Διεθνή

Τι ζητά η EIOPA από ασφαλιστικές και διαμεσολαβούντες

Η EIOPA προτρέπει τις ασφαλιστικές και τους διαμεσολαβούντες να συνεχίσουν να λαμβάνουν μέτρα για τον μετριασμό των επιπτώσεων του COVID-19 στους καταναλωτές

• Η πρόσβαση και η συνέχεια των ασφαλιστικών υπηρεσιών πρέπει να θεωρούνται πολύ σημαντικές στο πλαίσιο της επιδημίας.
• Οι ασφαλιστές και οι διαμεσολαβούντες καλούνται να:
 –  Παρέχουν σαφείς και έγκαιρες πληροφορίες στους καταναλωτές σχετικά με τα δικαιώματά τους βάση των συμβολαίων τους.
–  Να συμπεριφέρονται δίκαια στους καταναλωτές και να είναι σαφείς σε όλες τις επικοινωνίες μαζί τους.
–  Να ενημερώνουν τους καταναλωτές σχετικά με τα ληφθέντα μέτρα έκτακτης ανάγκης.
–  Να συνεχίσουν  να ακολουθούν τις απαιτήσεις επίβλεψης και διαχείρισης των ασφαλιστικών προϊόντων  και, όπου χρειάζεται, να προβούν σε αξιολόγηση των προϊόντων και
–  Να συνυπολογίσουν τα συμφέροντα των καταναλωτών και να επιδείξουν ευελιξία στον τρόπο με τον οποίο τους αντιμετωπίζουν, όπου αυτό είναι λογικό και πρακτικό.

Η Ευρωπαϊκή Αρχή Ασφαλίσεων και Επαγγελματικών Συντάξεων (EIOPA) εξέδωσε ανακοίνωση προς τους ασφαλιστές και τους διαμεσολαβούντες, προτρέποντάς τους να λάβουν μέτρα για τον μετριασμό των επιπτώσεων του Coronavirus / COVID-19 στους καταναλωτές.

«Ενώ η πρωτοφανής αναστάτωση που προκαλείται από το ξέσπασμα της πανδημίας έχει εστιάσει την προσοχή των ασφαλιστικών εταιρειών στην εξασφάλιση της συνέχειας των λειτουργιών τους, είναι σημαντικό οι καταναλωτές να συνεχίσουν να αντιμετωπίζονται δίκαια», τονίζεται στην ανακοίνωση. «Οι καταναλωτές εξακολουθούν να βασίζονται στην ασφάλιση κατά τη διάρκεια αυτής της δύσκολης περιόδου και είναι σημαντικό οι ασφαλιστές να συνεχίσουν να τους παρέχουν πρόσβαση και συνέχεια στις υπηρεσίες τους».

Η EIOPA χαιρετίζει τις πρωτοβουλίες που έχουν ήδη αναληφθεί από τους ασφαλιστές και τους διαμεσολαβούντες σε αναγνώριση των ιδιαίτερων περιστάσεων που συναντούν οι καταναλωτές και οι οποίες ενδέχεται να τους αποτρέψουν από την εκπλήρωση συμβατικών τους υποχρεώσεων.
«Ωστόσο, η άδικη μεταχείριση των καταναλωτών, ως αποτέλεσμα της διατάραξης της αγοράς, αποτελεί κίνδυνο για ολόκληρο τον κλάδο», επισημαίνεται.
Με τη δήλωση αυτή, η EIOPA ζητά συγκεκριμένα από τους ασφαλιστές και τους διαμεσολαβούντες να εξετάσουν μια σειρά διαφορετικών ενεργειών, λαμβάνοντας υπόψη τις εξελίξεις σχετικά με τον Coronavirus / COVID-19. Αυτά περιλαμβάνουν:

• Παροχή σαφών και έγκαιρων πληροφοριών στους καταναλωτές.
• Ενημέρωση σχετικά με τα μέτρα έκτακτης ανάγκης που έχουν τεθεί σε εφαρμογή.
• Συνέχιση της συμμόρφωσης στις απαιτήσεις εποπτείας του προϊόντος και διακυβέρνησης και
• Εφαρμογή ευελιξίας στην εξυπηρέτηση των καταναλωτών όπου αυτό είναι λογικό και πρακτικό.

Παρότι τονίζει την ανάγκη ευελιξίας προς το συμφέρον των καταναλωτών και τη συνεχή δίκαιη μεταχείρισή τους, η EIOPA επισημαίνει επίσης ότι η επιβολή αναδρομικής κάλυψης απαιτήσεων που δεν προβλέπονται στο πλαίσιο των ασφαλιστηρίων θα μπορούσε να δημιουργήσει σημαντικούς κινδύνους φερεγγυότητας και τελικά να απειλήσει την προστασία των αντισυμβαλλομένων.

Η EIOPA και οι εθνικές εποπτικές αρχές (ΕΑΑ) εργάζονται συλλογικά για τη διασφάλιση της χρηματοπιστωτικής σταθερότητας, της ακεραιότητας της αγοράς και της προστασίας των καταναλωτών κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας