Συνεντεύξεις

Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές: Το δυναμικό “παρών” της Περιφέρειας

Η κα Δέσποινα Καραμπέτσου, Πρόεδρος του Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, και ο κ. Κώστας Φραγκιαδάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν. Ηρακλείου, ανοίγουν το αφιέρωμά μας στα σωματεία Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών της Περιφέρειας.

Εκτός από τα σωματεία των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών της Αθήνας, που μετρούν πολλές δεκαετίες δραστηριοποίησης, τα τελευταία χρόνια έχουν κάνει την εμφάνισή τους αρκετά δυναμικές και δραστήριες ομάδες και στην Περιφέρεια. Ομάδες που ζητούν να εκφραστούν μέσα από συλλογικότητες, που θα τις βοηθήσουν να επιλύσουν προβλήματα, να αναβαθμιστούν επαγγελματικά και να αντεπεξέλθουν στις ραγδαίες τεχνολογικές και νομοθετικές αλλαγές.
Με ισχυρή την πεποίθηση ότι τα συλλογικά όργανα των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών μπορούν και πρέπει να παίξουν σημαντικό ρόλο στην αναβάθμιση του κλάδου, ξεκινάμε από αυτό το τεύχος ένα αφιέρωμα στα σωματεία της Περιφέρειας, δίνοντας βήμα στους εκπροσώπους τους να μας μιλήσουν για τους στόχους και τις δράσεις τους, αλλά και για τα ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.
Η κα Δέσποινα Καραμπέτσου, Πρόεδρος του Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, και ο κ. Κώστας Φραγκιαδάκης, Πρόεδρος του Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν. Ηρακλείου, είναι οι πρώτοι που φιλοξενούμε. Ας δούμε τι μας είπαν.

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα

Δέσποινα Καραμπέτσου
Πρόεδρος Πανευβοϊκού Συνδέσμου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών

Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές: Το δυναμικό “παρών” της Περιφέρειας«Η ανταπόκριση των συναδέλφων δεν είναι ανάλογη του μεγέθους των προβλημάτων του κλάδου»
Κυρία Καραμπέτσου, πότε ιδρύθηκε ο Σύλλογός σας και με ποιους στόχους;

Δ.Κ.: Ζώντας σε ένα νησί που η μορφολογία του δεν βοηθά στην τακτική μας επικοινωνία, με αποτέλεσμα οι περισσότεροι συνάδελφοι να μη γνωριζόμαστε μεταξύ μας, ανήκοντας σε έναν κλάδο που καθημερινά πλήττεται από αλλεπάλληλα προβλήματα κι έχοντας πλέον συνειδητοποιήσει ότι δεν έχουμε τίποτα να χωρίσουμε, νιώσαμε την ανάγκη να γνωριστούμε, να μοιραστούμε την αγωνία μας για το μέλλον και να ενώσουμε τις φωνές μας προκειμένου όλοι μαζί να αγωνιστούμε για ένα καλύτερο αύριο.

Έτσι, λοιπόν, το 2012 ιδρύθηκε ο Πανευβοϊκός Σύνδεσμος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών. Ο πρώτος σύλλογος ασφαλιστών στην Εύβοια, μιας και μέχρι τότε δεν υπήρχε άλλος.

Βασικός στόχος ήταν να βοηθήσει ενεργά στην κατοχύρωση και αναβάθμιση του επαγγέλματος, να είναι στην πρώτη γραμμή του αγώνα για την επίλυση των προβλημάτων, καθώς και να φέρει κοντά τους Ευβοιώτες συναδέλφους προκειμένου ενωμένοι να γίνουμε πιο δυνατοί.

Πόσοι είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην περιοχή σας και πόσοι από αυτούς είναι μέλη του Συλλόγου σας; Ποιες είναι οι δράσεις στις οποίες έχετε προχωρήσει όλα αυτά τα χρόνια και ποια η ανταπόκριση από μέρους των συναδέλφων σας;

Δ.Κ.: Στην Εύβοια δραστηριοποιούνται περίπου 300 ασφαλιστικοί πράκτορες-συντονιστές. Ένα μεγάλο μέρος απ’ αυτούς έχει την ασφαλιστική διαμεσολάβηση ως επικουρική απασχόληση και όχι ως κύριο επάγγελμα. Σήμερα ο Σύλλογός μας έχει 124 ενεργά μέλη και με την πάροδο του χρόνου γνωρίζοντάς μας μέσα από τις δράσεις μας αυξάνονται.

Δυστυχώς, η ανταπόκριση των συναδέλφων δεν είναι ανάλογη του μεγέθους των προβλημάτων του κλάδου. Υπάρχει αδράνεια, αδιαφορία κι έλλειψη συμμετοχής ακόμα και σε δράσεις που οι ίδιοι έχουν ζητήσει.

Κάνουμε ένα επάγγελμα που είναι και λειτούργημα. Οφείλουμε, λοιπόν, να παλέψουμε γι’ αυτό. Ταυτόχρονα, όμως, οφείλουμε να προσπαθούμε να είμαστε «σωστοί επαγγελματίες», αντάξιοι της σοβαρότητας του επαγγέλματος. Ο Σύλλογός μας μέσα από τις δράσεις που έχει αναπτύξει προσπαθεί να καλύψει όσο το δυνατόν περισσότερους τομείς.

Ενδεικτικά αναφέρω μερικές από τις δράσεις μας:

  • Παίρνουμε μέρος σε όλες τις διαδηλώσεις-πορείες που αφορούν φορολογικό, ασφαλιστικό, αθέμιτο ανταγωνισμό τραπεζών κ.λπ.
  • Διοργανώνουμε ενημερωτικές ημερίδες για οποιοδήποτε καινούριο θέμα προκύπτει στον κλάδο, π.χ. φορολογία, αλλαγές στη νομοθεσία, προσωπικά δεδομένα, κ.λπ.
  • Έχουμε καθιερώσει το ετήσιο συνέδριό μας, στο οποίο εκτός από τους κύριους ομιλητές, οι συνάδελφοι μπορούν να διατυπώσουν τις θέσεις, τις προτάσεις και τις απορίες τους.
  • Έχουμε κάνει αδελφοποίηση με τον Παγκύπριο Σύνδεσμο Επαγγελματιών Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών, προκειμένου να μπορούμε να ανταλλάσσουμε απόψεις με τους συναδέλφους της Κύπρου.
  • Διοργανώνουμε επαναπιστοποιήσεις για όσους συναδέλφους δεν μπορούν να τις κάνουν ηλεκτρονικά.
  • Συμμετέχουμε στην αιμοδοσία που διοργανώνει κάθε χρόνο το Επιμελητήριο Ευβοίας.
  • Διοργανώνουμε κάθε χρόνο εκπαιδευτικά σεμινάρια.
  • Έχουμε πάρει 2 προγράμματα ERASMUS: ένα στην Κύπρο, στο οποίο οι συνάδελφοι εκπαιδεύτηκαν στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας, κι ένα στη Βαρκελώνη, όπου μας φιλοξένησαν στο Επιμελητήριό τους. Επισκεφθήκαμε μεγάλες ασφαλιστικές εταιρείες κι εκπαιδευτήκαμε στη Σχολή Ασφαλιστών Βαρκελώνης.
  • Μέχρι τέλος του χρόνου θα έχουμε υλοποιήσει τις δράσεις που είναι προγραμματισμένες για το 2019. Αυτές αφορούν την κατασκευή site για την ενημέρωση και την προβολή των μελών μας και την έκδοση ενημερωτικών φυλλαδίων, τα οποία θα εστιάζουν στα δικαιώματα των καταναλωτών και στο πόσο σοβαρό είναι να έχουν τον προσωπικό τους ασφαλιστή.
Η συνδιάσκεψη των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, στις 18/5/2019, ανέδειξε μία σειρά προβλημάτων του κλάδου, την επίλυση των οποίων δεσμευτήκατε από κοινού με τους εκπροσώπους στα επιμελητήρια ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να προωθήσετε. Εσείς ποια προκρίνετε ως πιο σημαντικά; Επιπλέον, υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως επαγγελματίες δραστηριοποιούμενοι στη συγκεκριμένη περιοχή;

Δ.Κ.: Η 1η Εθνική Συνδιάσκεψη Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών εκλεγμένων στα Επιμελητήρια ήταν μία πρωτοποριακή πρωτοβουλία που ενίσχυσε τη συλλογικότητα του κλάδου κι ένωσε σε μια γροθιά όλους τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές από κάθε γωνιά της Ελλάδας. Μια πρωτοβουλία που δεν ήταν απλά μια εκδήλωση αλλά μια δέσμευση στους συναδέλφους. Έχω την τιμή να είμαι ένα από τα 13 μέλη της συντονιστικής επιτροπής που δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον σκοπό και που θα αρχίσει άμεσα να δουλεύει.

Τα προβλήματα είναι πολλά και οι προκλήσεις που πρόκειται να αντιμετωπίσουμε ακόμη περισσότερες. Οι ενέργειές μας πρέπει να είναι άμεσες και στοχευμένες. Βασικό είναι να διαχωριστούν οι ενέργειες που υπάγονται στη δικαιοδοσία των Επιμελητηρίων από αυτές που υπάγονται στην αρμοδιότητα των συνδικαλιστικών οργάνων. Εννοείται ότι επιβάλλεται να υπάρχει συνεργασία μεταξύ τους. Εξίσου βασικό είναι να είμαστε ρεαλιστές και να διεκδικούμε αυτό που νομικά είναι δυνατόν και όχι αυτό που ιδανικά θα θέλαμε να γίνει, ώστε να υπάρξει αποτέλεσμα.

Κατά την άποψή μου τα σημαντικότερα θέματα που πρέπει να δρομολογηθούν πρώτα είναι τα εξής:

  • Προσέλκυση νέων στο επάγγελμα: Ο κλάδος μας συνεχώς συρρικνώνεται και τείνει να γίνει «κλάδος γερόντων». Οι νέοι, παρόλο που υπάρχει ανεργία, αποφεύγουν να ακολουθήσουν το επάγγελμα του ασφαλιστικού διαμεσολαβητή κι αυτοί που το τολμούν γρήγορα το εγκαταλείπουν. Η άγνοια της σπουδαιότητας του επαγγέλματος και των προοπτικών για μια αξιόλογη καριέρα σε συνδυασμό με την μη ύπαρξη περιόδου προσαρμογής (κατάργηση του θεσμού του δόκιμου) και την υψηλή φορολογία αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τους νέους.
  • Φορολογικό – Ασφαλιστικό: Δυσβάσταχτη και άδικη φορολογία που γονατίζει τον κλάδο και δεν αφήνει περιθώρια για αξιοπρεπή επιβίωση.
  • Αθέμιτος ανταγωνισμός από τράπεζες, εταιρείες κινητής τηλεφωνίας κ.λπ. Καθώς και μη τήρηση του κώδικα δεοντολογίας από τους συναδέλφους.
  • Έλλειψη ασφαλιστικής συνείδησης: Δυστυχώς ο καταναλωτής στην Ελλάδα δεν έχει καταλάβει την αναγκαιότητα της ασφάλισης. Πιστεύει ότι είναι προνόμιο των πλουσίων, ενώ στην πραγματικότητα είναι ακριβώς το αντίθετο, και λειτουργεί με τη λογική ότι όλα συμβαίνουν στους άλλους και ποτέ δε θα συμβούν στον ίδιο.
  • Ελλιπής εκπαίδευση καθώς και έλλειψη προσαρμογής στα νέα δεδομένα: Ο κλάδος οφείλει να απαρτίζεται από «σωστούς επαγγελματίες», που πληρούν τις προϋποθέσεις της σημερινής ασφαλιστικής αγοράς.

Στην Εύβοια, σε γενικές γραμμές, αντιμετωπίζουμε τα ίδια προβλήματα με τους υπόλοιπους συναδέλφους της χώρας.

Θα έλεγα ότι στην περιοχή μας είναι πολύ έντονος ο αθέμιτος ανταγωνισμός των τραπεζών. Σ’ αυτό συντελούν η ανεργία της περιοχής μας, το γεγονός ότι ο κόσμος φοβάται την Τράπεζα και θέλει να τα έχει καλά μαζί της, καθώς και οι προσωπικές γνωριμίες (μιας και είναι επαρχία) των υπαλλήλων των τραπεζών που ζητούν ως προσωπική χάρη από τους καταναλωτές να ασφαλίζονται σ’ αυτούς για να έχουν «καλή εικόνα» στη δουλειά τους.

Επίσης, επειδή υπήρξαν κρούσματα πλαστών συμβολαίων κι επειδή στις κλειστές κοινωνίες τα νέα μαθαίνονται γρήγορα, υπάρχει έλλειψη εμπιστοσύνης στο πρόσωπο όλης της ασφαλιστικής διαμεσολάβησης.

Τελειώνοντας θα ήθελα να επισημάνω στους συναδέλφους τα εξής:

Καμία μάχη δεν κερδίζεται από την πολυθρόνα μας. Τίποτα δεν αλλάζει στη ζωή μας αν μόνο μοιρολατρούμε – κλαιγόμαστε αλλά δεν παλεύουμε. Καμιά κριτική τύπου «και τι κάνετε;» δεν έχει ουσία, αν δεν συνοδεύεται από προτάσεις. Ο στόχος μας δεν είναι να λέμε κάτι έτσι για να το πούμε, αλλά να αγωνιζόμαστε για να υπάρχει αποτέλεσμα.

Δεν πρέπει να επιτρέψουμε οι «αναμνήσεις» μας να είναι καλύτερες από τα «όνειρά» μας. Αν υπάρχει συνεργασία κι ενότητα, σίγουρα το αύριο θα γίνει καλύτερο από το χθες.

Kώστας Φραγκιαδάκης
Πρόεδρος Συλλόγου Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν. Ηρακλείου

Ασφαλιστικοί Διαμεσολαβητές: Το δυναμικό “παρών” της Περιφέρειας«Ανάπτυξη εργασιών δεν υπάρχει, για να μεγαλώσει η ασφαλιστική πίτα, παρά μόνο ανακύκλωση του ίδιου πελατολογίου»
Κύριε Φραγκιαδάκη, πότε ιδρύθηκε ο Σύλλογός σας και ποιες είναι οι δράσεις που έχετε αναλάβει;

Κ.Φ.: Ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ν. Ηρακλείου ιδρύθηκε το 2015.
Το νέο Δ.Σ. του οποίου ηγούμαι και αποτελούν οι κ.κ. Γεώργιος Μαρκαντώνης (Αντιπρόεδρος), Καλλιόπη Παραγιουδάκη (Γενικός Γραμματέας), Ιωάννης Μαυρογιάννης (Ταμίας) και Ζαχαρίας Μιζεράκης (Μέλος), ανέλαβε καθήκοντα τον Φεβρουάριο του 2019 και έθεσε ήδη από την πρώτη συνάντηση τους στόχους και τις προτεραιότητές του.

Επιγραμματικά σας αναφέρω κάποιες από τις δράσεις που αποφασίστηκαν και αφορούν:
1. Τακτική ενημέρωση των μελών για τις νομοθετικές και όποιες άλλες αλλαγές που συμβαίνουν και θα αφορούν τον κλάδο μας.
2. Συμμετοχή σε προγράμματα εκπαίδευσης και επανεκπαίδευσης και των υπαλλήλων ασφαλιστικών γραφείων-πρακτορείων.
3. Δημιουργία site.
4. Δημιουργία ομάδας Αιμοδοσίας.
5. Ετήσια εκδήλωση για φιλανθρωπικό σκοπό.
6. Δημιουργία ομάδας μπάσκετ και ποδοσφαίρου.

Πόσοι είναι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές που δραστηριοποιούνται στην περιοχή σας και πόσοι από αυτούς είναι μέλη του Συλλόγου σας; Γιατί θεωρείτε ότι η συμμετοχή τους στον Σύλλογο είναι απαραίτητη;

Κ.Φ.: Ο Σύλλογος αριθμεί 105 εγγεγραμμένα μέλη σε σύνολο περίπου 400 ασφαλιστικών διαμεσολαβητών που δραστηριοποιούνται στον νομό μας.

Τους θέλουμε όλους κοντά μας, συμμέτοχους και συμπαραστάτες σε δράσεις που θα βοηθήσουν στην εξύψωση του θεσμού της ιδιωτικής ασφάλισης και στην ανάπτυξη της ασφαλιστικής συνείδησης του κόσμου στον οποίο όλοι απευθυνόμαστε.

Η συνδιάσκεψη των ασφαλιστικών διαμεσολαβητών, στις 18/5/2019, ανέδειξε μία σειρά προβλημάτων του κλάδου, την επίλυση των οποίων δεσμευτήκατε από κοινού με τους εκπροσώπους στα επιμελητήρια ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές να προωθήσετε. Εσείς ποια προκρίνετε ως πιο σημαντικά; Επιπλέον, υπάρχουν κάποια ιδιαίτερα προβλήματα που αντιμετωπίζετε ως επαγγελματίες δραστηριοποιούμενοι στη συγκεκριμένη περιοχή;

Κ.Φ.: Στη συνδιάσκεψη θεωρώ ότι ειπώθηκαν αυτά που λέμε όλοι κάθε μέρα, αλλά κανείς δεν τα κάνει πράξη.

Η κίνηση αυτή νομίζω ότι υπηρετεί τον στόχο για συνεννόηση του κλάδου χωρίς αγκυλώσεις και ατομικά μικροπολιτικά συμφέροντα και το όραμα ενός πανελλήνιου οργάνου, που θα υπηρετεί ταυτόχρονα τον Συνάδελφο και τον πολίτη μέσα από συγκεκριμένες δράσεις εξωστρέφειας και αλήθειας.

Τώρα, όσον αφορά τα θέματα που αντιμετωπίζει η περιοχή μας, νομίζω ότι είναι κοινά με όλη τη χώρα: ανάπτυξη εργασιών δεν υπάρχει, για να μεγαλώσει η ασφαλιστική πίτα και να κερδίζουν όλοι, παρά μόνο ανακύκλωση του ίδιου πελατολογίου.

Καλό είναι να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους! Δυστυχώς, ένα μεγάλο ποσοστό πρακτόρων ασχολείται με ποιον τρόπο θα πάρει τον πελάτη του άλλου, χρησιμοποιώντας εκπτωτικά πακέτα, υπερβολές και ψέματα, και “επιδοτώντας” εταιρείες με κάκιστες συμπεριφορές, οι οποίες από τη μεριά τους “επιδοτούν” αυτές τις κακές επαγγελματικές συμπεριφορές συναδέλφων μας.

Για όλα αυτά όλοι φωνάζουμε και αντιδρούμε μεταξύ μας, αλλά κανείς δεν καταγγέλλει. Κι αυτό, για να αλλάξει, θέλει δουλειά και εκπαίδευση του κλάδου. Πρέπει και επιβάλλεται να δούμε όλοι αλλιώς το θέμα, να ανοίξουμε δρόμους στις συνεργασίες, στις συναινέσεις και στη νέα τεχνολογία και, βέβαια, να συμμετέχουμε δυναμικά στα σωματεία.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας