Άρθρα

Οι τηλεοπτικές διαφημίσεις και η ελληνική ασφαλιστική αγορά

Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι σήμερα ένας από τους λίγους διαφημιζόμενους στα τηλεοπτικά μέσα. Οι διαφημίσεις επικοινωνούν στον τελικό καταναλωτή, το λήπτη της ασφάλισης, την εικόνα που οι ίδιες οι εταιρείες έχουν επιλέξει να παρουσιάσουν. Τα αποτελέσματα είναι ενίοτε για γέλια –με την καλή έννοια– και, δυστυχώς, συχνά και για κλάματα!

Η συμβολή των διαφημιστικών εταιρειών εξαρτάται, βέβαια, από την ενημέρωση που τους κάνουν οι ίδιες οι ασφαλιστικές. Δεν είναι φανταστική η περίπτωση client manager διαφημιστικής εταιρείας, που αναρωτιόταν σε briefing ασφαλιστικής εταιρείας, εάν οι …ασφαλιστές εργάζονται στα κεντρικά κτήρια της εταιρείας και σε ποιον όροφο.
Εάν εξαρτιόταν από τον τότε Δ/ντή Marketing της εταιρείας, από τα υπόγεια θα δούλευαν, αλλά αυτό είναι ένα άλλο θέμα!
Ο σκοπός εδώ είναι να πούμε πως σπανίως οι διαφημιστικές εταιρείες και οι άνθρωποι που αναλαμβάνουν τους λογαριασμούς των ασφαλιστικών έχουν εις βάθος γνώση των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της αγοράς και συχνά είναι και οι ίδιοι εγκλωβισμένοι στη μάλλον αρνητική εικόνα που έχει μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού για την ασφαλιστική αγορά.
Θα μπορούσε, επομένως, να πει κανείς πως η ευθύνη για το αποτέλεσμα, ως προς την κατεύθυνση που επιλέγουν στα τηλεοπτικά σποτ τους οι ασφαλιστικές εταιρείες, βαρύνει κυρίως τις ίδιες και όχι κάποιον εξωγενή κακόβουλο παράγοντα. Εξωγενή και κακόβουλο, γιατί μόνον έτσι θα μπορούσε να εξηγηθεί η εμμονική σχεδόν τάση των εταιρειών να διαφημίζονται, δυσφημίζοντας την ίδια τους την αγορά!
Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από την τηλεοπτική διαφήμιση που εξόργισε μερίδα των ασφαλιστικών συμβούλων, καθώς τους παρουσίαζε, με λίγα λόγια, ως αγγελιοφόρο τόσο κακών νέων όσο σχεδόν ο νεκροθάφτης! Αλλά ας μην το παίρνουν προσωπικά. αρκετά σύντομα ακολούθησε η διαφήμιση άλλης εταιρείας, που υπενθύμιζε σε ασφαλισμένους και μάλλον προειδοποιούσε και όσους δεν ήταν ασφαλισμένοι, πως στην περίπτωση που τρακάρουν το αυτοκίνητό τους και απευθυνθούν στην ασφαλιστική τους εταιρεία …ας έχουν προετοιμαστεί για Γολγοθά ταλαιπωρίας!
Η προφανής επιλογή πολλών ασφαλιστικών εταιρειών για να διαφημιστούν, είναι να υπογραμμίσουν την κακή εικόνα που έχουν οι καταναλωτές για το σύνολο της αγοράς και μετά να ισχυριστούν ότι μόνον η δική τους εταιρεία εξαιρείται από το κάδρο!
Έρχεται μετά η Ένωση Ασφαλιστικών Εταιρειών, δηλαδή και οι ίδιες οι ασφαλιστικές εταιρείες στις οποίες αναφερόμαστε, και πληρώνει διαφημιστικές καμπάνιες, για να αναβαθμίσει την εικόνα της αγοράς στα μάτια των πολιτών. Παράνοια!
Φυσικά, υπάρχουν και εξαιρέσεις, αλλά το εντυπωσιακό είναι πως τις εξαιρέσεις αποτελούν εταιρείες που η αγορά κατηγοριοποιεί στις μικρές και μεσαίες και όχι οι leader ή οι περισσότερο αναγνωρίσιμες εταιρείες.
Τώρα, ειδικά για την AIG, που επέλεξε να διαφημιστεί με σύνθημα «κόψτε ασφάλιστρα», τι να σχολιάσουμε; Αδικείται και η ίδια η εταιρεία και η σοβαρή και μακρόχρονη παρουσία της σε κλάδους που καμία σχέση δεν έχουν με την ασφάλιση αστικής ευθύνης αυτοκινήτου.
Υπάρχει, βέβαια, και η περίπτωση που κόβεις το μήλο και σου προκύπτει …πορτοκάλι.
Είναι και αυτό διαφημιστικό εύρημα, σχετικό με την Ασφάλιση!

Αμαλία Ρουχωτά

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας