Διεθνή

Προβλήματα στις κατ’ Εξουσιοδότηση Πράξεις του Solvency II εντοπίζει η Insurance Europe

Ο Πρόεδρος της Insurance Europe, κ. Sergio Balbinot (φωτ.), προειδοποίησε ότι οι λεπτομέρειες του νέου ρυθμιστικού καθεστώτος της ΕΕ για το Solvency II πρέπει να συνταχθούν σωστά, για να διασφαλίσουν ότι η νομοθεσία λειτουργεί όπως θα έπρεπε και δεν θα έχει αρνητικές συνέπειες για την ασφαλιστική βιομηχανία και τους πελάτες της.

Αφορμή για την παραπάνω προειδοποίηση στάθηκε η έγκριση στις 11 Μαρτίου από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο της Οδηγίας Omnibus II, η οποία επικαιροποιεί την Οδηγία Solvency II του 2009. Αυτή η τυπική έγκριση από το Ευρωκοινοβούλιο της πολιτικής συμφωνίας, που επετεύχθη τον περασμένο Νοέμβριο, είναι άλλο ένα σημαντικό βήμα προς την εισαγωγή του Solvency II.

Ωστόσο, οι Κατ’ Εξουσιοδότηση Πράξεις που καταρτίζονται, ώστε να θέσουν τις λεπτομέρειες του Solvency II, αποκλίνουν από τις προθέσεις των νομοθετών σε πολλά σημεία, όπως οι μακροπρόθεσμες εγγυήσεις και η ισοδυναμία/ισοτιμία με τις τρίτες χώρες.

«Αν δεν διορθωθούν οι κατ’ Εξουσιοδότηση Πράξεις θα περιορίσουν σοβαρά την ικανότητα των ασφαλιστών να κάνουν μακροπρόθεσμες επενδύσεις και να βοηθούν στη σταθερότητα που οι οικονομίες της Ευρώπης χρειάζονται. Θα υπάρξει σοβαρός αντίκτυπος στη διαθεσιμότητα και την τιμή των ασφαλιστικών προϊόντων, και θα θιχτεί η ικανότητα των ευρωπαϊκών ασφαλιστικών εταιρειών να ανταγωνιστούν σε διεθνές επίπεδο», δήλωσε ο κ. Balbinot, για να προσθέσει: «Σε σημαντικούς τομείς, οι διατυπώσεις και οι βαθμολογήσεις δεν θα μπορούσαν να λειτουργήσουν όπως θα έπρεπε. Ο ασφαλιστικός κλάδος πιστεύει ότι υπάρχουν εφαρμόσιμες λύσεις, χωρίς να καθυστερήσει το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση Solvency II. Προς το συμφέρον των οικονομιών της Ευρώπης, το Solvency II θα πρέπει να προχωρήσει σωστά», τόνισε.

Μεταξύ των πολλών θεμάτων που προκαλούν ανησυχία στην τρέχουσα έκδοση των κατ’ Εξουσιοδότηση Πράξεων, η Insurance Europe έχει επισημάνει οκτώ τομείς προτεραιότητας:

• Η μέθοδος για τον καθορισμό της προσαρμογής στον πιστωτικό κίνδυνο (credit risk adjustment), η οποία είναι μια σημαντική συνιστώσα των συντελεστών προεξόφλησης που χρησιμοποιούνται για την αποτίμηση όλων των υποχρεώσεων, είναι εσφαλμένη. Απαιτούνται αλλαγές για να διασφαλιστεί ότι δεν έχει βαθμονομηθεί πολύ υψηλά και δεν είναι πολύ ασταθής.

• Η προσαρμογή μεταβλητότητας (volatility adjustment) εφαρμόζεται σε χαρτοφυλάκια που δεν πληρούν τα αντίστοιχα κριτήρια προσαρμογής, για να παρέχουν κάποια προστασία από τη βραχυπρόθεσμη μεταβλητότητα της αγοράς που δεν σχετίζεται με τους ασφαλιστές. Η μεθοδολογία για τον καθορισμό τους στερείται λεπτομέρειας και απαιτεί περαιτέρω βελτίωση για να διασφαλιστεί ότι η βαθμονόμηση δεν αποκλίνει από τις αποφάσεις που λαμβάνονται στην Omnibus II.

• Η προσαρμογήτης αντιστοίχισης (matching adjustment), η οποία εφαρμόζεται για τα χαρτοφυλάκια με πολύ αυστηρά κριτήρια, σχεδιάστηκε για να αναγνωρίζει τα οικονομικά οφέλη, έχοντας εξαιρετικά συμφωνημένα μακροπρόθεσμα στοιχεία ενεργητικού και παθητικού. Απαιτούνται μια σειρά από βελτιώσεις και διευκρινίσεις, για να εξασφαλιστεί ότι λειτουργεί όπως θα έπρεπε.

• Οι προσαρμογές πρέπει να γίνουν με τις μεθόδους παρέκτασης (extrapolation) και διακριβώσεων, καθώς και το πώς αυτά αλληλεπιδρούν με το τεστ αντοχής των επιτοκίων, διότι το σημερινό σχέδιο προσθέτει σημαντικές περιττές δαπάνες, ιδιαίτερα για μακροπρόθεσμα προϊόντα.

• Οι δαπάνες κινδύνου για μακροπρόθεσμες επενδύσεις, όπως έργα υποδομής, επενδύσεις σε μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις και τιτλοποιήσεις, είναι αδικαιολόγητα υψηλές. Αυτά τα σφάλματα μπορούν να διορθωθούν χωρίς να τεθεί σε κίνδυνο η προστασία των ασφαλισμένων. Οι Κατ’ Εξουσιοδότηση Πράξεις πρέπει να βελτιωθούν για αυτές τις κατηγορίες επενδύσεων, τις πολύ σημαντικές για την ανάπτυξη και την απασχόληση στην Ευρώπη.

•Οι πράξεις αναιρούν τις διατάξεις για τη χορήγηση προσωρινής ισοδυναμίας με καθεστώτα τρίτων χωρών, που είναι σημαντικά για τους ευρωπαϊκούς ομίλους που δραστηριοποιούνται διεθνώς.

•Το κείμενο για τον καθορισμό των κεφαλαιακών απαιτήσεων για τον κίνδυνο συναλλάγματος είναι εσφαλμένο. Προβλέπει κυρώσεις για τους φορείς για την ικανοποίηση τοπικών κεφαλαιακών απαιτήσεων και κίνητρα για την κακή διαχείριση συναλλάγματος φερεγγυότητας.

• Άσκοποι και δαπανηροί περιορισμοί σχετικά με την ταξινόμηση και τα όρια των ιδίων κεφαλαίων θα πρέπει να αφαιρεθούν.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας