Άρθρα

Νέα πραγματικότητα στην αυτοκίνηση

  • Δυνατότητες και προκλήσεις για τους χρήστες
  • Ένα μικροσκοπικό βύσμα με εκπληκτικές δυνατότητες
  • Πώς θα πάρετε πίσω χρήματα για την ασφαλή σας οδήγηση

 

Οι εξελίξεις στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας φαίνεται ότι θα είναι ραγδαίες και εντυπωσιακές στο βραχυπρόθεσμο μέλλον και θεωρείται βέβαιο ότι θα επηρεάσουν καθοριστικά και την ασφάλιση αυτοκινήτου. Ασφάλιση η οποία στην Ελλάδα αλλά και διεθνώς κατέχει τη μερίδα του λέοντος στην ασφαλιστική αγορά, λόγω και της υποχρεωτικότητάς της. Στην ελληνική αγορά, η πραγματικότητα μάς αναγκάζει να συζητάμε για το συνεχές και ανεξέλεγκτο ράλι πτώσης των ασφαλίστρων και τα σταθερά ανασφάλιστα οχήματα πολλών συμπολιτών μας. Στην υπόλοιπη Ευρώπη, όμως, οι εμπλεκόμενοι φορείς συζητάνε για τις επικείμενες εξελίξεις. Οι μεγάλοι ασφαλιστικοί όμιλοι όπως η Allianz διοργανώνουν αληθινά ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις επιζητώντας να ελέγξουν, να αξιοποιήσουν και να καθορίσουν τα νέα δεδομένα. Όσο εμείς περιοριζόμαστε στο να κυνηγάμε ΕΠΥ και ανασφάλιστα, η τεχνολογία αλλάζει το τοπίο γύρω μας. Διαβάστε πώς!

Μια δοκιμή πρόσκρουσης που σχεδίασαν και πραγματοποίησαν οι άνθρωποι της Allianz στη διάρκεια της 4ης Ημέρας Αυτοκινήτου λειτούργησε ως ζωντανή επίδειξη του νέου προϊόντος της, “Schutzbrief Notruf” (τηλεφώνημα έκτακτης ανάγκης, ως μέρος της κάλυψης οδικής βοήθειας), σε εκπροσώπους από τα Μέσα Ενημέρωσης και την αυτοκινητοβιομηχανία. Η πιο σημαντική λειτουργία της καινοτομίας: καλεί για βοήθεια, όταν ο οδηγός δεν είναι πλέον σε θέση να το πράξει ο ίδιος. Αυτό γίνεται με τη βοήθεια ενός βύσματος που μπαίνει στην υποδοχή αναπτήρα του αυτοκινήτου, έχει ενσωματωμένους αισθητήρες πρόσκρουσης και στέλνει αναφορά για το ατύχημα.

Το βύσμα επικοινωνεί με ένα app αναφοράς ατυχήματος στο smartphone του οδηγού μέσω Bluetooth. Μια ακόμα καινοτομία είναι τα ειδικά τιμολόγια που συνδέονται με την τηλεματική. Ένα από τα τιμολόγια αυτά προσφέρεται σε συνεργασία με την Opel και προβλέπει τα δεδομένα να μεταδίδονται απευθείας από το όχημα. Το άλλο είναι το τηλεματικό εξάρτημα της Allianz, BonusDrive,  που επιτρέπει σε νέους οδηγούς ηλικίας 28 και κάτω να εξοικονομήσουν έως και 40% των ετήσιων ασφαλίστρων τους τον πρώτο χρόνο και 30% κάθε επόμενο χρόνο, εάν επιδείξουν προληπτική και προσεκτική συμπεριφορά οδήγησης. Μια εφαρμογή δίνει στον οδηγό πληροφορίες σε πραγματικό χρόνο στην προσωπική οδηγική συμπεριφορά τους. Μετά από κάθε διαδρομή, οι οδηγοί ενημερώνονται για την οδηγική τους συμπεριφορά ως προς την επιτάχυνση και την επιβράδυνση, την ταχύτητά τους και την οδήγηση στις στροφές. Η Allianz αναμένει έως και 25.000 πελάτες να επιλέξουν αυτό το νέο και καινοτόμο τιμολόγιο κατά το πρώτο έτος ισχύς του.

 

Συνδεδεμένο αυτοκίνητο: τι συνεπάγεται;

Η κατευθυντήρια αρχή αυτής της Ημέρας Αυτοκινήτου ήταν το σύνθημα Συνδεδεμένο Αυτοκίνητο, κάτι το οποίο σημαίνει πολλά περισσότερα επιπλέον της κυκλοφορίας ενός νέου προϊόντος. Η λογική του συνδεδεμένου αυτοκινήτου οδηγεί σε νέα και καινοτόμα προϊόντα, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν εντός και εκτός οχήματος. Αυτός είναι ο λόγος που οι εκπρόσωποι της αυτοκινητοβιομηχανίας και της Allianz, οι προμηθευτές αλλά και οι πολιτικοί συναντήθηκαν στο Allianz Center for Technology για να συμμετάσχουν σε μια συζήτηση. Αυτό που τους ενδιέφερε όλους ήταν οι επιπτώσεις των συνδεδεμένων αυτοκινήτων ως προς την ασφάλεια των οχημάτων, τη ροή της κυκλοφορίας αλλά και όσους συμμετέχουν στην κίνηση χωρίς αυτοκινούμενα οχήματα.

Η πρώτη πληροφορία της ημέρας: Ο Manfred Knof ξεκαθάρισε ορισμένα πράγματα, εξηγώντας ότι οι πελάτες έχουν την εξουσία επί των δεδομένων τους. Οι πελάτες αποφασίζουν ποιος έχει πρόσβαση στα δεδομένα τους, για ποιο σκοπό και υπό ποιες προϋποθέσεις. «Στο πλαίσιο των νέων ασφαλιστικών λύσεων τηλεματικής, έχουμε φροντίσει να εξασφαλίσουμε ότι οι πελάτες μας θα λαμβάνουν πλήρη πληροφόρηση και θα γνωρίζουν τι συμβαίνει με τα δεδομένα τους, το συντομότερο δυνατόν, δηλαδή όταν παίρνουν το ασφαλιστήριό τους», δήλωσε ο κ. Knof.

 

Δίκαιος ανταγωνισμός στα δεδομένα αυτοκινήτων

Πληροφορία νούμερο δύο: Ο Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Allianz Deutschland ζήτησε δίκαιη πρόσβαση στα δεδομένα των οχημάτων για όλους τους συμμετέχοντες στην αγορά. «Η Allianz είναι υπέρ μιας τυποποιημένης προσέγγισης, η οποία προσφέρει σε όλους όσους εμπλέκονται ένα ενιαίο πλαίσιο για την πρόσβαση στα δεδομένα. Αυτό εξασφαλίζει δίκαιες συνθήκες ανταγωνισμού και εγγυάται ότι ο πελάτης έχει την ελευθερία να επιλέξει», δήλωσε ο κ. Manfred Knof. Ωστόσο, πολλά ερωτήματα παραμένουν αναπάντητα όσον αφορά τα συνδεδεμένα οχήματα, για παράδειγμα, η νομοθετική πλευρά των πραγμάτων. Μέχρι σήμερα υπάρχει έλλειψη και νομοθετικών διατάξεων σχετικά με την πρόσβαση σε δεδομένα αλλά και τυποποιημένων σημείων επαφής. Σε αυτό το σημείο είναι που εμπλέκονται οι πολιτικοί και αυτός είναι ο λόγος που η κα Dorothee Bär, Γεν. Γραμματέας του Υπουργείου Κυκλοφορίας και Ψηφιακών Δομών έδωσε τις ακόλουθες εξηγήσεις κατά τη διάρκεια της Ημέρας Αυτοκινήτου: «Η Γερμανία είναι μια χώρα των σκεπτικιστών όταν πρόκειται για την αυτοματοποιημένη οδήγηση. Γνώμη μας ωστόσο είναι ότι οι ευκαιρίες υπερτερούν των κινδύνων». Το επόμενο βήμα είναι να πειστούν για αυτό και  οι πελάτες, δηλαδή οι Γερμανοί οδηγοί.

Η τρίτη πληροφορία δόθηκε από τον κ. Manfred Knof όταν απάντησε στην ερώτηση ποιος θα είναι υπεύθυνος αν ένα αυτοκίνητο που οδηγείται με εξαιρετικά αυτοματοποιημένη λειτουργία, συγκρουστεί με κάποιον άλλον εντός κυκλοφορίας; «Στη Γερμανία, το υπεύθυνο πρόσωπο είναι πάντα ο ιδιοκτήτης του οχήματος, ανεξάρτητα από το αν το λάθος έγινε εξαιτίας του ή λόγω του ίδιου του οχήματος», δήλωσε ο κ. Knof. Αυτό ξεκαθαρίζει κάπως τα πράγματα. Με βάση τα σημερινά δεδομένα, το γερμανικό σύστημα ευθύνης είναι πλήρως επαρκές και κατάλληλο για να αποτελέσει πρότυπο για την υπόλοιπη Ευρώπη. Παρόλ’ αυτά, πώς θα ελέγχεται εάν υπάρχει κάποιο σφάλμα σε ένα προϊόν; Σε αυτό το σενάριο, μια πιθανή προσέγγιση θα ήταν να εγκαθίσταται μια τυποποιημένη συσκευή καταγραφής ατυχημάτων στα οχήματα, με σκοπό την ανασύνθεση των ατυχημάτων.

 

Οι πολιτικοί, οι ασφαλιστικές εταιρείες και οι κατασκευαστές αυτοκινήτων πιστεύουν ότι η συνδεδεμένη οδήγηση έχει μέλλον

Η συζήτηση κατά τη διάρκεια της ημέρας αυτοκινήτου έδειξε ότι υπάρχει ένα πράγμα στο οποίο συμφωνούν οι εκπρόσωποι της Audi, της Opel και της NXP (κατασκευαστής τσιπ): συνδεσιμότητα σημαίνει αλλαγή στον ορίζοντα για τον κόσμο της οδήγησης μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια. Αλλαγή πιο δραστική από οτιδήποτε έχει βιώσει η βιομηχανία τα τελευταία 50 χρόνια.

 

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας