Editorial

Η δύναμη του παραδείγματος στην Ασφάλιση (Editorial, Ιούνιος 2020)

Διακατεχόμαστε από την ίδια αγωνία που διακατέχεται ο ασφαλιστικός σύμβουλος του retail ή εκείνος των βιομηχανικών κινδύνων, αλλά και ο διευθυντής πωλήσεων & marketing, σαφώς και ο διευθύνων σύμβουλος της όποιας ασφαλιστικής εταιρείας.

Σήμερα, με τις παρούσες συνθήκες, το συγκεκριμένο κλίμα και τις οικονομικές αδυναμίες στο κάθε νοικοκυριό, πώς θα μιλήσουμε στον ταραγμένο και φοβισμένο πολίτη για τις ασφαλιστικές υπηρεσίες; Πώς θα γράψουμε παραγωγή; Πώς θα εμπνεύσουμε το Δίκτυο και πώς θα το παρακινήσουμε; Πώς θα παρουσιάσουμε τα αποτελέσματα του επόμενου τριμήνου ή του χρόνου που διατρέχουμε;

Ταυτιζόμενοι με όλους αυτούς τους ανθρώπους, στην πράξη προβληματιζόμαστε κι εμείς, και ας μη μας βαραίνει άμεσα η προσπάθεια της πρόσκτησης.

Έχουμε διδαχθεί ότι στη ζωή, είτε είσαι επιστήμων, είτε τεχνοκράτης, είτε φιλόσοφος, είτε απλός μισθοσυντήρητος πολίτης, διδάσκεσαι πολύ πιο εύκολα, άμεσα και αποτελεσματικά, κυρίως από τα παραδείγματα, τα εκλαϊκευμένα παραδείγματα.

Ποιος επιστήμονας δεν έχει επικαλεστεί το περίφημο «Εύρηκα-Εύρηκα» του Αρχιμήδη, όσον αφορά τον προσδιορισμό του όγκου ενός αντικειμένου με ακανόνιστο σχήμα.

Ποιος φιλόσοφος δεν έχει επικαλεστεί το παράδειγμα του Κυνικού, που έψαχνε με το φανάρι να βρει Άνθρωπο μέσα στο πλήθος των ανθρώπων;

Ποιος ασφαλιστής δεν μπορεί να επικαλεστεί το πρόσφατο συμβάν με τον 84χρονο στην Πάτρα που έχασε τη ζωή του, όταν οδηγώντας τις πρώτες μέρες μετά την άρση των περιοριστικών για την πανδημία μέτρων, έπεσε πάνω σε πέντε σταθμευμένα αυτοκίνητα, για να καταλήξει μέσα σε ένα συνεργείο, προκαλώντας και εκεί υψηλές υλικές ζημιές;

Ποιος μεσίτης δεν πρέπει να ξεχνάει τις αστρονομικές αποζημιώσεις που έχουν να λαμβάνουν οι διοργανωτές του Wimbledon μετά την ακύρωση του ιστορικού τουρνουά τένις λόγω της πανδημίας;

Η δύναμη του παραδείγματος θεωρούμε και ισχυριζόμαστε ότι αποτελεί το ισχυρότερο εργαλείο για την αντιμετώπιση της πεζής επαγγελματικής καθημερινότητας.

Θα θέλαμε οι ασφαλιστικές εταιρείες, αντί της προτεραιότητας κοινολόγησης πράξεων εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, όπως τις αποκαλούν (οι οποίες ασφαλώς συνάδουν με το κοινωνικό έργο που επιτελούν, δεν απαντούν, όμως, ουσιωδώς στις ανάγκες που προκύπτουν σήμερα), να προτάξουν με έμφαση, με παραδειγματικές λεπτομέρειες, τις αποζημιώσεις.

Αποζημιώσεις που συνεχίζουν να καταβάλλονται σήμερα, που δεν σταμάτησαν να καταβάλλονται στις μέρες του lockdown, στις πόλεις, στην περιφέρεια, στην Ελλάδα, στην Ευρώπη, στον κόσμο. Αποζημιώσεις χαρακτηριστικές και αναγνωρίσιμες, είτε σε αυτόν που ζει σε ένα χωριό στην Ήπειρο, είτε σε κάποιον που βλέπει CNN, είτε σε αυτόν που ασχολείται όλη τη μέρα με τα κουτσομπολιά του Facebook.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες και ο κόσμος της ασφάλισης μπορεί να είναι πλούσιος σε πληροφορίες θεωρίας και τεχνικής, πρέπει όμως να ξαναγυρίσει στη χρηστική καθημερινότητα, για να διατηρήσει την έξωθεν καλή μαρτυρία όσον αφορά στον προορισμό του ασφαλιστή και τη σκοπιμότητα της ασφάλισης.

Το μήνυμα, ότι η ασφάλιση είναι μια πράξη ανάγκης που σώζει, θέλει την επιβεβαίωσή του, σήμερα παρά ποτέ, μέσα από παραδείγματα που μπορεί να βιώσει ο καταναλωτής.

Αφού δοθούν αυτά τα παραδείγματα και αφού γίνουν ευρέως και επισταμένως κατανοητά, τότε και μόνον τότε θα υπάρξει ο χώρος και ο χρόνος και για τις μεγάλες ιδέες, και για τις συνεργασίες, και για τα οράματα, και για τις συγχωνεύσεις.

Απλά πράγματα, με την αγωνία όχι μόνο του πώς θα πάνε τα πράγματα, αλλά και του πώς θα σταθούμε σήμερα μέσα στη δύσκολη προσπάθεια της επαναφοράς μας στην κανονικότητα.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας