Συνεντεύξεις

Π. Πιέρρος: Οι τεχνολογικές αλλαγές είναι… “do or die”

O κ. Παναγιώτης Πιέρρος, Μεσίτης Ασφαλίσεων, συνιδρυτής της IQ Βrokers, μας μιλά για το πρώτο insurtech προϊόν στην ελληνική αγορά, που απαντά στον πολύ υπαρκτό πλέον κίνδυνο της απώλειας δεδομένων, αλλά και για τα σχέδια της εταιρείας του, να συνεχίσει να δημιουργεί νέα, ακόμα πιο καινοτόμα και διαδραστικά προϊόντα που θα απαντούν σε νέες ανάγκες εταιρικών και ιδιωτών πελατών.  Παράλληλα, αναφέρεται στις προκλήσεις και τις ανατροπές που δημιουργούν οι ραγδαίες εξελίξεις στις ψηφιακές τεχνολογίες για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και τις ασφαλιστικές εταιρείες, επισημαίνοντας ότι«όποιος δεν προσδεθεί στο τρένο της προόδου και της αλλαγής θα σβήσει, όσο δυνατός κι αν είναι». Tέλος, δεν παραλείπει να τονίσει τα οφέλη για τον ίδιο τον καταναλωτή, ο οποίος «θα είναι ο πρώτος και ο αδιαμφισβήτητα πιο κερδισμένος αυτής της διαδικασίας».

 

Συνέντευξη στη Σούλα Κορμά

 

Κύριε Πιέρρο, η Εταιρεία σας, IQ Insurance Quality, σε συνεργασία με την Generali Hellas και την TicTac Laboratories, έχουν δημιουργήσει ένα πρωτοποριακό για τα ελληνικά δεδομένα insurtech πρόγραμμα, το “Data Rescue Plan by Generali”, που καλύπτει όλο το κόστος της διαδικασίας ανάκτησης δεδομένων από σκληρούς δίσκους υπολογιστών. Θα ήθελα, κατ’ αρχάς, να μας μιλήσετε για τα βήματα που ακολουθήσατε από τη σύλληψη της ιδέας δημιουργίας αυτού του καινοτόμου προγράμματος μέχρι την τελική υλοποίησή της.

Π.Π.: Η ενασχόληση μου τα τελευταία χρόνια με την τεχνολογία, είτε συμμετέχοντας σε εταιρικά σχήματα που ασχολούνται με ειδικά τέτοια θέματα είτε ως hobby, με έχει φέρει μπροστά στις εξελίξεις και φυσικά λόγω της ιδιότητάς μου ως Μεσίτης ασφαλίσεων μπορώ πιο εύκολα να κάνω τέτοιους συνδυασμούς.

Η σύλληψη της ιδέας μας ήρθε από το εξωτερικό και δη από τις ΗΠΑ, στις οποίες και είχαμε εντοπίσει κάποιες συναφείς ασφαλίσεις. Η διαδικασία από τη σύλληψη μέχρι τη δημιουργία και μετά μέχρι την πώληση και την καθημερινότητα ενός πολύ νέου και ειδικού ασφαλιστικού προϊόντος θα πρέπει να ομολογήσω ότι είναι πολύ δύσκολη και έχει πολλές ανατροπές και αλλαγές, καθώς πολλά πράγματα δεν μπορείς να τα προβλέψεις μιας και κινείσαι σε αχαρτογράφητα νερά. Εδώ φυσικά θα πρέπει να ευχαριστήσω και τα στελέχη της Generali Hellas που ήταν αρωγοί στη δημιουργία αυτού του προϊόντος από την αρχή.

Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά του “Data Rescue Plan by Generali”;

Π.Π.: Το data rescue plan ή αλλιώς “drp”  έχει 2 σοβαρές καινοτομίες για την ελληνική αγορά.

Είναι σίγουρα από τα πρώτα “insurtech” προϊόντα στην ελληνική αγορά, αν όχι το πρώτο, και απευθύνεται σε μια ιδιαίτερη ανάγκη του κάθε ανθρώπου σήμερα που δεν υπήρχε πριν 10 χρόνια.

Σαν insurtech προϊόν έχει τη δυνατότητα κάποιος όχι μόνο να ασφαλιστεί online (www.drp.gr), αλλά και να τρέξει μια ειδική εφαρμογή, καταγράφοντας μέσα σε δευτερόλεπτα τα ειδικά χαρακτηριστικά του δίσκου (εσωτερικού) χωρίς να χρειαστεί καμία βοήθεια τεχνικού ή άλλου ειδικού.

Όπως συνηθίζω να λέω σε φίλους και γνωστούς, μέχρι πριν μερικά χρόνια τη ζωή μας, προσωπική και επαγγελματική, την καταγράφαμε σε χαρτί και φωτογραφίες εκτυπωμένες, οπότε και ασφαλιστικά κινδυνεύαμε μόνο από τους φυσικούς κινδύνους που η ασφαλιστική αγορά έχει ήδη αντιμετωπίσει αποτελεσματικά. Τα τελευταία χρόνια, όμως, ο τρόπος αποτύπωσης της ζωής μας έχει αλλάξει δραστικά μέσω των ηλεκτρονικών μέσων και των αποθηκευτικών τους μέσων, όπως οι εξωτερικοί σκληροί δίσκοι, τα usb sticks, τα έξυπνα τηλέφωνα κ.τ.λ. Αυτή η τεράστια αλλαγή έφερε νέους κινδύνους και προβλήματα που με δυο λέξεις λέγεται απώλεια δεδομένων. Η αίσθησή μου είναι ότι ένας στους δύο ανθρώπους  που βρίσκονται γύρω μας έχουν χάσει τέτοια δεδομένα, είτε από αμέλειά τους είτε από κάποιο γεγονός/συμβάν, και αυτό πολλές φορές έχει οικονομικό και συναισθηματικό κόστος.

Φανταστείτε, λοιπόν, ένα επαγγελματία που έχει χάσει τα επαγγελματικά του αρχεία ή έναν ιδιώτη που έχει χάσει τις φωτογραφίες της οικογένειάς του των τελευταίων ετών ή έναν φοιτητή που έχει χάσει την πτυχιακή του, γιατί απλά το μέσον που αποθήκευαν τα αρχεία τους έπαθε μια ξαφνική βλάβη από διάφορους λόγους. Σε όλες αυτές τις καταστάσεις, λοιπόν, έρχεται να δώσει μια λύση το ασφαλιστικό μας προϊόν data rescue plan –μέσω και της εταιρείας ανάκτησης Tic tac Laboratories (www.tictac.gr) –, ανακτώντας τα δεδομένα εφόσον αυτό είναι δυνατό για λογαριασμό του κάθε ιδιοκτήτη του μέσου.

Το drp είναι ένα wallet ασφαλιστικό προϊόν που μπορεί να αγορασθεί από μόνο του για οποιαδήποτε συσκευή· εμπεριέχει δίσκο, δηλαδή laptop, desktop και φυσικά εξωτερικό δίσκο.

Με αυτό τον τρόπο μπορεί η μικρή επιχείρηση ή ο ιδιώτης να νιώθει μεγαλύτερη σιγουριά στην περίπτωση ανθρώπινου λάθους ή κάποιας αιφνίδιας ζημιάς στο να ανακτήσει τα δεδομένα του, με οικονομικό αρωγό φυσικά τη Generali Hellas.

 Στην IQ Brokers έχουμε μεγάλα σχέδια για τη δημιουργία και νέων προϊόντων ακόμα πιο καινοτόμων και πιο διαδραστικών που θα απαντούν σε νέες ανάγκες είτε εταιρικών είτε ιδιωτών πελατών. Το σίγουρο είναι ότι απολαμβάνουμε τη διαδικασία της σύλληψης και δημιουργίας νέων υπηρεσιών-προϊόντων…

Πώς υποδέχθηκε η αγορά μας αυτό το νέο προϊόν; Μεγαλύτερο ενδιαφέρον ποιοι εκδηλώνουν (ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, εταιρείες τεχνολογίας, εταιρείες λιανικής);

Π.Π.: Είναι γεγονός ότι το προϊόν αυτό έχει 3 διαφορετικά κανάλια πώλησης. Το πρώτο, οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, το βλέπουν σίγουρα με έκπληξη αλλά και με επιφύλαξη στην αρχή, καθώς είναι ένα πολύ ιδιαίτερο προϊόν.

Το δεύτερο κανάλι, οι εταιρείες τεχνολογίας, το βλέπει με μεγάλη θέρμη και κατανόηση, καθώς η απώλεια δεδομένων είναι ένα γεγονός που συμβαίνει πολύ συχνά στην καθημερινότητα των επαγγελματιών του χώρου της πληροφορικής και ειδικά στους πελάτες τους και ήταν απαίτηση πολλών επαγγελματιών του κλάδου για πολλά χρόνια έστω και αν δεν είχε καθοριστεί η μορφή του.

Το τρίτο κανάλι, οι εταιρείες λιανικής, το βλέπει ως μια θετική και καινοτόμα ιδέα που μπορεί να προσδεθεί στο χαρτοφυλάκιο των υπηρεσιών τους και να προσδώσει φυσικά και υπεραξία σε αυτές

Είναι σαφές, όμως, ότι είμαστε στην αρχή της διαδρομής και έχουμε να μάθουμε όλοι πολλά πράγματα από την καθημερινότητα και φυσικά την καταναλωτική συμπεριφορά.

Τα μέχρι στιγμής αποτελέσματα από την πώληση του προγράμματος δικαιώνουν την επιλογή σας να επενδύσετε στον τομέα των τεχνολογικών ασφαλίσεων; Τι άλλο σχεδιάζετε για το μέλλον;

Π.Π.: Είναι πολύ νωρίς ακόμα να εξάγουμε συμπεράσματα, καθώς το προϊόν έχει μόλις μερικούς μήνες ζωής και, όπως έχουμε παρατηρήσει και σε άλλα ασφαλιστικά προϊόντα τεχνολογίας, υπάρχει ένας κύκλος ωριμότητας και αποδοχής που χρειάζεται να ολοκληρωθεί για να είμαστε σίγουροι για την πορεία του.

Στην IQ Brokers, επειδή έχουμε πάρει μια απόφαση να στραφούμε στα ασφαλιστικά προϊόντα τεχνολογίας, δεν σας κρύβω ότι έχουμε μεγάλα σχέδια για τη δημιουργία και νέων προϊόντων ακόμα πιο καινοτόμων και πιο διαδραστικών που θα απαντούν σε νέες ανάγκες είτε εταιρικών είτε ιδιωτών πελατών. Το σίγουρο είναι ότι απολαμβάνουμε τη διαδικασία της σύλληψης και δημιουργίας νέων υπηρεσιών-προϊόντων και θεωρώ ότι τα ερχόμενα χρόνια με τη βελτίωση και λίγο του οικονομικού περιβάλλοντος θα δοθεί αέρας δημιουργίας και στη χώρα μας.

Οι ραγδαίες εξελίξεις στις ψηφιακές τεχνολογίες τι είδους προκλήσεις ή ανατροπές δημιουργούν στην εργασία, αφενός, του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή και, αφετέρου, των ασφαλιστικών εταιρειών; Πώς μπορούν να αντιδράσουν ή να “απαντήσουν” σ’ αυτές;

Π.Π.: Οι εξελίξεις στις τεχνολογίες της ασφαλιστικής βιομηχανίας δεν είναι απλά ραγδαίες αλλά και συγκλονιστικές. Θα τολμήσω να πω από αυτά που παρακολουθώ ότι οι εξελίξεις τα επόμενα 2-3 χρόνια στην παγκόσμια αγορά από πλευράς τεχνολογίας θα αλλάξουν την ασφαλιστική βιομηχανία τόσο όσο έχει αυτή αλλάξει τα τελευταία διακόσια χρόνια. Υπάρχουν τρεις παράγοντες πάνω στους οποίους στηρίζεται αυτή η σπουδαία αλλαγή και είναι οι εξής: α) το IOT ή αλλιώς internet of things που έχει κάνει με τη διασυνδεσιμότητα όλων των συσκευών που χρησιμοποιούμε καθημερινά στη ζωή μας , β) το AI δηλαδή artificial intelligence που επί της ουσίας θα δώσει στους υπολογιστές τη δυνατότητα να σκέφτονται όπως ένας άνθρωπος και να αντιδρούν όπως ένας άνθρωπος και γ) φυσικά τα big data, δηλαδή η προσπάθεια ανάλυσης και αξιολόγησης σε απτά συμπεράσματα και λύσεις όλων των δεδομένων που παράγονται από τη χρήση των συσκευών από τους ανθρώπους (αυτοκίνητα, applications, ηλεκτρικές συσκευές, ηλεκτρονικές συσκευές κ.τ.λ.).

Με αυτά τα 3 εργαλεία, η νέα παγκόσμια τάση, παρακλάδι της ασφαλιστικής βιομηχανίας, το insurtech, μέσω startup εταιρειών ανά τον κόσμο, έχει βάλει στοίχημα να βελτιώσει όλα τα κομμάτια εξυπηρέτησης και επικοινωνίας μεταξύ ασφαλιστικών, διαμεσολαβητών και  πελατών. Είναι τέτοια η αποφασιστικότητα πολλών φορέων (ιδιωτικών και δημοσίων) να στηρίξουν αυτή την προσπάθεια και την αλλαγή, που πέρα από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες τεράστιοι οργανισμοί αλλά και κράτη επενδύουν εκατοντάδες εκατομμύρια σε αυτές τις προσπάθειες.

Όπως συνηθίζω να λέω, αυτές οι αλλαγές είναι για τις εταιρείες αλλά και τους διαμεσολαβητές “do or die”, δηλαδή, όποιος δεν προσδεθεί στο τρένο της προόδου και της αλλαγής θα σβήσει, όσο δυνατός κι αν είναι. Επίσης αυτό θα αποτελέσει μια τεράστια ευκαιρία για όλους, καθώς οι νέες ανάγκες χρειάζονται και την αντίστοιχη ασφαλιστική κάλυψη. Ποιος μπορούσε πριν μερικά χρόνια να σκεφτεί ότι θα υπήρχαν ανάγκες ασφάλισης του κινητού του ή του υπολογιστή του ή των δεδομένων του.

 Oι αλλαγές που επωάζονται σε παγκόσμια κλίμακα είναι κατακλυσμικές για τον κλάδο μας και για τα 3 σημεία αναφοράς του, Εταιρεία, Διαμεσολαβητής, Πελάτης.

Έχει εκφραστεί η άποψη ότι οι startups μπορεί να έχουν μεγαλύτερη επίδραση στον ασφαλιστικό κλάδο από τις ίδιες τις ασφαλιστικές εταιρείες στο μέλλον. Θα ήθελα να μας “αποκωδικοποιήσετε” αυτή την άποψη, για να γίνει κατανοητό, σε όσους δεν είναι εξοικειωμένοι, πώς μπορεί να συμβεί αυτό και ποιες θα είναι οι επιπτώσεις; Σε ποιους κλάδους ασφάλισης θα λέγατε ότι η επίδραση αυτή θα είναι καταλυτική;

Π.Π.: Συμφωνώ εν μέρει με αυτή την άποψη, καθώς υποδοχέας αυτής της start up community αλλά και υποστηρικτής της είναι και οι ασφαλιστικές εταιρείες. Επί της ουσίας, οι αλλαγές που επωάζονται σε παγκόσμια κλίμακα είναι κατακλυσμικές για τον κλάδο μας και για τα 3 σημεία αναφοράς του, Εταιρεία, Διαμεσολαβητής, Πελάτης. Η επίδραση θα είναι καθολική σε όλους τους τομείς της ασφάλισης και ειδικά σε 2 τομείς, στη λιανική ασφάλιση σε όλους τους κλάδους αλλά και στην εξυπηρέτηση συνεργάτη και πελάτη σε όλες τις μορφές της. Είναι σημαντικό να καταλάβουν όλοι ότι με την εξέλιξη της πληροφορίας θα είναι ικανή και η εξατομίκευση του ιδιώτη πελάτη στο να μπορεί να λαμβάνει ασφάλιστρο και εξυπηρέτηση κατά αποκοπή και με βάση το προφίλ του, χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση και σε χρόνο κλάσμα του σημερινού λόγω της διάχυσης της πληροφορίας και της εύκολης μεταφοράς της.

Εξίσου ικανή θα μπορεί να είναι η εξυπηρέτηση του συνεργάτη πολλές φορές real time για ζητήματα που παλιότερα χρειάζονταν ημέρες. Σε προηγούμενες αναλύσεις μου που έχετε φιλοξενήσει και στο περιοδικό σας έχω δώσει αναλυτικά παραδείγματα και δεν θα ήθελα να επεκταθώ για λόγους οικονομίας χρόνου και χώρου.

Όλη αυτή η απλοποίηση της διαδικασίας παράλληλα με την απλούστευση της πληροφορίας για όλους θα ανεβάσουν τον πήχη για τους επαγγελματίες του κλάδου, καθώς ο πελάτης θα μπορεί από μόνος τους πλέον να ρυθμίσει πολλά από τα ζητήματα που παλιότερα χρειαζόταν να μιλήσει με τον διαμεσολαβητή η την ασφαλιστική εταιρεία.

Ο καταναλωτής, πρακτικά, πώς θα επωφεληθεί από την ανάπτυξη insurtech προϊόντων; Τι μπορεί να προσδοκά (περισσότερες επιλογές, πρόσβαση σε χρηματοπιστωτικές υπηρεσίες σε ολόκληρη την ενιαία ευρωπαϊκή αγορά, χαμηλότερες τιμές, καλύτερη ποιότητα); Υπάρχουν κλάδοι ασφάλισης ή προϊόντα που δεν ενδείκνυνται για insurtech επιλογές;

Π.Π.: Ο καταναλωτής θα είναι ο πρώτος και ο αδιαμφισβήτητα πιο κερδισμένος αυτής της διαδικασίας. Η εξατομίκευση βάση του κοινωνικού/οικονομικού προφίλ του, η ταχύτητα και διάχυση της πληροφορίας, η πρόσβαση σε πολύ περισσότερες επιλογές, η βελτίωση της εξυπηρέτησης του αλλά και επίλυσης του προβλήματός του αλλά, αν θέλετε, και ηθικά μέσω της αποκρυπτογράφησης των δεδομένων της καθημερινότητάς του θα δώσει στον ίδιο πιο fairpricing και σίγουρα πιο καλό αποτέλεσμα.

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κλάδος της ασφαλιστικής βιομηχανίας που δεν θα επηρεαστεί έστω και λίγο από την insurtech κοινότητα. Ίσως οι πολύ ειδικές και corporate ασφαλίσεις θα δουν τελευταίες τις εξελίξεις, καθώς η κατεύθυνση είναι πρώτα στην αξιοποίηση της μαζικής πληροφορίας αλλά και της έξυπνης διαχείρισης και άμεσης εξυπηρέτησης.

Είναι ξεκάθαρο από τις εξελίξεις στο εξωτερικό ότι οι πρώτοι κλάδοι που θα ανασχηματιστούν θα είναι αυτοί της ασφάλισης αυτοκινήτου, περιουσίας και φυσικά η εξυπηρέτηση του πελάτη.

Ουσιαστικά προχωράμε από την εποχή του “έξυπνου” τηλεφώνου στο “έξυπνο” αυτοκίνητο, στις “έξυπνες” συσκευές γενικά και, φυσικά, στην “έξυπνη ασφάλιση” με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

 

Δεν νομίζω ότι υπάρχει κλάδος της ασφαλιστικής βιομηχανίας που δεν θα επηρεαστεί έστω και λίγο από την insurtech κοινότητα. Oι πρώτοι κλάδοι που θα ανασχηματιστούν θα είναι αυτοί της ασφάλισης αυτοκινήτου, περιουσίας και φυσικά η εξυπηρέτηση του πελάτη.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας