Εκδηλώσεις

Ψηφιακός μετασχηματισμός και αλλαγή κουλτούρας ψηλά στην ατζέντα του ασφαλιστικού κλάδου

Φιλίππα Μιχάλη (Allianz), Νίκος Αντιμησάρης (ERGO) και Σταύρος Κωνσταντάς (Εθνική Ασφαλιστική), συζήτησαν για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στις Ασφαλιστικές Εταιρείες, το Digital Customer Experience και το Cyber Insurance, στο πλαίσιο της ψηφιακής εκδήλωσης «Connecting Insurance World», που πραγματοποίησε η KPMG Ελλάδας, στις 22 Ιουνίου.

Σκοπός της εκδήλωσης, όπως σημείωσε και ο κ. Αλκιβιάδης Σιαράβας, Marketing & Communications Manager της KPMG στην Ελλάδα, ήταν «να αναδείξει τα συμπεράσματα της Έκθεσης για την Ιδιωτική Ασφαλιστική Αγορά της KPMG, μέσω της ανασκόπησης της αγοράς, που αποτελεί και το εφαλτήριο για συζητήσεις που αφορούν τις τάσεις, τους κινδύνους και τις προοπτικές του κλάδου, όπως ο μετασχηματισμός και τα δομικά ζητήματα».

Οι τρεις CEOs της ασφαλιστικής αγοράς συμμετείχαν σε πάνελ που συντόνισε ο κ. Νίκος Δημάκος, Γενικός Διευθυντής και Επικεφαλής Consulting της KPMG στην Ελλάδα, και συζήτησαν για τον Ψηφιακό Μετασχηματισμό στις Ασφαλιστικές Εταιρείες, το Digital Customer Experience και το Cyber Insurance.

Συγκεκριμένα, η κα Φιλίππα Μιχάλη τόνισε ότι «η ψηφιοποίηση δεν πρέπει να είναι αυτοσκοπός, αλλά ένα μέσο που θα μπορέσει να μας πάει όλους κάπου παραπέρα, δηλαδή οι πελάτες να έχουν καλύτερα προϊόντα και υπηρεσίες, οι διαμεσολαβητές να έχουν περισσότερα εργαλεία, για να αξιοποιήσουν τον χρόνο τους με τους ασφαλισμένους πιο αποδοτικά, οι εργαζόμενοι να παίρνουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση από τη δουλειά τους, γιατί θα προσθέτουν αξία, και μέσα σε αυτή την αλυσίδα, οι εταιρείες να μπορούν να αναπτυχθούν περαιτέρω. Η παγίδα που πρέπει να αποφύγουμε είναι να μη δούμε την πανδημία που μας προκάλεσε να πάμε πιο γρήγορα στην ψηφιοποίηση ως μια συνθήκη όπου ήρθε και εφόσον φεύγει να επιστρέψουμε πάλι στην προηγούμενη λογική μας».

Ο κ. Νίκος Αντιμησάρης υπογράμμισε τη σημασία του customer experience και ανέφερε ότι οι insurtechs και Big Techs θα μπορούν να έχουν μία παρουσία στον ασφαλιστικό κλάδο μέσω της διαμεσολάβησης ή των τεχνολογικών λύσεων, αλλά δεν θα αποτελέσουν ουσιαστική απειλή στον χώρο, λόγω των ισχυρών κεφαλαιακών απαιτήσεων που έχει ο κλάδος και, επομένως, δεν βλέπει ότι κάποιος μεγάλος κολοσσός (π.χ. Amazon Care) θα δημιουργήσει μία ασφαλιστική εταιρεία.

Τέλος, ο κ. Σταύρος Κωνσταντάς υπογράμμισε ότι «ο Έλληνας καταναλωτής έχει πλέον μεγαλύτερη ψηφιακή ωριμότητα και αυτό είναι μια άριστη ευκαιρία να σχεδιάσουμε όχι απλά τις διαδικασίες που θα βελτιστοποιήσουν το όφελος για τον πελάτη και για τις εταιρείες, αλλά να ξαναδούμε τα προϊόντα, τους κινδύνους και πώς μπορούμε να τα καλύψουμε».

Χαιρετισμό στην εκδήλωση απηύθυνε ο κ. Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος, Γενικός Γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, ο οποίος επικεντρώθηκε στα σημαντικά βήματα της πολιτείας προς την κατεύθυνση του μετασχηματισμού. Ειδικότερα σημείωσε ότι τα θέματα ψηφιακού μετασχηματισμού είναι προτεραιότητα για την εξέλιξη της χώρας και χωρίς τη συνεργασία του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα δεν θα μπορούσε να είναι τόσο αποτελεσματικά. Στο σημείο αυτό στάλθηκε σαφές μήνυμα, ότι το Υπουργείο είναι ανοιχτό για συζήτηση ή και συνεργασία με τους φορείς της Ιδιωτικής Ασφάλισης

Ο κ. Φίλιππος Κάσσος, Γενικός Διευθυντής, Ελεγκτικών Υπηρεσιών της KPMG στην Ελλάδα, παρουσίασε τα κύρια σημεία της ετήσιας έρευνας της KPMG για την ιδιωτική ασφαλιστική αγορά. Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι η μέση κερδοφορία παρέμεινε σε ικανοποιητικά επίπεδα, σε Ευρώ 13 εκατ. (2018: Ευρώ 15 εκατ.) για μία ακόμη χρονιά. Επίσης, ο δείκτης απόδοσης κεφαλαίου (ROE), σε προ-φόρων επίπεδο, έχει προσγειωθεί στο 10% από 16% το 2014 και αντίστοιχα σε 6% μετά φόρων, με συνεχή και σταδιακή πτώση σε κάθε έτος. Η διατήρηση υψηλών κεφαλαίων σε σχέση με το ύψος της δραστηριότητας των επιχειρήσεων εξασφαλίζει σταθερότητα και παρέχει εγγυήσεις σε καταναλωτές και εποπτεία, ωστόσο, δεν βοηθά στη βελτίωση των δεικτών απόδοσης κεφαλαίων, που βρίσκονται σημαντικά χαμηλότερα των διεθνών αποδεκτών επιπέδων. Τέλος, σε ερώτηση για το ποια προβλέπει να είναι η μεγαλύτερη αλλαγή που θα εμφανιστεί τα αμέσως επόμενα έτη, απάντησε πως, υπό το πρίσμα της πανδημίας, οι επενδύσεις σε τεχνολογία θα αποτυπωθούν καθαρά στη χρηματοπιστωτική εικόνα των Εταιρειών.  

Ο κ. Αναστάσιος Πάντος, Director, Consulting της KPMG στην Ελλάδα, συζήτησε με τον κ. Kami Zargar, Director, Risk & Regulatory, Head Forensic της KPMG στο Βέλγιο, για θέματα τεχνολογίας, Blockchain, confidential computing και πώς μπορούν να διασφαλιστούν τα δεδομένα μας και η ασφάλειά τους, χρησιμοποιώντας αυτές τις τεχνολογίες, ενώ συζήτησαν για πρακτική λύση Blockchain για την αντιμετώπιση απάτης (anti-fraud detection mechanism) στον κλάδο αυτοκινήτου, που προσέλκυσε το ενδιαφέρον για εν δυνάμει εφαρμογή και στην Ελλάδα.  

Μπορείτε να δείτε την εκδήλωση εδώ.

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας