Συνεντεύξεις

Ορίζων Ασφαλιστική: Η 3η γενιά της οικογένειας ΑΧΗ μιλάει για την Ασφάλιση Περιουσίας

Οι κ.κ. Χρήστος, Κωνσταντίνος και Παύλος Αχής, η 3η γενιά της ασφαλιστικής Οικογένειας ΑΧΗ, στη συνέντευξη που έδωσαν στο περιοδικό “Ασφαλιστική Αγορά”, μιλούν για την Ασφάλιση Περιουσίας, υποστηρίζοντας ότι η κλιματική κρίση είναι αφορμή για (επιτέλους) σωστή ασφάλιση.

Η κλιματική κρίση και οι επιπτώσεις της στην επιχειρηματική και οικονομική ζωή, οι κίνδυνοι που εγκυμονεί για τον οικονομικό προγραμματισμό ατόμων και οικογενειών, οι συνέπειες που ήδη βιώνουμε κι αυτές για τις οποίες πρέπει να προετοιμαστούμε ήταν η αφορμή για να απευθυνθούμε σε μία από τις ασφαλιστικές εταιρείες με μακρά παράδοση στον χώρο των Ασφαλίσεων Περιουσίας.

Η Ορίζων Ασφαλιστική δεν έχει μόνο περγαμηνές δεκαετιών για τη φερεγγυότητα και την αποτελεσματικότητά της στον ασφαλιστικό κλάδο. έχει και την τρίτη γενιά των ιδρυτών της σε καίριες θέσεις ευθύνης, να διασφαλίζουν την προετοιμασία της για τις προκλήσεις του μέλλοντος.

Οι κ.κ. Χρήστος Αχής, Εκτελεστικός Σύμβουλος Διοίκησης, Κωνσταντίνος Αχής, Τεχνικός Διευθυντής, και Παύλος Αχής, Υπεύθυνος Κλάδων, είναι διαθέσιμοι στο δίκτυο των συνεργαζόμενων ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, ώστε να τους καθοδηγήσουν στην αξιοποίηση των νέων ευκαιριών που, όπως κάθε κρίση, έτσι και η κλιματική, μπορεί να ενέχει για τους έμπειρους ασφαλιστές.

Στη συνέντευξη που μας παραχώρησαν δεν δίστασαν να αναφερθούν στις δυσκολίες που δημιουργούν οι κακές πρακτικές, τόσο από τη μεριά των ασφαλιστικών εταιρειών όσο και των καταναλωτών, αλλά και να στηλιτεύσουν τις ευθύνες του κράτους. Η σωστή ενημέρωση και η επιλογή του εκπαιδευμένου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή είναι ο ασφαλής δρόμος για τη θωράκιση των πολιτών από την οικονομική ζημία που μπορεί να επιφέρουν οι καταστροφικoί κίνδυνοι στην περιουσία του.

| Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά |

Ως εκπρόσωποι μιας ασφαλιστικής εταιρείας με εξειδίκευση στις ασφαλίσεις περιουσίας, ποιες είναι οι σκέψεις που σας δημιουργούν η συχνότητα και η σφοδρότητα των ζημιών από φυσικές καταστροφές που σχετίζονται με το κλίμα και αυξάνονται συνεχώς τα τελευταία χρόνια και στη χώρα μας;

Χρήστος Αχής: Καταστροφικές πλημμύρες, αύξηση της μέσης θερμοκρασίας του πλανήτη, καύσωνες και πυρκαγιές είναι φαινόμενα τα οποία στο άμεσο μέλλον δεν θα μας εκπλήσσουν, αλλά οφείλουμε να μάθουμε να ζούμε με αυτά. Είναι εύκολα αντιληπτό πως οι μεγάλες σε έκταση φυσικές καταστροφές προκαλούν εξίσου μεγάλες οικονομικές καταστροφές, επιβαρύνοντας τον κρατικό προϋπολογισμό και, κυρίως, θέτοντας σε κίνδυνο ανθρώπινες ζωές.

Η αύξηση των δυσμενών επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής στο περιβάλλον ενδέχεται να επιφέρει στη χώρα μας μείωση της τουριστικής κίνησης, περιορισμό των διαθέσιμων γεωργικών παραγωγικών εκτάσεων, καθώς και υψηλότερα κόστη που σχετίζονται με την ενέργεια.

Η ασφαλιστική αγορά έχει τη δυνατότητα να διαδραματίσει έναν πολύ σημαντικό ρόλο για την προστασία των πολιτών και της πολιτείας από τεράστιες συνεπαγόμενες δαπάνες. Δυστυχώς, όμως, η διαφορά ανάμεσα σε ασφαλιζόμενους κινδύνους και συνολικές ζημίες (protection gap) από φυσικές καταστροφές παραμένει ακόμα σε πολύ υψηλά επίπεδα. Μάλιστα, οι αυξανόμενες φυσικές καταστροφές αλλά και η εντατικοποίηση της αστικοποίησης διευρύνουν σημαντικά αυτή τη διαφορά. Μετά τις καταστροφικές πυρκαγιές που έπληξαν τη χώρα μας τον περασμένο Αύγουστο, το σενάριο αυτό επιβεβαιώθηκε, δυστυχώς, για ακόμα μια φορά, καθώς τα ποσοστά των κατεστραμμένων περιουσιών που ήταν ασφαλισμένα παραμένουν εξαιρετικά χαμηλά.

Κων/νος Αχής: Προς επίρρωσιν αυτού να θυμίσουμε ότι, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα της ΕΑΕΕ, δηλώθηκαν συνολικά μόλις 742 ζημιές περιουσίας, με αρχική πρόβλεψη αποζημιώσεων στα €38,3 εκατ. Παράλληλα, όπως ανακοινώθηκε από το Υπουργείο Οικονομικών, από την ημέρα έναρξης της λειτουργίας της κρατικής πλατφόρμας, 5.768 πολίτες υπέβαλαν αιτήσεις για κρατική αρωγή σε κατοικίες και επιχειρήσεις.

Παύλος Αχής: Ας μην ξεχνάμε ότι οι σχετικές δαπάνες για την αποκατάσταση των ζημιών είναι εξαιρετικά δύσκολο να καλυφθούν από τους ίδιους τους ιδιοκτήτες, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις μιλάμε για ολικές καταστροφές των κατοικιών ή ακόμα και επιχειρήσεων, διαταράσσοντας εντόνως οικογενειακούς προϋπολογισμούς και χρηματοοικονομικούς σχεδιασμούς αντίστοιχα.

Ήδη, όπως όλοι γνωρίζουμε, στη χώρα μας υπάρχει ανοιχτή συζήτηση για την υποχρεωτικότητα της ασφάλισης έναντι φυσικών καταστροφών, κάτι το οποίο θα αποτελέσει μια αρχή για τη θωράκιση της κοινωνίας μας. Ωστόσο, εκεί που οφείλουμε πλέον να συγκεντρώσουμε τις δυνάμεις μας είναι στην, έστω και καθυστερημένη, πρόληψη των προαναφερθεισών καταστάσεων.

Η αύξηση των καταστροφικών φαινομένων έχει επηρεάσει την πολιτική που ακολουθεί η Ορίζων στις ασφαλίσεις περιουσίας;

Κων/νος Αχής: Η πολιτική της εταιρείας και η διαδικασία του underwriting είναι συγκεκριμένες όλα αυτά τα χρόνια και αυτός είναι ένας από τους λόγους που παρουσιάζουμε σταθερότητα στα αποτελέσματά μας αλλά και στη σχέση μας με τους συνεργάτες και τους πελάτες μας.

Σίγουρα, η αύξηση των γεγονότων αυτών είναι κάτι που μας ανησυχεί και ως πολίτες και ως ασφαλιστική εταιρεία, αλλά παραμένουμε πιστοί στη φιλοσοφία μας και στον τρόπο που διαχειριζόμαστε το χαρτοφυλάκιό μας.

Παύλος Αχής: Να συμπληρώσω σε όσα ανέφερε ο Κων/νος πως, για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε στις νέες συνθήκες, οφείλουμε να προσαρμοζόμαστε, να βελτιωνόμαστε και να είμαστε ανοικτοί σε νέα προϊόντα και σε καινοτόμες ιδέες –και αυτό ακριβώς κάνουμε.

Ορίζων Ασφαλιστική: Η 3η γενιά της οικογένειας ΑΧΗ μιλάει για την Ασφάλιση Περιουσίας
Από αριστερά οι κ.κ. Κωνσταντίνος Αχής, Τεχνικός Διευθυντής, Χρήστος Αχής, Εκτελεστικός Σύμβουλος Διοίκησης και Παύλος Αχής, Υπεύθυνος Κλάδων.

Με βάση την εμπειρία σας, τα περιστατικά προβεβλημένων, μεγάλων ζημιών και αποζημιώσεων βαρύνουν στη συνείδηση του καταναλωτή υπέρ των ασφαλιστικών εταιρειών και των ωφελειών της ασφάλισης;

Κων/νος Αχής: Μετά από κάθε καταστροφικό γεγονός είναι αλήθεια πως αυξάνεται ελαφρώς η ζήτηση για ασφάλιση κύριων και εξοχικών κατοικιών, ωστόσο, αυτή η ζήτηση είναι μάλλον παροδική και δεν αλλάζει ουσιαστικά τα ποσοστά ασφαλισιμότητας στην εγχώρια αγορά.

Αξίζει να σημειωθεί πως η παραγωγή ασφαλίστρων παραμένει διαχρονικά στάσιμη στο 2-2,5% του ΑΕΠ, παρά τα προφανή οφέλη των καταναλωτών, την ανοδική εξέλιξη των οικονομικών μεγεθών της ασφαλιστικής αγοράς και τους ισχυρούς δείκτες φερεγγυότητας.

Χρήστος Αχής: Ασφάλιση σημαίνει πρόληψη. Η έγκαιρη μέριμνα για την εξασφάλιση της περιουσίας επιτρέπει στον καταναλωτή να εστιάσει στην εύρυθμη ανάπτυξη των επιχειρήσεων και της οικονομίας, απαλλαγμένος από το άγχος μιας πιθανής καταστροφής. Αυτή είναι η ανάγκη που οφείλουμε να υπογραμμίζουμε σε κάθε παρόμοια περίπτωση.

Από τη μεριά μας οι ασφαλιστικές εταιρείες οφείλουμε να στεκόμαστε δίπλα στον πελάτη κατά τη διάρκεια της αποζημίωσης, με ταχύτητα και επαγγελματισμό. Εκείνη τη στιγμή είναι, άλλωστε, που αναδεικνύεται το έργο μας, καθώς και τα πολλαπλά οφέλη της ασφάλισης.

Παύλος Αχής: Να προσθέσω εδώ ότι η δικιά μας φιλοσοφία είναι να εστιάζουμε στο έργο της υπηρεσίας μας καθ’ όλη τη διάρκεια της συναλλαγής μας με συνεργάτες και πελάτες, και όχι τόσο στην προβολή μιας υψηλής αποζημίωσης σε απόλυτα νούμερα. Η ικανοποίηση ενός επιχειρηματία ή ενός ιδιώτη από τη διαδικασία αποζημίωσής του από την εταιρεία μας είναι διαχρονικά η καλύτερη διαφήμιση για την Ορίζων.

Πόσο κομβικό θεωρείτε τον ρόλο των διαμεσολαβητών στην ενημέρωση των πολιτών για τις λύσεις που προσφέρει η ιδιωτική ασφάλιση;

Χρήστος Αχής: Η πάγια θέση της εταιρείας μας είναι ότι χωρίς άρτια καταρτισμένους και διαρκώς εξελισσόμενους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, δεν μπορεί να γίνει τεχνικά τεκμηριωμένη ανάλυση αναγκών και πώληση. Η εταιρεία μας επενδύει συστηματικά στην εκπαίδευση αυτών των ανθρώπων, που είναι ένας από τους σημαντικότερους κρίκους της αλυσίδας, όχι μόνο της πώλησης, αλλά και της ουσιαστικής εξυπηρέτησης των καταναλωτών. Είναι εκείνοι που με γνώση, ευελιξία και ηρεμία θα άρουν κάθε ένσταση του καταναλωτή, τόσο για την ανάγκη ασφάλισης εν γένει, όσο και για ένα προϊόν που δεν θα μπορούσαν να κατανοήσουν αλλιώς στον απαιτούμενο βαθμό. Ο καταναλωτής πρέπει να εκπαιδεύεται και να ενημερώνεται καθημερινά και δεν υπάρχει καλύτερο “μέσο” από τους τεχνικά καταρτισμένους ασφαλιστικούς συμβούλους.

Θεωρείτε πως είναι επαρκώς ενημερωμένοι οι ιδιοκτήτες σπιτιών και επιχειρήσεων για τους συγκεκριμένους κινδύνους που αντιμετωπίζουν;

Παύλος Αχής: Οι ιδιοκτήτες σπιτιών και επιχειρήσεων, αν παρακολουθούν στοιχειωδώς την επικαιρότητα και τις τεράστιες φυσικές και όχι μόνο καταστροφές που συντελούνται παγκοσμίως αλλά και στη γειτονιά μας συγκεκριμένα, θα έπρεπε να “τρέξουν” στον ασφαλιστή τους, προκειμένου να ενημερωθούν για τις λύσεις που υπάρχουν για να προστατευθούν. Επειδή, όμως, κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει ή, απλά, ο μέσος όρος του καταναλωτικού κοινού έχει τη νοοτροπία «σιγά μη συμβεί σε μένα», όταν συμβαίνει, απλά περιμένουν τη λύση από το κράτος. Το κράτος, όμως, δυστυχώς και για λόγους πολιτικού κόστους, φαίνεται να αγνοεί επιδεικτικά, παρά τις δεσμεύσεις περί του αντιθέτου, την ιδιωτική ασφάλιση.

Δικαιολογείται η καχυποψία μερίδας των πολιτών ότι την ώρα της ζημιάς η ασφαλιστική εταιρεία μπορεί να μην ανταποκρίνεται ή να καθυστερεί αποζημιώσεις;

Κων/νος Αχής: Πιστεύω πως αυτή η καχυποψία μπορεί να δικαιολογηθεί, καθώς υπάρχουν γεγονότα στο παρελθόν που δεν βοήθησαν ιδιαίτερα τον κλάδο μας στο να χτιστεί μια σχέση εμπιστοσύνης μεταξύ εταιρειών και πολιτών. Από την άλλη πλευρά, όμως, υπάρχουν εταιρείες με μακροχρόνια παρουσία στον χώρο, με υψηλή φερεγγυότητα και άριστη εξυπηρέτηση. συνεπώς, υπάρχουν εξαιρετικές επιλογές ασφάλισης.

Ποια είναι η εμπειρία των πελατών της Ορίζων από τις τελευταίες καταστροφές; Πώς ανταποκρίθηκε η εταιρεία;

Παύλος Αχής: Από το 1964 –έτος ίδρυσης της εταιρείας μας– έως και σήμερα, η εμπειρία των πελατών μας είναι εξαιρετική, καθώς στόχος μας ήταν και είναι μια δίκαιη και ορθή ασφάλιση, με ξεκάθαρους όρους και εξαιρέσεις, με σεβασμό στον ασφαλιζόμενο και την περιουσία του. Έτσι και τώρα, που η χώρα μας δοκιμάστηκε από τις πρόσφατες καταστροφές, η εταιρεία και οι άνθρωποί της ήταν κοντά στους ασφαλιζομένους μας, με όσο το δυνατόν αμεσότερη εξυπηρέτηση και αποζημίωση.

Πώς κλείνει για την Ορίζων το 2021 και τι προβλέπετε για τη νέα χρονιά;

Χρήστος Αχής: Το 2021 είναι μια χρονιά με παρόμοια χαρακτηριστικά με το 2020, καθώς ένα μεγάλο μέρος της πέρασε με lockdowns και λοιπά περιοριστικά μέτρα, με αποτέλεσμα να έχει αρκετά αντιφατικά στοιχεία για την Ορίζων. Από τη μια, αναφορικά με τις ασφαλίσεις περιουσίας και γενικότερα τους επιχειρηματικούς κινδύνους, διανύουμε μια θαυμάσια χρονιά, που οφείλεται σε πολλούς παράγοντες (δημιουργία κενών στην αγορά, συστηματική προσέγγιση διαμεσολαβητών, αλλαγές στο αντασφαλιστικό σκηνικό κ.λπ.) και από την άλλη το πάσης φύσεως retail, που διατηρείται οριακά στα ίδια επίπεδα. Φυσικά, μετά την άρση των περιοριστικών μέτρων, η κατάσταση έχει ομαλοποιηθεί αρκετά, γεγονός που μας επιτρέπει αισιοδοξία για την επόμενη χρονιά, ως προς την εκπλήρωση των επιχειρηματικών μας επιδιώξεων.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας