθεί η οικονομία μας και το χαρτοφυλάκιό μας σε όλους τους κλάδους, ώστε να αντιμετωπίζουμε αποτελεσματικά κάθε ενδεχόμενο κίνδυνο. 

Γιώργος Νικομάνης: Οι όροι βιωσιμότητας της αγοράς έχουν αναδιαμορφωθεί και στον ασφαλιστικό κλάδο. Σήμερα και με την πανδημία υπάρχουν όντως δυσκολίες, ειδικά για επαγγελματίες όπως οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές. Υπάρχουν όμως και νέες ευκαιρίες ανάπτυξης εργασιών, σε κλάδους πέραν του κλάδου αστικής ευθύνης αυτοκινήτων, που δίνουν προοπτικές προόδου, ειδικά για διαμεσολαβητές που με συνεχή προσπάθεια και επιμόρφωση εξελίσσονται και αποτελούν τιμή με την υπεύθυνη στάση τους έναντι του επαγγέλματός τους.

Η πανδημία προσφέρει μαθήματα για το μέλλον;

Αλέξανδρος Δερβέντζας: Το μέλλον για τον ασφαλιστικό διαμεσολαβητή βρίσκεται στην ποικιλία κινδύνων που συνθέτουν το χαρτοφυλάκιό του. Θα πρέπει όλοι να επανεξετάσουμε τι πουλάμε. Είναι δεδομένο ότι για τους περισσότερους διαμεσολαβητές η ασφάλιση αυτοκινήτου αποτελεί μία σταθερή βάση, με την οποία έχει αναπτύξει εργασίες και εισοδήματα. Όμως, η γενικότερη αβεβαιότητα και οι κοινωνικές ανάγκες που γίνονται συνεχώς πιο εμφανείς, οι συντάξεις, η υγειονομική περίθαλψη, τα επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα, η ασφάλιση επιχειρήσεων αποτελούν τομείς για τους οποίους η ιδιωτική ασφάλιση παρέχει λύσεις. Εξαρτάται και από εμάς φυσικά, τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι πρέπει να “ξεσκονίσουμε” το χαρτοφυλάκιό μας και να παρέχουμε στους πελάτες μας τη στήριξη που χρειάζονται με την κατάλληλη ασφαλιστική κάλυψη.

Γιώργος Νικομάνης: Είναι βέβαιο ότι η πανδημία είναι κάτι πρωτόγνωρο, κάτι που δεν μπορούσε κανείς να φανταστεί. Η προσωπική μου άποψη είναι ότι η καλύτερη διαφήμιση είναι οι ίδιοι οι πελάτες μας: να είναι ευχαριστημένοι από τις υπηρεσίες μας και να νιώθουν ασφαλείς με τη συνεργασία μας. Ασφαλώς, κατά διαστήματα, ακολουθούμε το ρεύμα της εποχής και εκμεταλλευόμαστε τις όποιες μεθόδους προώθησης των υπηρεσιών μας, καταχωρώντας διαφημίσεις τόσο σε τοπικά sites με μεγάλη επισκεψιμότητα, όσο και σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Πώς μπορεί να βελτιωθεί η απήχηση του έργου που επιτελούν οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές στην ελληνική κοινωνία;

Αλέξανδρος Δερβέντζας: Η γνώμη μου είναι ότι η απήχηση του έργου του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή στην κοινωνία είναι ευθύνη και δυνατότητα των ίδιων των διαμεσολαβητών. Εμείς πρέπει να αναδείξουμε τη χρησιμότητα της ιδιωτικής ασφάλισης, να παρέχουμε υπηρεσίες υψηλού επιπέδου στους πελάτες μας, να προωθήσουμε την εικόνα της ασφαλιστικής αγοράς και να παρουσιάσουμε στους πελάτες μας προϊόντα που καλύπτουν τις ανάγκες τους και τους παρέχουν ασφάλεια.

Γιώργος Νικομάνης: Πιστεύω ότι ο επαγγελματισμός και η συνέπεια είναι τα βασικότερα στοιχεία ώστε η απήχηση του έργου μας να βελτιωθεί στην κοινωνία, να λάβει τη θέση που της αρμόζει: παρέχουμε στους πελάτες μας, στην κοινωνία, υπηρεσίες για ένα από τα σημαντικότερα αγαθά, την ασφάλεια.

Παρά τα όποια λάθη του παρελθόντος, συμπεριλαμβανομένης και της Πολιτείας, το τελευταίο διάστημα παρατηρώ βήματα βελτίωσης της κοινωνικής απήχησης του ρόλου μας. Με πολλή δουλειά απ’ όλες τις πλευρές πιστεύω ότι το μέλλον θα είναι ακόμη καλύτερο. Η ιδιωτική ασφάλιση είναι ένας κλάδος που πάντα έχει περιθώριο ανάπτυξης και ακόμη περισσότερο στη χώρα μας. Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι η αξιοπιστία και ο επαγγελματισμός του κάθε νέου συνεργάτη. Αν δουλεύεις στη σωστή κατεύθυνση, με τους σωστούς ανθρώπους, δεν γίνεται να πάει τίποτε λάθος.  

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας