Διεθνή

Η τηλεργασία επηρεάζει και τα ασφαλιστήρια

Οι ασφαλιστικές εταιρείες θα χρειαστεί να προσαρμόσουν αναλόγως τα ασφαλιστήριά τους, καθώς η πλειοψηφία των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύουν ότι θα συνεχίσουν να εργάζονται από το σπίτι μετά την πανδημία.

Σύμφωνα με την εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων GlobalData, η συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο πιστεύει ότι θα συνεχίσει να εργάζεται από το σπίτι για τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα μετά τον COVID-19, κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμες επιπτώσεις σε μια σειρά ασφαλιστικών κλάδων.

Η Έρευνα της GlobalData, που διεξήχθη μεταξύ των Καταναλωτών Ασφαλίσεων, στο Ηνωμένο Βασίλειο, διαπίστωσε ότι μόνο το 19,1% των ερωτηθέντων πίστευε ότι θα βρίσκεται στο γραφείο για 4-5 ημέρες την εβδομάδα μετά την πανδημία, σε σύγκριση με το 53,2% που πίστευαν ότι θα βρίσκονται στο γραφείο για 2-3 ημέρες την εβδομάδα. Η έρευνα, στην οποία συμμετείχαν 4.000 άτομα, διεξήχθη το τρίτο τρίμηνο του 2021, δηλαδή πάνω από έναν χρόνο μετά την έναρξη της πανδημίας, πράγμα που σημαίνει ότι οι καταναλωτές έχουν σχηματίσει άποψη για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.

Ο κ. Ben Carey-Evans, ασφαλιστικός αναλυτής στην GlobalData, σχολιάζει: «Αυτά δεν είναι απαραίτητα κακά νέα για τους ασφαλιστές, αλλά θα πρέπει να προσαρμόσουν πολλά ασφαλιστήρια, για να ταιριάζουν στο νέο κλίμα. Η πρόκληση για τους ασφαλιστές είναι ότι ο κόσμος της εργασίας προχώρησε ξαφνικά δεκαετίες μπροστά, στη διάρκεια μόλις δύο χρόνων. Αυτό απαιτεί γρήγορη προσαρμογή, αλλιώς κινδυνεύουν να χάσουν πελάτες σε μια σειρά από κλάδους. Η ευελιξία είναι πιθανό να είναι το κλειδί, αλλά τα φθηνότερα ασφάλιστρα που τη συνοδεύουν, είναι απίθανο να ταιριάζουν στους ασφαλιστές που αντιμετωπίζουν συχνά αυξημένο κίνδυνο –ιδιαίτερα στις εμπορικές γραμμές ασφάλισης».

Το πιο προφανές ζήτημα για τους ασφαλιστές είναι τα εμπορικά ακίνητα. Αυτός ο κλάδος ασφάλισης έχει δει τα ασφάλιστρα να αυξάνονται σημαντικά από τότε που ξεκίνησε η πανδημία, αύξηση, όμως, που μπορεί να αποδοθεί στον πληθωρισμό ζημιών.

Ο κ. Carey-Evans εξηγεί: «Η αύξηση των ασφαλίστρων θα δυσκολέψει τις ασφαλιστικές εταιρείες να διατηρήσουν τους πελάτες τους, ειδικά όταν βρίσκονται στα γραφεία λιγότερα άτομα. Είναι, ίσως, ένας κλάδος στον οποίο οι ασφαλιστές θα πρέπει να επιδείξουν ευελιξία στο μέλλον, προσφέροντας σε ορισμένες εταιρείες ευέλικτα ποσοστά κάλυψης αστικής ευθύνης για τους εργαζομένους τους, με βάση, για παράδειγμα, το πόσα άτομα βρίσκονται στο γραφείο μια συγκεκριμένη ημέρα».

Το ίδιο μπορεί να ειπωθεί και για τα ατομικά συμβόλαια ασφάλισης αυτοκινήτων. Οι εργαζόμενοι που πλέον πηγαίνουν στο γραφείο 1-2 ημέρες την εβδομάδα μπορεί να θέλουν να διατηρήσουν τα αυτοκίνητά τους, αλλά είναι πιθανό να αισθάνονται ότι θα πρέπει να πληρώνουν λιγότερα από ό,τι όταν τα χρησιμοποιούσαν καθημερινά.

Ο κ. Carey-Evans συνέχισε, προσθέτοντας: «Οι ασφαλιστικές εταιρείες αντιμετωπίζουν μεγαλύτερη απειλή από ανταγωνιστές και startups στη συγκεκριμένη περίπτωση, καθώς η “pay-per-mile” ασφάλιση αυτοκινήτου γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής και ταιριάζει απόλυτα με τους εργαζόμενους της μετά COVID-19 εποχής.

»Συνολικά, η συμπεριφορά των καταναλωτών έχει αλλάξει μέσα σε λίγα μόλις χρόνια και θα είναι σημαντική πρόκληση για τις ασφαλιστικές εταιρείες να συμβαδίσουν. Το κλειδί θα είναι να γίνουν όσο το δυνατόν πιο ευέλικτες και ψηφιακές, και να αυξήσουν την επαφή με τους πελάτες όσο το δυνατόν περισσότερο».


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας