Άρθρα

Προς ένα phygital μοντέλο εργασίας

Άρθρο του Γιώργου Γκοτζαγεώργη, Διευθυντή Marketing & Υποστήριξης Δικτύου Πωλήσεων, Ευρωπαϊκή Πίστη*

Η πρόσφατη κρίση που αρχικά χαρακτηρίστηκε ως υγειονομική, φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχει «μεταλλαχθεί » σε ένα σύστημα κρίσεων, με άμεσες συνέπειες στην οικονομική, κοινωνική και πολιτική ζωή όλου του πλανήτη, με χαρακτηριστικά κυκλικότητας, γεγονός το οποίο υποστηρίζεται από τις διαδοχικές αναζωπυρώσεις των εστιών μόλυνσης παγκοσμίως. Σε αυτό το πλαίσιο, όλοι μας προσπαθούμε σταδιακά να προσαρμοστούμε σε μια νέα πραγματικότητα, διαφορετική από αυτή που είχαμε συνηθίσει και η οποία έχει αναδείξει νέες ανάγκες, ευκαιρίες και προτεραιότητες, μερικές από τις οποίες συνοψίζονται ακολούθως:

  • Η υγεία αποτελεί προτεραιότητα, η αυτάρκεια δίνει αίσθημα σιγουριάς και η εμπιστοσύνη είναι Νο1 ζητούμενο.
  • Αναζητούνται νέοι τρόποι κοινωνικής (δια)σύνδεσης.
  • Το online κερδίζει έδαφος.
  • Από τα brands ζητείται να συμβάλουν στη βελτίωση του κόσμου, υλοποιώντας εκτενείς δράσεις κοινωνικής υπευθυνότητας.

Ειδικά για τον Κλάδο μας, προκύπτει ότι η έλευση της πανδημίας, η συρρίκνωση του κοινωνικού κράτους στον τομέα της σύνταξης και η αύξηση της συχνότητας και της έντασης των φυσικών καταστροφών και των συνεπακόλουθων ζημιών που έχουν προκληθεί στις περιουσίες, ενισχύουν την ασφαλιστική συνείδηση των πολιτών.

Ωστόσο, η ενισχυμένη ασφαλιστική συνείδηση αυξάνει και τις απαιτήσεις των καταναλωτών προς τη δημιουργία καινοτόμων προϊόντων. Ο σύγχρονος «ενδυναμωμένος» καταναλωτής είναι μια πρόκληση για τις ασφαλιστικές εταιρείες, καθώς είναι πιο ενημερωμένος για τις προσφορές και το επίπεδο εξυπηρέτησης των ανταγωνιστών και λιγότερο πιστός, άρα περισσότερο πρόθυμος να αλλάξει εταιρία.

Για το λόγο αυτό, οι ασφαλιστικές εταιρείες έχουν ξεκινήσει να προσφέρουν εξατομικευμένα προϊόντα, βασιζόμενες σε στοιχεία συμπεριφορών και αγοραστικών προτιμήσεων των καταναλωτών, που συλλέγονται σε «πραγματικό χρόνο», μέσα από πολλαπλά κανάλια.

Ταυτόχρονα, η αύξηση των ηλεκτρονικών συναλλαγών και η ταχύτητα «εξοικείωσης» με τον ψηφιακό κόσμο, ωθούν τις ασφαλιστικές εταιρείες και τους Ασφαλιστικούς Διαμεσολαβητές στην υιοθέτηση phygital μοντέλου εργασίας, δηλαδή στην προσέγγιση και στην εξυπηρέτηση του υφιστάμενου και υποψήφιου πελάτη, τόσο φυσικά όσο και ψηφιακά.

Αυτή η διαδικασία προσαρμογής, έχει οδηγήσει στη δημιουργία επαγγελματιών δύο ταχυτήτων, καθώς υπάρχουν αυτοί οι οποίοι έχουν αντιληφθεί ήδη την αλλαγή και προσαρμόζονται στα νέα δεδομένα και αυτοί που είτε δεν την αντιλαμβάνονται, είτε δεν αποφασίζουν να την αποδεχθούν. Οι πρώτοι είναι προφανές ότι κερδίζουν πολλαπλά, καθώς συνειδητοποιούν τις ευκολίες που παρέχει η τεχνολογία και ο ψηφιακός κόσμος και βλέπουν ήδη την καθημερινότητά τους να είναι ευκολότερη και τα αποτελέσματα της εργασίας τους πιο παραγωγικά.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις ενσωματώνουν άμεσα νέες τεχνολογίες και πολιτικές που στοχεύουν στην περαιτέρω ενίσχυση της ψηφιακής υποστήριξης των συνεργατών και των πελατών τους. Ειδικότερα, για τους συνεργάτες τους, δημιουργούν όλες τις υποδομές για να λειτουργούν απομακρυσμένα 24/7 σε όλο το φάσμα των εργασιών τους, ενώ για τους πελάτες τους επενδύουν στον τομέα της ψηφιακής εμπειρίας, δημιουργώντας μεταξύ άλλων υπηρεσίες ανέπαφων συναλλαγών (ηλεκτρονική διακίνηση εγγράφων, ανέπαφη συναλλαγή, ηλεκτρονική δήλωση και διαχείριση αποζημίωσης).

Ταυτόχρονα τα websites των ασφαλιστικών εταιρειών αλλά και των Διαμεσολαβητών, εκσυγχρονίζονται και προσφέρουν αποτελεσματική ενημέρωση στο νέο κοινό καταναλωτών που πλέον διαμορφώνεται και απαιτεί προϊόντα ειδικά φτιαγμένα για τις ανάγκες τους, με απλούς όρους, εύκολα και άμεσα στην απόκτηση και τέλος σε ανταγωνιστικέ ς τιμές.

Αναμφίβολα λοιπόν, η πρόκληση της σημερινής εποχής είναι ότι θα πρέπει να ενημερώνουμε, να εξυπηρετούμε και να ικανοποιούμε τους υφιστάμενους και υποψήφιους πελάτες μας αποτελεσματικά, με όποιο τρόπο αυτοί επιθυμούν, αξιοποιώντας πλήρως την τεχνολογία και τις ψηφιακές ευκολίες.

Κλείνοντας, αξίζει να επισημάνουμε ότι αυτή την ιδιαίτερη περίοδο που διανύουμε, προτεραιότητα έχει η σωματική, πνευματική και ψυχική υγεία όλων μας! Και θα πρέπει να θυμόμαστε, ότι η ζωή δεν σταματάει, καθώς πολλές φορές στο παρελθόν η ανθρωπότητα έχει διαχειριστεί ανάλογες καταστάσεις, αλλά τελικά νίκησε. Το μέλλον είναι εδώ, είναι ψηφιακό και θα συνεχίσει να αναπτύσσεται γύρω από τον άνθρωπο και για λογαριασμό του ανθρώπου!

*Αναδημοσίευση από το Brokerstime.gr

Ακολουθήστε την Ασφαλιστική Αγορά στο Google News

Εγγραφείτε στο NewsLetter μας