EIOPA: Ενημέρωση για τον αντίκτυπο του Brexit στα ασφαλιστήρια

1556
EIOPA

Σήμερα, 28 Ιουνίου, η EIOPA δημοσίευσε γνωμοδότηση που απευθύνεται στις εθνικές εποπτικές αρχές σχετικά με την υποχρέωση των ασφαλιστικών επιχειρήσεων και των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών να ενημερώνουν τους πελάτες σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο της απόσυρσης του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι εθνικές εποπτικές αρχές υποχρεούνται να εξασφαλίζουν ότι οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές λαμβάνουν τα κατάλληλα μέτρα έκτακτης ανάγκης, για να εξασφαλίσουν τη συνέχεια των υπηρεσιών διασυνοριακών ασφαλιστικών συμβάσεων μεταξύ του Ηνωμένου Βασιλείου και άλλων κρατών μελών της ΕΕ.

Είναι σημαντικό οι πελάτες και οι δικαιούχοι να γνωρίζουν έγκαιρα τις επιπτώσεις αυτών των μέτρων, τόσο για υφιστάμενες όσο και για τις νέες συμβάσεις που έχουν συναφθεί, πριν από την ημερομηνία υπαναχώρησης.

Πρέπει να παρέχονται στους πελάτες σαφείς και μη παραπλανητικές πληροφορίες σχετικά με τα ληφθέντα ή προγραμματισμένα μέτρα έκτακτης ανάγκης και σχετικά με τον αντίκτυπό τους στα ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Επίσης, οι δυνητικά νέοι πελάτες θα πρέπει να ενημερώνονται δεόντως σχετικά με τον αντίκτυπο στα συμβατικά τους δικαιώματα και την παροχή ασφαλιστικών υπηρεσιών που ενδέχεται να προκύψουν από την αποχώρηση του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ε.Ε.

Επιπλέον, οι εθνικές εποπτικές αρχές οφείλουν να ελέγχουν κατά πόσον οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις και οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις τους να ενημερώνουν τους πελάτες τους σχετικά με τις συνέπειες της αποχώρησης του Ηνωμένου Βασιλείου από την ΕΕ, για τις υπηρεσίες που παρέχονται στους πελάτες τους.

Ο Gabriel Bernardino, Πρόεδρος της EIOPA δήλωσε:
«Οι πελάτες θα πρέπει να λαμβάνουν έγκαιρες και κατάλληλες πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο τα μέτρα έκτακτης ανάγκης επηρεάζουν τις συμβάσεις τους και τα συμβατικά τους δικαιώματα, καθώς και τον τρόπο με τον οποίο η παροχή υπηρεσιών θα επηρεαστεί από την αποχώρηση του Ην. Βασιλείου από την Ε.Ε . Για να μειωθεί η αβεβαιότητα και να διασφαλιστεί η προστασία των καταναλωτών, απαιτούνται άμεσες ενέργειες, τόσο από τον κλάδο όσο και από τους εθνικούς εποπτικούς φορείς».

Προηγούμενο άρθροΕτήσιο συνέδριο συνεργατών Eurolife ERB (φωτ. στιγμιότυπα)
Επόμενο άρθροΕνισχυμένα τα οικονομικά αποτελέσματα της MetLife Ελλάδος και το 2017