Συνεντεύξεις

Λ. Δελίδου & Φ. Κεραμάρη: Υψηλές προσδοκίες εν όψει της συνεργασίας με την ΝΝ Hellas

Οκτώ και πέντε χρόνια, αντίστοιχα, δραστηριοποιούνται στον ασφαλιστικό κλάδο η κα Δελίδου και η κα Κεραμάρη, συνεργαζόμενες με τη MetLife και τον Agency Manager κ. Ιωάννη Δάγκαρη, το γραφείο του οποίου εδρεύει στην Πυλαία Θεσσαλονίκης.

Το ξεκίνημά τους ως Ασφαλιστικοί & Χρηματοοικονομικοί Σύμβουλοι δεν ήταν εύκολο, όπως ομολογούν, όμως οι δυσκολίες, οι απογοητεύσεις, ακόμα και τα λάθη τις βελτίωσαν ως ανθρώπους και ως επαγγελματίες και τις έκαναν να συνειδητοποιήσουν τη σημασία του επαγγέλματος που ασκούν. Ένα επάγγελμα που απαιτεί να έχει κανείς «γερό “στομάχι”», πολλές δεξιότητες, αλλά και ενσυναίσθηση, ηθικές αξίες, κατάλληλη εξειδίκευση και συνεχή ενημέρωση, όπως και οι δύο υπογράμμισαν.

Από τη συζήτησή μας δεν θα μπορούσε να λείψει το θέμα της πανδημίας και το πώς επηρέασε τη ζήτηση ασφαλιστικών καλύψεων, αλλά και το θέμα της εξαγοράς της MetLife από την ΝΝ, η ολοκλήρωση* της οποίας αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα. Μας εμπιστεύτηκαν τις σκέψεις, τις προσδοκίες και τα συναισθήματα που τους δημιουργεί αυτή η προοπτική, αναμένοντας, μεταξύ άλλων, ότι η νέα εταιρεία που θα προκύψει θα κυριαρχήσει στην αγορά των ασφαλίσεων Ζωής στη χώρα μας, κι αυτό θα αποφέρει περισσότερα προνόμια στους πελάτες και θα καταστήσει πιο ανταγωνιστικούς τους συνεργάτες της.

*η συνέντευξη έλαβε χώρα πριν ανακοινωθεί από την ΝΝ η ολοκλήρωση της διαδικασίας απόκτησης της MetLife στην Ελλάδα

| Συνέντευξη στη Σούλα Κορμά |

Κυρία Δελίδου και κυρία Κεραμάρη, γιατί επιλέξατε να δραστηριοποιηθείτε επαγγελματικά στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης; Τι ήταν αυτό που συνετέλεσε καθοριστικά στην απόφασή σας;

Λ. Δελίδου & Φ. Κεραμάρη: Υψηλές προσδοκίες εν όψει της συνεργασίας με την ΝΝ Hellas
Η κα Λίνα Δελίδου είναι πτυχιούχος της Σχολής Οικονομικών, Νομικών και Πολιτικών Επιστημών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, με εξειδίκευση στα χρηματοοικονομικά. Είναι διαπιστευμένη Ασφαλιστικός & Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος, κάτοχος Πιστοποιήσεων Α΄ & Δ΄ από την Τράπεζα της Ελλάδος. Εντάχθηκε στο δυναμικό της MetLife το 2014 ως Ασφαλιστικός και Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος.

Λίνα Δελίδου: Η απόφαση να δοκιμαστώ στον κλάδο της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης πάρθηκε το καλοκαίρι του 2014. Αφού πήρα το πτυχίο μου, έστειλα βιογραφικό σε αρκετές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον οικονομικό και ασφαλιστικό κλάδο. Ευτυχώς, μέσα απ’ την αναζήτησή μου, γνώρισα τη MetLife, μια εταιρεία που δίνει ευκαιρίες σε νέους ανθρώπους. Ήταν άγνωστο αν θα τα καταφέρω το πρώτο διάστημα, καθώς το αντικείμενο της δουλειάς απαιτεί πολλές δεξιότητες και γερό “στομάχι”. Η σχέση μου με τον ασφαλιστικό κλάδο χτίστηκε με αργά και σταθερά βήματα, όμως, με έπεισε και τoν έπεισα να συνεχίσουμε τη συνεργασία μας! Έπειτα απ’ τις πρώτες αποζημιώσεις μου, απ’ τα χαμόγελα ικανοποίησης που έβλεπα στα πρόσωπα των πελατών μου, απέκτησα την πεποίθηση πως αυτή η δουλειά μου προσφέρει χαρά, καθώς πληροί όλα όσα θέλω να επιτύχω.

Φέμυ Κεραμάρη: Μετά την ολοκλήρωση των μεταπτυχιακών μου σπουδών εργάστηκα στον τομέα της τεχνολογίας. Άρχισα, όμως, να αντιλαμβάνομαι ότι ο ασφαλιστικός κλάδος θα γνωρίσει σημαντική άνθιση. Είμαι χαρακτήρας που παρακολουθώ τις εξελίξεις, ενημερώνομαι και πιστεύω πως πρέπει να έχουμε επιλογές. Καθοριστικός παράγοντας, ωστόσο, στην απόφασή μου να ασχοληθώ με τον ασφαλιστικό κλάδο ήταν η γνωριμία μου με τον manager μου Θεοχάρη Πατίκα. Μαζί του άρχισα να αντιλαμβάνομαι πόσο σημαντικά μεγάλο ρόλο μπορούμε να διαδραματίσουμε στις ζωές των πελατών μας και θα τον ευχαριστώ πάντα γι’ αυτό. Ακριβώς σε αυτό το σημείο αντιλήφθηκα πως είναι το επάγγελμα με το οποίο θέλω να ασχοληθώ.

Στο ξεκίνημά σας, αντιμετωπίσατε δυσκολίες και ποιος σας στήριξε; Υπήρξαν (υπάρχουν) στιγμές που προβληματιστήκατε για την απόφασή σας να ενταχθείτε στον κλάδο; Από πού αντλείτε ως επαγγελματίες δύναμη, στήριξη, έμπνευση;

Λίνα Δελίδου: Στο ξεκίνημά μου αντιμετώπισα πολλές δυσκολίες και ήταν απόλυτα φυσιολογικό, καθώς ήμουν μόλις 24 ετών και έπρεπε να δημιουργήσω ένα δίκτυο πελατών και να καταφέρω να πετύχω στην ανδροκρατούμενη αυτήν αγορά. Πολλές φορές απογοητεύτηκα, έκανα λάθη και επηρεάστηκα από αυτά, αλλά ποτέ δεν τα παράτησα. Αυτά με διαμόρφωσαν ως καλύτερο άνθρωπο και επαγγελματία. Τίποτα από αυτά δεν θα συνέβαινε, αν δεν είχα στην προσωπική μου ζωή και στον επαγγελματικό μου χώρο ανθρώπους “κλειδιά’’. Ανθρώπους που με πίστεψαν, με στήριξαν, άκουσαν τους προβληματισμούς και τις δυσκολίες μου και με ώθησαν να συνεχίσω, όταν ένιωθα πως δεν μπορούσα άλλο. Αντλώ καθημερινά το κίνητρό μου από τον προσωπικό μου στόχο, να γίνομαι καλύτερη απ’ τον χθεσινό εαυτό μου, τόσο για εμένα όσο και για τους πελάτες μου.

Φέμυ Κεραμάρη: Φυσικά και στο ξεκίνημά μου αντιμετώπισα δυσκολίες και ευτυχώς, γιατί με βελτίωσαν ως άνθρωπο και ως επαγγελματία. Είχα μεγάλη στήριξη από την οικογένειά μου και τον manager μου και τους ευχαριστώ πολύ για αυτό. Η έμπνευσή μου πηγάζει από την εκτίμηση των πελατών μου, από τη χαρά που αισθάνομαι όταν στεκόμαστε έμπρακτα δίπλα τους σε δύσκολες στιγμές. για παράδειγμα, όταν λαμβάνουν την αποζημίωσή τους για ένα απρόβλεπτο γεγονός που τους συνέβη. Το να έρχομαι σε επαφή με τους πελάτες μου και να βρίσκουμε μαζί τη λύση στα προβλήματά τους, είναι κάτι που με εμπνέει και μου δίνει κίνητρο να συνεχίσω. Η προστασία τους, αλλά και η προστασία των αγαπημένων τους ανθρώπων αποτελεί για μένα προτεραιότητα.

Αν σας ζητούσα να απαριθμήσετε τρία βασικά προσόντα/δεξιότητες/χαρακτηριστικά του σύγχρονου ασφαλιστικού διαμεσολαβητή, ποια θα ήταν αυτά;

Λίνα Δελίδου: Εύκολα θα ανέφερα πως ένα βασικό χαρακτηριστικό είναι η προσαρμοστικότητα. Πρέπει να είμαστε ευέλικτοι και δεκτικοί σε μια εποχή που αλλάζει και εξελίσσεται ραγδαία. Εξαιρετικά σημαντική δεξιότητα είναι και η ενσυναίσθηση, ώστε να είμαστε σε θέση να δώσουμε την κατάλληλη λύση σε όλες τις ανάγκες και τους προβληματισμούς των πελατών μας. Τέλος, αναπόσπαστο ρόλο διαδραματίζει ο κώδικας αξιών που χαρακτηρίζει τον καθέναν, από εμάς. Ως ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, διαχειριζόμαστε και συμβουλεύουμε τους συνομιλητές μας για πολύ ευαίσθητα προσωπικά τους δεδομένα. Οπότε είναι πολύ σημαντικό να έχουμε ενισχυμένες ηθικές αξίες, ώστε να δομηθεί σχέση εμπιστοσύνης, αξιοπιστίας και αμοιβαίου σεβασμού.

Φέμυ Κεραμάρη: Ο σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής οφείλει να έχει ενσυναίσθηση, να ακούει τις ανάγκες και τους φόβους του ανθρώπου που έχει απέναντί του. Πρέπει να είναι ηθικός, δηλαδή να σέβεται τη δεοντολογία και να προσδοκά σε κέρδη, τα οποία να είναι αποτέλεσμα της άριστης εξυπηρέτησης των συμφερόντων των πελατών μας. Τέλος, ο σύγχρονος ασφαλιστικός διαμεσολαβητής πρέπει να έχει την κατάλληλη εξειδίκευση και να εμπλουτίζει και να αναβαθμίζει συνεχώς τις γνώσεις του.

Εσείς με ποιον τρόπο εξασφαλίζετε τη συνεχή επικαιροποίηση των γνώσεών σας (δεν αναφέρομαι μόνο στην υποχρεωτική εκ του νόμου επανεκπαίδευσή σας) και τη συνεχή σας ενημέρωση;

Λίνα Δελίδου: Είναι γεγονός πως στο δικό μας επάγγελμα, πέραν της υποχρεωτικής επικαιροποίησης των γνώσεών μας, υποχρεωτική είναι και η συνεχής ενημέρωση σχετικά με την οικονομία, τις αγορές, την υγεία, την πολιτική. Προσωπικά διαβάζω πολλά άρθρα σε διάφορα site, παρακολουθώ το χρηματιστήριο, διαβάζω κλαδικά περιοδικά, ενημερώνομαι απ’ την ίδια την εταιρεία για πιθανές εξελίξεις και αλλαγές. Έτσι, αφουγκράζομαι τους παλμούς της κοινωνίας και της αγοράς και προσαρμόζω την αντιμετώπισή μου.

Φέμυ Κεραμάρη: Η εταιρεία μας φροντίζει για τη συνεχή και έγκαιρη ενημέρωσή μας. Αυτό από μόνο του δεν αρκεί για εμένα και εμπλουτίζω συνεχώς τις γνώσεις μου διαβάζοντας και παρακολουθώντας τις ελληνικές και διεθνείς εξελίξεις.

Οι νέες συνήθειες και τάσεις στο καταναλωτικό κοινό (λόγω της πανδημίας, της ψηφιοποίησης, της υπερπληροφόρησης κ.λπ.) πώς και πόσο έχουν επηρεάσει τη δουλειά σας;

Λίνα Δελίδου: Τις νέες συνήθειες στο καταναλωτικό κοινό, τις βρίσκω θετικές. Μου είναι πολύ σημαντικό να συνομιλώ με ανθρώπους που έχουν πληροφόρηση και άποψη, ώστε να υπάρξει εποικοδομητικός διάλογος. Η πληροφόρηση αποτελεί εξέλιξη της κοινωνίας και είναι δικαίωμα όλων. Σε κάθε περίπτωση, αυτή η κατάσταση καθιστά τους συνομιλητές μου πιο πρόθυμους να οχυρώσουν καλύτερα την οικογένεια, την υγεία και τα χρήματά τους. Για να το επιτύχουν αυτό, πλέον δεν φοβούνται να δοκιμάσουν καινούριες μεθόδους, που είναι διαφορετικές απ’ αυτές που είχαν συνηθίσει στο παρελθόν.

Λ. Δελίδου & Φ. Κεραμάρη: Υψηλές προσδοκίες εν όψει της συνεργασίας με την ΝΝ Hellas
H κα Φέμυ Κεραμάρη είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στην Επιστήμη της Πληροφορικής στο UK, MSc Computer Science, Oxford Brookes University, και κάτοχος Πτυχίου Διαχείρισης Πληροφοριών του τμήματος Διοίκησης και Οικονομίας του Τεχνολογικού Ιδρύματος Καβάλας. Είναι διαπιστευμένη Ασφαλιστικός & Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος, κάτοχος Πιστοποιήσεων Α΄ & Δ΄ από την Τράπεζα της Ελλάδος. Το 2017 εντάχθηκε στη MetLife ως Ασφαλιστικός και Χρηματοοικονομικός Σύμβουλος.

Φέμυ Κεραμάρη: Είναι αλήθεια ότι η πανδημία ήταν τεχνολογικός επιταχυντής και νομίζω πως οι περισσότεροι θα συμφωνήσουμε σε αυτό. Από τη συζήτηση με έναν υποψήφιο πελάτη, που μπορεί να βρίσκεται ακόμα και σε άλλη χώρα, μέχρι και την αποστολή της αποζημίωσής του, οι διαδικασίες μπορούν να γίνουν ταχύτατα και με ασφάλεια, τόσο για τους πελάτες, όσο και για εμάς. Άρα, μας επηρέασε ριζικά προς το καλύτερο και σε όλη αυτή την αλλαγή οι εταιρείες ανταποκρίθηκαν θετικά. Όσοι μπορέσαμε να προσαρμοστούμε γρήγορα ευεργετηθήκαμε και τελικός αποδέκτης ήταν οι πελάτες μας, οι οποίοι συνειδητοποίησαν ότι οι προσωπικοί τους σύμβουλοι στάθηκαν σε αυτούς και τις οικογένειές τους.

Ας έχουμε υπόψη μας ότι η κοινωνία δεν θα είναι ίδια μετά την πανδημία, η οικονομία δεν θα είναι ίδια μετά την πανδημία, η ιδιωτική ασφάλιση δεν θα είναι ίδια μετά την πανδημία.

Η ζήτηση ασφαλιστικών καλύψεων πόσο έχει επηρεαστεί από την πανδημία; Για ποια προϊόντα ενδιαφέρονται κυρίως οι συνομιλητές σας, όταν τους προσεγγίζετε για να τους ενημερώσετε σχετικά, και τελικά τι αγοράζουν;

Λίνα Δελίδου: Χωρίς καμία αμφιβολία η ζήτηση ασφαλιστικών καλύψεων έχει αυξηθεί μέσα στην πανδημία. Όλοι αισθανόμαστε ανασφάλεια λόγω της κατάστασης, κυρίως για το υγειονομικό σύστημα, την παγκόσμια οικονομία και φυσικά για την εξέλιξη της πανδημίας. Υπάρχει έντονο ενδιαφέρον από τους δυνητικούς πελάτες μου για τα προγράμματα υγείας και, κατ’ επέκταση, ανησυχία μήπως δεν εξυπηρετηθούν σε δημόσια νοσοκομεία σε περίπτωση ανάγκης λόγω του φόρτου εργασίας που δημιούργησε η πανδημία. Στρέφονται, επίσης, σε προγράμματα αποταμιευτικά και επενδυτικά, καθώς αντιλαμβάνονται ότι το τραπεζικό σύστημα, όπως και το συνταξιοδοτικό, δεν είναι σε θέση να τους αποφέρει κάποιες υπεραξίες ούτε και να στηρίξει ένα επαρκές πρόγραμμα συνταξιοδότησης.

Φέμυ Κεραμάρη: Όπως όλοι έχουμε πολύ καλά αντιληφθεί βιώνουμε μία υγειονομική κρίση, παρόλα αυτά, όμως, ο κόσμος στράφηκε αρκετά προς τα συνταξιοδοτικά προγράμματα και τις ασφάλειες ζωής. Είχαμε μία μεγάλη αύξηση. Αυτή η τάση με έκανε να καταλάβω ότι οι πελάτες ανησυχούν πιο πολύ από ποτέ για το μέλλον των δικών τους ανθρώπων. αν θα καταφέρουν δηλαδή να είναι δίπλα τους, αν κάτι αναπάντεχο συμβεί. Αντιλαμβάνονται και οι ίδιοι ότι πρέπει να προβλέψουν για το μέλλον τους, αλλά και το μέλλον των ανθρώπων που αγαπάνε.

Το επόμενο διάστημα αναμένεται να ολοκληρωθούν οι διαδικασίες εποπτικών εγκρίσεων, σχετικά με την απόκτηση της MetLife από την ΝΝ. Θέλετε να μοιραστείτε μαζί μας και με τους αναγνώστες μας τις σκέψεις και τα συναισθήματα που σας δημιουργεί αυτή η προοπτική;

Λίνα Δελίδου: Στο άκουσμα αυτής της είδησης τα συναισθήματα μου ήταν ανάμεικτα, καθώς η MetLife είναι μια εταιρεία που εκτιμώ και η καριέρα μου είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με αυτήν. Οι άνθρωποί της με έχουν επιβεβαιώσει και εδραιώσει στην αγορά, λόγω της φερεγγυότητας και των απροσπέλαστων παροχών που προσφέρει. Παράλληλα, όμως, αισθάνομαι χαρά, που θα ενταχθούμε στην ΝΝ Hellas, διότι αυτό σημαίνει πως θα μεγαλώσουμε ως εταιρεία. Έχω βαθιά πίστη πως η νέα εταιρεία θα κυριαρχήσει στην αγορά, με αποτέλεσμα αυτό να μας καθιστά ακόμα πιο ανταγωνιστικούς και να αποφέρει ακόμα περισσότερα προνόμια στους πελάτες και των δύο εταιρειών. Βασικός μου γνώμονας στην προοπτική της ένταξής μας στην ΝΝ Hellas είναι το συμφέρον των πελατών μου, για το οποίο είμαι σίγουρη!

Φέμυ Κεραμάρη: Είμαι επαγγελματίας ασφαλιστικός διαμεσολαβητής και αυτό που με ενδιαφέρει είναι να δώσω τις καλύτερες παροχές στην καλύτερη τιμή στους πελάτες μου. Δημιουργείται, ίσως, η μεγαλύτερη ασφαλιστική εταιρεία Ζωής στην Ελλάδα. Ανυπομονώ, λοιπόν, για την αλλαγή που έρχεται και για τα καινούργια προϊόντα που θα έχουμε στην γκάμα μας. Η εξυπηρέτηση που παρέχω στους πελάτες μου θα συνεχιστεί με τον ίδιο ζήλο και το ίδιο πάθος.


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας