Μελέτες

Mειωμένη κατά 1,3% η ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων το 2017

Η ασφάλιση των μεταφερόμενων εμπορευμάτων κατέγραψε μείωση παραγωγής το 2017 κατά 1,3%, σε σχέση με το 2016. Συνολικά, 28 (2016: 31) ασφαλιστικές επιχειρήσεις δραστηριοποιήθηκαν στις συγκεκριμένες ασφαλίσεις. Η παραγωγή ασφαλίστρων των ασφαλίσεων κατά Ζημιών συνολικά αυξήθηκε κατά 2,9% το 2017.

Ο μερισμός της παραγωγής του κλάδου ανά κανάλι διανομής είχε ως εξής: τα ανεξάρτητα δίκτυα (μεσίτες, πράκτορες) συμμετέχουν κατά 87,6%, οι ασφαλιστικοί σύμβουλοι (ιδιόκτητο δίκτυο) 5,9%, οι απευθείας πωλήσεις 4,3% και η συνεργασία με τις τράπεζες (bancassurance) συμμετέχει με 2,2% επί του συνόλου. Δεν έχει αλλάξει σημαντικά η κατανομή της παραγωγής μεταξύ των καναλιών διανομής τα δύο τελευταία έτη.

Από την στατιστική ανάλυση 1.143 ζημιών έτους 2017 προκύπτουν ως σημαντικότερες κατονομαζόμενες αιτίες ζημιάς η γενική αβαρία, η κλοπή και το ατύχημα μέσου μεταφοράς.

Ειδικότερα από την εξέταση της μέσης ζημίας, προκύπτει ότι αυτή ανήλθε στα €3.264 το 2017 για το σύνολο των ζημιών, ενώ αντιστοίχως ήταν €17.000 για την γενική αβαρία, €14.881 για την κλοπή και €6.884 για το ατύχημα μέσου μεταφοράς.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της μεθόδου chain-ladder, η οποία μελετά την εξέλιξη των αποζημιώσεων του κλάδου, η αποθεματοποίηση των εκκρεμών ζημιών κινείται σε ικανοποιητικά επίπεδα καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταζόμενης περιόδου. Το συνολικό ύψος των αποζημιώσεων κάθε έτους προσεγγίζεται ικανοποιητικά περίπου 3 χρόνια μετά από την έκδοση των συμβολαίων. Η στατιστικώς υπολογιζόμενη μέση ζημία στη δεκαετία 2008-2017 εκτιμάται στα €3.256.

Τα παραπάνω προκύπτουν από τη καταγραφή και μελέτη των στατιστικών στοιχείων του κλάδου ασφάλισης Μεταφερομένων εμπορευμάτων, που διεξήγαγε η Υπηρεσία Μελετών και Στατιστικής της ΕΑΕΕ, με την καθοδήγηση της Επιτροπής ασφαλίσεων Περιουσίας, Αντασφαλίσεων, Μεταφορών και Σκαφών της ΕΑΕΕ.

Οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις – μέλη ανταποκρίθηκαν σε αναμορφωμένο ενιαίο ερωτηματολόγιο το οποίο ζητούσε πληροφόρηση σχετικά με τις δηλωθείσες ζημιές του κλάδου (κυρίως σε ότι αφορά τα αίτια, τα πλήθη και τα ποσά των αποζημιώσεων) τα οποία αφορούσαν το 2017.

Δεν ζητήθηκαν στοιχεία σχετικά με τις καλύψεις αστικής ευθύνης μεταφορέα-διαμεταφορέα, συνεπώς τα στοιχεία της μελέτης δεν ταυτίζονται με τα συνολικά στοιχεία του κλάδου.

Συνολικά, 26 ασφαλιστικές επιχειρήσεις – μέλη απάντησαν στο ερωτηματολόγιο, οι οποίες εκτιμάται ότι συγκεντρώνουν μερίδιο περίπου 87,1% επί της παραγωγής του κλάδου.

Ολόκληρη η μελέτη εδώ.

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας