Γιάννης Κιούκας
Δ/νων Σύμβουλος Cover Insurance

Ο κ. Γιάννης Κιούκας εκπροσωπεί μία δυναμική νέα γενιά ασφαλιστών που, χωρίς να επαναπαύεται, αξιοποιεί την πλούσια επαγγελματική παρακαταθήκη που κληρονόμησε, για να κάνει το βήμα παραπάνω. Η εταιρεία του, η Cover Insurance, έχει πετύχει, στoν ενάμιση χρόνο που ο ίδιος είναι επικεφαλής, εντυπωσιακή αύξηση τόσο των συνεργατών (ξεπερνούν πλέον τους 800) όσο και της παραγωγής (το 2023 έκλεισε κοντά στα €30 εκατ.). Στη συνέντευξη που ακολουθεί, ο κ. Κιούκας μοιράζεται μαζί μας το “μυστικό” της επιτυχίας, που δεν είναι άλλο από τον σεβασμό στον συνεργάτη, τη σφυρηλάτηση ισχυρών δεσμών και την ομαδική δουλειά, αξίες που πρέσβευε ο πατέρας του Συμεών και τις υπηρετεί και ο ίδιος με την ενεργή στήριξη της μητέρας του Λένας. Ο επικεφαλής της Cover Insurance μας μιλά, επίσης, για την αγορά, όπως αυτή διαμορφώνεται υπό το πρίσμα της αύξησης των φυσικών καταστροφών και των νοσηλίων, των συγχωνεύσεων και των στρατηγικών επιλογών των ασφαλιστικών εταιρειών, αλλά και των αλλαγών στη φορολόγηση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Συνέντευξη στη ΔΗΜΗΤΡΑ ΚΑΖΑΝΤΖΑ

Κύριε Κιούκα, από την ομολογουμένως πλούσια επαγγελματική παρακαταθήκη που σας κληροδότησε ο αείμνηστος Συμεών Κιούκας, ποιο είναι το χαρακτηριστικό που διαφυλάττετε και περισσότερο επιδιώκετε να καλλιεργήσετε και ο ίδιος; Παράλληλα, από τα νέα συστατικά με τα οποία εμπλουτίσατε εσείς την επαγγελματική προσέγγιση της Cover Insurance, ποιο θεωρείτε σημαντικότερο;

Γ.Κ.: Είχα την τύχη να έχω έναν εξαιρετικό πατέρα. Έναν άνθρωπο χαρισματικό, που χαρακτηριστικό του ήταν να χτίζει σχέσεις με τους ανθρώπους. Ήταν πραγματικά δοτικός και με τον τρόπο του ενέπνεε εμπιστοσύνη και αίσθημα ομαδικότητας. Ήταν ο καπετάνιος μας, ο οποίος στα δύσκολα είχε την απαραίτητη ψυχραιμία και έδινε λύσεις. Το γραφείο μας ήταν για εκείνον η δεύτερη οικογένειά του. Και πώς να μην είναι, αφού εκείνος μαζί με τη μητέρα μου κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα στολίδι στην ασφαλιστική μας αγορά.

Εγώ, αφού τελείωσα με τις σπουδές μου και το στρατιωτικό, ξεκίνησα κοντά του να μαθαίνω τη δουλειά. Αρχικά, ως υπεύθυνος των γενικών κλάδων της εταιρείας, ήρθα σε επαφή με όλους τους κλάδους ασφάλισης Non Motor και, ακόμα σημαντικότερο, γνώρισα με αυτόν τον τρόπο όλους τους συνεργάτες μας. Τα χρόνια που δουλέψαμε μαζί δεν θα τα ξεχάσω ποτέ. Ήταν κάτι που μας έδεσε ακόμα περισσότερο και γίναμε μια γροθιά. Τα πιο σημαντικά που μου έμαθε είναι ο σεβασμός, η επιμονή, το να είμαι προσγειωμένος, το να θέλω να χτίζω σχέσεις με τους ανθρώπους και να δημιουργώ μαζί με αυτούς. Περίπου ενάμιση χρόνο τώρα έφυγε από κοντά μας. Άφησε, όμως, μία ομάδα πίσω του πολύ δυνατή.

Αυτό που κατάφερε, λοιπόν, ο Συμεών είναι να έχω τη σκέψη του μέσα μου. Σε κάθε δύσκολη απόφαση ξέρω τι θα έκανε εκείνος, οπότε μπορώ ακόμα και τον συμβουλεύομαι.

Από μεριάς μου θέλω η εταιρεία μας να πάει ακόμα πιο ψηλά. Σε αυτό το πλαίσιο κινούμαστε, εξελίσσοντας τα τεχνολογικά μας εργαλεία, αλλά και τις δομές μας. Σε αυτό στήριγμά μου είναι και η μητέρα μου, η οποία δίνει κι εκείνη τον εαυτό της στο γραφείο. Επειδή, όμως, η ομάδα είναι που κάνει τη διαφορά, στοίχημα για εμάς είναι, ακόμα και αν οι τζίροι μας αυξάνονται, να μπορέσουμε να κρατήσουμε αυτήν τη ζεστασιά που έχουμε στην εταιρεία μας με το προσωπικό και τους συνεργάτες.

Πώς διαμορφώθηκε η παραγωγική σας επίδοση τη χρονιά που μας πέρασε; Υπήρξαν προκλήσεις που δυσκόλεψαν τους σχεδιασμούς σας και πώς ανταποκρίθηκε η εταιρεία σε αυτές;

Γ.Κ.: Το 2022 και 2023 ήταν δύο πολύ παραγωγικές χρονιές για την Cover. Πετύχαμε αύξηση παραγωγής 10% και 13%, αντίστοιχα. Το 2023 κλείσαμε κοντά στα 30.000.000 ευρώ. Στην αύξηση αυτή συνετέλεσαν όλοι οι κλάδοι, με μεγαλύτερη αύξηση στο Non Motor και στον Κλάδο ζωής, υγείας και ομαδικών.

Η πρόκληση θα έλεγα ότι είναι το γενικότερο κοινωνικοοικονομικό περιβάλλον, όπως αυτό έχει διαμορφωθεί. Εξαιτίας της μεγάλης ακρίβειας και του πληθωρισμού, τα νοικοκυριά δυσκολεύονται πολύ να τα βγάλουν πέρα. Όπως, λοιπόν, όλα αυξάνονται, το ίδιο συμβαίνει και με τα ασφάλιστρα και χρειάζεται ακόμη μεγαλύτερη προσπάθεια από τους ασφαλιστικούς πράκτορες, για να επιτυγχάνουν μεγάλα ποσοστά διατηρηρησμότητας. Όμως από την άλλη, τα έντονα καιρικά φαινόμενα και η αύξηση στα νοσήλια καθιστούν την ιδιωτική ασφάλιση έναν πολύ σοβαρό πυλώνα για την κοινωνία μας.

Τα τελευταία χρόνια κινείστε δυναμικά στην ανάπτυξη δικτύου συνεργατών. Μιλήστε μας για αυτή τη στρατηγική ανάπτυξης και με ποιους τρόπους την υλοποιείτε. Ειδικότερα, πείτε μας πόσους συνεργάτες έχει η Cover Insurance πανελλαδικά; Με τι κριτήρια τους επιλέγετε και τι τους παρέχετε;

Γ.Κ.: Οι συνεργάτες μας είναι η κινητήριος δύναμή μας. Έχουμε καταφέρει να έχουμε μακροχρόνιες συνεργασίες, οι οποίες βασίζονται στον σεβασμό και στη στήριξη. Είναι γεγονός πως, τα τελευταία χρόνια, έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός των συνεργατών που μας ακολουθούν και μας εμπιστεύονται. Η αύξηση αυτή γίνεται οργανικά. Πέραν των Επιθεωρητών που έχουμε στο γραφείο, λειτουργούμε και με κάποιες μονάδες (Units) στις οποίες ηγούνται πολύ αξιόλογοι συνεργάτες μας, οι οποίοι με τις γνώσεις και την κατάρτισή τους βοηθούν την ομάδα τους. Επιπλέον, τα τελευταία χρόνια καταφέραμε να κάνουμε κάποιες δυνατές συνεργασίες στην επαρχία και στόχος μας είναι η περαιτέρω ανάπτυξη στην κατεύθυνση αυτή. Πλέον έχουμε ξεπεράσει τους 800 συνεργάτες πανελλαδικά και αυτό που τους παρέχουμε είναι μια ολιστική εξυπηρέτηση σε όλους τους κλάδους, έτσι ώστε σε ένα υγιές περιβάλλον να μπορούν να χτίσουν το χαρτοφυλάκιό τους.

Με δεδομένη τη συγκέντρωση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια σε επίπεδο ασφαλιστικών εταιρειών, θα λέγατε ότι πιέζεται εκ της συνθήκης αυτής ο κλάδος της διαμεσολάβησης; Η Cover Insurance ποια κριτήρια θέτει για την επιλογή των εταιρειών στις οποίες εμπιστεύεται το κύριο μέρος του χαρτοφυλακίου της; Έχετε καταγράψει αλλαγές στη στρατηγική των εταιρειών ως προς την προϊοντική τους στόχευση τον τελευταίο χρόνο;

Γ.Κ.: Η συγκέντρωση των ασφαλιστικών εταιρειών, τα τελευταία χρόνια, είναι φυσικό να επηρεάζει έντονα και την ασφαλιστική διαμεσολάβηση, η οποία κινείται προς την ίδια κατεύθυνση. Αλλάζει πλέον η εικόνα. Ο ασφαλιστικός χάρτης διαμορφώνεται με μεγάλα ασφαλιστικά πρακτορεία, τα οποία λειτουργούν προσφέροντας στο δίκτυό τους όλη την γκάμα υπηρεσιών και προϊόντων της ασφαλιστικής αγοράς. Έτσι λειτουργεί και η εταιρεία μας. προσφέρουμε όλα εκείνα τα τεχνολογικά εργαλεία αλλά και την υποστήριξη, έτσι ώστε οι συνεργάτες μας να μειώνουν τους χρόνους διαχείρισης, αλλά και να εξυπηρετούνται άρτια σε όλους τους κλάδους. Όσον αφορά τις συνεργασίες μας με τις ασφαλιστικές εταιρείες, βασίζονται στον σεβασμό και στη σύμπνοια. Τιμούμε τις συνεργασίες μας μαζί τους και χτίζουμε σχέσεις όλα αυτά τα χρόνια. Άλλωστε, τα νούμερα και οι παραγωγές έρχονται, όταν υπάρχουν ισχυροί δεσμοί και στρατηγικές συνεργασίες. Θεωρώ, λοιπόν, πως χαίρομεν του σεβασμού της ασφαλιστικής αγοράς και προσαρμοζόμαστε στις αλλαγές που αναλόγως μας επιφυλάσσει.

Γιάννης Κιούκας: Οι 800 συνεργάτες μας πανελλαδικά είναι η κινητήριος δύναμή μας
Η ομάδα της Cover Insurance.

Οι συνεργάτες μας είναι η κινητήριος δύναμή μας. Έχουμε καταφέρει να έχουμε μακροχρόνιες συνεργασίες οι οποίες βασίζονται στον σεβασμό και στη στήριξη. (…) Πλέον, έχουμε ξεπεράσει τους 800 συνεργάτες πανελλαδικά και αυτό που τους παρέχουμε είναι μια ολιστική εξυπηρέτηση σε όλους τους κλάδους, έτσι ώστε σε ένα υγιές περιβάλλον να μπορούν να χτίσουν το χαρτοφυλάκιό τους.

Οι ασφαλιστικές εταιρείες είναι φυσικό, όντας κερδοσκοπικοί οργανισμοί, να επιζητούν την κερδοφορία τους. Ανάλογα με τις συνθήκες παρατηρούμε διαφορετικές στάσεις στην πολιτική τους. Παραδείγματος χάρη, την εποχή του Covid είδαμε στον κλάδο οχημάτων μια πολύ ανταγωνιστική τιμολογιακή πολιτική από τις εταιρείες, αφού η συχνότητα των ζημιών είχε μειωθεί κατακόρυφα, λόγω της χαμηλής κυκλοφορίας. Το 2023, όμως, έγιναν αυξήσεις από τις περισσότερες εξ αυτών, καθώς οι δείκτες ζημιών ανέβηκαν και έτσι τα ασφάλιστρα έπρεπε να αυξηθούν ξανά, για να βελτιωθεί το λειτουργικό τους αποτέλεσμα.

Κάτι αντίστοιχο έγινε και στα νοσοκομειακά, όπου τα αυξημένα νοσήλια και ο πολύ αυξημένος ιατρικός πληθωρισμός ανάγκασε τις εταιρείες να προβούν σε μεγάλες αναπροσαρμογές στα ασφάλιστρά τους.

Σε κάθε περίπτωση, είναι πεποίθησή μου πως, για να μπορέσουν να επιτύχουν τις βέλτιστες αποδόσεις, οι ασφαλιστικές εταιρείες χρειάζεται να εστιάσουν στη διαποίκιλση του χαρτοφυλακίου τους.

Ως γραφείο κληθήκατε να διαχειριστείτε έναν σημαντικό όγκο ζημιών, μετά τις καταστρεπτικές πλημμύρες στην περιοχή της Θεσσαλίας. Με βάση αυτή την εμπειρία, πώς κρίνετε την ανταπόκριση των ασφαλιστικών εταιρειών; Ήταν αυτή που θα θέλατε εσείς και οι ασφαλισμένοι σας; Τι θα μπορούσε να γίνει καλύτερα;

Γ.Κ.: Αποτελεί κοινή διαπίστωση όλων ότι τα ακραία φυσικά φαινόμενα στη χώρα μας είναι μια νέα πραγματικότητα, από την οποία οφείλουμε όλοι, κρατικοί φορείς, ασφαλιστικές εταιρείες και ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, να προστατέψουμε τους συμπολίτες μας.

Το μέγεθος της καταστροφής που προκλήθηκε από την κακοκαιρία Daniel θέτει τη συζήτηση σε νέα βάση, ανοίγοντας τον δρόμο για τη δημιουργία ενός καθολικού συστήματος ασφάλισης κατοικιών για τη χρηματοδότηση των ζημιών από φυσικές καταστροφές. Από την πρώτη στιγμή, όπως σε κάθε καταστροφικό συμβάν, οι ασφαλιστικές εταιρείες έθεσαν σε προτεραιότητα την ανακούφιση των πληγέντων και ενεργοποίησαν τους μηχανισμούς αυτοψίας και καταγραφής των ζημιών, ώστε να προχωρήσουν άμεσα οι αποζημιώσεις στα ασφαλισμένα νοικοκυριά και επιχειρήσεις. Ως εταιρεία αντιμετωπίσαμε, εξαιτίας του Daniel, ζημιές που αφορούσαν οχήματα, κατοικίες και επιχειρήσεις, με τις περισσότερες εξ αυτών να είναι ξενοδοχειακές εγκαταστάσεις. Επιπλέον, χειριστήκαμε κάποιες ζημιές από έργα που ασφαλίζαμε με συμβόλαια CAR στη γύρω περιοχή, αλλά και κάποιες άλλες στον κλάδο μεταφορών. Προτεραιότητά μας, όπως πάντα, ήταν να στηρίξουμε τους συνεργάτες μας, έτσι ώστε να επιτύχουν τον καλύτερο δυνατό χειρισμό των αποζημιώσεων των πελατών τους. Η αλήθεια είναι πως, προσωπικά, είμαι αρκετά ευχαριστημένος από την έκβαση των αποζημιώσεων, χωρίς να παραβλέπω φυσικά πως υπήρξαν σε κάποιες περιπτώσεις αρκετά μεγάλες καθυστερήσεις. Αυτό, όμως, εν μέρει, οφείλεται στους πραγματογνώμονες, οι οποίοι είχαν να συντάξουν πληθώρα εκθέσεων.

Κλείνοντας, θα θέλαμε να μας πείτε πώς κρίνετε τις αλλαγές στη φορολογία που ψηφίστηκαν πρόσφατα; Επηρεάζουν και σε ποιο βαθμό την επαγγελματική εξέλιξη ή/και επιβίωση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών;

Γ.Κ.: Οι επιλογές της κυβέρνησης, όπως έγιναν, δεν χτυπούν τη φοροδιαφυγή, αλλά καταστρέφουν τους μικρούς επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές, οι οποίοι αποδεδειγμένα δεν φοροδιαφεύγουν. Oι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές δεν μπορούμε να αποκρύψουμε έσοδα ή να φοροδιαφύγουμε, καθώς όλα καταγράφονται στο Taxis. Συνολικά, ο κλάδος ζητά να εξαιρεθεί πλήρως από την τεκμαρτή φορολόγηση και να μην υπάρξει άδικη μεταχείριση των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών.

Ως προς το δεύτερο σκέλος του ερωτήματός σας, θα έλεγα πως ναι, σίγουρα αυτή η αλλαγή επιτείνει την ανάγκη συνεργασίας των διαμεσολαβητών που έχουν μικρές παραγωγές με μεγάλα σχήματα.

Κατά τη γνώμη μου, η συγχώνευση ή/και στρατηγική συμμαχία, όπως θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε, η οποία πραγματοποιείται από μικρές και μεγάλες ασφαλιστικές μονάδες, μόνο θετικά αποτελέσματα μπορεί να φέρει στην αγορά μας. Κάποιοι θα το ερμηνεύσουν ως συρρίκνωση και ως κακό οιωνό, αλλά κατά την άποψή μου πετυχαίνουμε ενοποίηση διαδικασιών και σημαντική μείωση του λειτουργικού κόστους.

Εμείς, πάντως, ως μεγάλο σχήμα, οφείλουμε να μην εθελοτυφλούμε στις επικείμενες αλλαγές της ασφαλιστικής αγοράς και να στοχεύσουμε στην εξυπηρέτηση, τεχνογνωσία και εξυπηρέτηση των συνεργατών μας.


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΝέο εργαλείο ΕΑΕΕ “NatCat Monitor” &  έρευνα για καταστροφικά γεγονότα 1993-2023
Επόμενο άρθροΜε επιτυχία ολοκληρώθηκε ένας ακόμη εκπαιδευτικός κύκλος για τους συνεργάτες της Eurolife FFH