Διευκολύνουν την ασφάλιση της αυτόνομης οδήγησης οι Βρετανοί

1231

Την τελική τους έκθεση σχετικά με το ρυθμιστικό πλαίσιο για τα αυτόνομα οχήματα, το οποίο εκτιμάται ότι θα βοηθήσει στην εξάλειψη των γκρίζων ζωνών για τους ασφαλιστές, δημοσίευσαν πρόσφατα οι Νομικές Επιτροπές του Ηνωμένου Βασιλείου.

Η έκθεση αποσαφηνίζει ότι οι χρήστες οχημάτων που λειτουργούν με “χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης” θα πρέπει να προστατεύονται νομικά σε περίπτωση σύγκρουσης.

Όπως επισημαίνει ο κ. Benjamin Hatton, ασφαλιστικός αναλυτής στην εταιρεία δεδομένων και ανάλυσης GlobalData: «Για τους ασφαλιστές, η ρητή δήλωση της ευθύνης σε περίπτωση ατυχήματος ήταν ένα σημαντικό πρόβλημα. Με τον επαναπροσδιορισμό του οδηγού ως “υπεύθυνου χρήστη” και την ανάθεση της ευθύνης στον κατασκευαστή, η ασφάλιση θα γίνει πιο απλή για τους παρόχους. Η εισαγωγή πλήρως αυτοοδηγούμενων αυτοκινήτων στο μέλλον θα σηματοδοτήσει μια αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο καθορίζονται οι κίνδυνοι ασφάλισης αυτοκινήτων, καθώς το σφάλμα του οδηγού εξαλείφεται ριζικά».

Σύμφωνα με τον ίδιο, μέχρι τα οχήματα να είναι αναμφισβήτητα αυτόνομα, ο οδηγός εξακολουθεί να είναι υπεύθυνος για συμβάντα όπου η τεχνολογία μπορεί να θεωρηθεί ότι λειτουργεί μόνο ως “υποβοήθηση του οδηγού”. Αυτό θα δώσει στους ασφαλιστές μια καλή ένδειξη της πορείας προς αυτή τη νέα τεχνολογία, επιτρέποντάς τους να την κατανοήσουν καλύτερα, μέσω δοκιμασιών και δοκιμών, πριν αναπτύξουν ασφαλιστήρια συμβόλαια.

Καθώς αυξάνει ο αριθμός νομικών υποθέσεων με περιστατικά που αφορούν μερικώς αυτοματοποιημένα οχήματα, το ρυθμιστικό πλαίσιο θα βοηθήσει τους ασφαλιστές να αξιολογήσουν την ευθύνη πιο αποτελεσματικά. Όσο τα αυτόνομα οχήματα συλλέγουν και αναφέρουν μεγάλο όγκο δεδομένων σε πραγματικό χρόνο, η πρόσβαση σε αυτά τα δεδομένα θα λειτουργήσει, επίσης, ως ένα εξαιρετικά σημαντικό πλεονέκτημα για τους ερευνητές στην αξιολόγηση των σφαλμάτων του οδηγού ή της τεχνολογίας.

Φυσικά, υπάρχει ακόμη πολύς δρόμος μέχρι οι προτάσεις αυτές να γίνουν νόμος. Το σημείο στο οποίο η τεχνολογία ενός οχήματος μετακινείται από το στάδιο της υποβοήθησης του οδηγού στο αυτόνομο στάδιο δεν έχει ακόμη καθοριστεί ρητά. Ούτε οι κατασκευαστές έχουν ακόμα την ικανότητα να δημιουργούν πλήρως αυτόνομα οχήματα. Προβλέπεται ότι η παραγωγή πλήρως αυτόνομων οχημάτων (επίπεδο 5) θα ξεκινήσουν γύρω στο 2030, με περίπου 1 εκατομμύριο οχήματα επιπέδου 5 να παράγονται μέχρι το 2036. Καθώς η τεχνολογία συνεχίζει να αναπτύσσεται και καθώς ο όγκος των πληροφοριών αυξάνεται, θα υπάρξει και ένα πιο σαφές χρονοδιάγραμμα για το πότε θα έχουμε πραγματικά αυτόνομα οχήματα. Η διαδικασία βρίσκεται ακόμη σε σχετικά αρχικό στάδιο, αλλά οι ασφαλιστές θα χαρούν να δουν τα αυτόνομα οχήματα να έρχονται σιγά-σιγά στο προσκήνιο, σύμφωνα με το στέλεχος της GlobalData.

Πηγή: GlobalData


Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΦυσικές Καταστροφές: Τι άλλο να συμβεί για να γίνει υποχρεωτική η Ασφάλιση; (Editorial, Φεβρουάριος 2022)
Επόμενο άρθροΣτο δυναμικό της Ariston Cover ο κ. Κωνσταντίνος Λαζόπουλος