Υποχρεωτική ασφάλιση για ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα ζητούν οι ασφαλιστές

4776

Η Insurance Europe δημοσίευσε σήμερα ένα ενημερωτικό κείμενο που εξετάζει τα ζητήματα ευθύνης που προκαλούν τα ελαφρά ηλεκτρικά οχήματα και τα αυτοματοποιημένα οχήματα, καθώς και το ζήτημα της πρόσβασης στα δεδομένα των συνδεδεμένων και αυτοματοποιημένων οχημάτων.

Τα παραπάνω θα συζητηθούν επίσης στην εκδήλωση με θέμα «Insuring mobility – Today and Tomorrow», που πραγματοποιεί σήμερα στις Βρυξέλες η Insurance Europe.

Η αυξημένη χρήση ελαφρών ηλεκτρικών οχημάτων –όπως τα ηλεκτρικά ποδήλατα, τα segways και τα ηλεκτρικά σκούτερ– έχει προκαλέσει ερωτήματα σχετικά με την ευθύνη σε περίπτωση ατυχημάτων και για το αν η ασφάλιση αστικής ευθύνης για τα οχήματα αυτά πρέπει να είναι υποχρεωτική.

Η Insurance Europe πιστεύει ότι ο καθοριστικός παράγοντας για τη λήψη αποφάσεων πρέπει να απορρέει από τους ισχύοντες κανόνες, δηλαδή ότι η υποχρεωτική ασφάλιση θα πρέπει να ισχύει μόνο σε επίπεδο ΕΕ για οχήματα που μπορούν να υπερβούν τα 25 χλμ/ώρα.

Η ασφάλιση της ευθύνης είναι επίσης ένα θέμα που βρίσκεται στο επίκεντρο της συζήτησης γύρω από τα αυτοματοποιημένα οχήματα.

Ενώ τα οχήματα αυτά αναμένεται να καταστήσουν τους δρόμους ασφαλέστερους μακροπρόθεσμα, ατυχήματα θα εξακολουθούν να συμβαίνουν. Στην περίπτωση αυτή, απαιτείται υποχρεωτική ασφάλιση, όπως συμβαίνει με τα παραδοσιακά οχήματα, και στην πραγματικότητα υπάρχει ήδη ένα σταθερό κανονιστικό πλαίσιο σε ευρωπαϊκό επίπεδο που είναι κατάλληλο για τον σκοπό αυτό: η Οδηγία για την Ασφάλιση Αυτοκινήτων, η οποία συμπληρώνεται από την Οδηγία περί Ευθύνης Προϊόντων.

Η Insurance Europe υποστηρίζει ότι για να μπορούν οι ασφαλιστικές εταιρείες να ασκούν τη βασική τους λειτουργία, την παροχή αποζημίωσης, πρέπει να έχουν πρόσβαση σε οποιαδήποτε σχετικά δεδομένα που παράγονται από τα εμπλεκόμενα οχήματα, πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από ένα ατύχημα ή συμβάν. Αυτό επιτρέπει στους ασφαλιστές να κατανοήσουν τι συνέβη και να κατανείμουν σωστά την ευθύνη. Επιπλέον, η πρόσβαση στα δεδομένα των αυτοματοποιημένων οχημάτων θα βοηθήσει επίσης τους ασφαλιστές να κατανοήσουν καλύτερα τους κινδύνους που παρουσιάζουν και να τους ασφαλίσουν αναλόγως.

Τα δεδομένα που παράγονται από τα σύγχρονα οχήματα παρέχουν επίσης την ευκαιρία στους οδηγούς να έχουν πρόσβαση σε ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων προϊόντων και υπηρεσιών: τα ασφαλιστήρια συμβόλαια που είναι ειδικά προσαρμοσμένα στο στυλ οδήγησης (πολιτικές τύπου “πληρώνετε ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης” και “πληρώνετε όσο οδηγείτε”) ή που ενθαρρύνουν την καλύτερη οδήγηση (ανατροφοδότηση από τον οδηγό ή/και καθοδήγηση). Αυτά όχι μόνο δημιουργούν δυνητικές εξοικονομήσεις για τους καταναλωτές, αλλά θα μπορούσαν επίσης να βελτιώσουν την οδική ασφάλεια.

Ωστόσο, απαιτείται κάποια ρυθμιστική δράση σε επίπεδο ΕΕ, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι οι καταναλωτές –και η κοινωνία γενικότερα– θα επωφεληθούν από αυτές τις τεχνολογικές εξελίξεις. Οι οδηγοί πρέπει να έχουν τον έλεγχο των δεδομένων του οχήματος και να είναι ελεύθεροι να τα μοιράζονται με τους παρόχους υπηρεσιών της επιλογής τους, χωρίς να χρειάζεται να περάσουν από τον κατασκευαστή του οχήματος. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μόνο μέσω ρυθμιστικής παρέμβασης της ΕΕ, υποστηρίζει η Insurance Europe.

Προηγούμενο άρθροNP Ασφαλιστική: Πρόγραμμα Επαναληπτικών Σεμιναρίων Επανεκπαίδευσης
Επόμενο άρθροΣωματεία Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών: Από Αγρίνιο Γιάννενα με τελικό προορισμό τα Δωδεκάνησα