Συνεντεύξεις

Εγγύηση για το μέλλον είναι το παρόν και το παρελθόν της Αγροτικής

Η ελληνική ασφαλιστική εταιρεία Αγροτική Ασφαλιστική, συμπληρώνοντας τριάντα τέσσερα χρόνιας παρουσίας στην ελληνική ασφαλιστική αγορά, καλείται να επαναπροσδιορίσει την ύπαρξή της μέσα σε μία νέα πραγματικότητα.

Η νέα τάξη των οικονομικών πραγμάτων που το ευρωπαϊκό πλαίσιο καθορίζει, επιτάσσει ώστε οι θυγατρικές των τραπεζών ασφαλιστικές εταιρείες να συνεχίσουν
με ανεξάρτητο μέτοχο από τις Τράπεζες.
Η Αγροτική Ασφαλιστική, στην τριαντατετράχρονη πορεία της, ξεχώρισε από τις υπόλοιπες τραπεζικές ασφαλιστικές εταιρείες, κυρίως λόγω της σύγχρονης δόμησής της αλλά και της στρατηγικής επιλογής να δημιουργήσει δικά της δίκτυα πωλήσεων και να συνεργαστεί με ανεξάρτητα.
Επανδρώθηκε από το 1980 με ευέλπιδες νέους, κατηρτισμένους αλλά και ταλαντούχους ανθρώπους, δίνοντας από αρχής νέα πνοή στην αγορά, εκτρέφοντας επαγγελματικά όνειρα ανάπτυξης, προσεγγίζοντας με ασφαλιστική φιλοσοφία και τεχνογνωσία τους κλάδους και, τέλος, έχτισε όνομα στην αγορά.
Ο κ. Ιορδάνης Χατζηιωσήφ είναι ιστορικό στέλεχος της Εταιρείας και έχει το σπάνιο προνόμιο της εξέλιξης και όχι της τοποθέτησης στην ηγεσία.
Τον θεωρούμε ιδανικό πρόσωπο και άκρως αξιόπιστο να μας περιγράψει το σήμερα της εταιρείας και τις προοπτικές της, αύριο.

Συνέντευξη στον Δημήτρη Ρουχωτά

Κύριε Χατζηιωσήφ, πώς έκλεισε η περσινή χρονιά από πλευράς αποτελεσμάτων (παραγωγικών και οικονομικών) για την ΑΤΕ Ασφαλιστική;
Ι.Χ.: Τόσο η εξέλιξη της παραγωγής όσο και των αποτελεσμάτων, κατά την προηγούμενη χρονιά, θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί ως η καλύτερη κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης και αποτελεί συνέχεια των σταθερά καλών λειτουργικών αποτελεσμάτων της Εταιρείας.
Πιο συγκεκριμένα, η μείωση της παραγωγής συγκρατήθηκε σε πολύ χαμηλότερα επίπεδα (μείωση κατά 2,7%) σε σχέση με αυτά της αγοράς (μείωση 9% περίπου).
Η παραγωγή των Γενικών Κλάδων σημείωσε οριακή μείωση (-2%), ενώ του Κλάδου Ζωής και Υγείας μειώθηκε κατά 5% περίπου. Ο κλάδος Αυτοκινήτων σημείωσε οριακή άνοδο, παρά την προσπάθεια που γίνεται από μεγάλο μέρος της αγοράς για ανακατανομή της “πίτας” της αγοράς τα τελευταία χρόνια και τις συνεχείς μειώσεις των ασφαλίστρων. Σε ό,τι αφορά τον Κλάδο Πυρός, λαμβάνοντας υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του χαρτοφυλακίου αυτού, οι απώλειες περιορίσθηκαν στο -7%.
Η Εταιρεία συνέχισε και κατά την προηγούμενη περίοδο να πρωταγωνιστεί στην ασφάλιση των μεγάλων τεχνικών έργων που πραγματοποιούνται στη χώρα μας, ενισχύοντας έτσι σημαντικά τόσο την παραγωγή όσο και το αποτέλεσμά της.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά αποτελέσματα, βελτιώθηκαν ακόμα περισσότερο σε σχέση με αυτά του 9μήνου 2013 αλλά και αυτά του 2012.
Παράλληλα με την κερδοφορία, βελτίωση σημείωσαν και τα ίδια κεφάλαια της Εταιρείας που, μετά την ανακεφαλαιοποίηση το Μάρτιο του 2013 με το ποσό των €172 εκατ., κάλυψαν, αφενός, σε μεγάλο βαθμό τις απώλειες από τη συμμετοχή της στο PSI και, αφετέρου, το ύψος των απαιτούμενων εποπτικών κεφαλαίων, χωρίς να απαιτείται πλέον η χρήση της παρέκκλισης για την αποτίμηση των ομολόγων.

Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων 9μήνου 2013, σημειωνόταν ότι «η συνεχιζόμενη κερδοφορία ξεπερνά ακόμα και τις προβλέψεις της διοίκησης». Θα θέλαμε να μας δώσετε μερικά στοιχεία για το πώς επετεύχθη η κερδοφορία, σε ένα εξαιρετικά δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.
Ι.Χ.: Είναι γνωστό ότι η Αγροτική Ασφαλιστική δεν είχε ποτέ ως κυρίαρχο στόχο τo μερίδιο αγοράς, αλλά τη συνεχή λειτουργική κερδοφορία, ακόμα και κατά την περίοδο όπου οι αποδόσεις των επενδύσεων είχαν την τιμητική τους.
Ειδικότερα όμως, η επίτευξη ακόμα μεγαλύτερης κερδοφορίας κατά την περίοδο της οικονομικής κρίσης, ήταν για την Εταιρεία περισσότερο από μονόδρομος.
Η προσπάθεια αυτή άρχισε ουσιαστικά την περίοδο 2010 και 2011, όπου έπρεπε να μειώσει δραστικά λειτουργικές δαπάνες και προσωπικό, στα πλαίσια του προγράμματος που είχε επιβληθεί στον όμιλο της ΑΤΕ από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού. Η προσπάθεια είχε ως τελικό στόχο την επίτευξη ισχυρής κερδοφορίας, παρά τους περιορισμούς που είχαν επιβληθεί στον Όμιλο της ΑΤΕ και καθιστούσαν την επίτευξη των αποτελεσμάτων αυτών ακόμα πιο δύσκολη. Όπως π.χ. όταν, το 2010, είχε υπαχθεί στον ΑΣΕΠ, παρά το γεγονός ότι είχε ανάγκη ενίσχυσης του στελεχιακού της δυναμικού, για τη σταδιακή προσαρμογή της στο επερχόμενο κανονιστικό πλαίσιο Solvency II.
Έτσι, κατά την περίοδο αυτή και ενώ ο ανταγωνισμός προσπαθούσε να κερδίσει μεγαλύτερα μερίδια, η Αγροτική Ασφαλιστική, σε εντελώς αντίθετη κατεύθυνση από την αγορά και με τιμολογιακή και εμπορική πολιτική που είχε ως κόστος την απώλεια μεγάλου πλήθους ασφαλιζόμενων οχημάτων, βελτίωσε θεαματικά την κερδοφορία των προϊόντων και παράλληλα μείωσε σημαντικά τις λειτουργικές της δαπάνες. Για να γίνει αυτό, χρειάσθηκε να προχωρήσει σε μείωση προσωπικού και κόστους μισθοδοσίας, μείωση κόστους λειτουργίας των Γραφείων Πωλήσεων, κ.λπ.
Παρά τις μειώσεις των μισθών που είχαν επιβληθεί τότε, το προσωπικό της Εταιρείας, κατανοώντας την ανάγκη επιτυχίας του προγράμματος αυτού, υποστήριξε και συμμετείχε στις ενέργειες της Διοίκησης.

Το περιβάλλον χαμηλών αποδόσεων έχει επηρεάσει σημαντικά τα έσοδα από επενδύσεις των περισσότερων ασφαλιστικών εταιρειών. Πώς αντιμετωπίζετε στην ΑΤΕ Ασφαλιστική την πρόκληση αυτή;
Ι.Χ.: Είναι αλήθεια ότι, από τα μέσα του 2013, τα επιτόκια των προθεσμιακών καταθέσεων, στις οποίες η Εταιρεία μας έχει υψηλή τοποθέτηση, βαίνουν μειούμενα. Στα πλαίσια αυτά και έχοντας υπόψη το επερχόμενο κανονιστικό πλαίσιο, η επιχειρηματική στρατηγική της Εταιρείας στο θέμα των επενδύσεων τα προσεχή χρόνια, είναι η τοποθέτηση των ταμειακών της διαθεσίμων σε επενδυτικά προϊόντα χαμηλού κινδύνου, όπως είναι τα ξένα ομόλογα υψηλής διαβάθμισης, τα αμοιβαία κεφάλαια και οι επιλεγμένες μετοχικές αξίες ελληνικών και ξένων αγορών, προσδοκώντας και υψηλότερη απόδοση. Σε αντιστάθμισμα των μειωμένων εσόδων από τις επενδύσεις, η Εταιρεία δίνει μεγάλη έμφαση στην παραγωγή βελτιωμένου τεχνικού αποτελέσματος και στον περαιτέρω περιορισμό των λειτουργικών δαπανών.

Το τελευταίο διάστημα, συνεργάτες και διοικητικοί υπάλληλοι της Εταιρείας εργάζονται γνωρίζοντας ότι η ΑΤΕ Ασφαλιστική οδεύει προς την πώλησή της. Ποια θα λέγατε ότι είναι η αντίδραση των υπαλλήλων – ασφαλιστών και ποια η συμπεριφορά των ασφαλισμένων σε αυτή την προοπτική; Εντοπίζονται σημάδια ανασφάλειας;
Ι.Χ.: Δεν είναι η πρώτη φορά που η Αγροτική Ασφαλιστική βρίσκεται αντιμέτωπη με κρίσιμες για την πορεία της καταστάσεις. Δεν είναι η πρώτη φορά που τόσο οι συνεργάτες της όσο και το προσωπικό της καλούνται να ξεπεράσουν παρόμοιες καταστάσεις και γεγονότα.
Όπως την περίοδο του 2008, όταν με μέτοχο την Αγροτική Τράπεζα ξεκίνησε η διαδικασία πώλησης της Εταιρείας, χωρίς όμως αποτέλεσμα. Όπως την περίοδο του 2012, όταν αποφασίσθηκε η εκκαθάριση της Αγροτικής Τράπεζας.
Σήμερα, με μέτοχο την Τράπεζα Πειραιώς, παρά την παρατεταμένη περίοδο πώλησης και τα ερωτηματικά ως προς τον επόμενο ιδιοκτήτη, η Εταιρεία συνεχίζει με σταθερότητα και συνέπεια τη λειτουργία της, χάρις στην εμπιστοσύνη των συνεργατών, την αμεσότητά της με τα Δίκτυα Πωλήσεων και τους πελάτες, τη συσσωρευμένη εμπειρία και τεχνογνωσία και βέβαια την ανθρώπινη πλευρά της Εταιρείας απέναντι στους συνεργάτες και τους πελάτες.
Η εμπιστοσύνη αυτή δεν κτίσθηκε πρόσφατα. Είναι αποτέλεσμα της σταθερής σχέσης και συνέπειας της Εταιρείας και των στελεχών της με τους συνεργάτες και τους πελάτες αλλά και με τους κορυφαίους αντασφαλιστές της, που γνωρίζουν και εμπιστεύονται την Εταιρεία και δεν σταμάτησαν ποτέ να παρέχουν την υποστήριξή τους.
Σε κάθε περίπτωση, τα εύλογα σημάδια ανασφάλειας που εντοπίζονται στο προσωπικό και τους συνεργάτες, απορροφώνται από τη δυναμική πορεία και τις επιδόσεις της Εταιρείας.
Σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους, σημάδια ανησυχίας σημειώθηκαν μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις και μόνο ως αποτέλεσμα της παραπληροφόρησης, όχι από τα μέσα ενημέρωσης αλλά από ενέργειες του ανταγωνισμού, στην προσπάθειά του να αποκομίσει πρόσκαιρα οφέλη.

Ποια θα ήταν η ιδανική λύση, κατ’ εσάς, για το μέλλον της ΑΤΕ Ασφαλιστικής;
Ι.Χ.: Πρέπει όλοι να γνωρίζουν ότι, το καλοκαίρι του 2012, η Αγροτική Ασφαλιστική κρίθηκε ως υγιές κομμάτι της Τράπεζας, ως υγιής επιχείρηση, και ως τέτοιο εντάχθηκε στον Όμιλο Πειραιώς. Οι επιδόσεις της, η συνέπεια αλλά και η διαφάνεια στη λειτουργία της, οδήγησε ή αν θέλετε ανάγκασε την Τράπεζα της Ελλάδος και τις εποπτικές αρχές να τη συμπεριλάβουν στο υγιές μέρος της Αγροτικής Τράπεζας, δίνοντας παράλληλα τέλος στα σενάρια που δεν ήθελαν την Αγροτική Ασφαλιστική να επιβιώνει.
Με άλλα λόγια, η τύχη της εταιρείας, το μέλλον της, έχει ήδη κριθεί, όταν αποφασίσθηκε να ακολουθήσει το υγιές χαρτοφυλάκιο της τράπεζας.
Δεν είναι εύκολο να μιλά κανείς για ιδανική λύση. Το βέβαιο είναι ότι υπάρχει μέλλον, αφού όποιος και αν είναι ο νέος ιδιοκτήτης γνωρίζει το παρελθόν, το παρόν και τις δυνατότητες αυτής της Εταιρείας και είμαι βέβαιος ότι θα επιδιώξει ανάλογη συνέχεια και αξιοποίηση.

Ποιος είναι ο σχεδιασμός για το μέλλον της ΑΤΕ Insurance Romania;
Ι.Χ.: Η ΑΤΕ Insurance Romania είναι μια μικρή ασφαλιστική εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε το 2004 και η δραστηριοποίησή της συνδυάσθηκε με αυτή της πρώην ΑΤΕbank, όταν η τελευταία εξαγόρασε μια μικρή Τράπεζα στη Ρουμανία, στα πλαίσια της επέκτασης των δραστηριοτήτων της σε χώρες του εξωτερικού.
Λόγω των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών της ρουμάνικης αγοράς, η στρατηγική της εταιρείας δεν ήταν η επέκταση των δραστηριοτήτων και η απόκτηση μεριδίου αγοράς, αλλά η εξυπηρέτηση των πελατών της τράπεζας καθώς και των ελληνικών συμφερόντων στο εξωτερικό.
Όπως είναι γνωστό, η ΑΤΕbank Romania έχει ήδη εξαγορασθεί από άλλη τράπεζα και, όπως γίνεται αντιληπτό, υπάρχει έντονο ενδιαφέρον και για την εξαγορά της ΑΤΕ Insurance Romania. Το ενδιαφέρον αυτό βρίσκεται σε εξέλιξη.
Θεωρείται πολύ πιθανό το μέλλον της εταιρείας αυτής να εξαρτηθεί από την εξέλιξη της μητρικής εταιρείας, δηλαδή της Αγροτικής Ασφαλιστικής.

Τον περασμένο χρόνο ολοκληρώθηκε το πρόγραμμα εθελουσίας εξόδου της Εταιρείας. Πώς αξιολογείτε την έκβασή του και ποια είναι τα σημερινά δεδομένα ως προς το ανθρώπινο δυναμικό της ΑΤΕ Ασφαλιστικής;
Ι.Χ.: Είναι αλήθεια ότι τα τελευταία χρόνια αποχώρησε μεγάλο μέρος του προσωπικού. Μετά το πρώτο κύμα αποχωρήσεων του 2003, με αφορμή τη συγχώνευση των εταιρειών Αγροτική Ασφαλιστική και Αγροτική Ζωής, ακολούθησε αυτό του 2010, με αφορμή τις αλλαγές των προϋποθέσεων συνταξιοδότησης.
Το τρίτο και πιο καθοριστικό από πλευράς αριθμού αποχωρήσεων, είναι το πρόσφατο που ανακοίνωσε η Τράπεζα Πειραιώς και στο οποίο δήλωσε συμμετοχή το 47% του προσωπικού της ΑΤΕ Ασφαλιστικής. Η μεγάλη συμμετοχή του προσωπικού στο πρόγραμμα αυτό δικαιολογείται, αφού πολλοί υπάλληλοι βρίσκονταν κοντά στα όρια συνταξιοδότησης, ενώ την απόφασή τους επηρέασαν τα ισχυρά οικονομικά κίνητρα του προγράμματος και η αβεβαιότητα για την επομένη ημέρα.
Προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή διαχείριση του χαρτοφυλακίου και η εξυπηρέτηση των πελατών και των συνεργατών, μέρος του προσωπικού που έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα αποχώρησης, αποφασίσθηκε να παραμείνει στην Εταιρεία μέχρι την πώλησή της. Παράλληλα, φροντίζουμε ώστε το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών και των συνεργατών να μην παρουσιάζει αδυναμίες.
Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι, ακόμα και σ’ αυτή τη μεταβατική περίοδο της Εταιρείας, διαπιστώνουμε σημαντικό ενδιαφέρον για ένταξη στο ανθρώπινο δυναμικό της Εταιρείας μας, από στελέχη της αγοράς, γεγονός που αποδεικνύει ότι, σε κάθε περίπτωση, η Αγροτική Ασφαλιστική έχει μέλλον.

Η ΑΤΕ Ασφαλιστική είναι η εταιρεία με τη μεγαλύτερη εξειδίκευση στην παροχή ασφαλιστικών προϊόντων στον τομέα της αγροτικής οικονομίας, έχοντας σημαντική γνώση της αγοράς αυτής. Τι περιθώρια υπάρχουν για ανάπτυξη των ασφαλιστικών εργασιών στις αγροτικές ασφαλίσεις;
Ι.Χ.: Το παραγωγικό κεφάλαιο, οι εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός και τα αγροτικά προϊόντα μπορούν να ασφαλισθούν από τυχαία γεγονότα, από φυσικούς και από περιβαλλοντικούς κινδύνους. Η ανάπτυξη της ιδιωτικής ασφαλιστικής αγοράς εξαρτάται από τον βαθμό που η κρατική παρέμβαση κατανοεί τη σπουδαιότητα και την οικονομική συμβολή του ασφαλιστικού κλάδου στην οικονομική ανάπτυξη, ιδίως σε περιόδους που η κρατική συνδρομή είναι περιορισμένη.
Τα φυσικά φαινόμενα, όπως εξελίσσονται τελευταία, προκαλούν ζημιές που οι κρατικοί φορείς από μόνοι τους αδυνατούν να τις αποκαταστήσουν. Απαιτείται πλέον η συνεργασία του κράτους με τον Ασφαλιστικό Κλάδο. Έτσι θα επιτευχθεί ορθολογισμός στο κόστος ασφάλισης, εκμετάλλευση διαθέσιμων κοινοτικών πόρων αλλά και διαχείριση του ασφαλιστικού κινδύνου, πέραν των περιορισμένων οικονομικών δυνατοτήτων των κρατικών φορέων.
Λόγω των περιορισμένων οικονομικών πόρων, το κράτος έχει θέσει όρια στις αποζημιώσεις που καταβάλλει μέσω του Οργανισμού Ελληνικών Γεωργικών Ασφαλίσεων (ΕΛΓΑ) ή της Πολιτικής Σχεδίασης Έκτακτης Ανάγκης (ΠΣΕΑ). Ορισμένες αγροτικές δραστηριότητες είτε τις έχει θέσει εκτός κρατικής αποζημίωσης (ιχθυοκαλλιέργειες) είτε έχει θεσπίσει περιορισμούς (στεγασμένη κτηνοτροφία, πτηνοτροφία).
Αυτό το κενό που δημιουργείται στην ασφάλιση, έχει τη δυνατότητα να το καλύψει ο ασφαλιστικός Κλάδος. Σήμερα, καλύπτεται κυρίως από την Αγροτική Ασφαλιστική, που έχει αναπτύξει δοκιμασμένα ασφαλιστικά προγράμματα που λειτουργούν από την ίδρυσή της, διαθέτοντας εξειδικευμένα στελέχη και έμπειρους πραγματογνώμονες στην ασφάλιση και στην εκτίμηση των ζημιών από ακραία φυσικά φαινόμενα και άλλους κινδύνους που απειλούν τον ευαίσθητο αγροτικό τομέα.
Τα ασφαλιστικά προγράμματα της Αγροτικής Ασφαλιστικής αφορούν:
Τον Φυτικό Τομέα, όπως η κατασκευή των θερμοκηπίων, ο εξοπλισμός καθώς και η παραγωγή που αναπτύσσεται σ’ αυτά έναντι κινδύνων πυρκαγιάς και ακραίων φυσικών φαινομένων.
Τον Ζωικό Τομέα, όπως το κτηνοτροφικό κεφάλαιο, για τον κίνδυνο θανάτου από πυρκαγιά, ατυχήματα, ασθένειες ή φυσικούς κινδύνους και τις Ιχθυοκαλλιέργειες, όπου ασφαλίζονται οι κτηριακές εγκαταστάσεις και ο μηχανολογικός εξοπλισμός των ιχθυογεννητικών σταθμών, για κινδύνους πυρκαγιάς και φυσικών φαινομένων αλλά και τα ιχθύδια που παράγονται και αναπτύσσονται στους ιχθυογεννητικούς σταθμούς και στις μονάδες πάχυνσης, κ.λπ.

Σημαντική εξέλιξη για τους ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές αλλά και τις εταιρείες είναι τα όσα ορίζουν οι πρόσφατες πράξεις 30 και 31 της ΤτΕ. Ποια είναι η διαδικασία που εφαρμόζει σήμερα η ΑΤΕ Ασφαλιστική ως προς την προείσπραξη ασφαλίστρων;
Ι.Χ.: Πρέπει να παραδεχθούμε ότι, αντί όλοι να έχουμε ως κύρια επιδίωξη την ενημέρωση του κοινού για τα οφέλη και τη χρησιμότητα της ασφάλισης και την προσέλκυση νέων εργασιών, που οδηγεί στη μεγέθυνση της ασφαλιστικής πίτας από την οποία τελικά όλοι ωφελούνται, στη χώρα μας ασχολούμαστε με τον τρόπο είσπραξης των ασφαλίστρων. Μια λειτουργία που σε άλλες αγορές δεν απασχόλησε ποτέ, αφού εφαρμόζουν το αυτονόητο. Δηλαδή, αυτό που σήμερα η Εποπτική Αρχή επιχειρεί με τις γνωστές Πράξεις 30 και 31, θέλοντας να δώσει ένα τέλος στην αναρχία που επικρατεί στην αγορά και τον περιορισμό των επισφαλών απαιτήσεων.
Στο πλαίσιο αυτό, η ΑΤΕ Ασφαλιστική, εναρμονιζόμενη με τη φιλοσοφία των Εποπτικών Αρχών, έχει προσαρμόσει τις υποδομές και τις διαδικασίες της, διευρύνοντας ταυτόχρονα το πλέγμα των υπηρεσιών που απευθύνονται τόσο στους Συνεργάτες, όσο και στους πελάτες της, ώστε να ανταποκριθεί στις νέες κανονιστικές απαιτήσεις με τον πιο ολοκληρωμένο και ουσιαστικό τρόπο.
Ειδικά στο ζήτημα της διασφάλισης της προείσπραξης των ασφαλίστρων, η ΑΤΕ Ασφαλιστική εφαρμόζει τις ακόλουθες διαδικασίες:
Αποστολή Ειδοποιητηρίου Ταχυπληρωμής και Πάγιας Εντολής στο λήπτη της ασφάλισης. Αμέσως μετά την εξόφληση των ασφαλίστρων στην Εταιρεία, αποστέλλεται το ασφαλιστήριο στη διεύθυνση του λήπτη της Ασφάλισης, με ταυτόχρονη ενημέρωση του Συνεργάτη (μέσω του portal της Εταιρείας μας).
Ειδικά για τις Ασφαλίσεις κατά Ζημιών έχουμε σχεδιάσει τη διαδικασία του «Άμεσου Διακανονισμού», η οποία απευθύνεται σε επιλεγμένους Συνεργάτες, παρέχοντάς τους τη δυνατότητα να προκαταβάλουν το σύνολο των ανανεώσεων της ασφαλιστικής παραγωγής τους (Ασφαλίσεις Κατά Ζημιών), πριν από το μήνα έκδοσης. Αμέσως μετά την εμφάνιση της πληρωμής στο λογαριασμό όψεως της Εταιρείας μας, τα αντίστοιχα ασφαλιστικά παραστατικά αποστέλλονται στο Συνεργάτη.
Υπηρεσία «Άμεση Εκτύπωση Συμβολαίων», που αφορά στις Ασφαλίσεις Κατά Ζημιών και επιτρέπει σε κάθε Συνεργάτη, μέσω του Portal, να έχει άμεση και συνεχή πρόσβαση στην εκτύπωση των ασφαλιστικών παραστατικών (νέα συμβόλαια, ανανεώσεις και πρόσθετες πράξεις) της Παραγωγής του, σύμφωνα με συγκεκριμένους ποσοτικούς και χρονικούς κανόνες. Με τον τρόπο αυτόν, διασφαλίζεται η ενεργητική συμμετοχή των Συνεργατών στην παράδοση των ασφαλιστικών παραστατικών, αμέσως μετά την καταβολή των ασφαλίστρων, από τον λήπτη της ασφάλισης.
Θα πρέπει, τέλος, να αναφερθούμε και στην Υπηρεσία «Άμεση Πληρωμή Ασφαλίστρων», που απευθύνεται σε Πελάτες και Συνεργάτες, και επιτρέπει την ηλεκτρονική πληρωμή σε πραγματικό χρόνο, με χρήση-χρέωση Καρτών Πληρωμής (χρεωστική, πιστωτική ή προπληρωμένη) VISA ή MASTERCARD οποιασδήποτε τράπεζας. Η υπηρεσία αυτή, που είναι διαθέσιμη στο διαδικτυακό τόπο της ΑΤΕ Ασφαλιστικής, “μηδενίζει” τη χρονική υστέρηση που μεσολαβεί από την καταβολή των ασφαλίστρων στο λογαριασμό της Εταιρείας, μέχρι και τη λογιστική τακτοποίησή τους.

Σε ό,τι αφορά τα χρεωστικά υπόλοιπα συνεργατών του ανεξάρτητου δικτύου, σε ποιες ρυθμίσεις έχετε προχωρήσει για την κάλυψή τους;
Ι.Χ.: Όπως είναι γνωστό, η ΑΤΕ Ασφαλιστική καλύπτει όλο το φάσμα των ασφαλιστικών εργασιών, τόσο σε Ασφαλίσεις Κατά Ζημιών όσο και Ασφαλίσεις Ζωής.
Στις Ασφαλίσεις Ζωής, με δεδομένο ότι η πληρωμή των ασφαλίστρων πραγματοποιείται από τον λήπτη της ασφάλισης απευθείας στην Εταιρεία, δεν υφίστανται χρεωστικά υπόλοιπα Συνεργατών.
Σε ό,τι αφορά στους Κλάδους Γενικών Ασφαλίσεων, η ΑΤΕ Ασφαλιστική έχει προσαρμόσει κατάλληλα τον Κανονισμό Πωλήσεων που εφαρμόζει, σύμφωνα με όσα προβλέπονται από την Εποπτική Αρχή, δίνοντας έμφαση στην προείσπραξη των ασφαλίστρων.
Η διαχείριση τυχόν χρεωστικών υπολοίπων Συνεργατών, που προέρχονται από την πολιτική των διακανονισμών που η Εταιρεία μας εφάρμοζε μέχρι πρότινος, θα πραγματοποιηθεί κατά περίπτωση σύμφωνα με συγκεκριμένους κανόνες, που λαμβάνουν υπόψη τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά κάθε συνεργασίας και ταυτόχρονα διασφαλίζουν τα συμφέροντα της Εταιρείας. 

 

 

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας