Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 39η στάση: Θάσος, Ματθαίος Μπετούνικος

«Έκτισα την καριέρα μου ως ασφαλιστής στην εξυπηρέτηση & την τεχνολογία»

Η Θάσος είναι ο προορισμός της στήλης αυτόν τον μήνα, προκειμένου να γνωρίσουμε τον κ. Ματθαίο Μπετούνικο, ο οποίος δραστηριοποιείται στην αγορά 17 χρόνια και είναι επικεφαλής του ασφαλιστικού πρακτορείου Online Insurance Point.

Ο κ. Μπετούνικος ξεκίνησε το 2008, μετά από παρότρυνση του πατέρα του, ο οποίος ασκούσε ήδη το επάγγελμα του ασφαλιστή ως δεύτερη δραστηριότητα. «Μου κληροδότησε ένα πολύ μικρό χαρτοφυλάκιο, αλλά κυρίως το καλό όνομα που είχε στην αγορά, καθώς ήταν συνεπής επαγγελματίας και είχε δημιουργήσει σχέσεις εμπιστοσύνης. Αυτό το καλό όνομα μαζί με τη σκληρή δουλειά με ωφέλησαν πολύ στη μετέπειτα πορεία μου». Σήμερα, ο συνομιλητής μας έχει δημιουργήσει μία σημαντική προσωπική παραγωγή, με το 60% του χαρτοφυλακίου του να αφορά ασφάλιση Αυτοκινήτου, το 30% ασφαλίσεις Πυρός και το 10% Συνταξιοδοτικά. «Τα τελευταία δύο χρόνια έγινα και συντονιστής. Προχωρώ, ωστόσο, με αργά και προσεκτικά βήματα, καθώς η ανάπτυξη νέων συνεργατών σε έναν μικρό τόπο είναι δύσκολη, καθώς, πέραν όλων των άλλων, χρειάζεται να είσαι επιλεκτικός, εάν θέλεις να διατηρήσεις το καλό σου όνομα», τονίζει.

Η σημασία της εξυπηρέτησης

Ο κ. Μπετούνικος πιστεύει ότι η εξυπηρέτηση που παρέχει ο ασφαλιστικός πράκτορας την ώρα της ζημιάς και της αποζημίωσης είναι καθοριστική για να αναπτυχθεί επαγγελματικά και να έχει πιστούς πελάτες, που θα εστιάζουν όχι στο ασφάλιστρο, αλλά στην εξυπηρέτηση που λαμβάνουν. Αυτό δεν λειτουργεί ανεξάρτητα από τις ασφαλιστικές εταιρείες που παρέχουν την κάλυψη, γι’ αυτό και το κριτήριο των συνεργασιών του είναι, καταρχάς, η συνέπεια και η ταχύτητα που επιδεικνύουν κατά την αποζημίωση και, δευτερευόντως, η προμήθεια και τα bonus. «Έκτισα την καριέρα μου ως ασφαλιστής πάνω στην εξυπηρέτηση και την αποζημίωση του πελάτη», λέει χαρακτηριστικά. «Γι’ αυτό έχω επιλέξει να συνεργάζομαι με τρεις κυρίως εταιρείες, την Interamerican, την Υδρόγειο και την Allianz Ευρωπαϊκή Πίστη, οι οποίες πληρούν τα παραπάνω κριτήρια. Έχω και κάποια μικρότερη παραγωγή σε άλλες εταιρείες, ενώ απευθύνομαι και σε ένα ασφαλιστικό πρακτορείο για πιο εξειδικευμένους κινδύνους, όταν δεν τους βρίσκω μέσω των απευθείας συνεργασιών που έχω. Αλλά αυτές οι τρεις είναι εκείνες στις οποίες έχω κατασταλάξει, για να κάνω ανάπτυξη», τονίζει. Επισημαίνει, επίσης, ότι οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στο νησί, όπως και η καλή συνεργασία με κάποιους περιφερειακούς διευθυντές, οι οποίοι δίνουν άμεσες λύσεις σε όποιο πρόβλημα προκύψει, επηρεάζουν τις επιλογές του. Μιλώντας πιο συγκεκριμένα, αναφέρει τα εξής: «Στην οδική βοήθεια, δουλεύουμε μόνο με Υδρόγειο και Interamerican, που έχουν συνεργάτη στο νησί, διαφορετικά θα πρέπει να περιμένουμε να έρθει γερανός από την Καβάλα, και τον χειμώνα μετά τις 5-6 το απόγευμα δεν έχει ferry. Στα συνταξιοδοτικά, συνεργάζομαι με την Allianz, γιατί θεωρώ καλύτερη την εκπαίδευση και την εξυπηρέτηση που παρέχει σε αυτά τα προϊόντα. Γενικά, η εκπαίδευση στα νέα προϊόντα, η διαρκής ενημέρωση, τα σεμινάρια, ειδικά τα διαδικτυακά, τα οποία παρακολουθώ ανελλιπώς, παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στη δουλειά μας· για να είμαστε επαγγελματίες, πρέπει να ενημερωνόμαστε καθημερινά», επισημαίνει ο κ. Μπετούνικος.

Οι φυσικές καταστροφές ενίσχυσαν εν μέρει την ασφαλιστική συνείδηση

Η συζήτηση έρχεται στο νησί της Θάσου, το οποίο έχει πληγεί πολλές φορές στο παρελθόν από φυσικές καταστροφές. «Μόνο τα τελευταία χρόνια είχαμε δύο μεγάλες πλημμύρες και δύο μεγάλες φωτιές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μια υποτυπώδης ασφαλιστική συνείδηση στον κόσμο και, όσον με αφορά, να αναπτυχθεί ένα σημαντικό για το μέγεθος του νησιού χαρτοφυλάκιο πυρός, το οποίο βαίνει αυξανόμενο. Συνολικά, όμως, η ασφαλιστική διείσδυση είναι χαμηλή», παρατηρεί ο συνομιλητής μας.

Επιχειρήσεις με τζίρο άνω των 500.000, που υπόκεινται στον νόμο περί υποχρεωτικής ασφάλισης, δεν υπάρχουν πολλές στο νησί. Ο ίδιος ασφάλισε κάποιες, καθώς οι εταιρείες με τις οποίες συνεργάζεται του έδωσαν κάλυψη, αν και πρόκειται για δύσκολους κινδύνους. «Αυτό μου δίνει το έναυσμα να ασφαλίσω και άλλους τέτοιους κινδύνους», επισημαίνει, αναγνωρίζοντας, ωστόσο, ότι «η υποχρεωτικότητα και τα μεγάλα πρόστιμα ήταν που λειτούργησαν παρακινητικά. Οι ίδιοι οι επιχειρηματίες δεν έχουν κατανοήσει ακόμη ότι είναι αδιανόητο να μη διαθέτουν το 1 χιλιοστό ουσιαστικά του τζίρου τους, για να προστατευτούν και να μη χρειαστεί να ξεκινήσουν από το μηδέν».

Ο ανταγωνισμός σε κάνει καλύτερο

Τι γίνεται, όμως, με τον ανταγωνισμό; Ο κ. Μπετούνικος θεωρεί καταρχήν ότι «ο ανταγωνισμός σε κάνει καλύτερο». Ωστόσο, όπως επισημαίνει, «με ενοχλεί ο αθέμιτος τρόπος προσέγγισης των Τραπεζών, ο κακός προασφαλιστικός έλεγχος που κάνουν, γιατί τους ενδιαφέρουν μόνο τα “νούμερα” και οι “στόχοι” και δεν βλέπουν την πραγματική ανάγκη που έχει ο κόσμος και το πώς πρέπει να ασφαλιστεί». Από την άλλη, οι direct – διαδικτυακές πωλήσεις δεν πιστεύει ότι μπορούν να λειτουργήσουν ανταγωνιστικά: «Δεν έχω χάσει συμβόλαιο από direct πώληση. Οι ιδιαίτερες συνθήκες που επικρατούν στη Θάσο απαιτούν ειδική φροντίδα προς τον πελάτη, που δεν μπορούν να την προσφέρουν ούτε το διαδίκτυο ούτε το bancassurance», επισημαίνει, εξηγώντας μας ποιες είναι αυτές οι συνθήκες: «Κατά τους καλοκαιρινούς μήνες στο νησί, έχουμε αρκετά ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα με ξένες πινακίδες. Σε αυτές τις περιπτώσεις η διαδικασία αποζημίωσης είναι πολύ διαφορετική και πιο περίπλοκη από αυτή που ακολουθείται στο πλαίσιο του φιλικού διακανονισμού, καθώς εμπλέκεται το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και η Πράσινη Κάρτα. Εκεί ακριβώς αναδεικνύεται η αξία μας, καθώς όσοι έχουν συμβόλαια μέσω πλατφόρμας ή τράπεζας, δύσκολα βρίσκουν άνθρωπο να τους εξυπηρετήσει».

Οδοιπορικό εκτός των τειχών – 39η στάση: Θάσος, Ματθαίος Μπετούνικος

Τουρισμός και τεχνολογία βοηθούν την ανάπτυξη

Όλο και πιο συχνά οι ασφαλιστικοί πράκτορες αναγκάζονται, λόγω της ακρίβειας και του υψηλού λειτουργικού κόστους, να συμπληρώνουν το εισόδημά τους με παράλληλες δραστηριότητες. Ωστόσο, ο κ. Μπετούνικος πιστεύει ότι στη Θάσο οι συνθήκες επιτρέπουν σε έναν επαγγελματία να στηριχθεί αποκλειστικά στις ασφαλιστικές εργασίες. «Κι εδώ αντιμετωπίζουμε μεγάλο πρόβλημα με την ακρίβεια, αλλά το γεγονός ότι σε μια ακτίνα λίγων εκατοντάδων χιλιομέτρων βρίσκονται πρωτεύουσες διαφορετικών χωρών, ενώ το κόστος μεταφοράς με πλοίο παραμένει χαμηλό, έχουν βοηθήσει να αναπτυχθεί ισχυρός τουρισμός στο νησί, ο οποίος με τη σειρά του λειτουργεί ενισχυτικά στην τοπική οικονομία και επομένως και στις ασφαλιστικές εργασίες», επισημαίνει.

Πέρα από τις ευκαιρίες που δίνει η τοπική οικονομία, ο κ. Μπετούνικος θεωρεί την τεχνολογία βασικό εργαλείο ανάπτυξης. Ο ίδιος την αξιοποίησε από την πρώτη μέρα. «Όταν άνοιξα το γραφείο μου, το ασφαλιστήριο συμβόλαιο χρειαζόταν 10-15 μέρες για να φτάσει στο νησί μέσω ΕΛΤΑ. Οι συνεργασίες που έκανα τότε μου έδωσαν τη δυνατότητα να εκδίδω απευθείας συμβόλαιο στον πελάτη μέσα στο γραφείο μου. Αυτό ήταν κάτι πρωτοποριακό για τα δεδομένα της εποχής και του νησιού. Να φανταστείτε, στα πρώτα χρόνια, υπήρχαν πελάτες που δεν είχαν τα χρήματα για το ασφάλιστρο πάνω τους, γιατί δεν περίμεναν να πάρουν το συμβόλαιο τόσο γρήγορα», θυμάται.

Η σημασία που δίνει στην τεχνολογία φαίνεται και από το όνομα που επέλεξε για το πρακτορείο του: Online Insurance Point. Online Insurance Points, πλέον, γιατί όπως μας είπε, εκτός από τα Λιμενάρια στα νότια, έχει ανοίξει και δεύτερο γραφείο στο βόρειο τμήμα του νησιού, στον Λιμένα.

Να απολαμβάνουμε αυτό που κάνουμε

Σήμερα, σε ένα περιβάλλον και μια αγορά που συνεχώς μεταλλάσσονται ο κ. Μπετούνικος συνεχίζει να επενδύει σε ψηφιακές λύσεις και τεχνητή νοημοσύνη, με συνεχή εκπαίδευση και διάθεση για εξέλιξη. Το να λειτουργήσει υπό τη σκέπη μιας μεγαλύτερης εταιρείας ασφαλιστικής διαμεσολάβησης δεν τον απασχολεί στην παρούσα φάση, αν και του έχουν γίνει σχετικές προτάσεις. «Αυτό που έχω μου αρέσει – δεν πηγαίνω στη δουλειά μου, αλλά στο χόμπι μου», λέει χαρακτηριστικά. «Επιπλέον, είναι επικερδές, είμαι ο ίδιος ευχαριστημένος και έχω πάνω από 4.000 ευχαριστημένους πελάτες. Αναγνωρίζω ότι η αγορά μεταλλάσσεται καθημερινά και πρέπει να βρούμε τον τρόπο να προσαρμοστούμε, μένοντας, όμως, πιστοί στις αξίες μας και απολαμβάνοντας αυτό που κάνουμε», τονίζει κλείνοντας τη συζήτησή μας.

Επιμέλεια: Δήμητρα Καζάντζα, Ειρήνη Αχνούλα

Διαβάστε εδώ όλες τις συνεντεύξεις της στήλης «Οδοιπορικό εκτός των τειχών».


Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News