

Γράφει ο κ. Θεοδόσιος Δασκαλόπουλος,
Business Information Manager – Greece, Cyprus, Malta, Coface // Criminology & Sociolegal Studies, University of Toronto // LLB (Hons) Law, City St George’s, University of London.
Η τελευταία πενταετία υπήρξε περίοδος αναταράξεων: πανδημία, ενεργειακή κρίση, γεωπολιτικές συγκρούσεις και πληθωρισμός αύξησαν τα εταιρικά ρίσκα και τις πτωχεύσεις. Κι όμως, η Coface κατάφερε να διατηρήσει ισχυρή απόδοση, χάρη σε μια στρατηγική που συνδυάζει καινοτομία, αναβάθμιση δεδομένων και ανθρώπινη εμπειρία. Όπως σημειώνει ο CEO, κ. Xavier Durand:
«Η ενσωμάτωση των δεδομένων στις δραστηριότητές μας όχι μόνο ενίσχυσε την τεχνογνωσία μας στην ασφάλιση πιστώσεων και την είσπραξη απαιτήσεων, αλλά μας επιτρέπει να προσφέρουμε στους πελάτες μας κρίσιμη στρατηγική πληροφόρηση για τη διαχείριση των δραστηριοτήτων τους».
Η Coface βλέπει τα δεδομένα ως τον «νέο χρυσό» του 21ου αιώνα. Η βάση της καλύπτει πλέον 220 εκατ. εταιρείες σε όλο τον κόσμο, με πάνω από 12.000 πιστωτικές αποφάσεις καθημερινά και συνολική διαχείριση έκθεσης ύψους €685 δισ. Τα δεδομένα αυτά δεν είναι απλώς όγκοι αριθμών, αλλά μετατρέπονται σε Smart Data: χρήσιμες, εφαρμόσιμες γνώσεις που προσφέρουν έγκαιρη προειδοποίηση για κινδύνους και νέες ευκαιρίες.
Η διαφοροποίηση της Coface βασίζεται σε τρεις άξονες:
Για να ενισχύσει το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα, η Coface προχώρησε σε μία σειρά στοχευμένων εξαγορών, αξίας περίπου €200 εκατ.
Με αυτές τις κινήσεις, η Coface εξασφαλίζει ομοιογενή πληροφόρηση, σε μια αγορά όπου τα δεδομένα παραμένουν εξαιρετικά ετερογενή· όπως επισημαίνει ο κ. Xavier Durand: «Στη Γερμανία είναι εύκολα διαθέσιμα και δωρεάν, στις ΗΠΑ είναι δύσκολο να βρεθούν, ενώ σε αναδυόμενες χώρες σχεδόν ανύπαρκτα. Γι’ αυτό δημιουργούμε λύσεις που προσφέρουν αξιόπιστη και ομοιογενή πληροφόρηση για επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο».
Στην καρδιά της στρατηγικής της Coface βρίσκεται η αυστηρή διακυβέρνηση δεδομένων. Δεν αρκεί να συλλέγεις τεράστιους όγκους πληροφορίας· σημασία έχει η ποιότητά τους. Για αυτό, η Coface ακολουθεί ένα πλαίσιο που βασίζεται σε τέσσερις κρίσιμους δείκτες: κάλυψη, πληρότητα, ακρίβεια και ταχύτητα πρόσβασης. Από τα proprietary δεδομένα που παράγονται μέσω των decision engines και της πλατφόρμας URBA360, μέχρι τις συνεργασίες με σχεδόν 80 διεθνείς παρόχους πληροφόρησης, αλλά και την αξιοποίηση open data και web scanning, κάθε πληροφορία περνά από αυστηρή διαδικασία διασταύρωσης και εμπλουτισμού.
Το αποτέλεσμα είναι ένα σύστημα όπου οι πελάτες έχουν πρόσβαση σε πληροφόρηση που δεν είναι απλώς αριθμοί, αλλά ενεργή γνώση. Όπως τονίζει ο κ. Ajay Handa, Group Head of Data Management: «Συνδυάζουμε την τεχνογνωσία μας στη διαχείριση κινδύνων με στρατηγική διακυβέρνηση δεδομένων, για να παράγουμε μοναδική πιστωτική πληροφόρηση και να δημιουργούμε αξία για τους πελάτες μας. Αν δεν βασιζόμαστε εμείς σε αυτά τα δεδομένα, γιατί να το κάνουν οι πελάτες μας;».
Η φιλοσοφία της Coface δεν είναι να αντικαταστήσει την ανθρώπινη κρίση, αλλά να την αναβαθμίσει μέσω δεδομένων. Όπως τονίζει ο κ. Ajay Handa: «Στην Coface πιστεύουμε ότι η ανθρώπινη εμπειρία αναβαθμίζεται μέσω των δεδομένων. Όταν κατακτούμε τη δύναμή τους, η απόδοση της διαχείρισης ρίσκου βελτιώνεται θεαματικά».
Σήμερα, τα 53 Enhanced Information Centres της Coface σε όλο τον κόσμο αποτελούν κόμβους γνώσης που εμπλουτίζουν τα δεδομένα με ποιοτική ανάλυση, country risk reports και θεματικές μελέτες. Ο συνδυασμός τεχνολογίας και ανθρώπινης ανάλυσης είναι αυτός που μετατρέπει την Coface σε σημείο αναφοράς.
Η στρατηγική της Coface στα δεδομένα δεν αποτελεί απλώς επένδυση· αποφέρει ήδη απτά οικονομικά αποτελέσματα. Μόνο την τελευταία τριετία έχει συνεισφέρει περίπου +70 εκατ. ευρώ σε πρόσθετα έσοδα, ενώ ενισχύει τη διαφοροποίηση του ομίλου απέναντι στους ανταγωνιστές. Σύμφωνα με το Coface Data Barometer, 80% των στελεχών επιχειρήσεων αναγνωρίζουν τη σημασία των δεδομένων, αλλά το 70% δηλώνει ότι δεν διαθέτει επαρκείς λύσεις για να τα αξιοποιήσει. Η Coface έρχεται να καλύψει αυτό ακριβώς το κενό.
Σε έναν κόσμο όπου οι καθυστερήσεις πληρωμών και οι πτωχεύσεις αποτελούν τον νούμερο ένα κίνδυνο για τις επιχειρήσεις, η Coface αναδεικνύεται σε ηγέτη του data-driven risk management. Με επενδύσεις άνω των €450 εκατ., μια βάση δεδομένων που αγγίζει τις 220 εκατ. εταιρείες και ένα δίκτυο εκατοντάδων ειδικών, μετατρέπει τον εμπορικό κίνδυνο σε πηγή ευκαιριών. Όπως συνοψίζει ο κ. Xavier Durand: «Πέρα από τα επιπλέον έσοδα, τα δεδομένα μάς δίνουν τη δυνατότητα να προσεγγίζουμε το μέλλον με αυτοπεποίθηση, προσφέροντας μια προσαρμοσμένη και διαφοροποιημένη πρόταση αξίας».
Η Coface αποδεικνύει ότι η ασφάλιση πιστώσεων δεν είναι πλέον μόνο υπόθεση αποζημίωσης, αλλά κυρίως υπόθεση πληροφόρησης, πρόληψης και στρατηγικής ανάπτυξης. Και σε αυτό το νέο τοπίο, η καινοτομίακαι το προβάδισμά της είναι ξεκάθαρα.
Ακολουθήστε την ασφαλιστική αγορά στο Google News