Ποιος είναι ο ρόλος του Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων;

3327
Paikopoulos

Ο Γιώργος Παϊκόπουλος*  μιλά για τη συμβολή των Συντονιστών Ασφαλιστικών Συμβούλων στην ανάπτυξη του Agency, των Ασφαλιστικών Εταιρειών και του κλάδου γενικότερα.

Έχω παρακολουθήσει για πολλά έτη άπειρες ομιλίες και συνεντεύξεις. Στην πλειοψηφία τους, μιλάνε για το έργο του ασφαλιστή. Ακούμε την περίφημη φράση «αιχμή του δόρατος» και όλα τα άλλα κολακευτικά επίθετα που συνοδεύουν τον ασφαλιστικό σύμβουλο.

Προφανώς και εγώ πιστεύω στη δύναμη της ψυχής του ασφαλιστικού συμβούλου. Προφανώς συμπλέω με τα όνειρά του και τους στόχους του. Πιστεύω απόλυτα στην ύπαρξή του και την τεράστια σημασία που έχει για το agency system.

Όμως, σήμερα, θέλω να αναφερθώ στη σπουδαιότητα και τον σεβασμό που έχω για τον Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων.

Ποιος είναι;
Τι ρόλο παίζει σε μια ασφαλιστική εταιρεία;

Πιστεύω απόλυτα ότι ο Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων είναι ο άνθρωπος – πολυεργαλείο για κάθε ασφαλιστική επιχείρηση.

Είναι ο ενδιάμεσος μεταξύ της εταιρείας και των ασφαλιστικών συμβούλων, είναι ο καταλύτης των προβλημάτων των ασφαλιστών. Αυτός “περνάει” την εμπορική πολιτική κάθε εταιρείας.

Αυτός μεταφέρει τα μηνύματα της αγοράς μέσω των ασφαλιστικών συμβούλων του. Είναι ο Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων.

Δεν υπάρχει λέξη κατάλληλη για να περιγράψεις το δύσκολο έργο που επιτελεί ο Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων. Ο σεβασμός μου είναι πραγματικά μεγάλος.

Γιατί, όμως, τέτοιο πάθος γι’ αυτόν;

Διότι γνωρίζω ότι

  • σε καθημερινή βάση, επιδίδεται και αγωνιά να βρει νέους ασφαλιστικούς συμβούλους
  • κάνει προσωπική ανεύρεση
  • βάζει αγγελία
  • πληρώνει στρατολόγους
  • προσπαθεί να πείσει τους ασφαλιστικούς συμβούλους του να προσελκύσουν και άλλους συναδέλφους και, τέλος, να φέρνει προσωπική παραγωγή (αν προλαβαίνει).

Και αφού τα κάνει όλα αυτά, βλέποντας καθημερινά πολύ κόσμο με σκοπό τη στρατολόγηση ασφαλιστικών συμβούλων –προφανώς σε 10ωρη βάση–, έρχεται το απόσταγμα της στρατολόγησης, το οποίο συνήθως μετριέται στα δάχτυλα του ενός χεριού. Εδώ φταίει η κουλτούρα μας, η οποία δείχνει τον δρόμο των νέων προς τη δημόσια διοίκηση.

Έτσι, λοιπόν, όταν ξεκινήσουν τα εκπαιδευτικά μαθήματα, εμφανίζονται οι μισοί. Δεν πειράζει!
Αμέσως αφιερώνει ώρες εκπαίδευσης -και στη θεωρία αλλά και στην πράξη.
Μιλάει με θέρμη και αγάπη για την εταιρεία που εργάζεται.
Μοιράζεται όνειρα και στόχους για να κερδίσουν την επαγγελματική ζωή τους μέσα από την αγαπημένη του εταιρεία.

Και μεταφέρω την αγωνία του Συντονιστή Ασφαλιστικών Συμβούλων να εκπαιδεύσει σωστά και υπεύθυνα τους ασφαλιστές.

Ο καλός Συντονιστής, ο manager ανθρώπων έχει ευθύνη. Αλλιώς, δεν είναι manager κατ’ εμέ.

Ο manager συντονιστής ΚΕΡΔΙΖΕΙ τον σεβασμό των ανθρώπων του, τη διαχρονική παραδοχή τους. Ο ασφαλιστής είναι συνεργάτης, είναι συνοδοιπόρος στην επαγγελματική ζωή μας. δεν είμαστε αφεντικά του. Τον διδάσκουμε και διδασκόμαστε. Μαζί δημιουργούμε πρόοδο και ανάπτυξη.

Και αφού ο κυρίαρχος στόχος είναι η επαγγελματική αποκατάσταση του υποψηφίου, αρχίζει η περιπέτεια της μάθησης, στον ασφαλιστικό σύμβουλο, της επιβίωσης και της παρακίνησης, για να έχει όνειρα και ελπίδες για ένα καλύτερο μέλλον.

Όμως, στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι τις εξετάσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος, τρέμει η ψυχή του και η τσέπη του μην τυχόν περάσει η Επιθεώρηση Εργασίας, με τα υπέρογκα και εξοντωτικά πρόστιμα.

ΠΡΟΤΑΣΗ:
α) δόκιμος ασφαλιστικός σύμβουλος για τέσσερις μήνες, με απαλλαγή όλων των υποχρεώσεων.
β) μηνιαίες εξετάσεις στην Τράπεζα της Ελλάδος –δεν είναι δύσκολο.

Μετά, λοιπόν, τις επιτυχημένες εξετάσεις γίνεται σύμβαση με την εταιρεία και αυτή αναγνωρίζει και ανακαλύπτει ότι υπάρχει αυτός ο ασφαλιστής –προφανώς, πριν αγνοούσε την ύπαρξή του. Και το ταξίδι ξεκινάει…

Παρακίνηση, ραντεβού μαζί, συνεχής εκπαίδευση, εξέλιξη, αγωνία και ικανοποίηση του συντονιστή, όταν βλέπει να πηγαίνει καλά ο ασφαλιστής του, παρακολουθώντας τον με συγκίνηση και υπερηφάνεια, γιατί δημιούργησε έναν επαγγελματία, μια θέση ακόμα στην αγορά εργασίας.

Γι’ αυτό πρέπει οι Συντονιστές Ασφαλιστικών Συμβούλων να επαινούνται και να βραβεύονται.

Αυτό είναι για μένα ΑΝΑΠΤΥΞΗ.

  • Πόσους επαγγελματίες δημιούργησες;
  • Πόσα γραφεία έφτιαξες;
  • Πόσες επιθεωρήσεις έβγαλες;

Και έτσι θα τολμήσω να πω ότι Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων είναι η ΑΝΑΠΤΥΞΗ και ΑΝΑΠΤΥΞΗ είναι ο Συντονιστής Ασφαλιστικών Συμβούλων.

Να, λοιπόν, γιατί πιστεύω απόλυτα ότι agency χωρίς συντονιστές δεν υπάρχει και ότι μόνο με καλούς συντονιστές κάθε ασφαλιστική εταιρεία θα μεγαλώνει και θα γίνεται ισχυρότερη.
Καλός συντονιστής, καλό agency.

Ο συντονιστής κατ’ εμέ πρέπει να εργάζεται ήρεμα και να αμείβεται με τον σεβασμό και τη δέουσα προσοχή από τις ασφαλιστικές εταιρείες, οι οποίες θα πρέπει να προστατέψουν τον συντονιστή και να τον κάνουν να αισθάνεται ασφάλεια.

Στο κατατεθέν σχέδιο νόμου της IDD, με ιδιαίτερη ικανοποίηση διάβασα στο άρθρο 4 για αποφάσεις οι οποίες είναι προς το κοινό συμφέρον εταιρειών και συντονιστών.
Τη διαβούλευση που έγινε για έναν χρόνο από όλους τους φορείς την κρίνω προς τη θετική κατεύθυνση.
Εύχομαι να γίνουν νόμος ως έχουν όλα τα άρθρα που αφορούν τους συντονιστές.

ΠΡΟΤΑΣΗ:
σε περίπτωση θανάτου, μοα, οικειοθελούς αποχώρησης:
– αποζημίωση το 1/3 των ετών που δούλεψε στην εταιρεία του, με maximum 7 έτη στην ηλικία των 65 ετών και άνω.
– αυτό θα γίνεται με κλείδωμα του χαρτοφυλακίου και απαγόρευση μεταφοράς του ή τροποποίησής του για οποιοδήποτε λόγο σε άλλο κωδικό.
– το service θα ανατεθεί σε επαγγελματία ασφαλιστή με διαφορετικό κωδικό, ο οποίος θα έχει κέρδος τις γνωριμίες των τόσων πελατών, αφενός, και την απόκτηση του χαρτοφυλακίου μετά τη λήξη της επταετίας.

Αυτός ο κανόνας να ισχύσει για όλες τις βαθμίδες.

Αν υλοποιηθεί αυτό, οι συντονιστές θα κάνουν την υπέρβαση την οποία οι καιροί απαιτούν, και όλη η ασφαλιστική αγορά θα ωφεληθεί.

Η στρατολόγηση θα ενταθεί, για να έρθουν νέοι ασφαλιστές και να συνεχίσουν το τιμημένο επάγγελμα του ασφαλιστή.

Μόνον έτσι οι εταιρείες θα έχουν το καλό και κερδοφόρο agency που επιθυμούν.

Μαζί με τις εταιρείες πορευόμαστε.

Αυτή είναι η επαγγελματική ζωή μας.

Και αυτή η όλη περιγραφή αφιερώνεται σε αυτούς που ρυθμίζουν τους κανόνες, δεν είναι ασφαλιστές και δεν μπορούν ή μάλλον δυσκολεύονται να κατανοήσουν τον ρόλο μας και τον προορισμό μας.


*Ο κ. Γιώργος Παϊκόπουλος είναι μέλος του Δ.Σ. του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών και Επιθεωρητής Πωλήσεων της Εθνικής Ασφαλιστικής.

Προηγούμενο άρθροΟι Aσφαλίσεις Specialty ενδιαφέρουν τους μεγάλους ασφαλιστικούς ομίλους
Επόμενο άρθροH απάντηση της Gongbao στην ΕΤΕ