Η χρήση κινητών τηλεφώνων παραμένει ο μεγαλύτερος κίνδυνος για την απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση στις ΗΠΑ, σύμφωνα με έκθεση του Insurance Information Institute (Triple-I). «Καθώς οι οδηγοί επέστρεψαν στους δρόμους μετά την πανδημία, η αφηρημένη οδήγηση αυξήθηκε, προκαλώντας υψηλότερα ποσοστά ατυχημάτων, τραυματισμών και θανάτων. Αυτή η συμπεριφορά υψηλού κινδύνου έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια, έχοντας τεράστιες επιπτώσεις και στον ασφαλιστικό κλάδο και τους ασφαλισμένους», δήλωσε ο κ. Dale Porfilio, επικεφαλής ασφαλιστικών εργασιών της Triple-I.

Σύμφωνα με την έκθεση «Distracted Driving: State of the Risk» του Insurance Information Institute (Triple-I), η απόσπαση προσοχής κατά την οδήγηση συνεπάγεται μεγαλύτερη επικινδυνότητα στους δρόμους και υψηλότερο combined ratio για τις ασφαλιστικές εταιρείες. Οι εταιρείες ασφάλισης οχημάτων των ΗΠΑ είδαν το combined ratio να εκτινάσσεται το 2022 στο 112,2%, που σημαίνει ότι για κάθε δολάριο που εισέπραξαν σωρευτικά σε ασφάλιστρα, οι ασφαλιστικές εταιρείες πλήρωσαν περίπου $1,12 σε αποζημιώσεις και έξοδα. Το αυξανόμενο κόστος των ανταλλακτικών, ο πληθωρισμός και η καταχρηστική μεταχείριση του νομικού συστήματος συνέβαλαν επίσης σε αυτήν την τάση.

Η χρήση κινητών τηλεφώνων –η οποία περιλαμβάνει κλήση, αποστολή μηνυμάτων και περιήγηση– ήταν από τις πιο διαδεδομένες και υψηλότερου κινδύνου συμπεριφορές που διαπιστώθηκαν σε έρευνες τόσο του δημόσιου όσο και του ιδιωτικού τομέα, εξηγεί η έκθεση του Triple-I. Σύμφωνα με έρευνα παρατήρησης του 2022 από την Εθνική Υπηρεσία Ασφάλειας Οδικής Κυκλοφορίας (NHTSA), συνολικά το 2,5% των οδηγών που σταματούσαν σε διασταυρώσεις μιλούσαν σε τηλέφωνα χειρός.

Η τηλεματική και η UBI (ασφάλιση βάσει χρήσης) είναι τεχνολογίες που μπορούν ενδεχομένως να βοηθήσουν τους ασφαλιστές –και τους ασφαλισμένους– να κατανοήσουν καλύτερα το προφίλ κινδύνου ενός οδηγού και να προσαρμόσουν τα ασφάλιστρα με βάση τις ατομικές συνήθειες οδήγησης.

Μια έρευνα του Insurance Research Council το 2022 διαπίστωσε ότι το 45% των οδηγών δήλωσαν ότι έκαναν σημαντικές αλλαγές στον τρόπο οδήγησής τους μετά τη συμμετοχή τους σε ένα πρόγραμμα τηλεματικής. Ένα άλλο 35% ανέφερε ότι έκανε μικρές αλλαγές στην οδηγική του συμπεριφορά. Οι ασφαλισμένοι αισθάνθηκαν πιο άνετα με το να ζητούν από τον ασφαλιστή τους να παρακολουθεί την οδηγική τους συμπεριφορά, όταν αυτό είχε ως αποτέλεσμα δυνητικά χαμηλότερο κόστος ασφάλισης κατά την έναρξη της πανδημίας. «Εάν η τηλεματική μπορεί να επηρεάσει τους οδηγούς να αλλάξουν συμπεριφορές και να μειώσουν τον αριθμό των ατυχημάτων, οι δρόμοι της χώρας θα είναι ασφαλέστεροι και η ασφάλιση αυτοκινήτου μπορεί να είναι πιο προσιτή», κατέληξε ο κ. Porfilio.

Πηγή: iii.org


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News

Προηγούμενο άρθροΣτρατηγική συνεργασία Ερρίκος Ντυνάν – Interamerican
Επόμενο άρθροΤίτλοι τέλους για το amazon.co.uk/insurance