Τι καλό “μαγειρεύεται” στο Digital Factory της Eurolife ERB Ασφαλιστικής;

4370
nikolaras abramidis eurolife erb

Οι κ.κ. Σωτήρης Νικολάρας και Δημήτρης Αβραμίδης, επικεφαλής της ομάδας Digital Factory της Eurolife ERB Ασφαλιστικής έχoυν αναλάβει το έργο της μετατροπής της ασφαλιστικής σε μια εταιρεία τεχνολογίας που πουλάει ασφάλειες.

Οι κ.κ. Σωτήρης Νικολάρας και Δημήτρης Αβραμίδης είναι οι επικεφαλής της ομάδας Digital Factory της Eurolife ERB Ασφαλιστικής και κατέχουν επισήμως τις θέσεις των Product Owner και Digital Lead, αντιστοίχως. Στην πραγματικότητα, ωστόσο, λειτουργούν ως ισότιμα μέλη μιας ομάδας που εδώ και σχεδόν δύο χρόνια έχει αναλάβει με ζήλο, και ήδη εμφανή τα πρώτα αποτελέσματα, το έργο της μετατροπής της ασφαλιστικής σε μια εταιρεία τεχνολογίας που πουλάει ασφάλειες.

Ακούγεται ίσως αιρετικό αλλά δεν είναι. Είναι το όραμα του Δ/νοντος Συμβούλου, για το μεσοπρόθεσμο μέλλον της εταιρείας. Για να πετύχει αυτός ο στόχος, χρειάζονται συγκεκριμένες προϋποθέσεις και εργαλεία. Ένα από τα σημαντικότερα είναι η επένδυση σε εκπροσώπους της γενιάς των millennials, που όχι μόνο μοιράζονται το όραμα, αλλά έχουν την τεχνογνωσία και την κουλτούρα που χρειάζεται για να το κάνουν πραγματικότητα.
Το πρώτο μεγάλο βήμα γίνεται με την εφαρμογή του Eurolife Partners, αλλά η ομάδα τεχνολογίας της Eurolife ERB είναι έτοιμη να χρησιμοποιήσει την πολύτιμη εμπειρία αυτού του project και για νέες λύσεις και προτάσεις, που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των συνεργατών της εταιρείας.

Συνέντευξη στην Αμαλία Ρουχωτά

Μιλήστε μας για την ομάδα σας. Ποιοι την αποτελούν και ποιο είναι το πεδίο ευθύνης και εργασίας τους;

Πρόκειται για μια ομάδα που περιέχει όλες εκείνες τις ειδικότητες που απαιτούνται για να ολοκληρωθεί μια λειτουργικότητα: από την πρώτη ιδέα έως την υλοποίηση της τελευταίας λεπτομέρειας. Ξεκινάμε με την ανάλυση των αναγκών της εταιρείας, προχωράμε σε σχεδιασμό της βέλτιστης εμπειρίας του χρήστη (αισθητικά αλλά και χρηστικά) και κατόπιν υλοποιούμε εκείνη τη λύση-πρόταση που μοιάζει καλύτερη για κάθε περίπτωση!

Ποια είναι τα στοιχεία εκείνα που θεωρείτε ότι διαφοροποιούν την ομάδα σας, στο πλαίσιο λειτουργιών μιας ασφαλιστική;

Η ομάδα μας είναι μια καθαρά τεχνολογική ομάδα που δημιουργήθηκε από την αρχή. Στοιχεία που έχουν συμβάλει στην ιδιαιτερότητά της είναι, αφενός, το γεγονός ότι δεν υπάρχει ιεραρχία και ο καθένας είναι υπεύθυνος να φέρει στην ομάδα τις γνώσεις του, αφετέρου, ότι όλες οι ιδέες είναι ευπρόσδεκτες. Δεν υπάρχει προσωπική αποτυχία και οι ευθύνες είναι ομαδικές, όπως και οι επιτυχίες άλλωστε! Ο δικός μας στόχος είναι να έχουμε συνεργάτες στην ομάδα μας που τους αρέσει αυτό που κάνουν, έχουν πάθος αλλά και αίσθημα ευθύνης και δέσμευσης για οτιδήποτε μας ανατίθεται.

Είσαστε υπεύθυνοι και δημιουργοί μιας πληθώρας project στα οποία εμπλέκονται ή τα οποία απευθύνονται σε συνεργάτες – ασφαλιστικούς συμβούλους της εταιρείας. Πόσο “στενές” είναι οι επαφές και η συνεργασία σας με αυτούς τους επαγγελματίες και ποια είναι η εικόνα που σχηματίσατε για τις κυριότερες ανάγκες τους στη συνεργασία με την ασφαλιστική εταιρεία;

Βασικός πυλώνας στον τρόπο λειτουργίας της ομάδας και του προϊόντος που παράγουμε είναι η συχνή ανατροφοδότηση. Κανείς μας δεν κατέχει την απόλυτη γνώση και εφόσον αναπτύσσουμε εργαλεία και λύσεις που αφορούν τους συνεργάτες μας, δεν θα μπορούσαμε να μη ζητάμε τη γνώμη τους, καθώς εκείνοι θα είναι οι τελικοί χρήστες! Επίσης, ένας επιπλέον λόγος που ζητάμε τη συνεχή ανατροφοδότηση είναι για να διορθώσουμε όσο το δυνατόν νωρίτερα τις όποιες λανθασμένες παραδοχές και κατευθύνσεις.

Θα ήταν πολύ άσχημο για την εταιρεία και για την εξέλιξη των έργων μας να ανακαλύψουμε μετά από 6 μήνες πολύπλοκων εργασιών ότι κάναμε λάθος επιλογή. Αυτό θα σήμαινε το διπλάσιο κόστος αλλά και κόπο για να διορθωθεί. Fail fast λοιπόν!

Κατά τη διάρκεια των συναντήσεών μας με συνεργάτες, έχουμε δημιουργήσει πολύ καλές σχέσεις, με αποτέλεσμα να μπορούμε να απευθυνθούμε ανά πάσα στιγμή σε ένα πολύ μεγάλο αριθμό ανθρώπων διαφορετικού προφίλ τεχνολογικής εξοικείωσης και επαγγελματικού προσανατολισμού. Ακούμε όλες τις διαφορετικές γνώμες καθημερινά, αλλά αυτό στο οποίο όλοι συμφωνούν είναι ότι θέλουν εργαλεία που θα βελτιώνουν την καθημερινότητά και θα τους βοηθούν να γίνονται πολύτιμοι για τους πελάτες τους. Σωστή και άμεση εξυπηρέτηση!

Σε τι βαθμό θα λέγατε ότι οι συνεργάτες της Eurolife ERB είναι εξοικειωμένοι με τις τεχνολογικές εξελίξεις;

Όπως προαναφέραμε υπάρχουν συνεργάτες όλων των ηλικιών, σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και ο καθένας τους με διαφορετικό δείκτη εξοικείωσης με την τεχνολογία. Αυτό λοιπόν δημιουργεί μια μεγαλύτερη πολυπλοκότητα για εμάς κατά τη διαδικασία σχεδιασμού ακόμα και της θέσης του τελευταίου κουμπιού σε μια οθόνη. Αυτό, όμως, που είναι εκπληκτικό είναι το πόσο εύκολα, όλοι, ανεξαρτήτως προφίλ, αντιλαμβάνονται τα περισσότερα από εκείνα που με ρίσκο κάποιες φορές τολμάμε και μέχρι στιγμής αποδεικνύονται σωστά. Η χρήσης της τεχνολογίας, πλέον, έχει γίνει απλή για τον τελικό χρήστη!

Κανείς μας δεν κατέχει την απόλυτη γνώση και εφόσον αναπτύσσουμε εργαλεία και λύσεις που αφορούν τους συνεργάτες μας, δεν θα μπορούσαμε να μη ζητάμε τη γνώμη τους, καθώς εκείνοι θα είναι οι τελικοί χρήστες!

Συνήθη προβλήματα που αναφέρονται σε αντίστοιχα project ασφαλιστικών εταιρειών, περιλαμβάνουν δυσκολία προσαρμογής των συνεργατών (περιορισμένη εκπαίδευση ή περιορισμένη πρόσβαση σε συσκευές που να υποστηρίζουν τα νέα συστήματα), πολύ συχνές αλλαγές που αποπροσανατολίζουν τους χρήστες, αδυναμία υποστήριξης μεγάλου όγκου εργασιών, ασυμβατότητα με τα εσωτερικά συστήματα των γραφείων συνεργατών. Ποια είναι τα συνηθέστερα εμπόδια σύμφωνα με τη δική σας εμπειρία;

Η αλήθεια είναι ότι οι ανάγκες και οι ιδιαιτερότητες των συνεργατών της εταιρείας μας είναι πολλές και αρκετά διαφορετικές. Αυτό σημαίνει ότι για να τις καλύψουμε πρέπει να τις κατηγοριοποιήσουμε και να βάλουμε προτεραιότητες.

Εμείς ως Eurolife επενδύουμε χρόνο σε εκπαιδεύσεις και σεμινάρια. Έχουμε καθιερώσει υποστήριξη συνεργατών με εξειδικευμένους agents που κατέχουν γνώση των εργαλείων αλλά και σαν τελευταία “γραμμή άμυνας” έχουμε θέσει εαυτούς στη διάθεση των συνεργατών για ερωτήσεις, διευκρινίσεις αλλά και αναφορά τυχόν προβλημάτων.

Ποιο από τα project που έχετε ολοκληρώσει ή προχωρήσει σημαντικά έως σήμερα θα λέγατε ότι είναι αυτό για το οποίο είσαστε περισσότερο περήφανοι και ποιο αυτό που σας δυσκόλεψε περισσότερο;

Σίγουρα το Eurolife Partners είναι μέχρι στιγμής το πιο ενδιαφέρον έργο, με τη μεγαλύτερη πρόκληση να είναι ο συγκερασμός των πολλών και διαφορετικών αναγκών των συνεργατών της εταιρείας μας αλλά και το συνεχώς μεταβαλλόμενο νομικό-θεσμικό πλαίσιο που προσθέτει διαδικασίες και υποχρεώσεις. Είναι ενδεικτικό ότι τους τελευταίους μήνες η ενσωμάτωση των υποχρεώσεων που προέβλεπαν τόσο η GDPR όσο και η IDD έχει απορροφήσει σημαντικό κομμάτι του χρόνου και των πόρων μας, που διαφορετικά θα αφιερώναμε στην ανάπτυξη των εργαλείων μας. Όλα αυτά πρέπει, λοιπόν, να λαμβάνονται υπ’ όψιν και να καταλήγουμε σε μοναδικές λύσεις, που θα είναι ταυτόχρονα αποδεκτές από το σύνολο των συνεργατών μας.

Σίγουρα η Εταιρεία φροντίζει ώστε να αξιοποιήσει στο έπακρο τη φρέσκια ματιά και αντίληψή σας στον εργασιακό τομέα, όμως, πώς ανανεώνετε εσείς οι ίδιοι τις παραστάσεις και την “εργαλειοθήκη” σας; Πώς εκπαιδεύεται ένα μέλος της ομάδας σας;

Το ευτυχές για εμάς γεγονός είναι ότι ανήκουμε στη Fairfax, έναν όμιλο με παρουσία στις αναπτυσσόμενες ασφαλιστικές και αντασφαλιστικές αγορές της Νοτιοανατολικής Ασίας, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Βραζιλίας καθώς και στις αγορές των ΗΠΑ και Καναδά, και με συμμετοχές σε πάνω από 20 ασφαλιστικές εταιρείες. Έχουν λοιπόν δημιουργηθεί πρωτοβουλίες του ομίλου, κατά τις οποίες ενισχύεται η επικοινωνία μεταξύ των τμημάτων της κάθε εταιρείας είτε με διεθνείς συναντήσεις/συνέδρια σε διαφορετικά σημεία ανά τον κόσμο, αλλά και σε “καθημερινή” βάση, έχοντας δημιουργήσει ομάδες με σκοπό την ανταλλαγή γνώσεων και απόψεων. Επιπλέον αυτών, οτιδήποτε συμβαίνει σε Ελλάδα και εξωτερικό και παρουσιάζει ενδιαφέρον για τη βελτίωση της “εργαλειοθήκης” του καθενός μας, το παρακολουθούμε.

Ως εκπρόσωποι μιας γενιάς που έχει προλάβει να αποκτήσει εργασιακή εμπειρία σε ένα δύσκολο περιβάλλον, πιο εξοικειωμένοι με τις τεχνολογικές εξελίξεις –και λόγω αντικειμένου– και με σαφέστατα μικρότερη έκθεση στις… παθογένειες της ασφαλιστικής αγοράς, θεωρείτε ότι η αγορά αυτή μπορεί να αποτελέσει ελκυστικό επαγγελματικό στίβο για έναν νέο άνθρωπο σήμερα;

Η ασφαλιστική αγορά και με όλα όσα βλέπουμε να συμβαίνουν γύρω μας, είναι πιο επίκαιρη από ποτέ. Αν δούμε πόσο χαμηλό είναι το ποσοστό ασφαλιστικής διείσδυσης στην ελληνική αγορά θα καταλάβει κάποιος εύκολα ότι υπάρχει πεδίο δόξης λαμπρό, τόσο για τις εταιρείες όσο και για τους ανθρώπους τους. Επίσης, αυτό που δεν μπορούμε να αγνοήσουμε είναι ότι οι νέοι άνθρωποι προτιμούν να δουλέψουν σε πιο cool οργανισμούς! Οι χαμηλές, μέχρι πρότινος, επενδύσεις σε τεχνολογία των ασφαλιστικών εταιρειών τις έκανε να μοιάζουν γερασμένες μπροστά σε άλλες χρηματοοικονομικές ή μη επιχειρήσεις. Το κλίμα όμως αλλάζει! Οι νέες τεχνολογίες είναι εδώ για να βοηθήσουν τις εταιρείες, τους συνεργάτες, τους υπαλλήλους και πάνω από όλα τους πελάτες να έχουν πρόσβαση σε εργαλεία και λειτουργικότητες που θα τους αλλάξουν τη ζωή!

Τι να περιμένουν οι συνεργάτες της Eurolife ERB το επόμενο διάστημα από την ομάδα σας;

Χωρίς να μπορούμε να αποκαλύψουμε πάρα πολλά, στα επόμενα releases θα έχουν τη δυνατότητα πλέον να τιμολογούν και να εκδίδουν συμβόλαια ζωής και αποταμίευσης και κατόπιν ασφαλίσεις κατοικίας.
Η ανάπτυξη της εφαρμογής μας δεν θα σταματήσει εκεί! Για την επόμενη χρονιά έχουμε σκοπό να παραδίδουμε συνεχώς λειτουργίες που θα βελτιώνουν ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα των συνεργατών μας αλλά και να μειώνουν τα λειτουργικά τους κόστη!

Προηγούμενο άρθροNP Ασφαλιστική: Αύξηση παραγωγής 7,52% το α’ εξάμηνο 2018
Επόμενο άρθροSofos Portal: Ένα επαναστατικό εργαλείο στα χέρια του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή