Άρθρα

Τι λέει η ΔΕΙΑ για την Black Friday στην Ασφάλιση;

Η ασφάλιση δεν είναι εμπόρευμα, για να πωλείται σε… τιμή ευκαιρίας! Η ασφάλιση δεν μπορεί να εντάσσεται σε λογικές… Black Friday, γιατί αυτό ευτελίζει τον Θεσμό και το ίδιο το ασφαλιστικό προϊόν. Αυτή είναι η θέση μας ως κλαδικό έντυπο.

H ασφάλιση εμπεριέχει την έννοια της συμβουλής από επαγγελματίες ασφαλιστικούς διαμεσολαβητές και το ασφάλιστρο για την ανάληψη οποιωνδήποτε κινδύνων οφείλει να είναι επαρκές και δίκαιο. Δεν νοείται να παρέχεται με έκπτωση… λόγω της ημέρας. Κι όμως, το βλέπουμε κι αυτό να συμβαίνει, παρά την απαγόρευση του Ν. 4583/2018, όπου στο άρθρο 27, παρ. 4 αναφέρει μεταξύ άλλων: «Οι διανομείς ασφαλιστικών προϊόντων απαγορεύεται να χρησιμοποιούν μεθόδους αθέμιτου ανταγωνισμού, καθώς και αθέμιτες, παράνομες ή παραπλανητικές πράξεις και πρακτικές. Απαγορεύεται ιδίως να:

(…) δ) προσφέρουν εκπτώσεις ή ειδικά ευεργετήματα με στόχο τη σύναψη ασφαλιστήριου συμβολαίου (…)».

Τόσο η Ένωση Ασφαλιστικών Διαμεσολαβητών Ελλάδος (ΕΑΔΕ) όσο και ο Σύλλογος Ασφαλιστικών Πρακτόρων Νομού Αττικής (ΣΠΑΤΕ) εξέδωσαν ανακοινώσεις, στις οποίες καταγγέλλουν τις πρακτικές και προσφορές… “Black Friday”, χωρίς ωστόσο να ονοματίζουν συγκεκριμένα κανάλια διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.

Ποιοι είναι αυτοί, λοιπόν, τους οποίους καταγγέλλουν οι επαγγελματίες ασφαλιστές;

Κάνοντας μια… περιήγηση λίγων λεπτών στο διαδίκτυο, είδαμε να διαφημίζουν τις εκπτώσεις που παρέχουν επ’ ευκαιρία της Black Friday τα εξής:

  • Το blog Insurance Market καλεί τους ενδιαφερόμενους να προλάβουν «την καλύτερη προσφορά», για να εξοικονομήσουν έκπτωση «έως και 25%» στην ασφάλιση του αυτοκινήτου τους. «Σε αυτές τις δύσκολες στιγμές, εμείς ήρθαμε σε επαφή με μερικές από τις μεγαλύτερες ασφαλιστικές για να σου παρέχουμε προσφορές που ταιριάζουν στο budget σου», αναφέρει και παραθέτει την εκπτωτική του λίστα με τις ομολογουμένως εντυπωσιακές εκπτώσεις να φτάνουν στο 25% (Groupama) και στο 20% (Anytime).
  • Η Hellas Direct, για την “Black Friday στην ασφάλεια αυτοκινήτου”, ενημερώνει τους ενδιαφερόμενους ότι μπορούν να εξασφαλίσουν έκπτωση 10%, αν το συμβόλαιο συναφθεί το διάστημα 23/11 – 27/11.
  • H Anytime της Interamerican παρέχει 20% έκπτωση Black Friday, για ασφάλιση αυτοκινήτου, μηχανής και σπιτιού.

Προφανώς και τα παραπάνω παραδείγματα είναι ενδεικτικά, καθώς η γρήγορη αναζήτησή μας στο διαδίκτυο είχε στόχο να εντοπίσουμε ορισμένα από τα οnline κανάλια πώλησης ασφαλειών που ακολουθούν την… πολιτική Black Friday. Αναδεικνύοντας για μια ακόμα χρονιά το “φαινόμενο”, ενώνουμε τη φωνή μας με όσους διαμαρτύρονται και το καταγγέλλουν, και θέτουμε δημόσια κάποια ερωτήματα στη Διεύθυνση Εποπτείας Ιδιωτικής Ασφάλισης της ΤτΕ:

  • Είναι αρμόδια να επιληφθεί του θέματος;
  • Παραβιάζεται ή όχι ο ν.4583/2018;
  • Τι απαντά στην αναφορά της ΕΑΔΕ;
  • Τι απαντά και στον δικό μας ισχυρισμό, ότι η παροχή του ασφαλιστικού προϊόντος με έκπτωση ασφαλίστρου οδηγεί σε ευτελισμό του θεσμού της Ασφάλισης αλλά και του ίδιου του προϊόντος, και ότι πλήττει βάναυσα την ασφαλιστική συνείδηση των καταναλωτών, γιατί εξομοιώνει το ασφαλιστικό προϊόν με οποιοδήποτε πωλούμενο εμπόρευμα;

Σε μια μέρα που ο καταναλωτής βομβαρδίζεται από μηνύματα για εξαιρετικές εκπτώσεις και μοναδικές προσφορές (ας είμαστε προσεκτικοί, δεν είναι πάντα αληθινά προσφορές) και που στο μυαλό των περισσοτέρων εικονογραφείται από πλήθη ανυπόμονων πελατών που συνωστίζονται στις πόρτες πολυκαταστημάτων για να προλάβουν τις ευκαιρίες (φέτος ο κορωνοϊός θα μας περιορίσει στα ηλεκτρονικά καταστήματα), θέλει η ασφαλιστική αγορά να διεκδικήσει μερίδιο; Με τι τίμημα;

Οι επαγγελματίες ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, στην πλειοψηφία τους, ισχυρίζονται πως το κύρος της αγοράς είναι ήδη μειωμένο, η ιδιαιτερότητα και η αξία του προϊόντος όχι επαρκώς κατανοητή, η επιθυμία για φτηνές λύσεις ήδη αρκετά διογκωμένη. Οι εταιρείες όμως, κάποιες από αυτές τουλάχιστον, δεν θέλουν να αφήσουν ανεκμετάλλευτη μια ευκαιρία πρόσκτησης νέων εργασιών και πελατών. Αλήθεια, πόσους νέους ασφαλισμένους άραγε να κερδίζει η αγορά σε κάθε Black Friday;

Θα ήταν ενδιαφέρον αν εταιρείες και δίκτυα όπως η Anytime, η Hellas Direct ή η Insurance Market “μοιράζονταν” με την αγορά τα παραγωγικά τους στοιχεία, και ειδικά το μέγεθος των πωλήσεών τους τη συγκεκριμένη ημέρα, ώστε να εξάγουμε και οι υπόλοιποι χρήσιμα συμπεράσματα.

«Α.Α.»

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας