Αύριο ψηφίζεται στο Ευρωκοινοβούλιο η Οδηγία για την ασφάλιση Αυτοκινήτου

355
accident

Τι προβλέπει για ανασφάλιστα και αποζημιώσεις η αναθεωρημένη οδηγία για την ασφάλιση αυτοκινήτων, που ψηφίζεται αύριο στο Ευρωκοινοβούλιο;

Αύριο, 13 Φεβρουαρίου, ψηφίζεται στο Ευρωκοινοβούλιο η αναθεώρηση της ευρωπαϊκής οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτων, με στόχο, όπως επισημαίνεται στην αιτιολογική έκεθση, να ενισχυθεί η προστασία των θυμάτων.

Οι νέοι κανόνες θα εγγυώνται δίκαιη αποζημίωση για τα θύματα, θα αποθαρρύνουν τη χρήση ανασφάλιστων οχημάτων και θα εξασφαλίζουν την ίση μεταχείριση των αντισυμβαλλομένων από διάφορες χώρες της ΕΕ.

Επίσης, το Ευρωκοινοβούλιο εργάζεται για τη βελτίωση των κανόνων οδικής ασφάλειας, σε μία προσπάθεια να μειωθούν τα θανατηφόρα ατυχήματα.

Οι ευρωπαϊκοί δρόμοι μπορεί να είναι από τους ασφαλέστερους στον πλανήτη, ωστόσο μόνο το 2017 έχασαν τη ζωή τους σε αυτοκινητιστικά δυστυχήματα 25.300 άνθρωποι και 135.000 τραυματίστηκαν σοβαρά. Τα περισσότερα από τα θύματα είναι παιδιά, πεζοί, ποδηλάτες και ηλικιωμένοι.

Ειδικά, η Ελλάδα έχει επιτύχει εντυπωσιακές βελτιώσεις στην απόδοση της οδικής ασφάλειας από το 2010 (-41%). Ο αριθμός, ωστόσο, των τροχαίων ατυχημάτων εξακολουθεί να είναι σημαντικά υψηλότερος από τον μέσο όρο της ΕΕ: 69 ανά εκατομμύριο κατοίκους το 2017, όπως προκύπτει από σχετική έκθεση του Ευρωκοινοβουλίου.

Αύξηση της προστασίας των θυμάτων

Και για να επανέλθουμε στην υπό ψήφιση Οδηγία για την Ασφάλιση Αυτοκινήτου, σήμερα, τα θύματα τροχαίων ατυχημάτων μπορεί να μην αποζημιωθούν ή να υποστούν καθυστερήσεις στην αποπληρωμή των αποζημιώσεων τους. Με τους νέους κανόνες, την ευθύνη για την αποζημίωση σε αυτές τις περιπτώσεις τις αναλαμβάνει το κράτος μέλος, ενώ οι ευρωβουλευτές προχωρούν περισσότερο και προτείνουν να υπάρχει και χρονικό περιθώριο έξι μηνών, για την καταβολή της αποζημίωσης.

Επίσης, οι άνθρωποι σε όλη την ΕΕ θα επωφεληθούν από την ύπαρξη κατώτατου ορίου προστασίας. Για σωματικές βλάβες τα θύματα θα δικαιούνται ασφαλιστική κάλυψη ύψους τουλάχιστον 6.070.000 ανά ατύχημα, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων ή 1.220.000 ανά θύμα. Για υλικές ζημιές το ελάχιστο ποσό κάλυψης θα είναι 1.220.000 ανά απαίτηση, ανεξάρτητα από τον αριθμό των θυμάτων. Τα κράτη μέλη έχουν τη δυνατότητα να καθορίσουν ψηλότερα ποσά.

Ανασφάλιστα οχήματα

Τα ανασφάλιστα οχήματα αποτελούν ένα αυξανόμενο πρόβλημα στην ΕΕ, το οποίο κοστίζει εκατομμύρια ευρώ και αυξάνει και τα ασφάλιστρα όσων πληρώνουν για την ασφάλεια του οχήματος τους. Το Ευρωκοινοβούλιο προτείνει να γίνονται συστηματικοί διασυνοριακοί έλεγχοι για την εύρεση αυτών των περιπτώσεων, χρησιμοποιώντας προηγμένες τεχνολογίες και να επιβάλλονται πρόστιμα.

Ποια οχήματα αφορά η νέα οδηγία;

Οι νέοι κανόνες καλύπτουν τα περισσότερα οχήματα. Εξαιρούνται τα ηλεκτρικά ποδήλατα και σκούτερ αλλά και τα segways, γιατί είναι πολύ μικρότερα και προκαλούν λιγότερη ζημιά σε ανθρώπους και περιουσίες.

Επόμενα βήματα

Αφού εγκριθούν οι νέοι κανόνες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, θα ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις με το Συμβούλιο και όταν καταλήξουν σε συμφωνία θα μπορούν πλέον να τεθούν σε εφαρμογή.